Łukasz
0 użytkowników
0 użytkowników
Dobry, solidny produkt
Ten system to przykład na to jak dobrze mechanika może wspierać świat gry. Kilka rozwiązań jest bardzo udanych (dominowanie ciemności, pentagram, manewry i socjotechniki), kilka kontrowersyjnych ale dość ciekawych (mechanika odpowiadająca za dziką magię).
Sam świat gry jest złożony z klocków które prowadzący sam przy udziale swoich graczy składa. Z jednej strony można w niej prowadzić bardzo różne przygody - z drugiej strony, każda z nich wymaga więcej pracy i samodzielnego złożenia czegoś pasującego do drużyny/koncepcji kampanii. Mi osobiście się to podoba.
Klanarchia ma bardzo określoną konwencję i estetykę (miejscami prawie kiczowatą) - warto przed jej zakupem poczytać oficjalną stronę i przekonać się czy to komuś pasuje czy nie.
Generalnie system ten jest dla mnie eksperymentem - próbą wprowadzenia na polską scenę rpg szeregu nowinek mechanicznych. Dodatkowo zakłada większy niż w większości wydanych w PL udział graczy w tworzeniu kampanii i przygód.
Dla doświadczonych ekip szukających czegoś nowego - polecam.
Dla początkujących graczy - pod rozwagę, ale dla części z nich Klanarchia może być nieco zbyt wymagająca.
Jak dla mnie ideał :)
Świetna gra. Intrygi, emocje i sporo akcji.
Zasady są dość proste - 15 minut i każdy może spokojnie uczestniczyć w rozgrywce. Znajomość serialu absolutnie nie jest wymagana - przećwiczone na 2 osobach którym to zupełnie w grze nie przeszkadzało.
Zdecydowanie polecam.
W porządku, bez rewelacji
Publikacja zwiera sporo przydatnych porad, ale żadnych super nowości w niej nie znalazłem. Jej podstawowa zaletą jest jednak uniwersalność - nawet doświadczony MG znajdzie kilka wartych zapamiętania rad.
Dla początkującego MG może być znacznie bardziej przydatna.
Dobry, solidny produkt
Solidne wykonanie, bardzo przydatne i użyteczne.
Dobry, solidny produkt
Solidne wykonanie, bardzo przydatne i użyteczne.