Komentarze do produktu: 7 - W Obronie Lwowa (edycja polska)


Misiekh [ dodano: 04.05.2017 ]
Pudełko swoje waży - w środku aż 3 instrukcje (po polsku, angielsku i ukraińsku), grubaśna kartonowa plansza, drewniana kostka do gry i garść żetonów. Wykonanie jakościowo na bardzo wysokim poziomie, jedyne co można zarzucić, to że plansza nie chce się zbyt równo wyprostować przy rozkładaniu. Drewniana kostka K6 z asymetrycznymi oznaczeniami (3 dla PL, 2 sowieckie, 1 awaria) - wypas. Instrukcja wydaje się gruba, ale po 1. połowa książeczki to rys historyczny (w końcu gra wydana przez IPN :) ), a po 2. w pozostałej połowie jeszcze 50% to ilustracje, obrazujące na przykładach stosowanie zasad gry. Natomiast de facto wytłumaczenie reguł nowemu graczowi zajmuje jakieś 5 minut. Rozegranie partyjki to około 20 minut, przy czym już od 2 (z 8) kolejki gra staje się coraz intensywniejsza i bardziej emocjonująca. Kupiona akurat poz Rebelem, na necie za 25zl. Generalnie, biorąc pod uwagę wielkość gry i jej cenę, nie ma się co zastanawiać. Za tą cenę praktycznie nie da się znaleźć lepszej propozycji :)
0
Bogg [ dodano: 03.03.2016 ]
Gra, którą każdy powinien mieć w swojej kolekcji. kasa nie duża, wykonanie proste, ale estetyczne i proste zasady. Dla miłośników taktyki i strategii z najwyższej półki jednak to nie to.
0
Raj [ dodano: 12.11.2015 ]
Jest to prosta hybryda, z dobrym umocowaniem historyczno-wojennym i euro mechaniką urozmaiconą wojenną losowością. Rozgrywka nie jest banalna i może być bardzo emocjonująca, szczególnie pod koniec, gdy Rosjanie zbliżają się już do miasta. Gdy los Lwowa waży się na szalach a kolejne naloty nie przynoszą efektów napięcie rośnie…
Gra jest szybka i rozgrywka zajmuje około 30 minut, dzięki czemu świetnie nadaje się na wypełniacz pomiędzy cięższymi tytułami. Bardzo dobrze też sprawdzi się jeżeli będziemy chcieli zagrać z dziećmi – proste zasady i ciekawy temat powinny wzbudzić ich zainteresowanie.
Równie dobrze „7” nadaje się jako wprowadzenie do świata gier wojennych dla osób, które dotychczas nie miały z nim kontaktu. Nawet na doświadczonych eurograczach wrażenie zrobi typowa dla gier wojennych totalna asymetryczność.
1
Gwiazda
Nightbomber [ dodano: 25.07.2015 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Oto co o grze napisał jeden z moich amerykańskich kolegów, który ją zamówił po mojej namowie:

"...and how do I go about getting the Polish Institute of National Memory to make my board games for me? Because this thing is *exquisite*. The mapsheet is on cardboard nearly 1/8" thick. The counters are also substantial, and well marked. Hell, the d6 is wood, as are the markers used to indicate unit preparation status. And they managed to fit three rulebooks inside (Polish; Lithuanian; English) to boot. The rules are simple without being argument-inducing; I played a solo game within an hour. I can see room to expand this to allow for more units."

The one problem so far: Now I have to get _111_ and _303_, as well....
1
Mistrz Gry
CMDR_Blue_R [ dodano: 16.07.2015 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Lubię te gry IPNu. Są szybkie, łatwe do wytłumaczenia, ale wbrew pozorom nie takie proste. Tą wyróżnia sam fakt, że działa lotnictwo kontra masy kawalerii. W zasadzie doprowadza to do sytuacji, że gracz rosyjski rozstawia problem "logiczny" dla drugiego gracza, który ma więcej inicjatywy.... Ale źle ją wykorzysta przegra... Już w Alarmie dla Warszawy to niezbalansowanie sił dawało ciekawe opcje, tu nawet się pokuszę o zdanie, że jest lepiej. No i wreszcie teren ma też jakieś znaczenie (a konkretniej rzeka). Kalendarzyk w rogu to też fajna opcja, lepsza od "tur paliwa". Ale gra nie jest jakaś powalająca. Dobra, prosta gra. Idealna na wstęp do prezentacji dla kilku osób, stoisko dla odprężenia pomiędzy dyskusjami historycznymi (coś podobnego robiłem z Wrong Chemistry na targach edukacyjnych) czy przerwę między innymi grami.
3
Gwiazda
Nightbomber [ dodano: 13.07.2015 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Po pierwszych dwóch grach z wszystkimi opcjami napiszę tak: gra szybka (15-20 min faktycznie), jest klimat (parcie czerwonych, które trzeba powstrzymać), spora ilość decyzji taktycznych do podjęcia, emocje w rzutach kością. Ale nade wszystko świetnie napisana instrukcja i wprowadzenie historyczne.
Aha, no i wynik: na dwie gry ze zmianą stron obydwie wygrali czerwoni, niestety. Tak więc obrońcy stają przed nie lada wyzwaniem...
1
Gwiazda
Nightbomber [ dodano: 03.07.2015 ]
NIESAMOWITE! Wspaniały pomysł na pierwszą część trylogii. Polecam wspomnienia Meriana Coopera i Cedrica Fount Le Roya, amerykańskich ochotników walczących wówczas za Polskę i w polskich mundurach. Mam dwie poprzednie gry, tą biorę w ciemno. Brawo wydawca!
4
dodaj swój komentarz
© 2003-2019 REBEL.pl
sklep@rebel.pl