Ryzyko (Risk)

Klasyczna gra strategiczna
62 opinie
  • 3 - 5 osób
  • od 12 lat
  • 40 - 120 minut
  • wydanie polskie
Jest to nowa edycja firmy Parker, identyczna z angielską edycją Refresh! Jesteś poważanym wodzem wielkich armii. Twoja misja jest prosta - podbić świat! To ostateczne starcie strategii militarnych - poprowadź swoją piechotę, kawalerię i artylerię do walki. Zaplanuj zwycięstwo, myśl taktycznie aby zdobywać terytoria i kontynenty w kampanii o panowanie nad światem. Z rozwagą wzmacniaj swoje oddziały, aby bronić swoich terytoriów lub wzmocnić linię frontu. Pokonaj wrogów i podążaj ku zwycięstwu! Ryzyko to klasyczna gra strategiczna, w której gracze dążą do opanowania globu poprzez supremację militarną. Ryzyko, podobnie jak Monopoly, posiada nieskomplikowane zasady i niesamowitą grywalność które czynią z tej gry bardzo wciągającą rozrywkę zarówno dla planszowych weteranów jak i całych rodzin!
Wydawca:
Hasbro
254,95

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Opis

Jest to nowa edycja firmy Parker, identyczna z angielską edycją Refresh!

Jesteś poważanym wodzem wielkich armii. Twoja misja jest prosta - podbić świat!

To ostateczne starcie strategii militarnych - poprowadź swoją piechotę, kawalerię i artylerię do walki. Zaplanuj zwycięstwo, myśl taktycznie aby zdobywać terytoria i kontynenty w kampanii o panowanie nad światem. Z rozwagą wzmacniaj swoje oddziały, aby bronić swoich terytoriów lub wzmocnić linię frontu. Pokonaj wrogów i podążaj ku zwycięstwu!

Ryzyko to klasyczna gra strategiczna, w której gracze dążą do opanowania globu poprzez supremację militarną.

Ryzyko, podobnie jak Monopoly, posiada nieskomplikowane zasady i niesamowitą grywalność które czynią z tej gry bardzo wciągającą rozrywkę zarówno dla planszowych weteranów jak i całych rodzin!

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • plansza do gry
  • 5 armii, każda z 40 żółnierzami piechoty, 12 kawalerii i 8 artylerii
  • 56 kart Ryzyko
  • 1 pudełko na karty
  • 5 kostek do gry
  • 5 papierowych skrzyń
  • instrukcja
Waga:
2 kg


Recenzje

3.71
na podstawie 62 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Ryzyko (Risk)



Najbardziej przydatne recenzje

Filip

Liczba recenzji: 4

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

W porządku, bez rewelacji

Gra strategiczna.... hmmmm .....naprawdę bez rewelki. Przykro to powiedzieć zwłaszcza jeśli ktoś pamięta starszą wersje gry, ale po kolei. Plansza jest ładnie wykonana i całkiem spora dlatego potrzeba sporego stołu. Jeśli ktoś pamięta inną wersje to wie że wojska są malutkimi figurkami żołnierzy itp. w tej wersji są tylko strzałki prezentujące wojska....mała strzałka jeden oddział, duża strzałka 3 odziały. Duży minus....gra straciła sporo klimatu.:P Kolejnym minusem jest instrukcja, która jest wykonana chaotycznie i raczej mało z niej wynika i ciężko się w tym połapać. Są 3 sposoby gry....z czego 2 pierwsze są raczej kiepskie, trzeci za to jest całkiem pasjonujący i daje sporo radochy. Najważniejszy i największy minus to losowość walki. Kości to plaga tej gry.....jeden oddział może obronić się przed znacznie większymi siłami atakującymi. Najprawdopodobniej się mylę ale mam wrażenie że kości do obrony i ataku nie różnią się kolorami przypadkowo ale są też inaczej wyważone. Na tych służących do obrony częściej wypadają wyższe wyniki, a na tych do ataku częściej niższe....ale może mi się tylko wydawać. Prawda jest jednak taka że atakujący ma naprawdę przerąbane. Wielokrotnie ogarniała mnie wściekłość gdy armia złożona z 15 oddziałów odbijała się od trzech oddziałów obrońców. Sama gra i możliwości kombinowania i układania strategii jest naprawdę sporo. Polecam osobom którym nie przeszkadza losowość rozgrywki, bo gra pomimo tego jednego sporego minusu jest ogólnie całkiem przyjemna i można się przy niej dobrze bawić.


Paweł z Gdańska

Gra w wersji podstawowej rzeczywiście nudzi się po kilku rozgrywkach. Dlatego z Synkiem (10 lat) zmieniliśmy zasady i sytuacja zmieniła się o 180 stopni.

Zmiany są następujące:

1. Nie używamy kart,
2. Każdy gracz dostaje "króla", którego utrata kończy grę (dla wyrównania szans i zwiększenia wyzwania słabszy/młodszy zawodnik może dostać 2 królów),
3. Po każdej turze nowe wojska można stawiać tylko tam, gdzie aktualnie znajduje się król (królowie),
4. Jednostki mogą się poruszać jedynie o jedno pole na turę,
5. Każda tura to następująca kolejność: dokładanie nowych wojsk, przesuwanie wojsk po planszy (tylko o 1 pole) i ew. atak (po ataku nie można już przestawiać jednostek z wyjątkiem przesunięcia zwycięskiej armii na nowo zdobyty teren lub - o czym piszę później - w przypadku ucieczki króla z broniącego się terytorium).
6 Atak: jak w instrukcji ale zmiany są takie: przed atakiem gracz musi zdecydować ile jednostek atakuje konkretne pole - jeśli chce z jednego pola zaatakować więcej niż jeden rejon. Po ataku pozostałe jednostki (albo wyznaczone na początku rundy), które nie brały udziału w walce mogą zaatakować inny region.
7. Królewska obecność: Jeśli w oddziale atakującym jest król, to w przypadku remisu oddział taki wygrywa).
Jeśli w atakującym oddziale jest 2 królów, dodatkowym bonusem jest także zastąpienie jednej kostki 6-ściennej kostką 7-ścienną (darmowa aplikacja na smartfonie :-). Jeśli w oddziale broniącym się także jest król, to w przypadku remisu oddział broniący się wygrywa (czyli standard), a jeśli królów jest dwóch, znowu używamy kostki 7-ściennej.
8. Atak można przerwać w dowolnym momencie, obrony już nie - bronimy się póki wróg atakuje. Różnica jest taka, że król w obronie może uciec (o jedno pole) zanim jego armia stopnieje (ale zanim atakujący zaatakuje go jako ostatniego).
9. Oczywiście król przynosi korzyści/przewagi dla całej atakującej/broniącej się armii ale sam ginie dopiero jako ostatni.
10. Jeśli w obu walczących oddziałach jest król, te korzyści się znoszą, jeśli jest 2 królów do jednego, to jest tylko jedna korzyść dla oddziału z większą ilością królów (czyli remis wygrywa dla atakującego a dla obrońcy kostka 7-ścienna - bo zwycięstwo w przypadku remisu i tak już ma).

Dzięki tym zmianom element losowości jest bardziej ograniczony, trzeba z dużym wyprzedzeniem decydować o ruchach wojsk (nie można wszystkich nagle ustawić na jednym polu), chronić króla (-ów) i umiejętnie go używać do ataku/obrony. Mam jeszcze kilka pomysłów, ale w/w zmiany już teraz na tyle zmieniły zasady, że gra się z wypiekami na twarzy :-)


Niewpisze

Liczba recenzji: 40

Największą wadą tej gry jest to że 1 pionek może obronić się przed potężną armią. Niestety nie jest ona do końca przemyślana i zbalansowana


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:


Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie