English version
sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Komentarze użytkownika: Jagmin

Gry planszowe i towarzyskie

Gry planszowe i towarzyskie

Łamigłówki

Łamigłówki

Gry RPG po polsku

Gry RPG po polsku

Gry RPG po angielsku

Gry RPG po angielsku

Karcianki kolekcjonerskie

Karcianki kolekcjonerskie

Gry figurkowe i bitewne

Gry figurkowe i bitewne

Dla dzieci

Dla dzieci

Książki i czasopisma

Książki i czasopisma

Akcesoria

Akcesoria

Promocje

Promocje

Sklep w Gdańsku


REBEL Centrum gier

ul. Matejki 6, 80-232 Gdańsk
(wejście od Sienkiewicza)
więcej o firmie

Godziny otwarcia:
10:00 - 18:00 (pon. - piątek)
11:00 - 16:00 (sobota)

Jak do nas trafić?
zobacz mapkę



Rebel Times

Numer 55 / Kwiecień 2012

Bezpłatny miesięcznik dla miłośników gier

pobierz

Gwiezdny Pirat

Numer 50 / Kwiecień 2012

pobierz

Literadar

Numer 17

Bezpłatny miesięcznik dla miłośników książek

pobierz


REBELowe PDKi




Komentarze użytkownika: Jagmin


opinia na temat DC ADVENTURES Hero's Handbook

Jagmin [ dodano: 21.10.2010 ]
Oceniam ten produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

Niezwykle rzadko daje najwyższą ocenę. W kategorii RPG do tej pory nigdy. Jednak jest to ocena subiektywna.

Jakbym miał być obiektywny to wytknął bym urojoną cenę (to nie wina REBELa, oryginalnie podręcznik z wysyłką kosztuje więcej). Dziwaczny, mały format i tylko 280 stron. Ponadto to nadal jest d20, które nie każdy lubi.

Jednak ten podręcznik powalił mnie na kolana już od chwili gdy wydawca ogłosił jego nadejście. Jeżeli więc lubisz uniwersum DC (Batman, Superman, Wonder Woman i reszta Ligi Sprawiedliwych) i masz otwarty umysł (nie bez powodu brak etykietki d20 na okładce, to całkowicie zmodyfikowany i co najważniejsze ulepszony mechanizm gry) DC Adventures jest dla Ciebie.

opinia na temat Świat Mroku: Oczyma Duszy

Jagmin [ dodano: 16.10.2009 ]
Oceniam ten produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

W sumie mogłem wystawić ocenę temu podręcznikowi tuż po kupnie. Jednak teraz gdy ukazał się Wilkołak i Wampir utwierdziłem się w przekonaniu, że Oczyma Duszy to jedyny interesujący mnie podręcznik z nWoD. Jego bardziej wypasieni następcy są nudni, sztampowi.

To niewielki dodatek do głównego podręcznika Świata Mroku, lecz potencjał jaki jest w nim ukryty wprost z niego wycieka. Wolę bardziej ludzkie klimaty i personal horror niż nachalne kły i pazury.

Polecam tym, którzy nie mogą zdecydować się, którą linie nWoDu zwiedzić. Kiepski podręcznik podstawowy plus ten dodatek powinien wystarczyć by poprowadzić własna wariację współczesnego thrilera lub horroru.

opinia na temat Frontiers: Liberty or Death

Jagmin [ dodano: 16.10.2009 ]
Oceniam ten produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

Nie jestem fanem gier bitewnym i umiarkowanie lubię planszówki. Jednak ta gra przykuła moją uwagę.

Po pierwsze nie ma w niej figurek, które trzeba malować.

Po drugie praktycznie nie ma w niej planszy.

Po trzecie gra jest kompletna i nie trzeba niczego dokupować.

Po czwarte na stronie wydawcy jest trochę darmowych dodatków.

Po piąte reguły są tak proste a do tego grywalne, że nawet język nie sprawia problemu.

Mimo, że powstrzymuje się z dawaniem oceny 5 czemukolwiek to ta gra spełnia wszystkie wymogi na ideał gry. Dla mnie ta gra nie ma istotnych wad choć mogła by być większa, tak z 10 razy (nie, nie jest mała, po prostu dla mnie jest tak dobra).

To jedyny karton, który wg mnie jest wart swojej ceny.

opinia na temat Vintage Western Playing Cards

Jagmin [ dodano: 16.10.2009 ]
Oceniam ten produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

Tasowanie tych kart na prawdę boli. Liczyłem na trochę lepszą jakość. Dla osób bardzo lubujących się w klimatach westernu mogą być. Dla osób, które lubią w ogóle karty, są prawie nie do przyjęcia. Kolejny reklamowy gadget.

opinia na temat The Savage World of Solomon Kane

Jagmin [ dodano: 16.10.2009 ]
Oceniam ten produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

To pierwszy i ostatni setting do SWEX jaki kupiłem. Lubię settingi SWEX ale lubię gdy twórcy settingu wysilą się bardziej i opracują własną mechanikę. Posiadam SWEX choć do tej gry nie jest on potrzebny. Sam setting bardzo ciekawy. Zwrócił moją uwagę na dzieła Howarda, o których do tej pory nie wiedziałem.

Jakos wydania powala. Jest najlepsza jaką miałem w życiu widzieć. Ilustracje dobrze oddają klimat. Jak dla mnie to system lepszy od Deadlandsa ale też w wielu miejscach inny przez co nie całkiem da sieje porównać. Wygląda tak jak powinien wyglądać Monastyr. Mimo że świat oparty o literaturę, co prawie nigdy nie kończy się dla systemu dobrze, wg mnie jest grywalny. Pomysł z opisem świata podczas kampanii jest świetny ale nie wszystkim będzie odpowiadał.

Polecam system fanom Howarda, Monastyru i Deadlandsa. Inni też mogą znaleźć coś ciekawego. Najmniej polecam osobom uprzedzonym do SWEX (ja). Niestety podręcznik prawie nic nie zmienia w mechanice. Nie jest więc w tym względzie oryginalny.

opinia na temat Talisman: Magia i Miecz

Jagmin [ dodano: 16.10.2009 ]
Oceniam ten produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

Klasyka w nowym wydaniu. Wychowałem się na tej grze więc mam do niej wielki sentyment. Niestety poza przepiękną oprawą nic prawie się nie zmieniło. Grywalność ta sama ale czasy już nie te. Powstało już tyle klonów starej Magii i Miecz, że nowa odsłona powinna być czymś więcej niż tylko reedycją. Mam tylko nadzieję, że młodym graczom się tak gra spodoba.

opinia na temat The Chaosium Basic Roleplaying

Jagmin [ dodano: 16.10.2009 ]
Oceniam ten produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

Wielkie tomiszcze, przez które nie sposób przebrnąć. Myślałem że dobrze znam mechanikę procentową Chaosium, jednak lektura tej księgi pokazała, że się mylę. Do tej pory nie rozumiem wszystkich reguł. Nawet nie wiem po co niektóre są. Basic Roleplaing to mechanika dla twardogłowych, którym niestraszne tony tabel i przeliczników. Samo serce jest proste ale niegrywalne bez całej tej zagmatwanej otoczki. Z tym podręcznikiem można zdziałać wiele ale trzeba mieć dużo energii. Nie znalazłem żadnych odpowiedzi na dręczące mnie pytania, natomiast powstały nowe. Jednak mechanizmy poczytalności w ZC są mniej pokręcone.

Ocena byłaby niższa za bełkot mechaniczny wylewający się z 400 stron formatu A4, ale plus za wieloletnią tradycję, objętość i w sumie jakość.

Polecam maniakom drobiazgowych mechanik gry. Nie polecam fanom ZC.

opinia na temat Kiedy Rozum Śpi

Jagmin [ dodano: 16.10.2009 ]
Oceniam ten produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

Szczerze, to spodziewałem się czegoś innego. Gra porusza bardzo interesującą mnie tematykę jednak raczej przez pryzmat groteski lub wręcz komedii. Mechanika jest ciekawa ale zbyt udziwniona. Rzucanie wieloma kośćmi mi nie przeszkadza ale dodatkowo w 3 różnych kolorach z czego każdy co innego oznacza jest dla mnie przesadą. Jeden rzut to w sumie kawał opowieści gdyż trzeba dobrze zinterpretować wyniki dla każdego koloru. Przypomina mi to trochę próby nowej mechaniki WFRP 3. W obu wypadkach mam mieszane uczucia.

Tak więc gra do mnie przemawia ale nazbyt skomplikowana mechanika i niezbyt poważna tematyka zaniżają moją ocenę. Dobre na jednostrzałówki między sesjami. Taka przekąska przed większym daniem. Jednak ilość pomocniczych rekwizytów trochę uniemożliwia szybką rozgrywkę.

Polecam osobom cierpiącym na bezsenność, którym nie straszna karykatura rzeczywistości.

opinia na temat Cortex System Role Playing Game

Jagmin [ dodano: 16.10.2009 ]
Oceniam ten produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

Miałem dylemat co kupić: Serenity RPG czy Battlestar Galactica RPG? Cortex to kompromis bo zawiera to co w obu systemach najbardziej mnie interesowało, czyli mechanikę.

Cortex to tylko mechanika bez settingu. Przykładowe minirealia na końcu to jednak za mało by nazwać je światami gry. Jednaka moja ocena nie wynika a braku settingu. Podyktowana jest stosunkiem jakości i objętości do ceny. Ten miekkookładkowy, czarnobiały, 160-stronicowy opis mechaniki gry w żadnym razie nie zasługuje na taką cenę. Sama mechanika jest całkiem przyjemna. Przemyślana i w sumie wyprana z uczuć. Nie posiada żadnych charakterystycznych elementów. Jest poprawna, sprawna i prosta. Jest jak dobre rzemiosło ale nie dzieło sztuki. Zawiera chyba wszystkie elementy znane z innych mechanik i nie ma większych błędów.

Niby się tego spodziewałem. Niby nie ma na co narzekać i w sumie nie narzekam. Cortex jest wart polecenia choćby dlatego, że jest dobrą mechaniką. Lepszą niż kompletnie przetrawione d20, prostszą od Basic Roleplay czy nawet GURPS. Moim zdaniem nie ustępuje nawet SWEX. Jednak w porównaniu z FATE v3 jest mało innowacyjna. Polecam ją więc wszystkim, którzy szukają nowej mechaniki ale nie są gotowi na rewolucję.

Prywatnie dodam, że wolałbym prowadzić na Cortex'ie niż na FATE v3 w obawie o zdrowie psychiczne moich graczy.

opinia na temat Spirit of the Century

Jagmin [ dodano: 16.10.2009 ]
Oceniam ten produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

Jestem fanem twórczości Johna Wicka. Kiedy sięgnąłem po jego najnowsze dziecko, antytezę D&D - Houses of the Blooded - postanowiłem się przyjrzeć bliżej mechanice, na której zbudowano ten system. Mowa oczywiście o FATE w wersji 3. W Internecie dostępne są darmowe materiały, jednak jako kolekcjoner nie mogłem sobie pozwolić na elektroniczne wydania.

Kompletna wersja reguł FATE v3 zawarta jest w tym oto podręczniku. Sam świat gry jest dość ciekawy, to pomieszanie świata pulpowego (początki XX wieku) i gry o superbohaterach. Jednak to nie on jest najważniejszy. jest tylko tłem dla prezentacji mechaniki. Sam setting i wydane zasługiwałoby najwyżej na ocenę 3. Własnie, wydanie. Miękkie 420 stron formatu trochę większego od A5 nie robi wielkiego wrażenia. Jednak podręcznik jest poręczny i czytelnie złożony. Przypomina bardziej jakąś powieść niż RPG ale to nie jest wada. Najlepiej jednak prezentuje się sama mechanika gry. Nie jest ani prosta, ani łatwa do nauczenia. Jest za to inna od tego co prezentuje większość systemów. Jest ciekawa, wręcz intrygująca. W żadnym razie jednak nie jest uniwersalna. Pasuje do wielu rzeczy ale nie do wszystkiego.

Polecam szukającym odmiany od zwykłego, szarego i kostkologicznego RPG.

opinia na temat Corporation

Jagmin [ dodano: 16.10.2009 ]
Oceniam ten produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

Bałem się tego podręcznika po pierwszym spojrzeniu na starszą wersję. Wydawał się amatorski i niedopracowany. Po jakimś czasie ukazała się poprawiona i mocno odświeżona edycja. Musze przyznać, że byłem bardzo mocno zaskoczony.

Jakość przeciętna. Podręcznik wygląda (bo faktycznie jest) jak wydrukowany z kolorowego PDF. Niestety większość ilustracji utraciła przez to kontrast i jest po prostu czarna. po raz pierwszy jednak przymknąłem oko na tak fatalną oprawę wizualną, choć okładka jest dużo lepsza od poprzedniej edycji.

Po przeczytaniu podręcznika mogę stwierdzić, że tak powinien wyglądać nowy Cyberpunk. Nawet bardzo prosta i miejscami kulejąca mechanika nie stwarza większych problemów. Jedyne co różni Corporation o Cyberpunka to granie postaciami po przeciwnej stronie barykady. I to właśnie najbardziej mi się podoba. Cała sieć zależności, intrygi, wewnętrzne wojny, walka o awans i licencjonowanie prawie wszystkiego jest kwintesencją korporacyjnego życia. W Corporation jest wszystko co powinno znaleźć się w Cyberpunku a nawet więcej. Co najciekawsze prawie pominięto wątek sieci i komputerów ale dzięki temu nie jest on głównym problemem gry (vide Cyberpunk i Shadowrun).

Polecam każdemu, kto szuka prawdziwie cyberpunkowych klimatów i nie boi ubrudzić sobie przy tym rąk.

opinia na temat Klanarchia: Główny Podręcznik

Jagmin [ dodano: 16.10.2009 ]

Kusi mnie by dla równowagi nad 5 ale wystawiam mocne 4. 5 to jednak bardzo subiektywna ocena czegoś prawie idealnego. Klanarchia nie jest dla mnie idealna, nigdy nie była odkąd zacząłem przy niej pracować. Wcześniej nawet mnie nie interesowała. Robiłem wszystko by podczas pracy nad kartą postaci nie czytać niegotowego podręcznika. Udało się i dzięki temu czytałem go niemal jak nowy.

Co do tak wysokiej oceny uzasadniam ją PIERWSZYM polskim systemem na światowym poziomie. Mówię o czasach obecnych, gdy oprócz treści liczy się jakość. Mimo drobnych wpadek z korektą oraz zaporowej ceny nie widzę większych mankamentów. Teraz po ukazaniu się Wolsunga mogę z całą stanowczością stwierdzić, że Klanarchia jest najlepiej wydanym polskim podręcznikiem RPG. Plasuje się gdzieś miedzy WFRP 2 a Dark Heresy zarówno pod względem wydania jak i klimatu. Niejednoznaczność świata, dobrze znana fanom WoDu, to pewien kompromis. Jedni lubią poukładany i szczegółowy świat rodem z WFRP inni wspomnianą niejednoznaczność z WoDu. Ja skłaniam się do tego drugiego choć wolę świat WFRP od WoDu. Taki ze mnie zimny drań.

Na koniec zostawiłem sobie ocenę warstwy wizualnej. Jestem jednym z niewielu którym bardzo podoba się okładka i ogólna kolorystyka. Można by rzec, że tak powinien wyglądać WFRP 2 lub "święty" Monastyr. Ilustracje wewnątrz podręcznika stoją na różnym poziomie ale ogólnie są klimatyczne. Stylistyka fetish-fantasy może wydawać się dziwna ale w sumie to tylko mocniej zarysowany zwykłe fantasy w którym półnadzy herosi hasali odziani tylko w metalowe naramienniki z kolcami. Odniosłem jednak wrażenie, że niektórzy oceniają stylistykę podług realizmu. Niestety realizm a filmowość to dwie różne rzeczy. Ja wolę filmowość i podręcznik jako zamknięta całość do mnie przemawia.

Mały wtręt na koniec. Jestem fanem steampunka ale w starciu Klanarchia kontra Wolsung wygrywa przez nokaut techniczny Klanarchia.

opinia na temat Desolation

Jagmin [ dodano: 20.09.2008 ]
Oceniam ten produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

Mimo że jestem po pierwszym czytaniu spróbuję co nieco powiedzieć o tym produkcie.

Po pierwsze trochę żółci. Jeżeli kupujący zna Earthdawn'a może się rozczarować kupnem kolejnego bardzo podobnego podręcznika. Światy są dość podobne do siebie, sama rozgrywka też jest podobnie zbudowana.

Na szczęście są i pozytywne różnice. Po pierwsze nietypowa mechanika ras a także odwrócenie ich kanonicznych ról.

Świat jest bardziej zniszczony i przez to mniej heroiczny ale niestety i mniej straszny (są nawet Horrory lecz jakoś bym ich nie porównywał do ZC tak jak to zrobiono z tymi z Earthdawn'a). Po prostu świat jest jakoś bardziej zwyczajny.

Podoba mi się różnorodność tradycji magicznych lecz już ich zróżnicowanie jest gorzej rozwiązane. Sam system magii jest otwarty ale sprawia przez to wrażenie niedopracowanego. Czuję się jakby ktoś zamieścił tam hasło: "Magia - zrób to sam", które nie zawsze wychodzi grom na dobre.

Co mnie naprawdę powaliło to system wiary i czerpania z niej korzyści. Mowa o syndromie tzw. "magii kapłańskiej", którego tu brak. Są rozmaite typowo fantastyczne religie i są ich kapłani lecz nie ma dla nich czarów. Jak to możliwe? Zamiast mieszać magie do spraw boskich postanowiono załatwić to Talentami (niestety i to przypomina trochę ED choć mechanicznie bardziej Atuty z D&D). I tak jak chcemy zagrać gorliwym kapłanem (czy innym fanatykiem) warto byłoby się uzbroić w Talent, Prawdziwa Wiara. Pozwala ona na manipulowanie pulą zdobywanych punktów Stylu (coś jak karma w innych grach, dodatkowa nagroda poza PDkami). O ile zwykły śmiertelnik nie zważający na swych bogów może przejadać punkty Stylu do rzeczy przyziemnych to bardziej zatroskany wolą bogów wyznawca może o wiele więcej z nimi uczynić. Wiec wreszcie opłaca się w coś wierzyć. Oczywiście nie muszę wspominać, że punkty Stylu to raczej łaska a nie pewna nagroda.

Na koniec ocena samego wydania. Jeżeli miałbym określić je jednym słowem to bym powiedział, że jest schludne. Okładka twarda, lakierowana z dość klimatycznym obrazkiem. Strony i wkładka z archetypami kolorowe. Reszta ilustracji niestety jednokolorowa i raczej średniej jakości. O dziwo prosta karta nie razi swym nowoczesnym wyglądem. Powiedziałbym że jest dobrze przemyślana.

Wiec czemu oceniam ten produkt na 3? Po pierwsze nie zacząłbym przygody z postapokalipsą w fantasy z tym podręcznikiem. Za mało jest tu elementów charakterystycznych a za dużo zapożyczonych. Tylko jeden dobry pomysł mechaniczny. Nie mniej polecam go każdemu znudzonemu kanonem by zobaczyć jak można bawić się trochę inaczej (nie powinien doznać wstrząsu).

opinia na temat Savage Worlds Explorer's Edition

Jagmin [ dodano: 31.07.2008 ]
Oceniam ten produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

Poręczny podręcznik. W sumie tyle bym mógł powiedzieć.

Mechanika to rzecz gustu. Osobiście nie lubiłem mechaniki Deadlands ale SWEE mile zaskakuje. Ucieszyły mnie drobne poprawki w stosunku do pierwszego nakładu.

Na minus - słaby setting. No dobra żartuję. :)

Dla każdego komu brakuje mechaniki, polecam.

opinia na temat Graj Twardo

Jagmin [ dodano: 31.07.2008 ]

Kupiłem tą książkę nie jako faktyczny poradnik a jako dobre czytadło i nie zawiodłem się. Bardzo lubię teksty Johna Wicka więc tym bardziej jestem zadowolony z zakupu.

Sam autor podchodzi do działa raczej jako do zapisu swojej historii a nie jako poradnika. Jak czytam niektóre opinie na temat tej książki to się zastanawiam czy osoby je piszące w ogóle ją przeczytały?

Na minus cena. Mimo wszystko mogłaby być niższa choć mieści się w granicach rozsądku.

opinia na temat Kostka Rubika 3x3x3 Hex

Jagmin [ dodano: 31.07.2008 ]

Kupiłem kostkę na prezent więc o jakości przekonam się dopiero w momencie obdarowania. Jednak mogę powiedzieć, że wygląda solidniej niż moja pierwsza kostka. Mam tylko nadzieję, że sprawy mnóstwo frajdy.

Wstyd się przyznać ale nigdy nie udało mi się złożyć kostki.

opinia na temat The Alpha Omega Core Rulebook

Jagmin [ dodano: 26.06.2008 ]
Oceniam ten produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

No można powiedzieć, że jestem wreszcie gotów skomentować ten produkt.

Na plus:
+ duuużo świeżości
+ ciekawy świat wojny Niebiańsko-Piekielnej w niecodziennym ujęciu
+ ewolucja postaci graczy (dosłownie)
+ mnogość opcji
+ piękna oprawa graficzna, miejscami wręcz artystyczna
+ specjalne niezbalansowanie postaci miedzy sobą (są rasy lepsze i gorsze)
+ nawet ciekawa mechanika (podobna do tej z Earthdawna ale lepiej zbalansowana)
+ otwarta magia (brak wyraźnych granic)
+ piękna acz jeszcze nie dokończona strona www systemu
+ fajnie wykonany rozdział ze sprzętem, bronią i pojazdami

Na minus:
- brak bestiariusza (co gorsze, nie zapowiada się na dodatki)
- niekiedy słabe grafiki (niestety głownie postaci)
- zbyt dokładna mechanika ogólna (mnóstwo modyfikatorów i tabel)
- słabo opisana mechanika magii (co jest dysproporcją do reszty mechaniki)
- typowa acz 4-stronicowa karta postaci (same tabelki)
- nietypowe numerowanie stron i brak indeksu

Podsumowując. System nie dla każdego i to pod wieloma względami. Oryginalna ale i przekombinowana, drobiazgowa mechanika. Tak samo świat - dużo wszystkiego, mało konkretów.

opinia na temat Kość 6 ścian - bez symboli czarna 19mm

Jagmin [ dodano: 30.05.2008 ]
Oceniam ten produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

Zamówiłem czarne i białe wiec większy komentarz znajduje się przy białych.

Co do samych czarnych to powiem tylko, że zasługują na dodatkowy lekki minusik w stosunku do białych. Bardziej widać na nich kurz i są troszkę mniejsze (tylko w większej ilości to widać).

Wykonany przeze mnie wzór kolorowy dobrze wygląda na czarnej kości wiec jestem zadowolony.

opinia na temat Kość 6 ścian - bez symboli biała 19 mm

Jagmin [ dodano: 30.05.2008 ]
Oceniam ten produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

No i mam swoje kosteczki. Dobre do samodzielnego projektowania wzorów i nietypowych oznaczeń. Pierwsza kość już zrobiona, czeka mnie jeszcze praca z 3.

Co do wykonania samej kości to średnią ocenę wystawiam za:
- drobne niedoskonałości (można przeżyć)
- kurz (niektóre wyglądają jakby leżakowały z rok)
Niby nie są to jakieś szczególne wady ale kość nie jest jakimś cudownym tworem i raczej efekt zależy do czego jej się użyje. Nie mniej są i zalety:
- dobrze wyważone i ciężkie
- równe w granicach tolerancji
- nie za duże i nie za małe
Zapomnieć należy tylko o rzucaniu większa ilością.

opinia na temat Dark Heresy

Jagmin [ dodano: 04.02.2008 ]
Oceniam ten produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

Nie mogę powiedzieć, że to ideał, bo dawkuję sobie przyjemność. Nie mogę powiedzieć, że czekałem na ten podręcznik od lat, bo WH40K zaczął mnie interesować stosunkowo niedawno. Jedyne co powiem to, to że na razie nie widziałem żadnego lepszego podręcznika. Na razie.

Bądźcie pewni, że dłuższą recenzję zamieszczę po lekturze.

opinia na temat Koszulki - 100 sztuk - SILVER

Jagmin [ dodano: 04.02.2008 ]
Oceniam ten produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

Uzupełnienie zapasów. Tanie, dobre, jedyne jakie używam. Co do problemów ze sklejaniem - nie zauważyłem. Polecam.

opinia na temat Świat Mroku

Jagmin [ dodano: 11.12.2007 ]
Oceniam ten produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

Wyczekiwałem tego podręcznika długo i nie chodzi mi wcale o ostatnie dwa miesiące. Czekałem tak długo, że nie wiem czy chęć na zagłębienie się w niego mi nie minęła. Od razu uprzedzam optymistów co do ceny dalszych podręczników. Aby ceny były choć zbliżone do granicy 50 PLN ten podręcznik musiałby wyczerpać dwa albo i więcej nakładów. Powód niskiej ceny tego podręcznika jest prosty, podręcznik jest podstawką i ma o 100 stron mniej w porównaniu do reszty.

Grać się da i co najważniejsze jest odpowiedni klimat z pogranicza ZC, Archiwum X oraz Kultu. jednak na potencjale sie kończy. Da sie odczuć luki zapełniane kolejnymi systemami. Ten podręcznik oferuje nam zabawę z zawiązanymi oczami. Wiemy, że poza nim coś jest i jest to o wiele wspanialsze ale i tak by sie pobawić musimy udawać, że nic nie wiemy i nic nie widzimy. To jak dawanie opakowania zamiast cukierka. Wszystko byłoby w porządku gdyby tak usilnie nie próbowano nam wcisnąć, że "tam jest coś jeszcze". Wiem, że to jedna z metod "zachęcenia" do dalszych zakupów ale przeraża mnie fakt wyczekiwania Wampira, Wilkołaka czy Maga. Czemu ten podręcznik nie może być im równoważny?

Dodatkowo, jak to zauważył mój kolega podręcznik lekko pachnie D&D. Układ, sformułowania (niby ten sam wydawca). Ale polubiłem D&D (zgroza) to i polubię nWoD. :D

opinia na temat Neuroshima 1.5 (oprawa twarda)

Jagmin [ dodano: 11.12.2007 ]
Oceniam ten produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

Ponieważ posiadam pierwszą edycję Neuro to długo nie mogłem zdecydować sie na wersję poprawioną. Skłoniły mnie do tego twarda oprawa i bonus w postaci płyty oraz w miarę nie wygórowana cena.

Ocenia systemu jak i samego sklepu jest bezcelowa. W obu wypadkach każdy już ma wyrobione zdanie. Ja chciałem skupić sie na ocenie płyty.

Szczerze, rozczarowuje. Płyta przypomina promocyjną reklamówkę (która zapewne jest). Mało konkretów dużo upuszczonej śliny. Najciekawiej prezentują sie tapety i fragmenty dodatków. No jeszcze arty z GP. Reszta czyli karty postaci i 6 dodatków autorskich nie porywają. Innymi słowy mięcha na tej płycie mało. Czy już nikt nie wspiera NS? Nie ma już młodych zapaleńców tworzących kolejne modyfikacje?

Konkludując płyta jest tym co napisano i niczym więcej. Może podam tylko z pamięci spis tych fanowskich dodatków:
- Wieści z frontu 1
- Prawda jest tylko jedna (+ jakaś starsza wersja)
- Mapy NS (coś raczej w stylu zahaczek na przygody)
- Junk Ship Yard (dodatek do dodatku Piraci)
- Hi-Tech (ponad 150 stron gadgetów)
- Kryptonim Valhalla

Nazw nie jestem pewien bo z pamięci.

opinia na temat Koszulki - 100 sztuk - SILVER

Jagmin [ dodano: 11.12.2007 ]
Oceniam ten produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

Nie widzę żadnych wad. Tanie, solidne, dużo. Czego więcej chcieć? Może tylko większej ilości :) Kupiłem na próbę do bardzo zniszczonych kart. Teraz wiem, że się opłacało i przy najbliższym zamówieniu dorzucę z 2, 3 opakowania.

opinia na temat Iliad

Jagmin [ dodano: 10.05.2007 ]

Z tego co wyczytałem to ta gra jest niemalże identyczna. I teraz tylko pytanie kto tu kogo podpatrzył. Nie mniej jak na moje oko to i tak zagraniczny produkt będzie lepszy (może nie graficznie ale pewnie lepiej zbalansowany). Nie mniej cena trochę przytyka szczególnie, że nie wiadomo co w pudełku jest.

opinia na temat Fury of Dracula

Jagmin [ dodano: 10.05.2007 ]

Ktoś pytał się o to jak się ma ta gra do polskiego Wampira? Powiem tak, wiem czemu Sfera splajtowała. Taki plagiat nawet im by nie uszedł. Nie słyszałem by mieli na tę grę licencję nie mniej bardzo im dziękuję za polską wersję Fury of Dracula. Jeżeli jeszcze ktoś nie połapał się, że te dwie gry to praktycznie to samo (nie licząc jakości wykonania oraz poprawek i nowości) to potwierdzam ,to jest niemal to samo. Nawet instrukcje niema do siebie pasują. No oczywiście Fury of Dracula jest grą o wiele lepiej wykonaną (i przez to 10 razy droższą), lepiej zbalansowaną i nowszą. Inaczej mówiąc, jeżeli masz Wampira to kup FoD jako ładniejszą wersję, jeżeli nie masz to i tak kup bo to bardzo dobra gra. Wszystkim innym polecam rozejrzeć się za Chińczykiem, Warcabami lub ewentualnie Szachami.

A teraz moje odczucia. Wampir (pospołu z Magicznym Mieczem) zapoczątkowały moją życiową pasję i wielkie zainteresowanie fantastyką. Gdyby nie to nie wiedziałbym nawet co to REBEL nigdy tu nie zaglądając. No oczywiście było to jakieś 15 lub więcej lat temu ale takie rzeczy się pamięta. Więc tą grę musiałem po prostu z czystego sentymentu mieć. A ponieważ jest świetna to teraz szukam ofiar, które będą chciały zagrać i ostrzę sobie ząbki na następne produkty Fantasy Flight Games.

A teraz moja obowiązkowa łyżka dziegciu. Do gry zastrzeżeń nie mam ale mam zastrzeżenia co do przesyłki. Pudełko został z jednego boki przygniecione i otarte na rogu przez co nie jest idealne. Ja przeżyje ale to dla mnie pierwsza wpadka REBELa lub innego dostawcy (możliwe że i samego wydawnictwa. Uszkodzenie mimo że nie kole mej duszy tylko trochę oczy) wygląda na typowe dla magazynowego przetrzymywania w ścisku i na pewno nie mogło być udziałem przewoźnika (np. Poczty) gdyż wtedy ślady byłyby także na pokrywie pudełka. No ale mniejsza o szczegóły. Teraz wiem, że zamawiając produkty zagraniczne muszę przymykać na nie oko. I tak nie zrezygnuję ale informuję tylko tych co sądzą, że takie rzeczy nie powinny się zdarzać i należy od razu zwracać zamówiony towar (oczywiście można ale po co?)

opinia na temat Smocza Lanca - Opis Świata (Dragonlance)

Jagmin [ dodano: 21.02.2007 ]

Jestem nieco rozczarowany. Mimo, że jakością wykonania nie odbiega od znakomitego standardu linii produktów spod znaku D&D to zawartość rozczarowuje. Świat jest rzeczywiście zbyt przesłodzony ale doił mnie sam układ podręcznika. Rozdziały są naprawdę nierozgraniczone i by się połapać że się jest już w innym to albo trzeba cały czas czytać ich tytuły na dole strony albo wypatrzeć niczym nie wyróżnione tytuły (oryginalne np. "Rozdział Pierwszy") na pierwszych stronach rozdziałów. Czcionka użyta do tytułowania akapitów jest ładna lecz kolor zielony wygląda mało profesjonalnie. Użyto także tam znaków liści dostępnych jako font, który w ogóle do niczego nie pasuje i razi swoją prostotą. Za wygląd wewnętrzny podręcznik dostaje 2+ bo nie trzyma się nawet standardu czarno-białych i miękko-okładkowych dodatków.
Zawartość jest nieco chaotyczna m.in. przez brak wyróżnionych rozdziałów. Chaos pogłębia także połączenie w niektórych rozdziałach paru do tej pory rozłącznych tematów jak choćby rasy i klasy. Ogólnie by się czegoś dowiedzieć musiałem albo przeczytać wszystko po kolei albo często zaglądać do spisu.
Sam świat mnie zainteresował bo jest jednym z najstarszych do D&D jednak muszę jeszcze się przez niego przebić bym przestał śmiać się np. ze Smokowców.
Polecam tym, którzy nie znają Smoczej Lancy a chcą poznać i chyba nikomu więcej. Moja ocena ogólna jest na 3+ i to tylko z sympatii.

opinia na temat D&D Księga Potworów 3.5

Jagmin [ dodano: 19.01.2007 ]

Reedycja z poprawkami. Tylko to mi się nasuwa. Jest mnustwo nowych (starych) stworków ale jakoś mnie to nie rusza. Ten podręcznik nie zdał mojego testu na dobry besiariusz fantasy a liczyłem że tak będzie. Wszystko jest lepiej ale nadal nie ma Feniksa. Nie żebym za nim przepadał ale czamu go tam nie ma tego nie rozumiem.

To oczywiście żarty. Prawda jest taka, że to jest tylko poprawiona i wzbogacona o nowe statsy bestiariusz i aż poprawiony i wzbogacony. Nic więcej nie można spodziewać się po tym dziele choć nadal sądze, że winno być więcej reguł o potworkach jak choćby Klasy specjalnie dla nich. Dzięki temu nie musieli by pisać samica, przywódca stada czy jakiś wiekszy lub mniejszy. Owszem, część może mieć normalne klasy bohaterów ale jednak chciałoby się pograc z kimś specjalnym. NIe byłoby wtedy tych durnych schematów, których zasady a raczej zasadności działania nadal nie pojmuję. Wiem o co w tym wszystkim chodziło twórcom ale nadal nie wiem po kiego grzyba to tak napaćkali. Nie wiem czy ktoś z was liczył te stworki (ja się przyznam, że nie) ale wcześniej reklamowano 3 edycję z ponad 500 stworami a ta z ponad 200. A ja myślałem że ich przybyło. Widać razem za nową półedychją zmieniła się matematyka. Wiem że wcześniej liczono każde smocze jajo z osobna a teraz już nie ale to i tak zastanawiające jakto niby niezmienna nauka scisła zmienia się w świecie RPG.

No i znowu mało o samej KP a dużo lania wody. Powtórzę tylko jedno. To że na coś narzekam nie znaczy że tego nie polecam gdyż bym tego wogóle nie kupował. To jest jeden z lepszych systemów a KP jest najlepszym bestiariuszem.

opinia na temat D&D Przewodnik Mistrza Podziemi 3.5

Jagmin [ dodano: 19.01.2007 ]

Cóż rzec o tej edycji PMP? Chyba tylko to, że jest większa lepsza i fajniejsza. Rozbroiła mnie mapka a raczej plan dodany na koncu. Nie żebym był jakiś zniesmaczony ale fajny bezsensowny dodatek. Na szczęście wliczony w koszty. To już dawno mozna było sobie pościągać dowolne plany a nawet segmenty z netu.

No dobra ale nie samymi mapkami człowiek żyje. Środek jest dziwny. Pierwsze co się rzuca w oczy to poprzestawianie rozdziałów i ich ponowna redakcja. To jest na plus bo wcześniej było to także znośne ale trąciło lekko nonsensem. Druga rzecz to dodatkowy stuff w postaci "dodatków" zgadzam się, że jest to wszystko w dodatkach jak i także zgadzam się że lepiej mieć wszystko pod ręką. Jednak nie podobają mi się ogólne praktyki upychania starych materiałów pod nową nazwą i wciiskania tego od początku. Jednak póki co to tyczy się marginalnie dnd a bardziej WFRP 2 o którym tu nie wypada mówić.

CO jednak jest naprawdę nowego. Yyyy... chyba nic (nie liczę poprawek i dojaśniania niewyjaśnionego). Są oczywiście nowe prestiżklasy jednak jak na podręcznik do uniwersałki zabrakó w nim klas innych niż do dnd a nawet do FR. Nie mogli dać jakiejś klasy steamowej? Albo bardziej pierwotnej? Poprostu innej. Nie mniej jest to tylko próba ukazania różnorodności. Nadal także nie doczekałem się podras. CZy ja naprawdę muszę kupować wszystkie te bzdurne settingi by mieć jakiegoś gnoma spod góry i elfa z dziury? Na szczęscie je wszystkie mam ale co bym zrobił gdybym nie miał?
I tu powraca pytanie o sens takiech podręczników dla mechaników. Tak naprawde to tak obszerna instrukcja jak wbijać gwoździe za pomocą k20. Nie mniej dla mnie ma to sens bo żeby wytmysleć własną mechanikę trzeba nieco więcej oleju w głowie niż co to niektórzy światotwórcy. jak to powiadają "dobra mechanika nigdy nie jest zła". A jednak ludzie się czepiają, nie wiem czemu.

Na koniec wam tylko powiem czego nie lubię w d20. POZIOMÓW. Są one poprostu koszmarnym rozwiązaniem choć zapewne ułatwiającym opisanie świata (napewno nie realnego) za pomoca cyferek. Nie mniej jak skończę moją wersje bezpoziomowej konwersji d20 dopiero w to bede mógł zagrać jako gracz.

Coś mało było o samym PMP.

opinia na temat d20 Modern Gra Fabularna

Jagmin [ dodano: 19.01.2007 ]

Wiecie, zaskoczyła mnie polska edycja Moderna. I to całkiem pozytywnie. W myśl powiedzenia "co człowiek niedosłyszy to sobie domyśli" nie zrozumiałem paru istotnych zmian w stosunku do tradycyjnego d20. Pomine może milczeniem brak zmian w walce (poza strzelecką i pojazdów) i paru potworkach w stylu zmiany nazw na jeszcze mniej fortunne. Powiem jednak, że nie jest to jak sadziłem skrót d20 a napisana od nowa mechanika. Jest ona tak dobrze wywarzona, że bez większych zmian poprowadzić się da prawie wszystko tyczące się mniej lub bardziej naszego świata. Na pozytyw zaliczam także skrót zasad magii i psioniki zerżniety niemal całkowicie z innych podręczników ale i także odrobinę przystosowany. Podobało mi sie rzucanie czarów ze zwojów przez Okultyste bo już widziałem sesyjkę do ZC na tej mechanice. Nawet Buffy nie była by samotna grając w Moderna. Boli mnie trochę że moja ukochan Psionika nadal wyglada jak uboga krewna heroicznej magii dnd ale może to nie wina samego Moderna a tylko ogólnego pogladu na tę sprawę twórców. Brakowało mi także tego co znalałzem w Grimm & Gritty czyli urealnienia mechaniki jednak zasada olbrzymich obrażeń (choć dziwne to brzmi) napewno wyjdzie grze na dobre. A i jeszcze jedno. Po proponowanych Klasach podstawowych i zaawansowanych zauwazyłem, że trudno zrobić postać typowego wojownika czy nawet uczonego gdyż jakoś układ Klas nawet tego nie sugeruje.

Dosyć tej blablanini. Mało wymieniłaem plusów bo nadal nie moge się nadziwić temu systemowi. Nie wiem czemu ludzie go nie chwytają? A może to przez to że to tylko mechanika? Wychodzi jednak na to, że dzieciaki wolą teraz grać w ksiązki fabularne z bogatymi opisami każdego zakamarka, ze szczegółową biografią bohaterów, niż samemu pomyśleć nad fabułą a wykozystać walory mechaniki. Nie jestem turlaczem ale jak widzę jak ktoś psuję machanikę tylko dlatego że ona go nie obchodzi to mniekrew zalewa (to do autorów systemów). Jak coś tworzycie to albo napiszcze co tworzycie (np. tylko świat) albo dajcie sobie spokój.

opinia na temat Crystalicum - Podręcznik Podstawowy + gratis

Jagmin [ dodano: 05.11.2006 ]

W sobotę dostałem paczkę po jednodniowym przetrzymaniu jej przez kuriera, co i tak jest lepszym wynikiem niż ostatnio kiedy czekałem aż 4 dni. To nie żal do REBELa a tylko na kuriera. Następnym razem zamawiam przez pocztę polską, dojdzie szybciej bo ci chcą wyrobić się do 16 a nie do 19.

Co do samego podręcznika to rozczarowuje mnie jedno o czym w pierwszej chwili zapomniałem. Do podręcznika miała być dołączona płyta CD z dodatkami a tu nic choć w samym podręczniku są nawet wyszczególnieni autorzy płyty i opisana treść więc albo coś nie dotarło do REBELa albo z REBELa do mnie lub wydawca zapomniał uprzedzić że się z pomysłu wycofał. Jestem tym faktem srodze zawiedziony choć niezaskoczony bo już przyzwyczajony przez MAGa do obietnic bez pokrycia. Jednak nie spodziewałem się tego po młodym wydawnictwie, które stawia pierwsze kroki w dziedzinie RPG (przypominam, że 7th Sea i L5K to po pierwsze tłumaczenia a po drugie wydane jeszcze przez Wolf Fanga).

Podsumowując, albo to pierwsza wpadka REBELa (w co wątpię bo po płycie nie było nawet śladu) albo mamy powtórkę z MAGa (i tak ich kochałem). Samej zawartości jeszcze nie jestem w stanie ocenić acz wydaje się parę wątków ciekawych ale niestety prawdopodobnie będzie to znowu produkt niszowy.

Wasz duszodręczyciel i stary zgred.
Jagmin

opinia na temat Crystalicum - Podręcznik Podstawowy + gratis

Jagmin [ dodano: 29.09.2006 ]

Kiedyś byłem wielkim fanem mangi i anime tylko dlatego, że nie miałem do niej dostępu a jedynym pismem było Kawaii. Teraz już mi to przeszło lecz jestem zagorzałym fanem serii Ghost in the Shell. Owszem ten podręcznim ma mało współnego z GitS lecz lubie wspierać polskie iniciatywy a to jest jeden z bardziej obiecujących projektów. Jeszcze nie wiem co z tego wyjdzie lecz czekam na ten podręcznik oraz na bonusy (byłem przedostatni :D:D:D a k10 nigdy za mało). Może z drugim podręcznikiem dorzucicie podstawkę do KGK bo samemu jakoś mi się nie chce na to wydawać kasy? :D

Recenzja po przeczytaniu ;-)

opinia na temat D&D Podręcznik Gracza 3.5

Jagmin [ dodano: 22.09.2006 ]

A mówiłem sobie żeby nie kupiwać kampanii i reedycji podręczników bo to strata pieniedzy ale cóż. Kupiłem 3.5 edycje majac w domu prawie wszystko do edycji 3.0. Może to bład bo ani wielkich różnic w PG nie ma ani taż nie jest za tani. Chyba poprostu przesiadę sie na 3.5 i bedę miał z głowy problemy z poprzednią edycją.

A teraz parę zalet:
- BRAK
Czemu? Bo to jest dokładnie to samo co poprzednio z marginalnymi zmianami, które tylko dla fanatyków drobiazgowości coś znaczą (a nawet i nie bo takowym fanatykiem jestem a jakoś nie zauważyłem nic przydatnego).

Za to listę wad musze zamieścić:
- Karta postaci, czy ktoś robił jej korektę? Nie chce nawet mówić o co dokładnie chodzi ale na starej karcie było mniej widocznych błedów.
- wywalenie sporej częsci grafik i danie paru mało znanych i wcale nie ładnych. w poprzedniej edycji dawałem podręcznik jako album ze zdjeciami a tu coś się pogubiło.
- jakość druku, niby podobna jednak co druga kartka jest jakby bledsza a strony tytułowe są mniej wyraźne.
- Aura. Czy ktos mi może wytłumaczyć co to takiego i po co? Czemu to się znalazło w cechach Kapłana i Paladyna? To pytania retoryczne bo znam odpowiedź lecz wcale jej nie rozumiem. Umieszczono cechę, która ma zastosowanie tylko do jednego czaru i tylko w wypadku jak nasz Kapłan/Paladyn ma pare poziomów więcej niż uzywający czaru co jest bez jakiegokolwiek sensu a takto ma same kłopoty z tego powodu.
- bóstwa Grayhawka, po co one komu? Czegoś nie rozumiem, przecież Wizardzi wiedzieli, że ten świat jest skończony a nawet FR już upada więc mieli oficialny świat Eberron. Nie mozna było opisac tylko bóstw rasowych (uniwersalnych)? Przecież sam Grayhawk nie został przeniesiony do 3.5 edycji.

To tyle na dzisiaj. Powiem tylko na zakończenie, i tak kocham ten system i nie oddałbym go za żadne skarby więc jeżeli ktoś chce zacząć przygode z D&D niech zacznie od D&D PG 3.5 bo i tak to mu sie opłaci. obiecałem sobie, że nie można od tak sobie mówić że coś jest super lub be i pozostawić tak sobie. Po to sa komentarze by zachecić innych do własnej oceny a jeżeli kotoś chce tylko oddać głos za lub przeciw to lepiej zrobić system oceniania produktów w jakiejś skali (to do ekipy REBELa).

opinia na temat D&D Podręcznik Gracza 3.5

Jagmin [ dodano: 15.09.2006 ]

Znam obie edycje i prawie wszystkie podręczniki w oryginale jednak nie byłbym kolekcionerem gdybym przegapił polska edycję. Sam jestem ciekaw jakie bedą róznice miedzy obiema polskimi edycjami. Jak tylko otrzymam pczuszkę (nieprędko) zdam obiektywną (jak na fantyka) relację. Mam nadzieje że paczka przetrwa mój głód RPG i nie uszkodze sobie książeczek :D

opinia na temat Zapomniane Krainy: Opis świata

Jagmin [ dodano: 18.01.2006 ]

Najlepszy podręcznik z linii D&D i d20. To jest czwarty niezbędny podręcznik do gry. Mimo że świat ograny jest nadal o wiele bardziej atrakcyjny dla nowych jak i starych eRPeGowców. W sumie gdyby nie był potrzebny Podręcznik Gracza to był by to samodzielny podręcznik. Tu kolor jest przyjacielem a nie wrogiem tego podręcznika. Tak powinno się prowadzić całą linię d20. To tyle.

opinia na temat D&D Księga Plugawego Mroku

Jagmin [ dodano: 18.01.2006 ]

Razem z kolegą, moim MG, spodziewaliśmy się po tym produkcie więcej. Jednak Wizardzi nie potrafią się wczuć w horror. Myśleliśmy że będzie to jakiś substytut ZC i SM. W porównaniu z Krainami Wschodu ten podręcznik wypada blado. Kolor w środku tylko psuje klimat. Jeżeli już to czarno biała grafika (nie w szarościach) i czerwień gdzieniegdzie o wiele lepiej wprowadziła by w klimat. A tak otrzymujemy kolorowe diabełki, demonki i inne robactwo (Belzebub jako ślimak zabija klimat na bank!!!). Jeżeli chodzi o treść to tylko pierwsze rozdziały nadają się do czegoś. Jest jednak wielki plus, teraz to i Podręcznik Psioniki (Psion is the best) wygląda lepiej. Ogólnie rzecz biorąc to d20 jako mechanika nie jest zła ale nikt jeszcze jej dobrze nie wykorzystał.

opinia na temat Warhammer FRP - Bestiariusz Starego Świata

Jagmin [ dodano: 18.01.2006 ]

Cienizna straszna. Te twarde okładki tylko pogłębiają to wrażenie. Komercja w eRPeGie spowodowałe że zamiast mieć jeden podręcznik ponad 300 stronicowy (podstawka + bestiariusz) za cenę około 100 PLN (powinno być poniżej) mamy dwa dziwolągi nie działające bez siebie na wzajem za 170 PLN (ceny przybliżone). Myślałem że po pierwszej edycji odczepią się od bitewniaka i od AD&D, na których ją wzorowano. Ale nie, musieli pójść dalej i nie dość, że świat jest mniej ciekawy niż dotąd to jeszcze te podziały na podręczniki i podręczniczki. Wiem że to idzie w kasę ale ja czując sentyment do systemu o mało nie wykupiłem wszystkich możliwych dodatków. Jednak teraz posiadam tylko podstawkę i bestiariusz (bestiarjuszek raczej) i to uważam za full dla starego wyjadacza. Nowi niech kupują co chcą szczególnie jeżeli nie mają nic starego. Ja polecam podręcznik pierwszej i drugiej edycji i to powinno wystarczyć na dłuuuuuuuugie wieczory.

opinia na temat Legenda Pięciu Kręgów

Jagmin [ dodano: 04.01.2006 ]

Świetny eRPeG "tylko" dla miłośników Japonii (i Azji). Kupiłem go już po zakupie 7thSea z nadzieją, że jest conajmniej tak dobry. Jakbym nie miał siudemki to bym pewnie tak pomyślał ale teraz myślę nad połączeniem (bardzo zresztą łatwym) obu systemów. Japonia (i Irlandia) to moje życie ale nie wszystko złoto co się świeci. System jest po prostu dobry i bez zarzutu lecz dopiero po zajżeniu do siudemki widać ile jeszcze można z tego wyciągnąć. Generalnie polecam kupno tego podręcznika (szczególnie w REBELu).

opinia na temat Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu

Jagmin [ dodano: 04.01.2006 ]

Tak jak w przypadku WFRP2 i tu mamy do czynienia z godnym następcom. Także i w tym przypadku polecam posiadanie obu edycji bo pierwszy podręcznik jest mimo wszystko bardziej klimatyczny (no i ma o wiele ładniejszą kartę). Nawet ta nie do końca udana mechanika k100 tam pasowała. Co do drugiej edycji to muszę powiedzieć, że biorąc ją do ręki nie wygląda jak RPG (cool :D ). Nawet to, że mechanika oparta o k20 wywołuje odruch wymiotny u większości graczy nie kole tak w oczy. Muszę powiedzieć, że przynajmniej jest to kompletna gra godna polecenia początkującym sarmatom.

opinia na temat Warhammer FRP - Księga Zasad

Jagmin [ dodano: 04.01.2006 ]

Mimo że posiadam ten podręcznik od bardzo dawna to aż tyle czasu zajęło mi jego zrecenzowanie. Najpierw minusy:
- koszmarna cena, która nie jest tłumaczona przez jakość wydania (to oczywiście nie wina REBELa);
- błędy, błędy, błędy, których nie wypleniła nawet errata;
- objętość porównywalna z jakimś suplementem a nie z podręcznikiem głównym;

Teraz plusy:
- jakość wydania;
- bardzo poprawiona mechanika gry;
- mowy system magii (bo go praktycznie wcale nie było).

Oczywiście są to tylko ogólniki i rzeczy zauważane przez każdego lecz chodzi o to, że pczątkujący gracz (i tak nie wieżę żeby ktoś początkujący to kupił) musi sobie kupić prawie wszystkie wychodzące dodatki aby złapać klimat. A starzy wyjadacze - fanatycy (to właśnie oni wykupują całe nakłady WFRP2) kupują to tylko po to aby poprawić swoją ukochaną pierwszą edycję. I tak właśnie radzę, aby posiadać obie edycje to wtedy coś z tego wyjdzie.




Ważne informacje:

Koszty dostawy
Gwarancja satysfakcji!
Czas realizacji zamówień
Sposoby płatności
O rejestracji

Jak kupować?

Opinie Klientów
Punkt pomocy GRACZA
Bezpieczne zakupy
Formy współpracy

Kontakt
Często zadawane pytania
Regulamin rabatów
English Version

Twój koszyk jest pusty.
Rejestracja  |  Logowanie

Akceptujemy płatności:
Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Otrzymane wyróżnienia:

Akceptujemy płatności      Witryna dnia Słucham swoich klientów Rzetelna firma

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:
 1701107 (Magdalena)
 27211 (Artur)
 38889007 (Paweł)
 40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl

lub zadzwonić:
tel. 58 347 02 04
(godz. 10-16)
Sprzedaż hurtowa:
tel. 0508 170 200
e-mail: hurt@rebel.pl
http://hurt.rebel.pl/
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Bestsellery:

1. Dobble

Polecamy:


Prawo i Sprawiedliwość



© 2003-2012 REBEL.pl gry planszowe i towarzyskie | O firmiePolityka prywatnościRegulaminReklamaFundusze europejskieKontaktWspieramy