Paweł

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Raczej słaby

Spodziewałem się czegoś dużo lepszego. Opisów ruin, historii, więcej fabuły, więcej klimatu, pomysłów na przygody, itp. Dostałem... GLIZDE (czyli taki bajer dla graczy, dzięki któremu za pomocą mechaniki będą mogli przeszukiwać ruiny). Glizda nie podoba mi się w ogóle. Sam jestem nastawiony bardziej na klimat i fabułę nawet kosztem mechaniki, moi gracze także, więc ten sztuczny moduł jest dla mnie prawie bezwartościowy. Do tego 50 stron opisów przedmiotów np. co kryje się pod pojęciem sprzęt kuchenny :]. Na to wszystko masa rzutów kośćmi. I masa mechaniki. Jest co prawda w podręczniku kilka ciekawych rzeczy - parę opisów ruin (za mało) dwie profesje (za mało o nich) trochę o zagrożeniach w ruinach (za mało) i parę innych smaczków (oczywiście za mało). Ten podręcznik to praktycznie sama GLIZDA wraz z opisami przedmiotów które można znaleźć w ruinach + mechanika. A przecież o ruinach można by na prawdę ciekawie napisać. Szkoda, że autorzy skupili się na wymienianiu sprzętu kuchennego, a nie na klimacie i opisach ruin.


Podręcznik bardzo przydatny dla MG. Sporo pomysłów i ciekawych rozwiązań - jak choćby wskazówki zawarte w rozdziale "jak dowalić graczom" albo opisy oryginalnych kryjówek czy knajp. Nie jest to może jakiś mega świetny dodatek, ale warto na niego wydać pieniądze. Polecam.


Jak dla mnie ideał :)

Świetny produkt, po prostu. Przeczytałem ten bestiariusz jednym tchem i muszę powiedzieć, że właśnie tego mi brakowało w podręczniku głównym. Do tej pory sam wymyślałem jakieś potwory, a teraz mam bardzo fajną ściągawkę i sporo pomysłów na przygody w głowie. Większość bestii jest naprawdę fantastycznie przygotowanych, ale zdarzają się też i nieco gorsze (może brak pomysłów?). Całość generalnie można zaliczyć na plus. Książką jest bardzo dobrze wydana i zapchana po prostu po brzegi. Żadnego wodolejstwa, niepotrzebnych dupereli i zapychaczy. Bardzo ciekawe opisy, sporo treści i fajne rysunki. Kawał dobrej, rzemieślniczej roboty. Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Polecam.


Dobry, solidny produkt

Muszę przyznać, że po przeczytaniu pierwszych zdań w których autor próbował mi wmówić, że w rpg chodzi tylko o nabijanie doświadczenia, nieco się zawiodłem. Na szczęście Trzewiczek później sam sobie zaprzecza i podaje na prawdę masę ciekawych rozwiązań przydatnych dla każdego Mistrza Gry. Sam prowadziłem bardzo dużo przygód w różnych systemach, ale mimo wszystko znalazłem w książce sporo inspiracji i pomysłów na przygody. Szczerze polecam ten almanach każdemu MG. Dlaczego ocena 4 a nie 5? Dlatego, że książka jest wręcz druzgocząco krótka - niby ponad sto stron, ale czcionka duża, akapity wielkie, odstępy między wierszami szerokie, sporo pustego miejsca i obrazków na całą stronę, które do treści nic nie wnoszą. Cały tekst możnaby z powodzeniem upchnąć na 50 stronach i jeszcze zostałoby miejsca na jakieś rysunki. Trochę szkoda, bo liczyłem że dostanę po brzegi wypełniony treścią podręcznik, a nie sztucznie dokartkowany. Mimo wszystko produkt godny polecenia i bardzo przydatny. Liczę na to, że kolejny dodatek z serii będzie bardziej zapchany literkami :)