Komentarze do produktu: Warhammer FRP - Groza w Talabheim


Weteran
Urath [ dodano: 29.06.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Najlepsza przygoda do Warhammera drugiej edycji. Książka zawiera w pierwszej części opis miasta Talabheim i jego najbliższej okolicy. W drugiej części znajduje się przygoda. Do jej rozegrania potrzeba od trzech do pięciu sesji (dość długich), zależy od waszego stylu gry. Przydatne do poprowadzenia tej kampanii mogą być Dzieci Rogatego Szczura (w razie czego na końcu książki w dodatku są wszystkie potrzebne informacje). Zasadniczo przygoda jest zalecana dla postaci na drugiej profesji i dalej. Osobiście polecam, Groza w Talabheim dostarczyła moim graczom dużo rozrywki.
3
Magister
Iesthir [ dodano: 28.02.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Kolejna część kampanii Ścieżki przeklętych. Tym razem zawiera opis Talabheimi przyległości.

Przygoda ciekawa i wciągająca, sprawdzi się zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych graczy.

tym razem w twardej oprawie jak należy :)
0
Pionier
Nloriel [ dodano: 17.01.2015 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Po pierwsze, opis i mapy Talabheim i okolic. Dla fana Starego Świata fajna sprawa, chociaż mi trochę pachniało kalką Middenheim - mimo rysów charakterystycznych - ale znów nie do przesady.
Po drugie, przygoda. Dość długa, może stać się dłuższą kampanią. Trochę cierpi niestety na syndrom zamknięcia graczy w klatce możliwości / niemożliwości, ale po pewnych przeróbkach dla bardziej doświadczonych bohaterów może stanowić punkt przejścia do kampanii w wyższych sferach (jak dawny Wewnętrzny Wróg, choć na niższym poziomie epiki).
Twarda oprawa i papier kredowy - nie za bardzo wiem, po co, ale zawsze fajnie.
2
Major
Profes79 [ dodano: 02.01.2015 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Duża przygoda w "Oku Lasu". Dobry opis kolejnego dużego miasta Imperium. Przydatne nie tylko ze względu na przygodę.
0
Gogles [ dodano: 07.08.2014 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
1. Wykonanie. Twarda oprawa jest dużym plusem . Dobrze sklejona. 5/5 2. Grafika i teksty. Jeżeli chodzi o grafikę to rzecz gustu. Osobiście sądzę że jest dobra. Tekst według mnie bez błędów dobrze się czyta. 5/5 3. Informacje. Przygoda jest fajna i dobrze się prowadzi jak i gra. Opis miasta jest dobry 5/5 4. Ogólnie: Polecam każdemu, nie tylko jako książkę do kolekcji.
1
Weteran
Mad Pablo [ dodano: 01.06.2014 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Całkiem przyzwoity dodatek do Warhammera ale są lepsze. Opis rozwijający otoczkę fabularną całkiem zgrabnie wykonany, ale przygoda co najmniej niedopracowana. Jest to raczej inspiracja i punkt wyjścia do zrobienia własnej dobrej przygody.
0
Kakulus1 [ dodano: 22.05.2014 ]
Ostatnio odświeżyłem sobie starego młotka, mogłem porównać z najnowszą edycją. System trochę inny ale nic się nie zestarzał, zwłaszcza dla fanów :-) W tej cenie nic lepszego się nie znajdzie, zwłaszcza biorąc pod uwagę możliwość wykorzystania po lekkiej konwersji materiałów w młodszym rodzeństwie.
0
Mistrz Gry [ dodano: 13.01.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Jak zwykle produkt bardzo dobrze wydany - CC spisało się. Zawartośc standardowa - najpierw obszerny opis miasta (podobnie jak przy Altdorfie i mieście Blałego Wilka). Przygoda na pozór liniowa, ale przy niewielkich modyfikacjach łatwo mozna uczynić z niej perełkę. Dla poczatkujących graczy - może być dosyć trudna.
0
Mateusz Krakowiak [ dodano: 10.12.2011 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
4 za to, że jest to podręcznik do Warhammera, otrzymujemy dosyć wyczerpujący opis Talabheim, jednego z najważniejszych miast Imperium, mapę, cztery nowe profesje: rogaty łowca, skarbnik, prawnik, rycerz zakonu Zielonej Chorągwi. Ponadto na końcu znajduje się krótki dodatek dotyczący Skavenów. Niestety sama przygoda jest w porywach średnia, wiele nieścisłości, rozwiązań "na siłę" i zbyt długie rozwleczenie w czasie czynią ją raczej mierną.
Co do samego wykonania podręcznik jest bez zarzutów.
0
Aaron Welman [ dodano: 08.11.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Rebel jest fantastyczną firmą. Po złożeniu zamówienia w święta sądziłem, że będę musiał czekać kilka dni dłużej niż zawsze na jego realizacji. Nie dość, że zamówienie przyjęto w dzień wolny, to jeszcze przesyłkę otrzymałem w ciągu dwóch dni roboczych.

Sam dodatek jest znakomity. Wreszcie mamy kolejny opis jednego z większych miast Imperium, do tej pory pomijanego, czyli Talabheim Obskurny klimat miasta w połączeniu z panującym dyktatem biurokracji tworzy całkiem niezły grunt pod poszczególne scenariusze. Sama przygoda "Groza w Talabheim" jest znakomita i epicka, choć niewątpliwie wielu MG postanowi ją przerobić by dostosować ją do swych potrzeb. Największym minusem dodatku, wspominanym już są rzucające się w oczy literówki, czy niektóre babole językowe w postaci nic nie mówiących zdań.
1
Grzesiek [ dodano: 24.09.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Mi osobiście przygoda przypadła bardzo do gustu. Miasto Talabheim zostało opisane zadziwiająco dokładnie. Przygoda zawiera kilka nieścisłości i w pewnym momencie wieje nudą, ale po kilku korektach w scenariuszu może stać się prawdziwą perełką.
0
Michał Urbisz [ dodano: 30.01.2010 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
Przygoda w porządku, ale bez większych rewelacji. Po dodaniu kilku wątków i rozbudowaniu jej można stworzyć kampanię. Lepszą przygodą są zdecydowanie Ścieżki Przeklętych.
0
Konrad Klajbor [ dodano: 14.12.2009 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
Na pewno nie na jedną sesję, chyba, że mocno długą (ew. z mocno sprytnymi graczami).
Rewelacja straszna to nie jest, ale parę pomysłów jest ciekawych - wystarczy parę sesji wcześniej wystartować parę intryg, które doprowadzą Graczy do Talabheim, dorzucić trochę sosu z tej książki i mamy coś ciekawego.
0
Wiktor Andrzejkiewicz [ dodano: 18.11.2009 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Kulminacyjna część kampanii. Od dłuższego czasu drużyna nie mogla się jej doczekać.
0
Marcin Caryk [ dodano: 12.05.2009 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Dodatek zawier opis miasta Talabheim, jak i również morczną przygodę rogrywającą się w tym mieście. Polecam fanom WFRPG
0
Aleksander Majewski [ dodano: 16.04.2009 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
Jak dla mnie dobre uzupełnienie rycerzy grala.

Przygody do przerobienia i można grać...

OK
0
Maciej Reputakowski [ dodano: 26.02.2009 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Wszystko, czego można oczekiwać od genericowego scenariusza i opisu miasta. Po przeróbkach pasuje do każdej drużyny.
1
Karol Woźniczak [ dodano: 16.01.2009 ]
Oceniam produkt na: 2 - raczej słaby
Nie podobało mi się w ogóle.
Poszczególne etapy przygody są słabo opisane.
Wiele rozwiązań jest na siłę.
Często zostaje zagubiona logika.
Ogólnie przygoda jest mało zabawna moim zdaniem.
O wiele lepiej w tym względzie wypadają Ścieżki Przeklętych.
0
Tadeus [ dodano: 12.01.2009 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
Po lekturze tego dodatku mam mieszane uczucia. Z jednej strony miasto niby jest obszernie opisane, z drugiej jednak nie znalazłem nic, co by mnie natchnęło do poprowadzenia tam przygody. Poza samym kraterem jest to miasto raczej przeciętne. Prawników niby jest pełno ale można wykorzystać to tylko, jeśli chcemy poprowadzić zwariowaną przygodę w stylu Asterixa, polegająca na walce z wiatrakami biurokracji. . Poza tym.. wbrew temu co twierdza twórcy dodatku, większość tych praw i podatków jest całkiem sensowna i mało oryginalna. Co do przygody - jest dość nierówna. Najgorsza jest chyba pierwsza część. Gracze zostają wybrani do państwowej misji na ładną twarz.. później pojawiają się ni z gruchy ni z pietruchy dziwne stwory, które najwyraźniej w tej formie i w tym miejscu są dla twórców oczywiste, bo nic nam czytelnikom nie tłumaczą. A na koniec mamy czarny charakter, który właściwie nie jest czarny, bo nie wie czemu to zrobił i zupełnie to do niego nie pasuje. Najciekawsze jest to, ze ani on tego nie rozumie.. ani twórcy ani czytelnik. Ale jest absolutnie pewne, że gdy go się nie powstrzyma będzie robił to dalej. No i dowód zbrodni, który jak przyznają twórcy, jest zupełnie nielogiczny.
Później już jest lepiej. Dość dużo swobody dla graczy i pełno szczurzej zabawy dla miłośników skavenów. A kończy się względnie epicko i .. głupio.. Wytłumaczenie dlaczego gracze nie zostają bohaterami jest mocno naciągane i na ostatniej stronie psuje wrażenie z całej przygody. Takie wrzucanie graczy na silę do rynsztoku "bo tak!" jest tak samo sensowne, jak proponowane w książce pochwycenie i powieszenie ich za dezercje, gdy będą chcieli uciec z terenu przygody. Ale generalnie przygoda nie jest zła. Cieszy dużo rozwiązań dla różnych ścieżek, którymi mogą podążać gracze i pomysł z ruchem oporu - choć trochę skromnie opisany. Podsumowując - Dla kolekcjonerów w sumie względnie rozsądnie wydane pieniądze - Inni może powinni zakupić któreś z pozostałych przygód.
2
Jędrek Zwierzchowski [ dodano: 25.11.2008 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Dostawa jak zwykle super, 5 minut walki z pudełkiem zanim się dostałem do środka ;)

Dodatek ładnie wydany (jak wszystko z tej serii), jadnakże sama przygoda już bez rewelacji (troche przypomina never winter nights). Przydatne są jednak wiadomości ogólne (nie dotyczące przygody).
0
Grzegorz Kosiorowski [ dodano: 20.08.2008 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Opis miasta całkiem mi się spodobał.
Przygoda - dość solidna (acz z tendencją do prowadzenia graczy za rączkę - chyba nadmiernie wyraźną w tej edycji).
Na szczęście są duże fragmenty, w których zarówno graczom, jak i MG zostawiono sporą swobodę poczynań.
Generalnie nieźle.
0
Marcin Kaźmierczak [ dodano: 29.07.2008 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Kolejny dodatek do WFRP z serii opis miasta plus rozbudowana przygoda.

Samo Talabheim jest dość obszernie opisane, włącznie z otaczającymi je terenami. Dodatek przedstawia charakterystyczne dla Talabheim lokacje, BN-ów, a także profesje, czy lokalne zwyczaje i prawa. Można znaleść tu wiele inspiracji do przygód. Szkoda, że mapka miasta jest bardzo nieczytelna i malutka, w zamian za to jest w dwóch wersjach, jedna dla MG z zaznaczonymi opisywanymi lokacjami, druga dla graczy, zawierająca jedynie ogólny schemat miasta.

Druga część podręcznika to przygoda rozgrywająca się w Talabheim i jego okolicach. Nie chcę spojlerować, ale według mnie to chyba najlepsza przygoda oficjalna do drugiej edycji Warhammera, jaka ukazała się po polsku. Na plus można jej zaliczyć otwartą konstrukcję, oraz to, że b. dużo zależy w niej od graczy. Do tego przygoda jest wręcz przesycona klimatem starego świata, oraz licznymi, trudnymi i niejednoznacznymi dla graczy wyborami. Minusem jest liczne korzystanie z materiałów z Dzieci Rogatego Szczura, wprawdzie część informacji została streszczona na końcu podręcznika, ale niewszystkie.

Od strony technicznej jest nieco gorzej niż w poprzednich podręcznikach, ale błędy nie przeszkadzają w lekturze i późniejszym korzystaniu z podręcznika.

Reasumując 4 z małym minusem. Produkt, który można polecić z czystym sumieniem, a posiadacze Dzieci Rogatego Szczura mogą minus wymazać.
1
Thingol [ dodano: 27.07.2008 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Skoda, że dodatki nie pojawiają się w terminach. Sam dodatek to solidna przygoda i opis tytułowego Talabheim.
0
Aleksander Majewski [ dodano: 26.06.2008 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
Dobra książka ale bez rewelacji.
Opis okolicy + przygoda.

Dla mnie OK+

Rebel
Turbo prędkość wysyłki.
Czasami mam wrażenie że czekają przed moim domem i jak kliknę "złóż zamówienie" to zaraz zadzwonią do domu z paczką :)
0
Aleksander Majewski [ dodano: 26.06.2008 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
Dobra książka ale bez rewelacji.
Opis okolicy + przygoda.

Dla mnie OK+

Rebel
Turbo prędkość wysyłki.
Czasami mam wrażenie że czekają przed moim domem i jak kliknę "złóż zamówienie" to zaraz zadzwonią do domu z paczką :)
0
Łukasz Gajda [ dodano: 08.06.2008 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
Przygoda dobra, ale sprawia wrażenie wydanej za szybko. Dużo przestojów i akcji na siłę. Dla doświadczonych MG raczej sporo rzeczy do zmodyfikowania!!!
0
Weteran
Mikołaj Kamiński [ dodano: 20.05.2008 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Duża i rozbudowana przygoda, całkiem ciekawa i niebezpodstawnie uważana za jedną z lepszych do II edycji Warhammera. Prowadziłem ją jeszcze w angielskiej wersji, teraz kupiłem polską natychmiast po tym jak się ukazała - i zdecydowanie nie żałuję.

Do tego wreszcie całkiem przyzwoity opis miasta, o niebo lepszy od tych ze Ścieżek Przeklętych (choć oczywiście bez porównania uboższy od opisu Talabheim z Warpstone - ale do niego z kolei nie każdy ma dostęp).

Ad. przedpiścy - primo, to nie tłumacz zawalił a redakcja i korekta. Na moje oko (pracuję w tym zawodzie) tłumacz spisał się całkiem nieźle. Secundo - co to za pomysł, że kupując książkę, płacisz tłumaczowi? :)

Ja osobiście "Grozę w Talabheim" mogę z czystym sumieniem polecić, choćby dla samego opisu miasta i pierwszej części przygody. Miłośnicy skavenów również powinni być zadowoleni :)
3
Piotr [ dodano: 10.05.2008 ]
Oceniam produkt na: 2 - raczej słaby
Skoro nie ma żadnego komentarza:
Dodatek jako opis miasta, jeżeli ktoś oczywiści lubi „poruszać się” w realiach świata warhammera przydatny. Dla osób, które wolą same myśleć nad opisem miast ów dodatek kompletnie zbędny.
Co do samej przygody jest ona raczej kiepska: liniowa fabuła, liczne błędy, gracze nie muszą zbytnio myśleć nad rozwiązaniem – fabuła tak czy siak zakończy się pozytywnie dla nich.
Przygoda może być ciekawa dla osób które dopiero zaczynają zabawę z RPG – osobiście ciężko mi to stwierdzić.
Co do pracy „tłumaczy” liczne błędy i literówki (tj. Strilandzie->Stirlandzie; Talagaad lub Talagad->Taalagad; tacv->tacy i wiele innych). Jak na mój gust to tłumacze okazali się niezwykle niekompetentni. Ogólnie rzecz biorąc nie zapłaciłbym tych 45zł żadnemu tłumaczowi za tak „odwaloną” prace.
0
Tommy [ dodano: 02.04.2008 ]
Grał ktoś w Neverwinter Nights? Bo ta historyjka brzmi dziwnie znajomo,
0
dodaj swój komentarz
© 2003-2019 REBEL.pl
sklep@rebel.pl