Katarzyna

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Mięcho, mięcho, mięcho.....i na tym mogłabym skończyć, ale mam ochotę się rozpisać. Naprawdę dobry dodatek do Wolsunga z mnóstwem pomysłów na Przygody (takie przez duże P) w różnego rodzaju konwencjach.

Rozdział pierwszy to opis krajów poza Wanadią, w głównej mierze kolonii. Od dekadenckiego Atmanu, po klimatyczny i tajemniczy Dekan (przyznaje, że opis tego rejonu mnie uwiódł), po Ozumu i Purgatorię. Właściwie każdy znadzie coś dla siebie od klimatu w stylu Indiany Jonesa, nawiedzonych naukowców prozy Lovecrafta, kryzysy religijne, walkę o niepodległość a nawet Mad Maxa.

Kolejny rozdział jest opisem historii kolonii i podobnie jak w podstawce skupia się na najważniejszym - pomysłach na przygody. Podobnie jak poprzedni rozdział, ten jest dobrze napisany. Miłośnicy zabawek znajdą tutaj nowe gadżety oraz coś nowego - przeklęte artefakty, które mogą być zalążkiem kampanii w stylu Władcy Pierścieni.

Kolejny rozdział skupia się na mechanice - dla graczy dostępne są nowe atuty narodowe - ich jakość jest różna, acz moim zdaniem są ciekawsze niż te z "Almanachu". Poza tym pojawiają się nowe organizacje - są naprawdę solidnie przygotowane, ciekawe i łatwo je wykorzystać w kampanii.

Kolejny rozdział daje nam konkretne zasady trucizn i chorób oraz porady jak wykorzystać je fabularnie. Poza tym jest pełen krótkich pomysłów na przygody oraz kampanie. Pomysły nie są tak rozwinięte jak w podręczniku podstawowym, jednak na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.

Ostatni rozdział to "Obsada" czyli, krótko mówiąc, Bestiariusz. Propozycje autorów są raczej dosyć klasyczne i nic nie wyróżnia się jakoś wyjątkowo (chociaż drapieżne misie koala mnie rozwaliły). Jednak bez tych antagonistów trudno wyobrazić sobie poszczególne kraje. Generalnie bardzo dobry dodatek - klimatyczny. Więcej takich!


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Całkiem niezły dodatek do Wolsunga, acz bez fajerwerków. Rozdział pierwszy opisuje zasady dotyczące żywiołów, alternatywne spojrzenie na słabości rasowe (bardzo fajne zasady) oraz moje ulubione dziedzictwa rasowe - po dwa na każdą rasę (poza gnomami) - naprawdę dobre pomysły zarówno dla graczy jak i dla Mistrza gry.

Rozdział drugi skupia się na czterech dosyć zapalnych regionach politycznych. Dobry materiał dla MG na temat współczesnej historii, polityki oraz relacji między głównymi graczami politycznymi innymi państwami. Dużo pomysłów na sesje polityczne. Poza tym w tym rozdziale dostępne są atuty narodowe (w większości bardzo przeciętne) oraz propozycje kampanii - zarówno dla początkujących bohaterów jak i dla wolsungowych legend.

Kolejny rozdział dotyczy profecji i na początku pokazuje niestandardowe połączenie profesji oraz archetypu (na przykład pisarz - ryzykant). Poza tym czytelnik znajdzie tutaj różnego rodzaju organizjacje - niestety nie wybijające się ponad przeciętność. Rozdział kończą specjalizacje w ramach danej profesji - rozszerzenie zasad dla bardziej zaawansowanych postaci.

W Przyborniku są kolejne propozycje osiągnięć, pomysł na komplety gadżetów, które noszone razem, dają graczy więcej bonusów (świetny pomysł, bo każdy komplet to materiał na kampanię), rozszerzone zasady pojazdów (różne propozycje nowych pojazdów), sojuszników (w tym naprawdę przydatny podrozdział o gnomich golemach) oraz opis najsłynniejszych i najważniejszych postaci w Wanadii - niestety bez statystyk, co dla mnie jest pewną wadą.

Generalnie jest to całkiem przydatny dodatek. Spodobały mi się dziedzictwa rasowe, alternatywne zasady słabości rasowych, pomysł z kompletami gadżetów (propozycje z dodatku są naprawdę ciekawe) oraz rozszerzone zasady dotyczące pojazdów (ciężko o kampanię Wolsunga bez choćby jednego pościgu). Nie trafiły do mnie atuty narodowe oraz większość z organizacji. Zakupu nie żałuję - dodatek dobry, acz jeśli ktoś szuka inspiracji na przygody, warto kupić najpierw w Pustyni i W Puszczy i Lyonesse.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Całkiem dobry dodatek. Nie tylko daje możliwość zagrania psychotronikami oraz traumaturgami, ale jest także niesamowicie inspirujący - a tego zabrakło mi w podręczniku podstawowym. Wydany jest całkiem dobrze - twarda oprawa i dobry papier. Niestety w podręczniku można znaleźć trochę literówek, a ilustracje są słabej jakości.

Rozdział pierwszy "Nie normalni" to ogólne informacje na temat wprowadzania zjawisk paranormalnych do Świata Mroku. Przydatne szczególnie dla początkujących narratorów oraz graczy.

Drugi rozdział dotyczy zdolności i mocy psychotroników. Znajduje się tu dużo fajnych pomysłów zarówno na postacie, jak i na kroniki. Niestety atuty dostępne dla graczy są bardzo drogie.

Rzdział trzeci opisuje tradycje magiczne oraz moce traumaturgów. Bardzo przyjemnie się czyta.

Ostatni rozdział zaś to informacje, jak stworzyć kronikę w klimatach lovecraftovskich - bluźniercze kulty, tajemnicze moce oraz bluźniercze eony ;) Chcesz wprowadzić Cthulhu do Kroniki? Tu znajdziesz wszystko, co Ci jest potrzebne.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo wyraźne i śliczne kości. Idealne do Shadowuna, polecam.:)


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Bardzo ładne i wyraźne kości. Idealne do Monastyru. Rebel na 6. :)