English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Dungeons Karty Poziom

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 147 / Grudzień 2019

pobierz
Kategoria planszowa gra roku
Szkoły grają!

Gry planszowe i towarzyskie :: Przygodowe

Runebound 3 (trzecia edycja)

Zostań bohaterem Terrinoth i obroń królestwo!




Wydanie polskie

Cena: 229.95 zł

Dostępność: w magazynie
( wysyłka JUTRO - sprawdź w punktach sprzedaży )


Aby zdążyć przed Gwiazdką zamów ten produkt kurierem, najpóźniej 19 grudnia do godziny 12:00.

Witaj w Terrinoth, krainie pełnej wspaniałych miast, potężnej magii i niebezpiecznych potworów. Od najwyższych szczytów Przełęczy Szaleńca po ukryte polany Puszczy Upadłych Gwiazd przygoda czeka za rogiem każdej drogi...czy staniesz się żywą legendą i pokonasz zło zagrażające  królestwu?


W grze przygodowej Runebound stajesz się bohaterem gotowym wykuć swe przeznaczenie. W każdej rozgrywce przeszukiwać będziesz antyczne ruiny, walczył ze złowieszczymi bestiami i uczył się potężnych umiejętności. Niebezpieczne siły zagrażają Terrinoth i tylko największy bohater może je pokonać i przywrócić spokój królestwu.

 

3 edycja wprowadza wiele ciekawych zmian w rozgrywce. Największą z nich jest wprowadzenie trzech rodzajów przygód - tych skupiających się na walce i pokonywaniu potworów, przeszukiwaniu ruin i jaskiń oraz tych gdzie kontakt z napotkanymi istotami i dialog zdecyduje o wyniku przygody. Wprowadza to fantastyczny element kontroli nad własną postacią i kreowania jej charakteru. Walka nie jest już jedynym rozwiązaniem!

Każdy rodzaj przygód ma swoją talię i nawet w nich mamy do czynienia z dużą wariacją możliwości. Może okazać się, że podczas przeszukiwania jaskini przebudziliśmy potwora i będziemy zmuszeni do walki z nim, ale karty obmyślone są w taki sposób by dać szansę nieprzygotowanym na walkę postaciom.

 

Drugą dużą zmianą jest zrezygnowanie z 4 poziomów trudności przygód i potworów. By jednak rzucić wyzwanie graczom i sprawdzić ich umiejętności wprowadzono dwa akty. Pierwszy - normalny, oraz drugi, w którym każdy przeciwnik otrzymuje żeton "mistrzowski". Żeton ten bardzo wyraźnie podnosi poprzeczkę i skuteczność potworów w walce.

Ostateczna walka z głównym złoczyńcą wiąże się z pojawieniem się dodatkowego żetonu, który okaże się wyzwaniem nawet dla najmocniejszych postaci. Bohaterowie mający problem z pokonaniem potworów "mistrzowskich" praktycznie nie mają szans w walce końcowej. Szykuje się więc ogromne wyzwanie dla fanów gry!

 

W bogato wyposażonym pudełku znajdziemy 6 fantastycznych figurek i przepięknie ilustrowane karty. Warto dodać, że w 3 edycji ograniczono ilość graczy w rozgrywce z 6 na 4, ale z taką ilością nowych możliwości nie powinno to przeszkadzać.

 

Wisienką na torcie są dwa możliwe scenariusze rozgrywki oraz ogromna ilość umiejętności jakich może nauczyć się Twoja postać. Ponad 100 umiejętności i atutów jest do wykorzystania co powinno zadowolić nawet najbardziej wybrednych graczy!

Do tego produktu dostępnych jest 5 dodatków.
Zobacz wszystkie.


Podstawowe informacje

Wasza
ocena (1-5):
5.0
oceniono 8 razy
Liczba graczy: 2 - 4 osoby
Wiek: od 14 lat
Czas gry: ok. 180 minut
Waga: ok. 1.710 kg
Losowość: 1 2 3 4 5 6
Interakcja: 1 2 3 4 5 6
Złożoność: 1 2 3 4 5 6
oddane głosy: 43

Twój głos został zapisany!
()

Wydawca: Galakta
Projektant: Lukas Litzsinger
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska

Zawartość pudełka:

  • 2 instrukcje
  • 1 plansza
  • 6 plastikowych figurek
  • 5 kości terenu
  • 27 klejnotów przygód
  • 60 żetonów walki
  • 1 żeton czasu
  • 2 żetony złoczyńców
  • 6 żetonów wypraw fabularnych
  • 24 żetony złota
  • 36 żetonów obrażeń
  • 24 żetony fabuły
  • 6 kart bohaterów
  • 120 kart przygód
  • 60 kart zasobów
  • 20 kart fabuły
  • 2 karty scenariuszy
  • 60 kart umiejętności

Zobacz koniecznie:

dodaj recenzję / link



 

UWAGA! Zamawiając ten produkt u nas oszczędzasz nie płacąc za przesyłkę!! » więcej informacji...

Cena: 229.95 zł
sztuk:  do koszyka


Inne produkty w tej kategorii:


Zona: Sekret Czarnobyla

Przeżyj w najniebezpieczniejszej strefie świata,
cena: 249.95 zł

Ghost Stories (druga edycja)

Stańcie razem naprzeciw duchom!,
cena: 169.95 zł

Złoto Bohaterów

Potwory ruszają odebrać zagrabione im...,
cena: 79.95 zł

Star Wars: Zewnętrzne Rubieże

Wykonuj zlecenia dla Huttów, kradnij...,
cena: 249.95 zł

T.I.M.E Stories (edycja polska)

Zostań strażnikiem czasu! (TIME Stories),
cena: 199.95 zł

Talisman: Magia i Miecz (druga edycja polska)

Odkrywaj świat Talizman w tej...,
cena: 219.95 zł


Klienci, którzy kupili Runebound 3 (trzecia edycja), kupili również...:


Terraformacja Marsa - Zestaw 5 plansz graczy (z wycięciami)

Uporządkuj swoje surowce!...,
cena: 59.95 zł

Terraformacja Marsa - Zestaw dodatkowy #4 (20 kart)

Nowe projekty, nowe korporacje, nowe...,
cena: 39.95 zł

Terraformacja Marsa: Niepokoje

Kosmiczny parlament zaczyna obrady!,
cena: 84.95 zł

Star Wars: Zewnętrzne Rubieże

Wykonuj zlecenia dla Huttów, kradnij...,
cena: 249.95 zł

Terraformacja Marsa: Preludium

Nowe karty, nowy początek, nowa...,
cena: 49.95 zł

Mroczny Zamek

Wydostań się z najmroczniejszych lochów,
cena: 129.95 zł


Komentarze do tego produktu:


DamianOFFSki7 [ dodano: 26.04.2018 ]
Ja mam takie pytanie:
Czy w tą grę da się grać solo?
0
Shadowrun [ dodano: 11.04.2018 ]
Miałem kiedyś Runebounda 2 i niestety gra mnie nie wciągnęła. Do Runebounda 3 podchodziłem z pewną obawą, bo miałem wątpliwości jak spiszą się żetony walki zamiast kostek. Obawy były zupełnie nieuzasadnione, bo walka jest w tej edycji dużo fajniejsza niż w R2! Pojawiło się więcej możliwości taktycznych, a nie tylko turlanie kośćmi.
Co jeszcze jest fajne w tej grze? Umiejętności i mechanika szkolenia. Wreszcie zdobywane trofea mają wpływ na rozwój bohatera w danej dziedzinie i tak np. gdy postać będzie zaliczała dużo bijatyk (pomarańczowe questy), to łatwiej jej będzie nabywać umiejętności związane z siłą i walką fizyczną. Kapitalnie to działa!
Wadą R3 jest niski poziom interakcji pomiędzy graczami, rozgrywka to bardziej wyścig do pokonania bosa, niż bezpośrednia rywalizacja. Dlatego dla mnie R3 jest świetną pozycją do gry solowej (lub kooperacyjnej), ale zalecane jest dołożenie dodatku Nierozerwalne Więzi, w którym znajdują się plansze walki dla przeciwników. Da się grać solo bez niego, ale trudniej się walczy, bo trzeba za potwory decydować w czasie starcia. Korzystając z plansz walki z tego dodatku, wszystko idzie z automatu.
Jeśli szukasz dobrej gry przygodowej dla 1-2 graczy, to Runebound będzie świetnym wyborem, bo przy większej liczbie osób tury potrafią się mocno wydłużać.
6
Pisarz
Jagodajd [ dodano: 11.04.2018 ]
Świetna gra przygodowa. Solidne wykonanie, ciekawa grafika i postacie. Dodatkowym plusem jest bardzo dobrze napisana instrukcja.
3
shod [ dodano: 19.09.2017 ]
mamy Runebound 3 już od jakiegoś czasu i kilka partii za sobą w składzie 2 i 3 osobowym. w zasadzie mogę się zgodzić z wszystkimi komentarzami jakie tu są :). jeżeli chodzi o niedostetek scenariuszy to już są 4 dodatki [w tym 2 scenariuszowe] i niebawem ukarze się w polskim języku spore rozszerzenie - na które czekamy :). do komentarzy dodam może coś, czego chyba nikt nie pisał, a mianowicie wymagania wiekowe. gra wg wydawcy jest od 14 lat i całkowicie się z tym nie zgadzam! gram z synem w wieku lat 6,5 i bez problemu daje radę :).
poza tym gra jest wg. nas najlepsza w swojej kategorii.
4
WujekBelzebubik [ dodano: 07.09.2017 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Dla fanów gier przygodowych z dużą ilością "expienia" i questów pozycja must have. Dla ludzi którzy nie lubią RnG (czyt. losowości) i którym zależy na strategii... lepiej wybrać coś innego. Fajnie zbalansowana, dająca dużo rozrywki przygoda, w której gramy przeciw innym, ale nie musimy koniecznie walczyć z innymi graczami. Gra dość łatwo zamienia się w wyścig zbrojeń, aby ktoś w koncu mogl ukatrupić bossa :-)
6
Poszukiwacz
Hellowtine [ dodano: 03.09.2017 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Bardzo dobra gra. Jak najbardziej polecam;)
1
Wielki Brat
T0STER [ dodano: 06.08.2017 ]
Świetna gra planszowa, wspaniale się przy niej bawiłem.
Polecam!
5
Pstysz [ dodano: 01.07.2017 ]
Zacznę od plusów (odnoszę się oczywiście do wersji polskiej):
1. Fantastyczny system walki! Bardzo nowatorski, nie grałem jeszcze z osobą, której by nie przypadł do gustu.
2. Bardzo dobra instrukcja, jest to chyba pierwszy przypadek, kiedy nie musiałem szukać żadnych informacji w internecie.
3. Ładne, a przy tym bardzo czytelne ilustracje. Generalnie do całego wydania gry nie można się absolutnie przyczepić, jest naprawdę świetne.
4. Przygody są przemyślane, napisane ciekawie. Nie ma się uczucia robienia po prostu kolejnego questa, żeby "coś tam" dostać, bez czytania tła fabularnego.
5. Postacie mają zróżnicowane umiejętności, które faktycznie przekładają się na sposób gry.

Jeżeli chodzi o wady:
1. Gra ma naprawdę OGROMY, zmarnowany potencjał na coopa. Osobiście widziałbym to jako możliwość współpracy, ale z opcją wybrania własnej drogi. Tutaj nie tylko nie ma współpracy ale interakcja jest prawie żadna. Moim zdaniem to zabija tę grę i bardzo nad tym ubolewam. Tylko tego mi tak naprawdę brakuje.
2. Jestem wychowany na serii "Call of cthulhu" tak, że dwa scenariusze (a w zasadzie to po prostu przeciwnicy) w podstawowej wersji gry, przy tej cenie, to dla mnie nieco zbyt mało. Ale to jest już sprawa indywidualna.

Dla mnie 3,5/5 przy czym brak coopa zabiera cały jeden punkt.
4
Kapral
Przemek002 [ dodano: 17.02.2017 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Niezwykle rozbudowana i wciagajaca gra :)
0
Rolemaster666 [ dodano: 17.02.2017 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Rewelacyjna przygodówka. W sumie jest to uproszczona wersja najlepszej moim zdaniem przygodówki - Middle earth quest.

3ed jest o niebo lepsza, od poprzedniej edycji. Walka nie jest już długa i nudna, zastosowano świetny system wymagający kombinowania, do tego questy to już nie w koło zabij potwora.Do tego Terrinoth jakby mniej tandetne niż zwykle.

Mapa i część ilustracji bardzo piękna, niestety bohaterowie narysowani w kiczowatym komiksowym klimacie.
5
Alberto Barbosa [ dodano: 04.02.2017 ]
Gra niesamowita, wspaniała przygoda, bardzo piękne wykonanie. Najbardziej mi się w grze podoba to, że można przeżyć przygody, nauczyć się umiejętności i wzbogacić się bez potrzeby walki, aż do ostatecznej walki z bossem, który jest wisienką na torcie.

Jedynie scenariuszy i bohaterów za mało, czekam na dodatki.
1
Nocny Marek
Łukasz [ dodano: 11.12.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Zagrałem, a po grze czułem się tak, jakbym przeżył przygodę. Więc czy można oczekiwać czegoś więcej od gry przygodowej? Chyba już nic...

Ale może trochę konkretów:

Przede wszystkim mamy świetny system budowania postaci podczas gry. Do wyboru mamy wiele umiejętności i wiele przedmiotów, dzięki którym nasz bohater za każdym razem jest trochę inny.
Nawet kilkakrotne przechodzenie tego samego scenariusza (tą samą postacią) jest ciekawe, bo trafiamy na inne umiejętności i przedmioty, a więc mimo wszystko jest inaczej.

Dwa scenariusze to mało, ale nie jest źle (patrz wyżej). Trzeba liczyć się jednak z wydawaniem pieniędzy na przyszłe dodatki.

Super system walki. Walczymy żetonami. Nasze bronie, zbroje i inne gadżety dają nam dodatkowe żetony. Mądry wybór wyposażenia pozwala nam tworzyć naprawdę mocne ataki.

Czas gry. Z żoną gra zajmuje nam 2-3 godziny. Dla mnie bomba, bo przygoda musi być długa i wyczerpująca, no ale to raczej tylko moje zdanie...

Zasady. Porządnie studiowałem przed graniem i po graniu. Bez wujka google się jednak nie obeszło. Są momenty w grze, które budzą wątpliwości, więc pozostaje czekać na dobry FAQ. Chodzi raczej o detale, ale ja akurat lubię wiedzieć, że gram w 100% zgodnie z zasadami. Póki co wszystkie odpowiedzi znalazłem na anglojęzycznych forach.

Gra jest śliczna, a figurki aż proszą się o pomalowanie, więc pewnie to zrobię.

Grałem tylko we dwie osoby więc to teraz będzie pewna spekulacja - i być może w przyszłości zmienię zdanie, ale tak:

W większym gronie i z osobami, które mało grają - wybiorę Talisman. Z żoną w zimowy wieczór - zdecydowanie Runebound.

U mnie gra ma zasłużoną pione.
16
kAMYK [ dodano: 15.11.2016 ]
ZAJEFAJNA GRA !!! 6/5 TYLKO CZEKAC NA DODATKI :)
1
Tregarth [ dodano: 16.09.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Po rozegraniu 15stu partii w 2 i 4 osobowych składach nadszedł czas na kilka słów podsumowania.
Na początku należy podkreślić, że jest to gra przygodowa. Mamy trzy rodzaje kart przygód, dzięki czemu możemy poszukiwać przygód, gdzie najczęściej musimy iść w określone miejsce i wykonać jakiś test. Możemy próbować sił w potyczkach z przeciwnikami jednak nie należy myśleć, że będą proste – na początku mamy 3 żetony przeciwko 5ciu w dodatku kierowanych przez innego gracza, z którym ściągamy się w wyścigu o potyczkę z wielkim złoczyńcą. Kto pierwszy go ubije – wygrywa. Trzeci rodzaj przygód to spotkania, które najczęściej rozstrzygamy od razu lub we wskazanym miejscu przez test atrybutów. Jak widać, mamy 3 ścieżki rozwoju postaci a za każde pomyślne zakończenie przygody otrzymujemy trofea plus mamy do tego stertę zasobów na rynku w 4rech miastach. Możemy zyskać kilka sztuk złota odnosząc relikwie do świątyń czy uzbrojenie do twierdzy jednak najlepiej robić to „przy okazji” a nie robić ze zbijania fortuny celu gry.
Kilka słów o trofeach – realizując przygody zyskujemy trofea a te możemy przekuć w umiejętności a te pozyskujemy przez trening. Umiejętności uzupełniają sprzęt, który nosimy. Najlepiej jest ubrać się tak, by wzmocnić swoje cechy (np.: +2 do ducha gdy mamy przedmiot bazujący na teście atrybutu ducha by np.: zadać 1 obrażenie czy zniwelować 2 obrażenia).
Na koniec mamy aspekt poruszania się po świecie – zaczynamy z 3 akcjami i 3 kośćmi. Rzucając i patrząc na wynik kości możemy zmienić plany – jeżeli nie będziemy w stanie dotrzeć do zaplanowanego miejsca pierwszy w naszej turze rzut może nam umożliwić dotarcie do przygody – zmieniamy zdanie, ratujemy wieśniaka, który prosi nas o uzbrojenie, by miał się czym bronić i ruszamy w dalszą podróż. Oczywiście, zyskujemy czy to trofea, czy to pieniądze. Nie należy jednak nigdy zapominać, że nie jest to gra ekonomiczna – to jedna wielka przygoda a my jesteśmy w tej grze poszukiwaczami przygód – czas coś zyskamy, czasem stracimy. Liczy się ostateczny cel.
Dla (nie)wielu czas oczekiwania pomiędzy rundami jest zbyt długi – można sporo zaplanować zanim zacznie się swoją turę. Gdzie chcę iść (z grubsza), co chcę zdobyć, czego się nauczyć, jakie zdolności użyć. Największy czas oczekiwania pojawiał się wtedy, gdy ktoś nie potrafił powiedzieć, co właściwie by chciał zrobić – jak gracze wiedzą, co chcą zrobić, gra idzie płynnie. Zasad gry jest sporo – potrzeba nieco czasu i oczytania z zasadami, by rozgrywać wszystko prawidłowo np.: przy rozpatrywaniu testu atrybutu należy pamiętać, że niepowodzenie można spróbować zmienić w sukces przez mobilizację. Jeżeli to nie pomoże, nie zachowujemy karty i rozpatrujemy tylko tą cześć przygody, która jest związana z niepowodzeniem testu – w przeciwnym razie odrzucamy kartę i nie zyskujemy trofea. To tylko mały niuans ale często pomijamy w interpretacji zasad.
Podsumowując – polecam osobom, które akceptują fakt losowości (poruszanie się, ograniczona liczba mobilizacji do przerzucania wyniku kości czy testu atrybutu, problematyczne uzyskanie interesującego nas sukcesu w przeszukiwaniu bez dodatkowych modyfikatorów itp.) oraz są gotowe do poświęcenia grze czasu. Nie tylko na partię ale także na przestudiowanie zasad – dzięki temu gra jest niezłym wyzwaniem (np.: załatwienie Vorakesha przy grze dwuosobowej jest naprawdę trudne – ubijanie zombie i zebranie dobrego ekwipunku i umiejętności jest niezwykle trudne). W grze są dwa scenariusze – wspomniany Vorakesh, władca nieumarłych oraz Margath – smok. Ten drugi scenariusz świetnie się skaluje na dowolną liczbę graczy i generalnie jest dość łatwy – niemniej, przy niepomyślnych rzutach kośćmi, możemy przegrać walkę lub grę (gdy smok doleci do Terinoth). Gra pomimo wyścigu wymaga współpracy (zwłaszcza w scenariuszu Vorakesha). Można sobie przeszkadzać ale nie należy zapominać o ostatecznym celu – powstrzymaniu nadciągającego zła w postaci wielkiego złoczyńcy :)
9
Mr. D. [ dodano: 06.09.2016 ]
Runebound ed.3 to przełom w grach przygodowych a ja sam przepadłem w świecie przedstawionej gry. Plusy są wychwalane przez wszystkich więc zwrócę uwagę na ciemną stronę mocy Runebounda, MINUSY.
- Zacznijmy lekko. Ilustracje piękne jednak niektóre rzeczy powinny być trochę lepiej zrobione pod względem jakości materiału. Karty bohaterów to takie świstki papierowe.
- Wypraska nie jest najwyższych lotów i wszystko ledwo się mieści. Na dodatki nie starczy miejsca w 100%.
- Gra prawdopodobnie ucierpi przez nawał dodatków. Głównych osi fabularnych.. jest dwie. Dla ludzi którzy nie zagrywają się w Diablo/Torchlight/Exile gra będzie po 6 posiadówkach nudna z powodu powtarzalności.
- 4 graczy. Szkoda, bo tury przebiegają bardzo szybko jak na grę przygodową wysokiego poziomu. Gra spokojnie wytrzymałaby 6/5 graczy. Na szczęście 5 gracza można jakoś jeszcze na siłę wepchnąć do gry wbrew temu co zostało napisane w instrukcji i nie zaburzy to poprawnego przebiegu gry.
- Gra przygodowa a interakcja średnia. Przynajmniej ta interakcja która jest nam proponowana. Z tym też jednak można trochę kombinować na własną rękę i wprowadzić parę zmian podczas gry.
Podsumowując plusy które zostały wymienione przez innych i minusy wypisane powyżej spokojnie mogę powiedzieć Adios: Monopolowy Talismanie, "Nawalankowy" Mage Knightcie i Wiedźminie... Na którym się strasznie zawiodłem. Runebound ed.3 zapraszam serdecznie do kolejnej rozgrywki!
Ocena końcowa -5/5
2
Butastita [ dodano: 24.08.2016 ]
Bardzo dobra gra. Super wykonana, z mnóstwem elementów i porządną instrukcją wyjaśniającą większość ewentualnych wątpliwości co do zasad. System walki to udane połączenie losowości z myśleniem strategicznym. Trafionym pomysłem jest używanie podczas walki broni i przedmiotów w formie przedstawiających je żetonów o określonych statystykach. Prócz walki są też interesujące przygody opisane wstawkami fabularnymi, które nie nużą dzięki swojej różnorodności. Gracze mają wiele możliwości budowania postaci, co sprawia dużą frajdę i zmusza do kombinowania. Jest klimat, jest dobra mechanika - jeśli ktoś szuka ładniej gry przygodowej, w którą chce się grać, to gorąco polecam;). Z niecierpliwością czekam na dodatki po polsku, oby wyszły jak najszybciej!

5/5
1
MistrzGargamel [ dodano: 14.07.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra miała dobre opinie w sieci, więc zdecydowałem się ją sprawdzić, tym bardziej że od dawna czekałem na dobrą grę przygodową, a takich na rynku nie było jak dotąd. Runebound calkowicie pokonuje konkurencje ( Mageknight jest zbyt skomplikowany przez matematyczną wręcz mechanikę przez co gubi się klimat ciągle coś przeliczając, a Talizman jest co najwyżej na poziomie monopoly ).
Trzecia edycja Runebound w porównaniu z drugą daje nową lepszą szatę graficznąplanszy, dużo ładniejsze figurki, mechaniczne przyśpieszenie rozgrywki, więcej przygód fabularnych ( dwójka w 90 % miała tylko walkę, teraz walki jest mniej, a więcej jest wykonywania przygód i rozgrywania wydarzeń co jest na plus ).
Czekam na dodatki :) Mam nadzieję że Galakta nie zawiedzie i je wyda w języku Polskim :)
POLECAM !
7
Skryba
Berni77 [ dodano: 01.07.2016 ]
Jestem szczęśliwym posiadaczem edycji 2 i 3. Więc chętnie napiszę kilka słów o 3ed.
Totalna zmiana rozgrywki i mechaniki. Gra jest ultra szybka (tak naprawdę cała gra zajmuje jedynie 24 tury + kilka dodatkowych tur, w których Wielki Zły musi się poruszyć i dojść w pewne miejsce - długo to nie trwa). Dzięki takiej zmianie gra jest bardzo szybka i dynamiczna. Należy obrać na początku strategię i konsekwentnie ją realizować - nie ma czasu na pierdoły :) Każdy gracz na początku ma trzy akcje w turze (można zmodyfikować to przy pomocy przedmiotów i umiejętności) i musi sensownie je rozplanować. Czegoś takiego jak walka pomiędzy graczami (jak to miało miejsce w drugiej edycji) po prostu nie ma. Gracze nie mogą siebie nawzajem atakować (z wyjątkiem jednej postaci ale może zrobić to jedynie RAZ na całą grę). Miasta są tylko cztery, gdzie można zrobić zakupy ale... Mapa jest w większej skali przez co jest mnóstwo wiosek, klasztorów i innych miejsc, które można odwiedzić i coś tam zrobić / wykonać zadanie.
Sama mechanika poruszania się po planszy też się zmieniła. Na drogach można używać dowolnej kości (na początku rzuca się przeważnie tylko trzema kośćmi za ruch więc jest trudniej dotrzeć w wybrane miejsce i naprawdę warto przemyśleć co i gdzie się chce wykonać). Leczenie ran nie kosztuje złota (w miastach i wioskach leczy się wszystkie obrażenia, w terenie rzuca kością i leczy tyle ile wypadnie kości danego terenu).
Coś co mnie mega pozytywnie zaskoczyło, a czego nie było praktycznie w drugiej edycji: Questy (wyprawy). Teraz nie ma stopniowania trudności walk - są po prostu trzy stosy kart przygód (plus czwarty - typowo fabularny ale z niego ciągnie się karty przy przejściu do odpowiedniej tury i nie mamy na niego żadnego wpływu). Jeden stos to karty przygód, drugi to walka, trzeci wydarzenia. Oczywiście w każdej talii możemy spotkać karty z innych stosów ale rodzaj stosu definiuje jaki rodzaj kart w nim przeważa. Dzięki temu możemy od razu dostosować strategie rozgrywki do postaci jaką wylosujemy. Dodatkowo wykonywanie questów daje nam specjalne nagrody i punkty trofeów, dzięki którym możemy uczyć naszą postać nowych umiejętności. Gra nie jest już nastawiona na młóckę tak jak to było w drugiej edycji (nie zabijesz potwora, nie dostaniesz expa więc nie awansujesz) tylko na wykonywanie przygód i trening nowych umiejętności - dzięki temu planszówka poszła bardzo mocno w stronę gier fabularnych i o dziwo wyszło jej to na dobre (przynajmniej jak dla mnie).
Uważam, że w Runebound 3ed można spokojnie grac solo - w końcu interakcji pomiędzy graczami nie ma żadnej, a w samej instrukcji jest napisane, że drugi gracz jedynie rzuca żetonami za wroga i stara się tak je dobrać by zrobić jak największą krzywdę co w wersji solo tez jest spokojnie do ogarnięcia :)
No właśnie - kolejna totalna zmiana to całkowity brak kostek do walki. Każdy ma żetony postaci (coś jak monety), które można dodatkowo uzyskać kupując ekwipunek. Jednym słowem możemy rzucać większą ilością żetonów, dzięki czemu możemy mieć wyższą inicjatywę lub zrobić większą krzywdę przeciwnikowi.
Walka przypomina w tej wersji rzut monetą. 50/50 że będzie dobrze ;)
Co ciekawe takie podejście wymaga od graczy strategii podczas rozgrywania walk (a nie jak było wcześniej podliczenia punktów na kościach i kartach i tyle) tym bardziej, że czasami można mieć delikatny wpływ na żetony przeciwnika więc walka jest bardzo dynamiczna.
Graficznie sama plansza gry i karty są 10x lepsze niż w drugiej edycji więc jest to duży plus.
Jeżeli ktoś szuka dynamicznej, szybkiej gry, w której duży nacisk położony jest na wykonywanie zadań i strategiczne podeście do rozgrywki to mogę polecić zakup Runebound 3ed.
Gra juz nie jest Talizmano podobna - bardziej teraz przypomina Mage Knight :)
11
Thorkiel [ dodano: 30.06.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Co za jakość figurek i kart i planszy i nawet instrukcja przejrzysta, zapakowane było jak zwykle bardzo dobrze, szkoda, że tak długo czekałem, ale za to mój entuzjazm sięgnął zenitu. Kocham Talisman i Mage Knihgt, to jest coś pomiędzy, więc pewnie też pokocham
1



Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Monster Manual