Komentarze do produktu: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Świetna, dwuosobowa wersja kultowej gry "7 Cudów Świata"


Liczesso [ dodano: 07.10.2019 ]
Ciężko tu o porównania które 7 Cudów jest lepsze, bo wymagają innej liczby graczy. Niemniej więcej satysfakcji przynosi mi Pojedynek, ponieważ jest bardziej strategiczny - dużą robotę robią tu cuda dające dodatkowy ruch, co sprawia, że można zabrać kartę, która w innym wypadku przypadłaby przeciwnikowi. Na plus niemal ta sama symbolika co w zwykłych 7 Cudach, co sprawia, że znając jedną z tych gier, drugiej nauczymy się w moment. Jeśli tylko zdarza CI się grać w 2 osoby częściej niż raz na pół roku - brałbym bez wahania.
1
Miejscowy
Skaju [ dodano: 01.10.2019 ]
Świetna opcja dla 2 osób jesli jest się fanem 7 Cudów! ;)
0
Pisarz
M_zdrojek [ dodano: 28.09.2019 ]
Gra jest bardzo dobra, jednak w pierwszych rozgrywkach trochę mydli oczy fakt, że można wygrać przewagą militarną albo naukową. Tak naprawdę, aby wygrać, trzeba w całości skupić się na tym rozwiązaniu, mieć chyba mocno nierozgarniętego przeciwnika i do tego trochę szczęścia (żeby wszystkie naukowe, czy militarne karty znalazły się w grze i pojawiały się w odpowiednim, dogodnym momencie). Nam się to ani razu nie udało. Pozostaje więc jak w standardowej wersji 7 cudów - pójście na punkty.
Ciekawie rozwiązane są zielone karty, które przynoszą punkty oraz dodatkowe ułatwienia w budowie cudów lub budowli. Nie są tak suche, jak w podstawowej wersji gry. Ciekawszy jest też, moim zdaniem, system odrzucania kart, i dodatkowa tu rola kart żółtych.
Trochę jednak nie rozumiem sposobu liczenia ceny zakupu materiałów, których nie posiadamy w swoim mieście. Jest jakiś taki... nieekonomiczny.
Ale tak w ogóle oceniam grę na 5/5. Polecam.
1
Anch85 [ dodano: 25.09.2019 ]
Fajna szybka gra
Gram w nią z 7 letnią córka która jest zachwycona nią
Polecam
1
L.I.Z.ak
Marek [ dodano: 25.09.2019 ]
Świetna gra dwuosobowa - chyba najlepsza w naszej kolekcji. Ma idealny poziom trudności. To nie jest gra, którą tłumaczy się w 5 sekund, ale zagrać można i ze starszym dzieckiem i z rodzicem. Im więcej rozegranych partii, tym bardziej rozumie się zależności między kartami i gra się bardziej świadomie. Dróg do zwycięstwa jest kilka. Praktycznie niemożliwe jest granie wg jednego schematu, bo trzeba reagować na posunięcia przeciwnika. To jest gra z negatywną interakcją, ale "przyjemną". Często w trakcie gry trudno ocenić, kto wygrywa. Wygrana daje sporą satysfakcję.

Polecam zwłaszcza graczom średniozaawansowanym.
1
Bazyliszek10000 [ dodano: 12.07.2019 ]
Gra nie jest zła, całkiem poprawna. Można zbierać w niej różnokolorowe karty, aby wygrać na różne sposoby i to by było na tyle. Nie ma tu jakiegoś wow, wygrywając nie czuje się jakoś specjalnie zwycięzcom. Brakuje mi negatywnej interakcji. Przy wyrównanych graczach w 90% rozgrywek zliczamy punkty na końcu (nuda). Gra rodzinna, lekko mdła.
3
Shadowrun [ dodano: 10.07.2019 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Całkiem niezła gra dla 2 osób. Żeby wygrać militarnie lub naukowo, trzeba mieć sporo szczęścia lub bardzo słabego przeciwnika, który nie będzie reagował na nasze poczynania. To w zasadzie mój jedyny minus w tej grze. Cała reszta trybi bardzo dobrze i rozgrywka daje sporo frajdy.
4
Jan [ dodano: 07.07.2019 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Zupełnie różna od "dużej" wersji jeśli idzie o mechanikę i wychodzi jej to tylko na plus. Jest element losowy, ale wpływa on przede wszystkim na znakomitą regrywalność. Liczy się przede wszystkim własne główkowanie i planowanie, dodatkowo wygrać można na wiele sposobów, więc jest też szansa, że przeciwnik się zagapi lub uda się odwrócić jego uwagę.

Zasady proste, choć na samym początku gra może odrobinkę przytłaczać i wydawać się nieco bardziej skomplikowana niż jest, a czasy gry na pudełku oderwane od rzeczywistości. Wystarczy się przez to przebić i potem jest z górki - rozgrywka jest dynamiczna, przygotowanie do gry również nie zajmuje wiele czasu.

To zdecydowanie najlepsza gra dwuosobowa w jaką grałem, według mniej obowiązkowa na planszowej półce każdej pary. Ciągle szukamy czegoś, co mogłoby stanowić jakąś sensowną konkurencję, ale jak dotąd idzie nam bardzo kiepsko, mimo usilnych starań.
6
MacPit [ dodano: 15.06.2019 ]
Najlepsza gra na dwie osoby! Obowiązkowy zakup dla fanów 7 cudów świata!
3
KubaGra [ dodano: 26.05.2019 ]
Najlepsza gra dwuosobowa dostępna na rynku. Nie ma sobie równych :)
4
L.I.Z.ak
Rutrr [ dodano: 30.04.2019 ]
Idealna gra dla dwóch osób, tylko trzeba uważać na syndrom "jeszcze jednej gry, bo muszę się zrewanżować" ;)
6
Łowca
Nie_ogarniam [ dodano: 09.04.2019 ]
Pozycja obowiązkowa na każdej półce małżeńskiej ;-) pojedynki do niedzielnej kawy mogą stać się j Was tradycją.
Gorąco polecam!
4
Adrianos22 [ dodano: 04.04.2019 ]
Najlepsza gra dla 2 osób. Za każdym razem gra się zupełnie inaczej mając w grze wbudowaną losowość kart którymi się gra. Bardzo przyjemnie się gra i za każdym razem chce się wracać do tego tytułu ponownie.
Jeżeli mogę się przyczepić to nie podoba mi się trochę system punktacji w którym jest notesik który kiedyś się może skończyć a jeżeli gracze się pilnują to wygrać można tylko na punkty. To taki maleńki minusik jest co do tej gry że w późniejszym czasie będzie trzeba sobie dorobić punktacje samemu.
5
Xangrawgry [ dodano: 03.02.2019 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Absolutny hit jeśli chodzi o gry 1vs1! Ogromna regrywalność, każda partia przyjmuje nieco inny obrót przez odmienny zestaw cudów i rozłożenie talii epok. Chyba mój najlepszy zakup planszówki w życiu – po ponad 30 rozegranych partiach nadal nie pozwalamy jej się kurzyć na półce.
9
Bard
Radosław Michalak [ dodano: 17.01.2019 ]
Gra szybka i przyjemna.
Zasady proste, sama gra nie jest przesadnie rozbudowana.
Dobry tytuł, gdy chcemy zagrać w coś na spokojnie.
Dobrze, że są 3 drogi do zwycięstwa, ale też te dwie "niestandardowe" nie są zbyt łatwe do osiągnięcia.
Przeszkadza mi losowe odrzucanie paru kart z każdej talii, które może zepsuć dobry plan, bo akurat te wymagane karty się nie pojawią.
6
Marcin [ dodano: 12.01.2019 ]
Mistrzosto świata! Mam minimalne zastrzeżenia do balansu (ścieżka nauki i jedna złota karta), ale mimo tego gra się doskonale.

Gra za każdym razem jest inna, dzięki temu, że jest losowa w nieirytujacy sposób i dzięki mnogości możliwości. Można wygrać militarnie, naukowo (przynajmniej w teorii), można wybierać skalowanie albo kumulować "płaskie" punkty. Można, a nawet trzeba, niszczyć strategię przeciwnikia i to na wiele sposobów - od zabierania mu kart, po blokowanie surowców. Opcji jest naprawdę wiele i pierwszych kilkanaście gier to bardzo fascynujące przeżycie.

Grałem tez w dwuosobową wersję klasycznych 7 cudów i ta wersja podoba mi się o wiele bardziej. Szybka, dynamiczna, akceptowalnie losowa, wciągająca i dająca pole do popisu. Ideał.
5
Bananinho [ dodano: 10.01.2019 ]
Gorąco polecam produkt !
5
Tablis116 [ dodano: 07.01.2019 ]
Swietna gra na dwie osoby, zachowujaca najlepsze rzeczy z oryginalnego 7CS i wprowadzajaca nowe, fajne rozwiazania. Zdecydowanie TOP dwuosobowek.
5
Weteran
Radek_123 [ dodano: 28.12.2018 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Choć standardowa wersja 7 Cudów Świata również pozwala na grę w dwie osoby - tutaj muszę przyznać, że mechanika jest ciekawsza i wprowadza element taktyczny.
Serdecznie polecam!
6
Karolix [ dodano: 21.11.2018 ]
Rewelacja, zdecydowanie ciekawsza niż starsza siostra :)
4
Lukasz [ dodano: 24.10.2018 ]
Niby 7 cudów, ale poza tematyką to trochę inna gra. O ile w 7 cudach wymienialiśmy się kartami, to tutaj próbujemy zbierać je ze stołu. Typowa gra dwuosobowa - dużo interakcji, nawet dużo negatywnej interakcji. trzeba cały czas kontrolować przeciwnika, czy nie zbiera kart w innej dziedzinie niż my i przypadkiem nie zwycięży przed nami, Można grac już z 8 latkami.
4
Boardmaster
dewodaa [ dodano: 21.09.2018 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)


Przyznam się szczerze, że moja przygoda z grą 7 Cudów Świata nie zaczęła się przyjemnie... Kupiłem, zagrałem raz i... sprzedałem. Potem było długo długo nic i ponowne gry w egzemplarz przyjaciela. Było już trochę lepiej. Co innego z moją żoną, która tą grę wprost uwielbia. Nie pozostało mi nic innego jak kupić dla nas 7CŚ: Pojedynek (z działu Dobre bo Pudełko i Tak się Poobija więc może być Uszkodzone).

To był strzał w dziesiątkę, gra wyprzedziła Patchworka i z dwuosobówek trafia najczęściej na stół.

Jeśli chcesz wciągnąć 2. połówkę w planszówki, to może być TO!

Polecam;)
7
Konrad [ dodano: 20.09.2018 ]
Świetna wersja dwuosobowa (a nawet lepsza niż duży brat). Pojedynek dwóch osób, z dodatkiem jeszcze lepsze (i mniej losowe).
6
Miejscowy
Dekornyt [ dodano: 12.09.2018 ]
Jedna z lepszych dwuososobwek w naszej kolekcji! Mam już Panteon i niedługo trzeba będzie go ograc :)
5
Miejscowy
Cherry_cello [ dodano: 30.08.2018 ]
Fantastyczna gra 2-osobowa, prawdopodobnie najlepsza jaką mam w kolekcji. Rozgrywka szybka, dynamiczna, zawsze ma się ochotę na jeszcze jedną.
Dla graczy pomiędzy początkującymi a sredniozaawansowanymi, ale jeśli jedna z osób zna tę grę to nie ma problemu z tłumaczeniem zasad i już od pierwszej rozgrywki sprawia frajdę.
Gra zajmuje mało miejsca, pudełko jeat niepozornej wielkości a jest w niej sporo elementów - wydawca gry Loyang powinien z niej wziąć przykład :)
Cena regularna jest moim zdaniem za wysoka, ale za ok 80zl polecem kupować w ciemno :)
Bez wątpienia 5/5.
3
Fusilli [ dodano: 20.05.2018 ]
Bardzo dobra gra. Często, jak graliśmy z żoną, nie kończyło się na jednej rozgrywce ponieważ gra się szybko.
Po mimo, że można wygrać na trzy sposoby i tak znaczna większość rozgrywek kończy się na punkty.
Moja ocena 5/5
6
Poliglota
Kostuch [ dodano: 15.04.2018 ]
Jedna z moich ulubionych gier! Bardzo fajna gra 2-osobowa.
3
Miejscowy
Kukang [ dodano: 22.03.2018 ]
Bez wątpienia jest to najlepsza mała gra dwuosobowa w mojej kolekcji. Tytuł szybki, więc co jakiś czas gości na stole między bardziej czasochłonnymi i mózgożernymi cudami. ;)
bardzo miło wraca się do Pojedynku, mimo że minęło sporo czasu od zakupu.
5
Chojnac009 [ dodano: 14.01.2018 ]
Gra, którą trzeba mieć w swojej kolekcji. Jeden z najlepszych tytułów dostępnych na rynku!
3
Mixthoor [ dodano: 03.01.2018 ]
Cudowna gra dla dwóch osób, w których można wygrać jednym z trzech sposobów: budując potęgę naukową, militarną bądź cywilną. Podczas trzech rund gracze na zmianę dobierają karty, stawiając w swoim imperium kolejne budowle. Niektóre z nich są darmowe i dostarczają określoną ilość surowców bądź zapewniają niewielkie korzyści w postaci punktów militarnych i symboli naukowych. Inne, nieco droższe dają wyraźnie odczuwalne korzyści, które w II i III epoce mogą znacząco wpłynąć na wynik konfrontacji. Ułożenie kart w każdej epoce jest inne, zaś znacząca ich część jest zakryta, co wprowadza pewną dozę losowości. Dodatkowo podczas przygotowania każdej rundy, do pudełka należy odłożyć 3 losowe wybrane karty.

"Pojedynek" rozegrałem z wieloma osobami ogromną ilość razy. Za każdym razem bawiłem się doskonale, czasem sromotnie przegrywając, czasem druzgocąco zwyciężając. Podczas rozgrywki należy uważnie obserwować przeciwnika, by odpowiednio reagować. Chwile nieuwagi mogą bowiem doprowadzić do katastrofy i przegranej. Imponujące są momenty, w których odkrywanie ostatnich dostępnych kart przechylają szale zwycięstwa na jedną ze stron. Tak... "Pojedynek" jest imponujący! Karty są małe, przez co rozłożona gra nie zajmuje zbyt wiele miejsca. Udało mi się rozegrać nawet kilka partii w przedziale kolejowym.

Jest to jedna z lepszych gier dedykowanych tylko dla dwóch osób, jakie miałem przyjemność dotychczas rozegrać. Dodatkowo jest bardzo regrywalna, przez co zdarzyło mi się spędzić przy stole nawet 4 partie z rzędu. Pozycja godna polecenia.
11
Poliglota
Rayos [ dodano: 11.12.2017 ]
Nie grałem w lepszą grę dla dwóch osób. Trzeba jednak brać poprawkę na to, że nie gram w gry planszowe zbyt wiele ;) Niemniej - z 7 cudów świata: pojedynek jest bardzo, bardzo zadowolony. Dróg do zwycięstwa dużo, można nieźle podkopać przeciwnika (albo samemu się załatwić przy okazji). Jest emocjonująco, każda rozgrywka wygląda inaczej, grafiki na kartach są śliczne a i samo pudełko, wypraska i zawartość sprawia wrażenie przemyslanego i solidnego. Jedyny minus jaki mam, to malutkie karty do których trzeba było przywyknąć.
4
Rico [ dodano: 04.11.2017 ]
Przedmówca (a właściwie 'podmówca' ;) ) niezwykle trafnie podsumował także i moje odczucia względem tej gry. By jednak komentarz ten był nieco bardziej wartościowy, to i ja dołożę coś od siebie.

Najbardziej od tej gry odpycha mnie wcale nie to, że czasem musimy zebrać karty niepotrzebne - to się wszak zdarza, gdy w danym momencie nie mamy niczego lepszego do zagrania (byle nie za często się to nam zdarzało :) ). Ale już zbieranie kart tylko po to, by przeciwnik nie wygrał przed czasem (!!!), jest już z lekka niepoważne. Gra nie pozwala nam na podejmowanie własnych decyzji, bo nie możemy odpuścić ani kart czerwonych, ani zielonych. I nie ma sytuacji, w której ja nie chcę ich zbierać, bo wolę grać innymi. Tutaj muszę to robić, w przeciwnym razie nie dotrwam nawet do fazy podliczania punktów. A w recenzjach produktu przedstawiane jest to często jako 'droga do zwycięstwa'... echh.

Uczucie niesmaku potęguje fakt, że produkt ten jest dzieckiem autorów których nazwiska w świecie planszowym coś tam jednak znaczą. Co dwie głowy to nie jedna, to fakt, ale zdecydowanie nie tym razem. Szkoda.
5
Piaskory [ dodano: 04.11.2017 ]
Gra znana i wielokrotnie nagradzana. Wysokie noty, i pozytwyne opinie na każdym rogu w internetach.

Tymczasem moje subiektywne odczucie.

Gra ograniczona, wspólna pula kart rozłożonych na stole, zwykle działa na zasadzie kto pierwszy ten lepszy. Po każdej erze, trzeba na nowo wszystko rozkładać na stole tylko w innej konfiguracji co jest lekko irytujące (o tym dlaczego napiszę później), wybieramy jedną z dostępnych kart i bierzemy ją po spełnieniu warunków budowy za darmo bądź za pieniądze bądź pół tak pół tak. Potem ruch przeciwnika i tak na zmianę, karty można sprzedać za monety, albo postawić bądź wybudować cud jeśli się spełnia warunki.
potem nowa era, wykładniae kart znowu i wszystko od nowa, mój ruch, przeciwnika i tak dalej aż do końca 3ej ery.

Może i są tutaj jakieś strategie albo taktyki, może jest tu jakaś głębia i kombinowanie. Ale tak czy siak i tak będzie trzeba wybudować coś czego się nie chce, żeby móc odkryć następne karty do budowy, i znów kto pierwszy ten lepszy.

Tak naprawdę nasz wybór ogranicza się do tego którą z dostępnych kart wybudujemy, a często może to być karta której nie chcemy. Zasoby raz zdobyte już w drugiej erze mogą sprawić że bierzemy co chcemy, budujemy za groszei znów komu pierwszemu się trafi coś fajnego to jego. Wybór jest minimalny, a wolność tworzenia ciasna jak klatka dla ptaków. Ostatecznie, kończymy gre z cudami, stosikami kart różnych rodzajów podliczamy punkty, bonusy itp i tyle. Wygrywa lepszy, albo ten komu przypadek sprawił że akurat odkryły się mu lepsze karty.

Rozumiem że można wycisnąć z mechaniki, ruchów, i kombinacji cudów zapewne więcej. Jednak to tylko będzie przedstawienie, jak ładnie można latać w klatce.

Moja opinia jest subiektywna i przedstawiłem jak razem z moją dziewczyną odczuliśmy pierwsze partie. Ograniczenie, czuć kto pierwszy ten lepszy, konieczność budowania tego czego się nie chce, w każdej chwili przeciwnik może nam popsuć plany a my jemu, mała decyzyjność gdyż częśto musimy improwizować i zmienić kierunek "budowy" gdyż przeciwnik zwinął nam karte a ta co została jest akurat taką jakiej niechcemy..

Oboje przed 7 cudami pojedynkiem, ogrywalismy RFTG. Nie chcę robić tutaj reklamy, ale w moim odczuciu Race for the galaxy, bije na głowę wszystko co może zaoferować taki pojedynek. W rftg mamy wolność wyboru, to my decydujemy co, kiedy i jak wybudujemy, dróg do zwycięstwa jest wiele, akcji do wykonania cała masa, karty pięknie się uzupełniają i profitują, gra naprawdę mistrzowska! Może właśńie dlatego 7 cudów pojedynek wydał nam się taki płytki? Prosty i banalny? Utrudniający życie rozkładaniem kart wyciąganiem, mieszaniem, gdzie w rftg wystarczy tylko potasować wylosować swiat startowy i gramy.
W pojedynku takżę dochdzi waluta (zetony), dodatkowe żetony, jakiś pas militarny postępu... W rftg mamy wszsytko w tali, chcesz budować swoje imperium ? Proszę bradzo. Chcesz iść w przemysł? Jasne ze możesz. Militaria? Zapraszamy! czeka mnóstwo planet do podbicia, Chcesz tworzyć technologie? a może badania genetyczne? Będziesz explorował i przeczesywał talie w poszukiwaniu kart których potrzebujesz? Chcesz osiedlać planety albo podbijać? rozwijać technologie? Handlować? Consumować? Produkować? Możesz i też za to masz punkty i tylko od twojego sprytu zależy czy wygrasz czy nie. Nic nie jest narzucane. Sami decydujemy co odrzucimy, co zbudujemy, i w jakich kombinacjach. Gra jest szybka i jest naprawdę ciekawa, rozbudowana i łatwo się nie znudzi. A wszystko to w jednej talii.. Kilkadziesiąt rozgrywek to spokojnie. Do tego dodatki..

Miałem nie robić reklamy, a zrobiłem.. Cóż, uważam że zanim ktoś się zdecyduje do zakupu, to ma prawo znać też inne tytuly, być może bardziej trafne w potrzeby i gusta.

Pojedynek to bardzo fajna i przystępna dla nowych gra, napewno. Nie ma się co dziwić że tak dobre zbiera noty. RFTG jest trudną grą, potrzeba czasu żeby się połapać. Wymaga też kombinowania i myślenia na trochę innym poziomie/płaszczyźnie.

Gdyby ktoś mnie zapytał, nie poleciłbym 7 cudów pojedynku gdyż są inne, o wiele bardziej ciekawe i fajne gry. Pozdrawiam
7
Poliglota
harisson [ dodano: 25.10.2017 ]
Bardzo dobra gra dla dwojga. Jesteśmy po 15 partiach i mamy zamiar kupić dodatek. Polecam
5
Kahush [ dodano: 18.09.2017 ]
Szybka rozgrywka i rozłożenie powodują, że można zagrać w pojedynek w czasie np. godzinnego snu małego dziecka. Losowość ogranicza się właściwie do rozłożonej drabinki kart i może być skutecznie niwelowana przez właściwe ruchy gracza. W naszych rozgrywkach zazwyczaj zwycięstwo określane jest punktacją. Pozostałe drogi do zwycięstwa tj. dominacja militarna i naukowa są nieco zbyt czytelne dla przeciwnika i mogą być skutecznie blokowane (trudno jest osiągnąć element zaskoczenia). Można zagrać w domu i na wycieczce co dla mnie jest nietuzinkową zaletą.
8
Kwasi [ dodano: 13.09.2017 ]
Dostaliśmy z Żoną na nasz ślub sporo nowych gier, jednak do 7 cudów świata wracamy najczęściej. Prosta gra, o ciekawej mechanice i różnych drogach do zwycięstwa. Polecam wszystkim
3
Sedrak [ dodano: 26.08.2017 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Gra bardzo ciekawa. Kilka dróg do wygranej. Nauka zasad zajmuje kilka minut i już można grać. Idealna na szybkie i emocjonujące pojedynki. P
9
Cinuch82 [ dodano: 24.08.2017 ]
Uuuuuuu... Ależ ta gra na dwie osoby rządzi... Wooooow!!!
3
Seph1 [ dodano: 11.08.2017 ]
Bardzo fajna, dwuosobowa gra. Szybko się rozkłada (chociaż zajmuje więcej miejsca niż człowiek się spodziewa), jak dla mnie dobry stosunek "móżdżenia" i wyluzowania w jednym:)
Wypraska mieści karty w protectorach, co jest na duży plus.
2
Vento87 [ dodano: 08.07.2017 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Jako fan 7 cudów zawsze brakowało mi z żoną możliwości ciekawej rozgrywki tylko we dwoje, choć podstawowa gra próbowała rozwiązać ten problem z graczem widmo to ten tytuł trafił w dziesiątkę. Dodatkowo wspaniała przecena w sklepie stacjonarnym czyni z tego ideał:D
8
asia [ dodano: 08.06.2017 ]
Mój faworyt w grach dla 2 osób. Ilość kombinacji pozwala na móżdżenie, duża losowość na znaczną dozę niepewności, możliwość zdobywania puntów w różnych "strefach" daje szansę prowadzenia rozgrywki za każdym razem inaczej. Przyjemne wykonanie, czytelna instrukcja, dopracowana estetyka (na którą później zwraca się niewiele uwagi). Świetny system wyboru kart surowców. Brak mi jedynie w instrukcji możliwości tworzenia własnych kart (tzn pustych, do wypełnienia przez użytkownika) oraz wymiany towarowej między graczami, sami jeszcze nie opracowaliśmy dobrze tego zagadnienia. Im większa wprawa tym rozgrywka staje się krótsza i bardziej zawzięta, polecam poszukującym wyzwań!
4
Rednar [ dodano: 30.05.2017 ]
Napiszę na wstępie, że osobiście nie przepadam za oryginalnymi "7 cudami". Nie uważam ich za grę złą, po prostu nie budzą u mnie większych emocji, ale na partię dam się namówić.

Jak w ich świetle prezentuje się wersja "Pojedynek"? Wyśmienicie! Jest więcej interakcji (w końcu walczymy jeden na jeden), więcej emocji i napięcia, więcej świadomych decyzji. Do tego trzy różne sposoby zwycięstwa, wprowadzające do rozgrywki dodatkowe elementy niepewności. Gra się szybko, ale na pewno nie bezmyślnie, a grafiki są przepiękne - doznania estetyczne gwarantowane! Podoba mi się też specyficzna mechanika "draftu" i zasłaniania części kart - wprowadza ona nieco niepewności i umożliwia ryzykowne, emocjonujące zagrywki.

Polecam jako przemyślaną, niezbyt trudną, ale jednak sprytną dwuosobówkę. Gra przyjemnie stymuluje szare komórki, ale nie męczy, chce się zagrać kolejną partię.
8
Tlitarowicz [ dodano: 23.05.2017 ]
Swietny dodatek!
4
Bury6 [ dodano: 24.04.2017 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Bardzo dobra gra dla dwóch osób. Polecam.
4
Taktyk
Wojciech S. [ dodano: 10.02.2017 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Bardzo dużo interakcji pomiędzy graczami. Samą grę tłumaczy się w 5min i tyle samo rozkłada. Idealna "przystawka", gdy musimy czekać na pozostałych graczy, aby móc zagrać w coś ciężkiego kalibru.
6
Michalw223 [ dodano: 09.02.2017 ]
Jedna z lepszych gier dwuosobowych w jakie grałem. Jedyna moja uwaga, że rozgrywka jest zbyt krótka.
4
Aguthek [ dodano: 21.01.2017 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
W regularnej wersji dla 2+ graczy bardzo denerwowało mnie manipulowanie wolnym miastem: zwykle gram w dwie osoby. Bez tego rozgrywka jest dużo bardziej dynamiczna. W Pojedynku jest o wiele więcej możliwości szkodzenia oponentowi, więc każda rozgrywka przynosi wiele emocji. Samo rozłożenie kart na stole pozwala na zaplanowanie strategii, ale wszystkie plany mogą spalić na panewce, jeśli mamy do czynienia z uważnym przeciwnikiem. Wiele emocji i rozkosznie nieduże pudełko!
11
Maycia [ dodano: 01.01.2017 ]
Super gra.
Gra stworzona na podstawie 7 cudów świata na podobnej mechanice rozgrywki.
Gra na prawdę bardzo mi się podoba.

PLUSY
+ wykonanie
+ mechanika bardzo podobna do pierwowzoru ale ciut odświeżona
+ bardzo fajny balans gry
+ oddziaływanie na siebie graczy
+ 3 sposoby wygranej
+ wypraska wszystko zostało doskonale przemyślane
+ prostota zasad
+ szybkość rozgrywki

MINUSY:
? nie znalazłam


Jedynie moja uwaga odnośnie zalecanych koszulek. Zalecane są koszulki w rozmiarze mini european, moim skromnym zdaniem bardziej pasują mini chimare. Ok mini chimere nie zakrywają w 100% kart są za krótkie o około milimetr. Za to mini european są za szerokie o dobre 2 milimetry, bo moim zdaniem odbija się na estetyce.
17
Blinek182 [ dodano: 21.12.2016 ]
Ideał na prezent dla niej i dla niego. Jeśli lubisz rywalizacje i emocje to ta gra na pewno wam ich dostarczy.
Moim zdaniem to najlepsza gra na 2 osoby warta swoich pieniędzy. To jedna z najczęściej wyciąganych gier przez nas (mnie i moja dziewczynę). Jak dotąd zagraliśmy z dodatkiem około 100 partii.
Same plusy nie widzę minusów:
+ czas rozgrywki - 30min. wiec spokojnie mozna zagrac rewanżyk
+ spora regrywalność
+ piękny wygląd
+ łatwe zasady
+ super wciagająca mechanika
+ szybko się rozkłada i składa
I najważniejsze :) moja dziewczyna chce w nią grać i jak się jej uda wygrać to jest prawdziwa radość:)
Jest tylko jeden minus jak się przegra to człowiek wq...;)
Polecam!
10/10
13
Rolf [ dodano: 18.12.2016 ]
Zawsze patrzę na gry pod kątem wariantu dla 2 osób - nie zawsze znajdą się znajomi do grania, a niektóre gry na dwie osoby działają po prostu słabo. Tak właśnie było, kiedy kupiliśmy 7 Cudów Świata. Gra była ok, kiedy miało się przynajmniej 4 osoby - draft miał sens, było więcej główkowania. Wariant na 2 był niestety słaby i trochę na siłę...

... i wtedy pojawił się Pojedynek :) Naprawia wszystko, czego podstawka nie dawała przy grze dwuosobowej. Jest ciekawsza, więcej się dzieje, pojawiła się większa interakcja, można nawet mówić o jakichś elementach strategii. Warto też wspomnieć, że pudełko jest małe, co dla mnie jest dużym plusem - można tę grę łatwo wziąć w podróż albo do pracy.

+ 3 drogi do zwycięstwa
+ angażująca rozrywka ze zwrotami akcji
+ kompaktowe pudełko
+ zaskakująca ilość możliwości
+ lepsze rozwiązanie handlu między graczami
+ mocne bonusy naukowe
+ możliwość zdominowania przeciwnika i skończenia partii przed czasem

- troszkę droga
- karty są troszkę małe i czasem ciężko je "odkleić" od stołu albo potasować

Ocena 4.5/5 Serdecznie polecam
11
Czochrun [ dodano: 14.12.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Jaka rewelacja. Jak to śmiga. A ile trzeba się nakombinować. No kurcze naprawdę jedna z lepszych gier na dwie osoby. Pięknie zachowany klimat "7 cudów świata"!!
8
Agata90 [ dodano: 12.12.2016 ]
Świetna, dwuosobowa wersja kultowej gry "7 Cudów Świata" - skrócony opis idealnie oddaje charakter tej gry, kto kocha 7 cudów świata, ale rozgrywka 2-osobowa go nie satysfakcjonuje. Gra jest genialna i prosta, często ląduje na stole, jedna z najlepszych gier 2-osobowych, zaletą jest również fakt, że szybko się ją rozkłada. Polecam na prezent dla par! :)
8
Oublier [ dodano: 04.12.2016 ]
Jest to chyba moja ulubiona gra na 2 osoby :) Szybka, dynamiczna, dużo decyzji do podjęcia, szybka do wytłumaczenia. Nie znam osoby, której by się nie podobała. Trzeba uważnie obserwować co robi przeciwnik, bo chwila nieuwagi i bam! Rozwala Cię militarnie albo naukowo ;) Polecam każdemu :)
7
Magister Planszówek
Niedźwiedź [ dodano: 28.11.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Tradycyjne 7 Cudów mimo swojej bardzo dobrej pozycji nie umywa się do wersji dedykowanej dwóm graczom. :) Koncepcja niby ta sama, mechanika z goła inna, choć dziwnie znajoma. Zasady doskonale przerobione pod potrzeby pojedynku, w grze możemy znacznie więcej planować, element losowy jest mniejszy, choć nadal obecny - wyszło to genialnie! Zagrałem w sumie przypadkiem, pomagając znajomej przy szukaniu gier dla dwóch osób, po zakończeniu partii natychmiast kupiłem swój egzemplarz mimo, że zazwyczaj grywam w większym gronie. Zdecydowane 10/10! :)
9
Nazgul [ dodano: 26.11.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
7 Cudów Świata regularnie trafia na nasz stół. Kiedy nie wiemy w co zagrać gramy w 7 Cudów. Regrywalność tej gry jest niesamowita. Mnogość strategii prowadzących do zwycięstwa na pewno wpływają na nią pozytywnie :) Karty nie zużywają się szybko jeśli je odpowiednio traktujemy.
6
Giedrojckamil [ dodano: 17.11.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Jedna z lepiej zbalansowanych gier 1vs1. Nawet pod koniec gry da się przechylić szale zwycieztwa na swoja strone
5
Maggot21 [ dodano: 15.11.2016 ]
Niewątpliwą zaletą gry jest ekspresowe tempo jej rozkładania i chowania do pudełka (a wypraska świetnie mieści wszystkie elementy).
Sama rozgrywka jest świetna. Dzięki trzem drogom do zwycięstwa, każda partia niesie nowe emocje i konieczność dostosowania strategii do tego, co wybrało się na początku i co widać na stole. Gra prawie zawsze toczy się do ostatniej tury i nie można być pewnym swojego zwycięstwa mając 'na ręce' imponujące miasto i pełny skarbiec ;)
Polecam na szybkie i satysfakcjonujące partie, szczególnie z drugą połówką :)
4
Jednobrewy [ dodano: 12.10.2016 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
Nie pojmuję zachwytu nad tym tytułem, nie jest specjalnie porywający a po trzech grach poleciał na rynek wtórny. Jest masa tytułów ciekawszych dla 2 osób. Nie przeczę, że może się podobać, ale nie aż tak bardzo.
4
Informator
Quaku [ dodano: 15.08.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Z gry w klasyczne 7 Cudów Świata zapamiętałem, że tryb dla dwóch graczy był nużący i jeśli miałem do gry tylko jednego partnera nigdy nie sięgałem po ten tytuł. Wraz z Pojedynkiem tendencja zmieniła się całkowicie i gdy tylko jest okazja to ta gra ląduje na stole. Rozgrywka jest po prostu uzależniająca :) Kart jest niewiele, ale przez system ich rozkładania i wchodzenia do gry regrywalność jest na bardzo wysokim poziomie. Na pewno prędko się nie znudzi.
Brawo dla twórców, polecam każdemu! :)
8
s3rafinn [ dodano: 03.08.2016 ]
Czy ktoś się orientuje co zrobić w przypadku zagubienia jakiegoś elementu?
1
Smogorz [ dodano: 28.07.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
W związku z tym, że żona jest fanem "normalnej" wersji 7 cudów świata, pomyślałem, że to będzie idealne uzupełnienie naszej kolekcji. Brakuje nam dobrych gier na 2 osoby, ale Pojedynek idealnie wypełnił braki!

Łatwe zasady, dynamiczna i szybka rozgrywka, interakcja, oraz szybki czas rozłożenia gry to jedne z wielu plusów tej pozycji. Dodatkowo bardzo ładnie wydana, a wypraska idealnie mieści wszystkie elementy.

Idealna, gdy szukasz gry dla siebie i swojej drugiej, lepszej połówki.
7
Wisza94 [ dodano: 17.07.2016 ]
Bardzo przyjemna, wciągająca, ładnie wydana gra. Polecam jednak, by w rozgrywce karty (dwie) dające 4 i 5 monet traktować jako jednorazowe, a nie dające przypływ gotówki w każdej kolejnej turze. Inaczej osoba, która jako pierwsza wylosuje 4 lub 6 z dużym prawdopodobieństwem wygra. Mniejsze finanse to zaś więcej kombinowania i większa przyjemność z gry. Bardzo polecam.
1
Baczy [ dodano: 17.07.2016 ]
Świetna gra na dwoje.

System rozkładania kart w kolejnych erach jest podstawą rozgrywki, to właśnie ograniczona dostępność kart w turze, oraz widoczność tylko niektórych z dostępnych w całej "piramidzie" kart stanowi główny cel rozkmin - czy wziąć to, mimo że odsłonię przeciwnikowi równie dobrą kartę? A może wziąć ją, aby wybudować Cud dający dodatkową akcję i samemu wykupić tę drugą? Albo w ogóle wziąć inną kartę, oddając tę przeciwnikowi? Ale czy nie odkryję mu zielonej do pary? Może tam być zielona do pary... To może sprzedam tamtą pierwszą...?

Nie ma tu wiele stricte negatywnej interakcji, ale jest ciągłe podbieranie, sobie nawzajem kart, co jest równie przyjemne.

Według instrukcji są trzy sposoby zwycięstwa, i wbrew wielu opiniom - tak, są trzy, potwierdzam. Da się wygrać zbierając 6 symboli nauki :P Nie raz i nie dwa mi się to udało, chociaż pomóc musi nieco układ kart na stole, jak i odpowiedni żeton postępu (albo ignorancja przeciwnika, który uważa, że "i tak nie wygramy zielonymi" :P ).

Gra się szybko, gra się przyjemnie. Z chęcią przywitałbym jeszcze więcej kart Cudów, ale i tak jest ich tyle, że nie powtarzają się zbyt często te same "czwórki" w kolejnych rozgrywkach.

Polecam, mi osobiście chyba nigdy się nie znudzi.
9
Ryszard [ dodano: 06.07.2016 ]
Odkąd kupiłem grę 2 miesiące temu, najczęściej ląduje u mnie na stole. Ta gra jest rewelacyjna: szybka, fajna, dużo interakcji. Wszystkie partie które grałem kończyły się przed upływem 30 minut. Ktoś napisał że wadą jest to że nie zbierając zasobów w pierwszej erze skazuje się na porażkę. Moim zdaniem głównym zadaniem w pierwszej erze jest zbieranie zasobów, a jak ktoś tego nie robi będzie miał trudniej w kolejnych. Poza tym można dzięki kartom handlu zdobywać potrzebne zasoby do stawiania budowli więc nie przesadzałbym. Jedyna moja uwaga do gry jest taka, że zwycięstwo za pomocą zielonych kart wydaje się niemożliwe (ktoś wygrał?).
3
Magister
Rieviel [ dodano: 04.07.2016 ]
To jest to, czego brakowało w normalnych 7 cudach świata. Nie uznaję trybu 2osobowego dużej wersji, gdyż był to jedynie skok na nagrodę i to w dodatku kiepsko zrealizowany.Mały rozmiar pozwala potraktować grę jako 'podręczną' na wszelakie wypady wakacyjne.
2
Vehabir [ dodano: 31.05.2016 ]
Chyba jedna z najlepszych (o ile nie najlepsza) planszówka strategiczna. Powiedziałbym nawet, że jest to planszowa odmiana komputerowej Civki. Gra jest wydana bardzo ładnie i solidnie z zachowaniem klimatu pełnowymiarowych "7 Cudów". Rozmiar, waga oraz prostota zasad (pod względem czasu potrzebnego na tłumaczenie i opanowanie) jak również duża grywalność sprawiają, że "Pojedynek" doskonale się sprawdza jako gra, którą można zabrać ze sobą np. na wycieczkę. Do jakości wykonania należy dodać też, że producenci zapewnili wypraskę, która doskonale mieści wszystkie elementy, nawet po umieszczeniu kart w koszulkach.

+ bardzo szybka
+ jakość wykonania
+ niewielki rozmiar
+ oprawa graficzna
+ proste zasady
+ grywalność
+ wypraska doskonale mieści wszystko
8
Greenpiece [ dodano: 26.04.2016 ]
One of our favourite games. Very intense action when both players are experienced. Fast, furious and intelligent.
1
Młody Giercownik [ dodano: 22.04.2016 ]
Z tych w miarę prostych i szybkich gier karcianych o budowie cywilizacji jest to najlepszy prawdopodobnie produkt na rynku, moja recenzja na mlodygiercownik.blog.pl gdzie każdego dnia opisuję inną grę, zapraszam i polecam ten produkt.
2
Zaix [ dodano: 13.04.2016 ]
Gra jest tragicznie wydana.Ze względu na sposób zagrywania kart i ich ułożenie na stole podłodze itp. Przy tej jakości kart, całość to nieporozumienie. Karty sie rozwarstwiają i gną . Moje największe rozczarowanie jakością wydania gry.
1
Skryba
TayronManthis [ dodano: 13.04.2016 ]
Kapitalny port dwuosobowy do świetnej gry, której jedyną wadą był słaby tryb dwuosobowy :)
1
Skryba
Neoptolemos [ dodano: 31.03.2016 ]
Grę kupiłem w ciemno na fali zachwytów w internecie oraz bo zapoznaniu się z oryginalnymi 7 Cudami. Pojedynek jest bardzo dobrym odpowiednikiem poprzedniczki, jeśli chodzi o rozgrywkę dwuosobową - nie grałem w takim wariancie w zwykłe 7 Cudów, ale wątpię, żeby draft działał przy grze z jednym przeciwnikiem. Tutaj tego problemu nie ma, bo dociąg kart został rozwiązany w bardzo prosty i genialny sposób - za pomocą piramidki, z której dostępne są tylko karty wierzchnie. Gra toczy się sprawnie i przyjemnie i daje namiastkę tworzenia własnego miasta. Ode mnie dostaje co najmniej 4/5 z tendencją zwyżkową :)
5
natali_sabina [ dodano: 17.03.2016 ]
"Pojedynek" stworzono na podstawie "7 Cudów Świata" i ma wiele z nimi wspólnego, jednak rozgrywka jest dużo prostsza i krótsza. Gra jest bardzo dobrze wykonana, a szczególnie opakowanie z wytłoczeniami na karty itp. Gra się przyjemnie i szybko, tylko trzeba szczególnie uważać by nie zapominać o kartach militarnych. ;) O ile w "7 Cudach" można było zupełnie zapomnieć o wojsku, tak tu jest to niedopuszczalne. Przynajmniej więcej różnorodności. :) Osobiście bardzo "Pojedynek" lubię i bardzo często po niego sięgam. :)
3
Poliglota
Tomasch [ dodano: 09.03.2016 ]
Gra jest świetną odpowiedzią na płacze fanów 7-miu Cudów Świata niezadowolonych opcją 2-osobową znaną z tamtej wersji. Zasady pozostały równie proste, a jednak możliwości zwycięstwa jest dużo więcej, i to przed końcem III. ery po żmudnym podliczaniu punktów.
0
Daw [ dodano: 08.03.2016 ]
Gra jest emocjonujaca ale zbyt losowa. W zasadzie gdy juz zle pojdzie ze zbiorka kart surowcow w 1ej epoce to jedynym celem gry jest juz tylko nie dac sie wykonczyc i przeszkadzac oponentowi, wygrac juz raczej nie damy rady. Choc wtedy mozna sie cieszyc swoimi przemyslanymi ruchami w przeszkadzaniu lub ograniczaniu strat co tez jest fajne. Ktos zarzucal brak balansu, ja chyba nie zauwazylem. Raczej nie ocieka klimatem jednak tez daleko jej do suchosci.
Ogolnie to:
+ duza interakcja
+ szybka gra, szybki setup
+ duzo kombinowania
+ ladne grafiki i calaosciowa oprawa gry
+ male opakowanie
+ latwo zrozumiec i wytlumaczyc

- duza losowosc i mozliwa blokada zwyciestwa po 1ej turze, chyba, ze przeciwnik mimo dobrych kart popelnia bledy
- stosunkowo duzo miejsca zajmuje na stole

Generalnie polecam bo gra sie z emicjami i jest syndrom 2 partyjki.
6
Skryba
Bartekb8 [ dodano: 21.02.2016 ]
Mam dylemat z oceną tej gry po kilku partiach. W podstawowe 7 Cudów nie grałem, choć od dawna zbierałem się do tej gry. Pojedynek na pewno szybko się rozkłada i równie szybko chowa z powrotem do pudelka, za co duży plus. Sama rozgrywka też jest szybka i dość emocjonująca. Zaletą są 3 możliwe drogi zwycięstwa, przy czym zwycięstwo naukowe graniczy chyba z cudem, bo kart zielonych jest stosunkowo mało i łatwo przeszkodzić w ich kompletowaniu, podobnie jak w zbieraniu żetonów postępu. Z drugiej strony mechanika gry jest prosta i zarazem satysfakcjonująca, bo pozostawia duże pole manewru i zmusza do ciągłego dostosowywania się do nowej sytuacji, w zależności od tego co się dzieje w danej chwili na stole. To co jest fajne to także rozbudowany system punktacji na koniec gry, co zawsze jest mile widziane (zwłaszcza że do gry dołączono specjalny notes).
Ogólnie gra jest dobra, ale nie wywołuje ślinotoku.
Po mistrzowsku zorganizowano wypraskę w pudełku, bo wszystko się mieści nawet w koszulkach. Same karty, zwłaszcza karty Cudów są brzydkie i marnej jakości i trzeba je przynajmniej ubrać. Nie polecam tylko standardowych koszulek Magnum Copper: są tak ciasne, że po ubraniu kart powyginało mi je w łuk...
9
Kasia [ dodano: 20.02.2016 ]
Jak dla mnie średnia gra, standardowe 7 cudów tez miało opcję dla 2 graczy i była jak dla mnie ciekawsza. Za dużo losowości, za mało zbalansowania . Takie słabe 3.
4
Informator
Wazka [ dodano: 19.02.2016 ]
Świetnie, że wreszcie wyszła dwuosobówka 7 cudów :) można w nią porządnie grać ze swoim partnerem. Bardzo ładne wykonanie, dobra regrywalność. Na dłuugo jeszcze będzie gościć na naszym stole. Polecam :)
6
Człowiek o wielu twarzach
Buglas [ dodano: 14.02.2016 ]
Bardzo dobra gra dwuosobowa, prosta, szybka i ciekawa rozgrywka
7
Losienty666 [ dodano: 28.01.2016 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Bardzo fajna giera na 2 osoby, rozrywka szybko się nie nudzi.
5
Mystek95 [ dodano: 26.01.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra przerosła moje oczekiwania! Pierwsza partia... trochę czasu zeszło na zapoznanie się z zasadami gry, ale gdy już wszystko stało się jasne, nie mogliśmy się z bratem oderwać. Zagraliśmy kilka partii pod rząd. Stwierdziliśmy, że bawimy się lepiej niż grając w komputerowe Age of Empires itp... Na prawdę polecam gorąco wszystkim- zarówno strategom, jak i osobom, które chcą miło spędzić czas. UWAGA! Gra wciąga na długie godziny!
14
Poliglota
Maxio1982 [ dodano: 23.01.2016 ]
7 Cudów Świata - Pojedynek: to prosta w swych zasadach, przyjemna strategia karciana. Grafika gry jest bardzo piękna.
Ponieważ każda rozgrywka może być inna, to spokojnie da się do niej wracać i wciąż ciekawie grać. Jest jednak małe "ale". Liczba graczy to jedynie dwie osoby! Więc nie zagracie w większej grupie. Decyzja należy do was.
8
odrzuckarte.pl [ dodano: 23.01.2016 ]
Bardzo dobra gra dwuosobowa! Dużo lepsza niż dwuosobowy wariant w "7 Cudach Świata". Przyjemne grafiki, szybka rozgrywka zmuszająca do kombinowania. Jedynie cena za tak małą ilość elementów i jakość kart jest trochę wygórowana. Polecam fanom 7 Cudów Świata!
1
Raj [ dodano: 12.01.2016 ]
Proste do przyswojenia zasady, świetna gra, mogę wszystkim polecić.
1
filip404 [ dodano: 09.01.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Absolutna rewelacja. Szybka, nie nudząca rozgrywka zapewniająca sporo emocji. No bardzo ładnie wydana! Cały czas na naszym stole, zdecydowanie polecam :) Jeden z naszych ulubionych tytułów na pewno! :)
6
Karolina [ dodano: 06.01.2016 ]
Gra jest świetna. Uwielbiam podstawowe '7 cudów' i tak samo zakochałam się w 'Pojedynku'.
Polecam każdemu, gra idealnie nadaje się na miłe spędzenie czasu we dwoje:)
2
Miłośnik
Kedzia79 [ dodano: 05.01.2016 ]
Świetna gra dwuosobowa. Niby mała i szybka, mechanika jest banalna, ale kryje w sobie naprawdę sporą ilość decyzji do podjęcia. Podoba mi się fakt, że wygrać można na trzy sposoby, chociaż u nas zwycięstwa militarne i naukowe zdarzają się rzadko. Trzeba uważać, bo jak się zapomnimy i nie zwrócimy uwagi na to co robi przeciwnik, to możemy się nagle zdziwić i przegrać:) Cała rozgrywka przebiega płynnie, oczywiście musimy się zastanowić chwilkę nad posunięciem, jaka karta będzie dla nas najlepsza, którą wziąć, aby nie ułatwić rozgrywki przeciwnikowi, ale wszystko idzie bardzo sprawnie. Polecam
2
Darek444 [ dodano: 28.12.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Szybka dynamiczna rozgrywka.
Przejrzyste i proste zasady. Ładna grafika.
Czy trzeba czegoś więcej ?:) Tylko grać !
7
Wielki Brat
Jakub_z1 [ dodano: 27.12.2015 ]
Fajne urozmaicenie dla fanów 7 cudów. Krótkie tłumaczenie zasad i jazda. Polecam
1
Poliglota
Elt_son [ dodano: 14.12.2015 ]
Bardzo dobra gra, polecam z całego serca!
4
Łowca
Scamp [ dodano: 14.12.2015 ]
Bardzo dobry produkt! Po grze w 7 cudów świata nie spodziewałem się niczego innego! Polecam !
3
AcidRock [ dodano: 05.12.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Nareszcie dostałem swój egzemplarz i miałem okazję zagrać. Gra bardzo wciągająca, całkiem szybka (na początku, w miarę postępującej gry wybory są coraz trudniejsze, więc i dłuższe), bardzo przyjemna. Trzeba zastanowić się nad swoim ruchem, ale nie jest to zwykle jakiś skomplikowany wybór. Pojedynek rozgrywa się na wielu frontach, że tak to ujmę. Czyli trzeba pilnować, aby przeciwnik nie odniósł zwycięstwa militarnego ani naukowego. Każda rozgrywka jest trochę inna. Dopiero 3 partie za mną, ale myślę, że gra szybko się nie znudzi. Powinna się spodobać też osobom, które nie grają często w planszówki albo wcale.

Jedna z najlepszych ostatnio zakupionych przez mnie gier! Polecam!
13
JediPrzemo [ dodano: 30.11.2015 ]
W końcu! Nareszcie doczekałem się jednej z moich ulubionych gier w wariancie dwuosobowym! Co tu dużo mówić, lubisz 7 cudów i chcesz nimi dręczyć swoja druga połowę, ale ona używa argumentu, że 2 osoby jest dennie? Właśnie ją rozbroiłeś tym małym pudełkiem! Polecam!
6
Wrubel [ dodano: 24.11.2015 ]
Jedna z najlepszych gier na dwie osoby. Młodszy brat "7 cudów". Wyśmienita, szybka gra.

Minusy to słabe wykonanie kart cudów - obowiązkowo do koszulek.

Zakoszulkowane karty mieszcą się w wyprasce :)
6
Mbk [ dodano: 14.11.2015 ]
Szybka, zróżnicowana, wciągająca. Jedna z najlepszych dwuosobówek w naszej kolekcji. Trochę droga, ale warto kupić w dobrej cenie - zdecydowania!
4
Stax [ dodano: 09.11.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
W kategoriach: 2-osobowa, szybka, negatywna interakcja, "Pojedynek" jest w ścisłej czołówce :)
9
Inicjatywa [ dodano: 09.11.2015 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Jest to bardzo prosta i dobra gra dla dwóch graczy. Jeżeli graliście wcześniej w 7 Cudów tym łatwiej będzie odnaleźć się w mechanice. Instrukcja napisana bardzo przystępnie, czas rozgrywki to ok 30 min. Mimo że finalnie gra sprowadza się do wykonania 1 z 2 dostępnych akcji - kupno karty lub spieniężenie karty (która pomogłaby przeciwnikowi ;) to czasem można mieć niezły dylemat. Mamy rozegrane kilka partii i trzeba przyznać, że gra potrafi trzymać w napięciu do ostatniej chwili. Czasem odkrycie jednej z ostatnich zasłoniętych kart może przechylić szalę zwycięstwa. Jednym może przeszkadzać rozmiar kart - fakt - są małe. Jednak zastosowanie dużych (z 7 Cudów) wymuszałoby posiadanie na prawdę dużego stołu do rozstawienia "karcianki". Chociaż gra byłaby idealna gdyby karty miały rozmiar "kredytówki"
11
Marcingw90 [ dodano: 05.11.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Szukałem gry dedykowanej właśnie dla dwóch graczy - w ten sposób trafiłem na 7 Cudów.

Po pierwsze - zasady gry są klarownie wyłożone, przemyślane i wolne od dziur. Całkowite ich przyswojenie wymaga 2-3 partii, po czym wszyscy łapią o co chodzi. Duża interakcja, ograniczona losowość, wiele ścieżek prowadzących do zwycięstwa. Ciężko oceniać mi regrywalność - gdyż gram w nią po prostu za krótko. Zarzucić mogę zbyt ciężko osiągalne zwycięstwo militarne, które okazuje się rzadkością.

Najwyższe noty należą się za jakość wykonania. Karty są śliczne, symbole prędko zapadają w pamięć, żetony czytelne i odróżniające się od siebie. Aż szkoda zakrywać ilustracje - co jednak w późniejszych partiach gry następuje.

Gorąco polecam
15
Agasia [ dodano: 04.11.2015 ]
Zagrałam i zakochałam się. Bardzo lubię oryginalne "7 cudów", ale kompletnie nie leży mi tam wariant 2-osobowy. Bardzo się cieszę, że jedna z moich ulubionych gier stała się samodzielną grą dla dwóch graczy. I w dodatku świetną. Wykorzystano wiele z poprzedniczki (surowce, budowle, cuda, konflikty militarne), a dodano interakcję negatywną i kilka dróg do wygranej. Gra pozwala też na planowanie akcji.
Polecam wszystkim szukającym ciekawej gry dla 2 osób, a w szczególności miłośnikom "7 cudów".
12
Arek [ dodano: 26.10.2015 ]
@adalberto

A w czym jest pomocny żeton matematyka przy realizacji zwycięstwa naukowego? W niczym o tylko punktuje z każdy żeton nic więcej.
1
adalberto [ dodano: 26.10.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
W dwóch słowach: świetna gra. Kupiona z myślą o grze z żoną, okazała się przebojem. Wszyscy chcą grać... (czyli + dzieci 10 i 12) i mamy ligę domową;). Chwyciła zatem od razu i pomimo, ze mamy ją od 3 dni rozegraliśmy ok. 10 partii.
Instrukcja przejrzysta do pojęcia przez 10-latkę. Karty małe i słabo się tasują, ale za to mieszczą się na stole. Czas gry zawyżony. Osoby zaznajomione z grą bez trudu zejdą do 15 min. Interakcja, w sam raz. Można czasem komuś coś zablokować, można też coś zburzyć... ale nie jest to droga do zwycięstwa, raczej obrona konieczna. Dodatkowa kolejka po wybudowaniu cudu, daje też możliwości taktyczne zebrania brakującej karty. Uproszczone powiązania kart.
Trzy drogi do zwycięstwa, bardzo pociągające, ale ryzykowne... można zostać u bram przeciwnika i przegrać, zebranie 6 symboli naukowych, też jest wyzwaniem... trzeba mieć trochę szczęścia (umieć kalkulować ryzyko)- ale do zrobienia (bardzo pomocny żeton-Matematyka). Jest ono zmniejszane faktem, że jakby nie patrzeć za podejście "do bram" jest 10 pkt., a zielone karty też są punktowane.
Uproszczone liczenie punktów na końcu gry.
Wszystko to składa się na zupełnie nową grę w świecie 7 cudów. Polecam.
13
felipone [ dodano: 23.10.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Ta gra jest świetna, ale zacznijmy od początku.
Pudełko i wypraska, w odróznieniu od 7 cudów karty w koszulkach mieszą się w przewidzianych miejscach.
Sama gra zdecydowanie się różni od swojego dużego brata, można by powiedzieć że łączą je koncepcja - budowania miasta, oraz grafiki ikonografia, reszta jest zupełnie inna.
Gra wymaga zdecydowanie większej uwagii i balansu w decyzjach zdobywam punkty na swoje konto, czy zabieram przeciwnikowi, dodatkowo grę można przegrać przed zakończenie 3 ery - poprzez zignorowania nauki lub armii - wow to mi się chyba najbardziej podoba.
Zdecydowanie polecam, gra nie przytłacza ilością opcji, a jednocześnie daje satysfakcję z gry.
6
Informator
Pizystrat [ dodano: 18.10.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra, na którą czekałem niecierpliwie, bowiem, nie oszukujmy się, tryb dwuosobowy w podstawowych 7 Cudach Świata jest dość słaby.

I z przyjemnością stwierdzam, że nie zawiodłem się! :) Bauza i Cathala przeszli tym razem samych siebie. Udało im się przenieść bowiem rodzaj gry i zmagania znany z 7 Cudów do rozgrywki dwuosobowej, udoskonalając nawet tu i ówdzie mechanikę gry.

Patent z odsłanianiem kart jest genialny. Sprawia, iż trzeba myśleć nie tylko o tym jakie karty przydadzą się mnie, ale także jakie konsekwencje będzie miało to dla przeciwnika – jakie karty mu odkryję. Kluczowym zagadnieniem staje się wybór momentu, w którym wybuduje się cud umożliwiający ponowny ruch.

A właśnie, same cuda. Jest ich w grze 12 i draftuje się je na początku partii. Daje to więcej możliwości, niż znane z gry podstawowej etapy cudu, które zawsze występują w stałych kombinacjach. Tu mamy możliwość planowania, jak wykorzystać synergie wynikające z połączenia różnych cudów.

Świetnie przemyślana jest rywalizacja wojskowa i naukowa; obie potencjalnie mogą zakończyć grę natychmiastowym zwycięstwem. Choć w praktyce rzadko się to zdarza spełniają rolę bomby atomowej – istotniejsze jest zagrożenie, niż samo wydarzenie. Można w ten sposób zmusić przeciwnika do wykonania niekorzystnych ruchów, które pozwolą na zwycięstwo na punkty w końcowym rozliczeniu.

Oprawa graficzna bardzo estetyczna, rysunki są ładne, a wykonanie innych elementów bez zarzutu. Warto pomalować znacznik konfliktu zbrojnego, bo ten jasny czerwony trochę wali po oczach. Jeśli miałbym się czegoś przyczepić, to tylko wypraski w pudełku. Elementy leżą w niej luźno, i notorycznie wypadają jeśli gra przechowywana jest inaczej, niż w poziomie.

Podsumowując, bardzo polecam tę grę. Rozgrywka jest szybka i dynamiczna, jedna partia trwa ok. 30 minut, ale od razu ma się ochotę zagrać kolejną. Temat przewodni neutralny i nie powinien nikogo zniechęcić – przeciwnie, ładna oprawa graficzna wręcz przyciąga do gry. Należy brać i się nie zastanawiać. :)
12
Szczęściarz
Tyrkin [ dodano: 14.10.2015 ]
Miałem przyjemność rozegrać partyjkę w "7 Cudów Świata: Pojedynek", a tym samym porównać go do legendarnych już "7 Cudów Świata". Osobiście uważam, że Antoine Bauza i Bruno Cathala wykonali niesamowicie dobrą robotę!!! Gra wciąga tak samo, jak jej starszy brat. Ciągle czuje się niepewność i niedosyt przy wybieraniu kart, które są dodatkowo wzmacniane faktem, iż na stole mamy karty zakryte, a ich odkrycie może bardzo pomóc naszemu przeciwnikowi. Bardzo spodobał mi się system układania kart w "piramidki", dzięki czemu musimy intensywnie kombinować w jakiej kolejności dobierać karty, bo może mieć to duży wpływ na nasze kolejne tury. Co do wykonania samej gry, to jest bardzo podobnie jak w "7 Cudach Świata". Grafiki są niemalże identyczne, z pewnymi małymi zmianami dot. symboli nauki. Jeżeli więc podobało wam się wykonanie gry "7 Cudów Świata", to w tym przypadku nie będziecie zawiedzeni. Największym plusem jest dla mnie jednak uproszczenie mechaniki budowy powiązanych ze sobą budowli. W tej kwestii nie musimy się już kierować nazwami wcześniejszych etapów (np.: "skryptorium"), lecz symbolami tj.: kolumna czy maska, które pozwalają nam budować kolejne budynki z tym samym symbolem. Gra jak dla mnie 5/5 a nawet więcej! jeżeli jesteście fanami gry "7 Cudów Świata", a dużo gracie we dwójkę, to jest to dla was MUST HAVE!
5
Moniaa1984 [ dodano: 10.10.2015 ]
Rewelacja. Oryginalne 7 cudów bardzo lubimy ale ze względu na nowego małego człowieka u nas w domu ostatnio mniej wychodzimy. Pojedynek to strzał w 10. Bardzo podobna mechanika a jednak sa różnice tak ze jest to zupełnie nowa gra. Graliśmy co prawda dluzej niż przewidują ale mieliśmy wykmine:) jedyny kłopot to zbyt małe karty gry ale cos za cos-mieszczą sie na stole w dużej ilosci:) polecam:)
6
Finnubar [ dodano: 10.10.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Nie grałem w oryginalne 7 Wonders, więc nie do końca wiedziałem czy będzie to zjadliwe, ale... jest rewelacja. Moja 8-letnia córka bardzo szybko załapała o co chodzi i zagraliśmy kilka partii.

Mechanika jest świetna, bo jest dość prosta, ale pozwala na wiele taktycznych zagrań i zmusza do przemyślenia (krótkiego) kolejnych ruchów. Fajnie, że jest możliwość zwycięstwa militarnego, bo to tworzy napięcie w trakcie gry. Bez tego samo zbieranie VP byłoby mniej emocjonujące. Zwycięstwo naukowe na razie wydaje mi się mało prawdopodobne do ugrania.

Ogólnie dla mnie znakomita, bardzo przystępna "cywilizacyjna" gra karciana. Na plus jest fakt, że cała rozgrywka przypomina bliztkrieg (20 do 30 minut maks).

Jakość wykonania bardzo dobra, tylko karty są troszkę cienkawe. Pudełko nieduże, travel-friendly, wypraska idealna. REBEL wszystko jak zwykle super. Pzdr!
10
Człowiek o wielu twarzach
tomasso [ dodano: 10.10.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Mechanika gry inna niż w 7 cudach, ale dzięki zastosowaniu podobnych symboli wystarczyło 5 minut czytania instrukcji, żeby zacząć grać. Możliwość wygrania militarnie lub naukowo, koszt zakupu surowców zależny od produkcji przeciwnika, zmuszają do bacznego śledzenia poczynań oponenta i szybkiej reakcji. 12 cudów, z których gracze draftują 8, gilidie (losowane 3 z 7) oraz żetony postępy (5 z 10) zapewniają sporą liczbę możliwych kombinacji, a co za tym idzie dużą regrywalność.
9
L.I.Z.ak
Mobitz [ dodano: 09.10.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra podobna do pierwotnej wersji z dużą ilością nowych rozwiązań. Idealnie dopasowana wypraska, karty mniejsze niż w 7 Cudach. Wprowadzono kilka alternatywnych możliwości zakończenia gry- przewaga militarna lub naukowa- co sprawia, że gra jest nieprzewidywalna.
8
dodaj swój komentarz
© 2003-2019 REBEL.pl
sklep@rebel.pl