Magnum Sal

Kopalnia Soli w Wieliczce
15 opinii
  • 2 - 4 osoby
  • od 10 lat
  • ok. 90 minut
  • wydanie polskie
Roku pańskiego 1368 miłościwie nam panujący Kazimierz Wielki mocą swego królewskiego prawa ustanowił dokument zwany Statutem Żup Krakowskich. Jasno stoi w nim zapisane, iż kto otrzyma z rąk Króla tytuł urzędniczy Żupnika Królewskiego, zarządzać będzie Kopalnią Soli w Wieliczce, Magnum Sal zwaną. Jaśnie Pan żupnikiem swym królewskim tego ze sztygarów mianuje, kto pracą swą dowiedzie, iż fach żupniczy najlepiej opanował i na chwałę Królestwa Polskiego eksploatacyję Żup Krakowskich poprowadzi. Każdy z graczy wciela się w sztygara - zarządcę górniczej ekipy. W czasie gry gracze będą starali się jak najefektywniej wydobywać sól z kopalni, a następnie tak pozyskane „białe złoto” sprzedawać na targu. Przede wszystkim jednak, gracze będą realizować królewskie zamówienia na sól. Ten, który zarobi najwięcej na wydobyciu soli, otrzyma tytuł żupnika i wygra grę. Magnum Sal zostało stworzone przez duet autorów: debiutującego jako projektant redaktora GamesFanatic.pl  – Marcina Krupińskiego i autora „Małych Powstańców” – Filipa Miłuńskiego. Autorem ilustracji jest Piotr Nowojewski, znany polskim graczom między innymi z świetnej oprawy graficznej gry Hannibal Barkas. Marcin Krupiński (ur. w 1981 roku, w Suwałkach): z zawodu i pasji programista. W świat nowoczesnych gier planszowych wkroczył stosunkowo niedawno gdyż w 2008 roku. Obecnie jeden z redaktorów w portalu GamesFanatic.pl. Członek grupy autorów i testerów Monsoon Group. Magnum Sal jest jego planszowym debiutem, ale obiecuje że nie będzie to jego ostatnia gra. Filip Miłuński (ur. W 1981 r., w Toruniu) – młody (wciąż;) projektant gier planszowych i karcianych, współpracujący między innymi z wydawnictwem Egmont Polska. Na co dzień dziennikarz społeczny. Autor Małych Powstańców i Na Grunwald. Założyciel warszawskiej grupy autorów i testerów gier – Monsoon Group.
Autor:
Marcin Krupiński, Filip Miłuński
Wydawca:
Gry Leonardo
99,00

Dostępne 3 sztuki w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w środę


Dostawa (Poczta Polska) już od 12 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Roku pańskiego 1368 miłościwie nam panujący Kazimierz Wielki mocą swego królewskiego prawa ustanowił dokument zwany Statutem Żup Krakowskich. Jasno stoi w nim zapisane, iż kto otrzyma z rąk Króla tytuł urzędniczy Żupnika Królewskiego, zarządzać będzie Kopalnią Soli w Wieliczce, Magnum Sal zwaną. Jaśnie Pan żupnikiem swym królewskim tego ze sztygarów mianuje, kto pracą swą dowiedzie, iż fach żupniczy najlepiej opanował i na chwałę Królestwa Polskiego eksploatacyję Żup Krakowskich poprowadzi.

Każdy z graczy wciela się w sztygara - zarządcę górniczej ekipy. W czasie gry gracze będą starali się jak najefektywniej wydobywać sól z kopalni, a następnie tak pozyskane „białe złoto” sprzedawać na targu. Przede wszystkim jednak, gracze będą realizować królewskie zamówienia na sól. Ten, który zarobi najwięcej na wydobyciu soli, otrzyma tytuł żupnika i wygra grę.

Magnum Sal zostało stworzone przez duet autorów: debiutującego jako projektant redaktora GamesFanatic.pl  – Marcina Krupińskiego i autora „Małych Powstańców” – Filipa Miłuńskiego. Autorem ilustracji jest Piotr Nowojewski, znany polskim graczom między innymi z świetnej oprawy graficznej gry Hannibal Barkas.

Marcin Krupiński (ur. w 1981 roku, w Suwałkach): z zawodu i pasji programista. W świat nowoczesnych gier planszowych wkroczył stosunkowo niedawno gdyż w 2008 roku. Obecnie jeden z redaktorów w portalu GamesFanatic.pl. Członek grupy autorów i testerów Monsoon Group. Magnum Sal jest jego planszowym debiutem, ale obiecuje że nie będzie to jego ostatnia gra.

Filip Miłuński (ur. W 1981 r., w Toruniu) – młody (wciąż;) projektant gier planszowych i karcianych, współpracujący między innymi z wydawnictwem Egmont Polska. Na co dzień dziennikarz społeczny. Autor Małych Powstańców i Na Grunwald. Założyciel warszawskiej grupy autorów i testerów gier – Monsoon Group.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • plansza przedstawiająca miasto Wieliczka
  • podłużny żeton szybu kopalni
  • 24 żetony zamówień królewskich (po 8 na fazy I, II i III)
  • 18 żetonów kopalni (8 I poziomu, 6 II poziomu i 4 III poziomu)
  • 21 kart narzędzi
  • żetony pieniędzy (5 x 50 groszy, 5 x 20 groszy, 10 x 5 groszy, 10 x 3 grosze,
  • 15 x 1 grosz)
  • znacznik gracza rozpoczynającego fazę
  • drewniane kostki soli
  • po 10 górników w 4 kolorach graczy
  • 2 znaczniki (drewniane walce) do użycia w budynku karczmy i na zamku
  • instrukcja
Waga:
1 kg
Instrukcja i inne pliki:


Dodatki i akcesoria

Magnum Sal: Muria

Magnum Sal: Muria


Recenzje

4.60
na podstawie 15 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Magnum Sal



Najbardziej przydatne recenzje

Jenny

Liczba recenzji: 19

Przy pierwszym spotkaniu (na imprezie planszówkowej) wydała nam się nieco skomplikowana (dwoje dzieci, które muszą zagrać już teraz, nie za 15 minut kiedy mama skończy czytać instrukcję ;)) ale po kilku minutach grania gra już nabrała rumieńców i w głowie mocno się przejaśniło - zasady są naprawdę proste, do przekazania w 5 do 10 minut. Gra nie dawała mi spać, jeść ani myśleć o niczym innym - trzeba ją było zdobyć!
Plusy:
+ szalenie klimatyczna
+ świetne wykonanie
+ bardzo dobrze napisana instrukcja
+ proste zasady (ale nie prostackie), łatwe do wytłumaczenia - nie trzeba się żmudnie uczyć żeby grać.
+ dobrze się skaluje - nam się grało świetnie zarówno w 2, 3 jak i w 4 osoby
+ ciekawa mechanika typu worder placement
Minusy:
- hmm, może to, że kostki soli wykonane są z drewna a nie z soli, a pieniądze są tekturowe a nie ze złota i srebra? ;))))
Ech, ta gra jest po prostu GENIALNA!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dorota

Liczba recenzji: 170

Jak dla mnie ideał :)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)


Zagrałam i tak gra tak mi się spodobała, że muszę ją mieć!
Najbardziej (oprócz grafiki planszy) podoba mi się, że nie ma "jednej metody" na zwycięstwo - gra jest świetnie zbalansowana.
Poza tym uwielbiam Wieliczkę.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Kacper

Liczba recenzji: 9

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Dla mnie kwintesencja dobrej gry planszowej. Dość proste zasady możliwe do wytłumaczenia w kilka minut i dużo zabawy z gry. Przede wszystkim plus za to, że nie ma jednej strategii wygrywającej. Plus za interakcje między graczami, konieczność płacenia za transport zmusza do analizowania sytuacji wszystkich graczy (stan posiadania jest jawny, nie trzeba pamiętać) a nie skupianiu się tylko na sobie.
Gra spokojnie nadaje się zarówno dla 2, 3 jak i 4 osób. Moim zdaniem poziom trudności rośnie wraz ze wzrostem liczby osób. Przy 4 osobach naprawdę jest nad czym myśleć.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:


Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie