Twilight Struggle: Zimna Wojna 1945-1989

Zaciekła walka o światową dominację pomiędzy Związkiem Radzieckim a Stanami Zjednoczonymi
5 opinii
  • 2 osoby
  • od 14 lat
  • 120 - 180 minut
  • wydanie polskie
Dźwięk trąb wzywa nas ponownie - nie do chwycenia za broń, chociaż broni potrzebujemy, nie jako wezwanie do walki, chociaż walczymy - lecz do udźwignięcia ciężaru długiego i mrocznego konfliktu... John F. Kennedy, przemowa inauguracyjna, styczeń 1961 W 1945 roku wątpliwi sojusznicy zatrzymali nazistowską machinę wojenną, podczas gdy dumne Cesarstwo Japonii zostało rzucone na kolana przez najbardziej niszczycielską broń w historii ludzkości. Spośród dawnych potęg światowych utrzymały się wyłącznie dwa supermocarstwa. Świat nie miał jednak szczęścia, by odetchnąć z ulgą przed pojawieniem się nowego konfliktu. W przeciwieństwie do starcia na wielką skalę z poprzednich dekad, ta wojna będzie prowadzona nie przez żołnierzy i czołgi, lecz przez szpiegów i polityków, naukowców i intelektualistów, artystów i zdrajców. Twilight Struggle: Zimna Wojna 1945-1989 to gra dla dwóch graczy symulująca czterdzieści pięć lat walki o światową dominację pomiędzy Związkiem Radzieckim a Stanami Zjednoczonymi. Cały glob stanowi scenę, na której dwaj tytani walczą o rozszerzenie strefy wpływów dla swoich ideologii oraz obyczajów. Gra rozpoczyna się pośród ruin Europy, gdy dwa nowe supermocarstwa walczą o powojenne zgliszcza, a kończy się w 1989 roku, kiedy na scenie pozostały już tylko Stany Zjednoczone. Twilight Struggle: Zimna Wojna 1945-1989 to dynamiczna i nieskomplikowana gra, która kontynuuje tradycję gier „card driven”, zapoczątkowaną przez „We the People” oraz „Hannibal: Rome vs. Carthage”. Tak jak w przypadku pozostałych gier o mechanice napędzanej kartami, podejmowanie decyzji stanowi nie lada wyzwanie: jak najlepiej wykorzystać swoje atuty, by przy stale ograniczonych zasobach zdobyć przewagę nad przeciwnikiem? Rozgrywka wprost kipi ówczesnym klimatem. Plansza gry to mapa świata z okresu zimnej wojny, na której gracze przenoszą swoje znaczniki i poszerzają strefy wpływów, próbując pozyskać sojuszników i kontrolować kolejne państwa. Z kolei karty gry prezentują szeroki zakres wydarzeń historycznych, od konfliktów izraelsko-arabskich w latach 1948 i 1967, poprzez wojnę w Wietnamie i amerykańskie ruchy pacyfistyczne, aż po kryzys kubański, wyścig kosmiczny i wyścig zbrojeń, które doprowadziły świat na skraj nuklearnej anihilacji.
Autor:
Ananda Gupta, Jason Matthews
Ilustracje:
Viktor Csete, Rodger B. MacGowan, Chechu Nieto, Guillaume Ries, Mark Simonitch
Wydawca:
Phalanx Games
229,95

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Opis

Dźwięk trąb wzywa nas ponownie - nie do chwycenia za broń, chociaż broni potrzebujemy, nie jako wezwanie do walki, chociaż walczymy - lecz do udźwignięcia ciężaru długiego i mrocznego konfliktu...

John F. Kennedy, przemowa inauguracyjna, styczeń 1961

W 1945 roku wątpliwi sojusznicy zatrzymali nazistowską machinę wojenną, podczas gdy dumne Cesarstwo Japonii zostało rzucone na kolana przez najbardziej niszczycielską broń w historii ludzkości. Spośród dawnych potęg światowych utrzymały się wyłącznie dwa supermocarstwa.

Świat nie miał jednak szczęścia, by odetchnąć z ulgą przed pojawieniem się nowego konfliktu. W przeciwieństwie do starcia na wielką skalę z poprzednich dekad, ta wojna będzie prowadzona nie przez żołnierzy i czołgi, lecz przez szpiegów i polityków, naukowców i intelektualistów, artystów i zdrajców.

Jak rozłożą się siły mocarstw w tym starciu?

Twilight Struggle: Zimna Wojna 1945-1989 to gra dla dwóch graczy symulująca czterdzieści pięć lat walki o światową dominację pomiędzy Związkiem Radzieckim a Stanami Zjednoczonymi. Cały glob stanowi scenę, na której dwaj tytani walczą o rozszerzenie strefy wpływów dla swoich ideologii oraz obyczajów.

Gra rozpoczyna się pośród ruin Europy, gdy dwa nowe supermocarstwa walczą o powojenne zgliszcza, a kończy się w 1989 roku, kiedy na scenie pozostały już tylko Stany Zjednoczone.

Twilight Struggle: Zimna Wojna 1945-1989 to dynamiczna i nieskomplikowana gra, która kontynuuje tradycję gier „card driven”, zapoczątkowaną przez „We the People” oraz „Hannibal: Rome vs. Carthage”. Tak jak w przypadku pozostałych gier o mechanice napędzanej kartami, podejmowanie decyzji stanowi nie lada wyzwanie: jak najlepiej wykorzystać swoje atuty, by przy stale ograniczonych zasobach zdobyć przewagę nad przeciwnikiem?

Rozgrywka wprost kipi ówczesnym klimatem. Plansza gry to mapa świata z okresu zimnej wojny, na której gracze przenoszą swoje znaczniki i poszerzają strefy wpływów, próbując pozyskać sojuszników i kontrolować kolejne państwa.

Z kolei karty gry prezentują szeroki zakres wydarzeń historycznych, od konfliktów izraelsko-arabskich w latach 1948 i 1967, poprzez wojnę w Wietnamie i amerykańskie ruchy pacyfistyczne, aż po kryzys kubański, wyścig kosmiczny i wyścig zbrojeń, które doprowadziły świat na skraj nuklearnej anihilacji.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • plansza o wymiarach 56×84 cm
  • 110 kart zdarzeń
  • 260 znaczników
  • 2 sześcienne kości
  • instrukcja
  • 2 arkusze pomocy gracza


Recenzje

4.40
na podstawie 5 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Twilight Struggle: Zimna Wojna 1945-1989



Najbardziej przydatne recenzje

LukePL

Liczba recenzji: 259

Zagrałem tylko w wersję cyfrową i bardzo mi się podoba, aczkolwiek przy tak dużych tytułach drażniąca jest spora losowość co trochę psuję radość z gry.


Ilczi

Liczba recenzji: 19

Trzeba się zmierzyć z zasadami, przyzwyczaić do specyfiki instrukcji przygotowywanych przez GMT (przyjmując że wcześniej nie miało się z nimi do czynienia; tak było w naszym przypadku). Jeśli się przez to przebrnie i zaliczy kilka potknięć, to okazuje się że zasady nie są aż tak skomplikowane jak się na początku wydaje. Możliwości strategicznych natomiast jest multum, regrywalność tym samym na wysokim poziomie. Im więcej partii na koncie tym mniejszym problemem staje się losowość w kartach. Do tego silny klimat historycznego konfliktu dwóch mocarstw.
Nam gra otworzyła głowę na cięższe wojenne/ekonomiczne/polityczne tematy rozgrywane na stole.
Serdecznie polecamy.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

metalfan

Liczba recenzji: 16

W przypadku tej gry losowość w sporej mierze zapewnia jej regrywalność. Losowanie kart bywa frustrujące i często jest nie po naszej myśli, ale wtedy przeciwnik ma podobnie, a gra dzięki temu nie przypomina czysto taktycznych szachów.

Gorzej z rzutami kośćmi, taki urok k6 :(



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Gniew aniołów

Gniew aniołów