Komentarze do produktu: Alcatraz: The Scapegoat

Czy uda Ci się opuścić mury więzienia?


Poliglota
grzesznik [ dodano: 08.03.2016 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Gra kupiona na prezent. Całkiem sympatyczna produkcja. Niestety nie w pełni wykorzystuje potencjał tematu i mechaniki. Szczególną bolączką bywa konieczność dłuższego studiowania instrukcji na koniec gry-nie zawsze stwierdzenie kto wygrał jest trywialne. Największą zaletą gry jest ogromna ilość interakcji, zwłaszcza negatywnej.
Jeżeli masz odpowiednią grupę ludzi która nie będzie się obrażać, to warto wypróbować tę grę
1
Lucas [ dodano: 22.10.2015 ]
Porządnie wykonany produkt. Kafelki lokacji mają naprawdę przyjemne dla oka ilustracje. Najciekawszym elementem jest tutaj system kozła ofiarnego, który wprowadza dość sporo zamieszania i buduje klimat gry. Samo wykonanie klocków nie powala, wręcz trochę boli. Jeśli po kilkunastu partiach macie wrażenie, że rozgrywki zaczynają się Wam nudzić, to polecam mały dodatek wprowadzający możliwość grania w większą liczbę osób, 3 nowe lokacje i Szefa strażników. Ciekawy tytuł!
1
Magister
Rieviel [ dodano: 07.05.2015 ]
Gra jest po prostu ok. Mechanika jest przemyślana, zasady klarowne i wykonana tak, jak należy. Przebieg gry też nie budzi żadnych zastrzeżeń. Niestety minimalna możliwość zmian w grze (zamiana strony i/lub położenia kafla lokacji na planszy gry) sprawia, że po kilku partiach gra staje się wtórna. Do polecenia raczej osobom, które grają w zmiennym gronie.
0
Grim1234 [ dodano: 16.11.2014 ]
Powiem tak: gra się w to świetnie. Duuuuuużo myślenia, naprawdę czasem trzeba wykminić wszystkie ruchy bardzo szczegółowo, żeby coś zdziałać. Gra czasem jest po prostu jedną wielką łamigłówką. Za to wielki plus i za frajdę, jaką gra daje.

ALE.

Zakończenie jest.... meh. Gdy graliśmy we trzy osoby i okazało się, że udało się uciec mi i koledze - zdziwiłem się, że już. Akurat los tak chciał, że trafiły się nam obojgu odpowiednie plany ucieczki. I koniec, jej, my uciekliśmy, ty nie.... szkoda, ja bym jeszcze trochę pograł - pomyślałem. Bo gra się naprawdę fajnie.

Nie wiem czy dodatek nie naprawia przypadkiem tego mankamentu, ale jeśli tak - to na pewno kupię. I wtedy z czystym sercem Alcatraz polecę każdemu. A czy polecę samą podstawkę? Tak sobie. Fajna gra, słabo się kończy. Może jest jakiś wariant na necie czyniący końcówkę rzeczywiście satysfakcjonującą. Ale jeśli nie - to może kupić coś innego w podobnej cenie, co jest dopięte na ostatni guzik. Mimo wszystko ocena wciąż 4, bo to po prostu gra, która daje sporo frajdy.
1
Forstoper [ dodano: 05.11.2014 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
Produkt mnie zaskoczył. Temat jest bardzo oryginalny. Ponadto jak na grę kooperacyjną ma bardzo ciekawy pomysł, gdyż mimo wspólnej ucieczki jeden z graczy musi przegrać. Wykonanie gry bardzo mi się spodobało. Karty lokacji są ładnie wykonane i nawet klimatyczne ze swoim nazewnictwem.
Niestety sama rozgrywka mnie i grono osób, w którym grałem, nie zachwyciła. Może problemem było zaawansowane grono, gdyż samo zdobycie fantów niezbędnych do ucieczki okazało się banalne. Pozostawał problem kto ma zostać w Alcatraz. Gra sprowadziła się do podziału graczy na 2 obozy i walce który obóz będzie szybszy i sprytniejszy. To też mogłaby być frajda z takiego sposobu rozgrywki, ale nie była.
1
Nocny Marek
Oskar [ dodano: 07.11.2013 ]
Jeden z niewielu "zawodow", jakie mialem po zakupie gry planszowej. Bardzo interesujaca mechanika i calkiem dobry, klimatyczny pomysl. Niestety wykonanie gry fatalne, karty gna sie na potege, po za rysunkami, gracze nie roznia sie od siebie, zadania oderwane od motywu przewodniego gry. Gra ani nie jest do konca kooperacyjna, ani nie jest klasyczna gra z negatywna interakcja. Osoba, ktora zostanie kilka razy oznaczona jako koziol ofiarny, majac poczucie, ze nie wygra moze popsuc zabawe wszystkim pozostalym.
Oceniam produkt na 3/5
0
Łowca
Vigo [ dodano: 30.04.2013 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Wcześniejsze komentarze są niezwykle wyczerpujące :) Zasady są rzeczywiście nieskomplikowane a mechanika gry bardzo przyjemna. Współpracujemy przy realizacji planów ucieczki, jednocześnie kombinując jak nie zostać wybranym na kozła ofiarnego i jak się przygotować na wypadek gdybyśmy jednak zostali kozłem w kolejnej turze :) Interakcji nie brakuje, gra wciąga, jest dynamiczna a tury się nie dłużą. Słowem "prawie jak Battlestar Galactica" ;)
Jakość elementów jest praktycznie bez zarzutu. Plansza solidna i ładnie wykonana, karty również bardzo estetyczne. Jedyny minus za pionki :) Podobnie jak Paula, nie przepadam za drewnianymi klockami :) Po otwarciu pudełka również u mnie tektura była już rozdarta.
Nie jest to może numer jeden wśród gier w które dotąd zagrałem jednak atuty zdecydowanie przewyższają nieliczne minusy i stosunek jakości do ceny wypada ogólnie bardzo dobrze.
Jeśli ktoś lubi gry w stylu BSG to bez wahania polecam Alcatraz.
Jeśli ktoś lubi gry planszowe - niezmiennie polecam również rebel.pl
0
Paula Skarżycka [ dodano: 25.03.2013 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Grałam dopiero kilka razy, ale serdecznie polecam. Za tę cenę otrzymujemy produkt, który mógłby konkurować z droższymi grami.

+ proste, łatwe do wytłumaczenia zasady : bardzo łatwo jest wprowadzić nowych graczy, potrzeba na to dosłownie kilku minut.
+ oryginalność : osobiście nie spotkałam się wcześniej z podobną grą, bardzo podoba mi się to, że 'kozioł' może zmieniać się co turę, że ktoś zawsze musi przegrać, że sytuacja może zmienić się w każdej chwili i 'pewniak' do ucieczki nagle może stać się przegranym C:
+ plansza: dwa poziomy trudności dla każdego kafelka; dobry, gruby karton;
+ interakcja: chyba w żadnej innej grze planszowej nie doświadczyłam tak dużej ilości (i tak różnorodnej) interakcji między graczami
+ pomimo prostych zasad gra jest na tyle trudna, by człowiek się nią nie nudził

- wypraska w pudełku: była podarta już przed otwarciem gry, nawet nie zdążyłam jej ruszyć. To smutne, bo zapewne gdyby Wydawnictwo wydało parę groszy więcej, to mogłaby być odrobinę grubsza i nie psuć pierwszego wrażenia. Szkoda, że jest biała; w innym kolorze (nawet bez grafiki) byłaby bardziej estetyczna.
- drewniane pionki: osobiście bardzo ich nie lubię, myślę, że są brzydkie, wyglądają tanio i psują klimat gry. Jako znaczniki są ok, ale po planszy wolałabym się poruszać już nawet jakąś kartonową figurką na podstawce niż takim bolcem.

* grafika sama w sobie jest ok, nie zachwyca, nie razi, po prostu jest.
* elementy solidne


Za tę cenę 5/5, polecam wszystkim :)
0
paracetamol [ dodano: 12.06.2012 ]
Gra zaskakująco fajna. Na początek najlepiej zagrać w komplecie 4 graczy. We trzy osoby bez dobrej znajomości zasad i niuansów planszy można się zniechęcić.

Mechanika gry dopracowana i ciekawa, daje szerokie pole do planowania i krzyżowania planów innym graczom, jest przy tym naprawdę sporo radochy. Ci co narzekają na losowość niech idą grać w szachy, tutaj losowość jest taka jak być powinna.

Nie rozumiem natomiast czemu nie ma w pudełku kostki dwunastościennej, są zamiast tego karty do losowania lokacji, które jak wiadomo zatłuszczą się zaraz od czipsów:)... (proponuję zakupić od razu do tej gry kość K12), być może wyjdą dodatki z nowymi lokacjami i moja K12 straci rację bytu, oby tak się stało!

O ile szata graficzna jest naprawdę na wysokim poziomie, to pionki graczy dla mnie zupełna pomyłka. Te cztery drewniane kołki pomalowane w inne kolory ciągle nam się mylą i nie pasują do fajnego klimatu na planszy, lepsze by były grafiki w podstawkach na wzór arkham horror.
Jednak mój największy zarzut: kartom zadań brakuje ilustracji, są tylko symbole wymaganych żetonów, już pal licho te angielskie nagłówki - i tak nikt nie czyta tych opisów, ale komiksowe ilustracje powinny się tam znaleźć. Na tym cierpi klimat, który jest mocną stroną gry.

Duży plus za to, że każda gra jest inna dzięki modularnej dwustronnej planszy, a te dwa tryby trudności można zastąpić całą skalą pośrednich układając kafle planszy wybiórczo lub całkiem losowo: ten "łatwiejszy" inny "trudniejszy"...

Gra wciąga, jest bardzo interaktywna. Sojusze i układy zmieniają się co turę, nic tu nie jest pewne ani do końca przesądzone, niby kooperacja, ale każdy dba o własne interesy.

Oceniam na 4.8
0
Adam Adamski [ dodano: 11.04.2012 ]
Gra kupiona na prezent dla znajomych. Wyczytalem o niej duzo dobrego, przejrzałem kilka videocastow i zdecydowalem sie na zakup. Nie mialem okazji wyprobowac jej jeszcze w boju, ale znajomi byli z niej zadowoleni. Bedzie pretekst zeby sie jeszcze raz spotkac, tym razem przy planszy. Jak zagram, napisze wiecej.
0
Jakub Cieciura [ dodano: 06.04.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Pierwsze co rzuca się w oczy to jakość wykonania. Gra jest twarda nie do zajehania się wydaje. Poza twardością gra jest świetnie ilustrowana, jest piękna, aż chce się grać. Kolejnym świetnym rozwiązaniem jest funkcja kozła.

Plusy:
+Klimat
+jakość wykonania
+ ilustracje
+ polityka przy stole
+ cena
+ pudełko jest wypchane elementami
+ masa możliwości
+ 2 tryby gry (stopień trudności)
+wysoka regrywalność dzięki losowo układanej planszy
+ negatywna interakcja kozła
+ stosunkowo łatwo ogarnąć zasady
+ mechanizmy są klimatyczne, nic nie dzieje się jakoś dziwnie
Minusy:
- trochę za dużo losowości
- zadania są oderwane od klimatu,
- drewniane żetonki nie wyglądają już tak dobrze po kilkunastu rozgrywkach

Rebel jak zwykle na 5+
1
dodaj swój komentarz
© 2003-2019 REBEL.pl
sklep@rebel.pl