Wiek Złodziei

Sześciu złodziei wchodzi do pałacu…
3 opinie
  • 2 - 4 osoby
  • od 14 lat
  • ok. 120 minut
  • wydanie polskie
Pokaż, że jesteś najlepszym złodziejem w mieście! Wykorzystaj swoje specjalne zdolności, przedmioty i wyjątkowy system punktów akcji, aby przechytrzyć przeciwników i zdobyć najwięcej złota i klejnotów. Omijaj strażników, traktuj kanały jako tajne przejścia, zastawiaj pułapki, podrzucaj przeciwnikom trujące granaty, twórz zasłony dymne w strategicznych miejscach i wykorzystaj jeszcze wiele innych narzędzi, aby uciec z miasta z Klejnotem Cesarzy! Wiek Złodziei to strategiczno-przygodowa gra planszowa w klimacie fantasy, której akcja toczy się w Hadrii, portowej metropolii leżącej na północnych rubieżach potężnego Cesarstwa. Każdy gracz wciela się w rolę mistrza złodziejskiego fachu i wyrusza dokonać najśmielszej kradzieży w swojej karierze. Na czym to polega? W trakcie rozgrywki gracze dysponują unikalnymi umiejętnościami swoich postaci oraz wachlarzem kart akcji, reprezentujących manewry, skomplikowane urządzenia inspirowane wizjonerskimi pomysłami renesansowych wynalazców, czy alchemiczne mikstury. Gracze zagrywają wybrane karty, a następnie korzystają z dostępnych Punktów Akcji (PA), aby zaplanować kolejność rozpatrywania swoich działań. Po przygotowaniu planszy każdy z graczy wybiera (lub losuje) jednego złodzieja, w którego się wcieli. Każdy złodziej to unikalna postać, posiadająca swoją zdolność pasywną, opisaną na jej arkuszu, oraz kartę umiejętności specjalnej, przypisaną do niego. Po wybraniu swojego złodzieja każdy gracz otrzymuje: 2 podstawowe, stałe karty akcji, dzięki którym zawsze będzie mógł się poruszyć lub dobrać nowe karty, 2 zwykłe karty akcji, które zapewniają różnorodne korzyści, 10 Punktów Akcji (PA), figurkę swojego złodzieja i zasłonkę, za którą będzie planował swoje ruchy. Teraz gracze są już gotowi i mogą zacząć rozgrywkę! Karty wydarzeń sterują przebiegiem i długością rozgrywki. W każdej turze odkrywa się 1 kartę wydarzenia z wierzchu talii wydarzeń - ciszy lub alarmu. Zmienia ona warunki, w jakich toczy się gra. W kolejnych fazach każdy z graczy dobiera jedną kartę akcji, a następnie planuje swoje akcje. Gracze planują akcje jednocześnie i w całkowitej tajemnicy. Po wykonaniu swoich akcji, gracze przechodzą do fazy porządków, w której przygotowują się do następnej tury. Zużyte karty akcji zostają odrzucone, z planszy usuwa się wszystkie specjalne znaczniki, takie jak dym lub pożar, przygotowuje się swoją pulę PA, a także przekazuje się znacznik pierwszego gracza osobie siedzącej po lewej stronie aktualnego pierwszego gracza. Zwycięży ten ze złodziei, który zdoła umknąć przez jedną z czterech miejskich bram, zabierając ze sobą Klejnot Cesarzy albo inny łup o największej wartości, liczonej w Punktach Zwycięstwa (PZ). Ci przestępcy, którzy pozostaną w mieście po rozpatrzeniu ostatniej karty wydarzeń, zostaną schwytani i skończą w lochach, a ich imiona zostaną usunięte z archiwów wszechpotężnej Gildii. Wiek Złodziei to wyjątkowa gra, której akcja dzieje się w oryginalnym uniwersum. Zapraszamy was do świata, który jest połączeniem klasycznego steampunku z wizjonerskimi projektami Leonarda da Vinci i odrobiną magii. Nakręcane, drewniane sowy, tresowane szczury, zabójcze kusze ręczne, miotacze sieci, proste, mechaniczne maszyny, arsenał granatów, ciasne uliczki pełne niebezpieczeństw, dumne posiadłości i pałace w bogatej dzielnicy - to tylko kilka z rzeczy, którymi można nakreślić ogólny charakter Wieku Złodziei. Wkroczcie do tego świata, a na pewno nie wrócicie z pustymi rękoma!
Autor:
Sławomir Stępień
Wydawca:
Galakta
179,95

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wyślemy w ciągu 14 dni


Dostawa (Poczta Polska) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Pokaż, że jesteś najlepszym złodziejem w mieście! Wykorzystaj swoje specjalne zdolności, przedmioty i wyjątkowy system punktów akcji, aby przechytrzyć przeciwników i zdobyć najwięcej złota i klejnotów. Omijaj strażników, traktuj kanały jako tajne przejścia, zastawiaj pułapki, podrzucaj przeciwnikom trujące granaty, twórz zasłony dymne w strategicznych miejscach i wykorzystaj jeszcze wiele innych narzędzi, aby uciec z miasta z Klejnotem Cesarzy!

Wiek Złodziei to strategiczno-przygodowa gra planszowa w klimacie fantasy, której akcja toczy się w Hadrii, portowej metropolii leżącej na północnych rubieżach potężnego Cesarstwa. Każdy gracz wciela się w rolę mistrza złodziejskiego fachu i wyrusza dokonać najśmielszej kradzieży w swojej karierze.

Na czym to polega?

W trakcie rozgrywki gracze dysponują unikalnymi umiejętnościami swoich postaci oraz wachlarzem kart akcji, reprezentujących manewry, skomplikowane urządzenia inspirowane wizjonerskimi pomysłami renesansowych wynalazców, czy alchemiczne mikstury. Gracze zagrywają wybrane karty, a następnie korzystają z dostępnych Punktów Akcji (PA), aby zaplanować kolejność rozpatrywania swoich działań.

Po przygotowaniu planszy każdy z graczy wybiera (lub losuje) jednego złodzieja, w którego się wcieli. Każdy złodziej to unikalna postać, posiadająca swoją zdolność pasywną, opisaną na jej arkuszu, oraz kartę umiejętności specjalnej, przypisaną do niego.

Po wybraniu swojego złodzieja każdy gracz otrzymuje:

  • 2 podstawowe, stałe karty akcji, dzięki którym zawsze będzie mógł się poruszyć lub dobrać nowe karty,
  • 2 zwykłe karty akcji, które zapewniają różnorodne korzyści,
  • 10 Punktów Akcji (PA),
  • figurkę swojego złodzieja i zasłonkę, za którą będzie planował swoje ruchy.

Teraz gracze są już gotowi i mogą zacząć rozgrywkę!

Karty wydarzeń sterują przebiegiem i długością rozgrywki. W każdej turze odkrywa się 1 kartę wydarzenia z wierzchu talii wydarzeń - ciszy lub alarmu. Zmienia ona warunki, w jakich toczy się gra. 
W kolejnych fazach każdy z graczy dobiera jedną kartę akcji, a następnie planuje swoje akcje. Gracze planują akcje jednocześnie i w całkowitej tajemnicy.

Po wykonaniu swoich akcji, gracze przechodzą do fazy porządków, w której przygotowują się do następnej tury. Zużyte karty akcji zostają odrzucone, z planszy usuwa się wszystkie specjalne znaczniki, takie jak dym lub pożar, przygotowuje się swoją pulę PA, a także przekazuje się znacznik pierwszego gracza osobie siedzącej po lewej stronie aktualnego pierwszego gracza.

Zwycięży ten ze złodziei, który zdoła umknąć przez jedną z czterech miejskich bram, zabierając ze sobą Klejnot Cesarzy albo inny łup o największej wartości, liczonej w Punktach Zwycięstwa (PZ). Ci przestępcy, którzy pozostaną w mieście po rozpatrzeniu ostatniej karty wydarzeń, zostaną schwytani i skończą w lochach, a ich imiona zostaną usunięte z archiwów wszechpotężnej Gildii.

Wiek Złodziei to wyjątkowa gra, której akcja dzieje się w oryginalnym uniwersum. Zapraszamy was do świata, który jest połączeniem klasycznego steampunku z wizjonerskimi projektami Leonarda da Vinci i odrobiną magii.

Nakręcane, drewniane sowy, tresowane szczury, zabójcze kusze ręczne, miotacze sieci, proste, mechaniczne maszyny, arsenał granatów, ciasne uliczki pełne niebezpieczeństw, dumne posiadłości i pałace w bogatej dzielnicy - to tylko kilka z rzeczy, którymi można nakreślić ogólny charakter Wieku Złodziei. Wkroczcie do tego świata, a na pewno nie wrócicie z pustymi rękoma!

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • instrukcja
  • plansza do gry
  • 6 plastikowych figurek złodziei
  • 20 figurek straży miejskiej
  • 2 figurki kapitanów
  • 6 kart postaci
  • dwustronna karta straży
  • 4 zasłonki graczy
  • 10 żółtych kamieni szlachetnych
  • 4 zielone kamienie szlachetne
  • 1 czerwony klejnot Imperatora
  • 40 znaczników akcji podstawowych (AP)
  • 3 znaczniki AP klejnotu Imperatora
  • 8 tymczasowych znaczników AP
  • 2 kości K8
  • 84 karty akcji
  • 23 karty wydarzeń
  • 3 karty dystryktów
  • 51 żetonów miasta
  • 4 żetony organizacyjne
  • 15 żetonów dymu
  • 5 żetonów ognia
  • 4 żetony kradzieży
  • 1 żeton mistrza włamywań
  • 1 żeton kradzieja rozpoczynającego
Waga:
1,6 kg


Recenzje


Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie