English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Ocaleni

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje

Sklepy w Trójmieście

REBEL Centrum Gier
ul. Matejki 6, 80-232 Gdańsk
(wejście od Sienkiewicza)
więcej o firmie
zobacz mapkę

Godziny otwarcia:
10:00 - 18:00 (pon. - piątek)
11:00 - 16:00 (sobota)
REBEL - wyspa w CH Riviera
ul. Kazimierza Górskiego 2
81-304 Gdynia
zobacz mapkę

Godziny otwarcia:
10:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)
REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 122 / Listopad 2017

pobierz
REBELowe PDKi
Szkoły grają!

Profil użytkownika: Deailon

Ostatnio dodane komentarze

Star Wars: Force and Destiny - Core Rulebook

Star Wars: Force and Destiny - Core Rulebook

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 14.11.2015

Drogie Fantasy Flight Games, zamówiłem u Was grę o Jedi. O Mocy, oświeceniu, przeznaczeniu i walkach na miecze świetlne. Dostałem grę o chłopcu z farmy, który chce zostać Jedi jak jego ojciec/ dziadek/ wujek/ ciotka/ stryjenka przed nim. Problem polega na tym, że już taką grę zrobiliście. To była pierwsza gra z serii SW, Edge of the Empire. I robiła to dużo lepiej niż Force and Destiny. Dla mnie gra zawodzi na trzech zasadniczych polach: wyborze epoki (tuż po bitwie o Yavin), pomyśle na startowe postaci oraz mechanice tyczącej się Mocy i całej otoczki Jedi (to grzech kardynalny). Ale zanim zganię, pochwalę co pochwalić należy. Podręcznik jest gruby i ślicznie wydany - tak jak poprzednie. Problem z nim jest jeden - niemal cały jest powtórzeniem treści z EotE i AoR. Zmiany w zasadach (które stanowią większość książki) są kosmetyczne, a w opisie świata polegają na filtrze przez punkt widzenia. Krótko mówiąc - 2/3 podręcznika są niepotrzebne tym, którzy mają poprzednie gry FFG w tym uniwersum. Natomiast popatrzeć na niego aż miło. Pochwalić należy pomysł na kariery będące odbiciem poszczególnych stylów walki mieczem świetlnym. Jest to w zasadzie najlepszy punkt podręcznika. Zrobił to ktoś, kto zna i czuje sztuki walki Jedi. Problem polega na tym, że początkowe postaci mają być zrównane do powerlevelu i zaplecza z pozostałych systemów serii. To zaś oznacza, że nie gramy na poziomie nawet Kanana z Rebels. Zaczynamy na poziomie Ezry, Luke'a z początku Nowej Nadziei czy Anakina z Mrocznego Widma. Aby postać została rycerzem Jedi zgodnie z założeniami systemu musi przeżyć kilkanaście sesji! Całą kampanię, żeby zacząć grać w to, o czym miała być gra! Wynika to oczywiście z wybranego okresu w świecie Gwiezdnych Wojen. Grać mamy tuż po Nowej Nadziei, co jest pomysłem fatalnym. Bez porównania lepiej byłoby np. wykorzystać czasy między Zemstą Sithów a epizodem IV. Okres, w którym są jeszcze nieliczni rycerze i mistrzowie, pojawiają się zarówno upadli Jedi jak i enklawy zniszczonego zakonu. Zgodnie z nowym kanonem nasze postaci powinny zginąć przed Powrotem Jedi, bo przecież Luke JEST OSTATNI. Mają więc przed sobą góra 2-3 lata, albo gramy w Legends. A przecież ciągu ćwierć wieku między końcem Wojen Klonów a zniszczeniem Drugiej Gwiazdy Śmierci można by przeprowadzić postaci przez całe długie i ciekawe życie. Ja już nie mówię o graniu w Starej Republice. Najgorsze jest zaś to, że Moc jest skopana - i to na całym froncie. Kiedy zobaczyłem pierwszy raz drzewka z EotE, myślałem "mają jeszcze lata pracy przed sobą, to jest rozwiązanie dla początkujących, wymyślą coś lepszego". Nie wymyślili. Zdolności są źle zaprojektowane, ponazywane bez pomysłu (bez wykorzystania opracowanego przez lata nazewnictwa) i nawet dla przygodnego czytelnika Wookiepedii, niezbyt zgodne z kanonem. System Moralności jest nieciekawy, bez porównania gorszy od Obligation/Zobowiązań z EotE (a nawet Duty z AoR), a przejście na Ciemną Stronę Mocy zrobione fatalnie (i de facto czyniące postać słabszą - bo oczywiście Palpatine, Dooku czy Vader to cienkie bolki były). Miecze świetlne są trochę lepsze, ale zmarnowano szanse na dobre wykorzystanie różnych kolorów ostrza - są różne kryształy, ale opisano unikatowe klejnoty, a nie standard. To zaś byłoby świetne ubarwienie rozgrywki, jeżeli to by była gra o obrońcach pokoju i sprawiedliwości walczących mieczami świetlnymi. Ale tak nie jest, taką broń postać powinna dostać dopiero po kilku dobrych sesjach. I to ważne - nie złożyć samemu, jak dawni Jedi. To akurat by było dobre rozwiązanie, a na takie FFG nie mogło sobie pozwolić. Dla mnie ten system nie spełnia oczekiwań, jakie w nim pokładałem. Popełniono masę zasadniczych błędów przy jego konstruowaniu i źle wykorzystano testy (za dostęp do których trzeba było sporo płacić!). To jest straszliwa porażka i zachwiała moja wiarę w FFG. Ocenę podwyższam za to, że to piękny podręcznik, posiadający trochę naprawdę ciekawych i klimatycznych pomysłów. Zamordowały go jednak założenia ogólne i fatalne podejście do tego, o czym miał być.

4
Świat Apokalipsy

Świat Apokalipsy

Oceniam produkt na: 2 - raczej słaby

dodano: 01.11.2015

Moja ocena wypływa chyba głównie z tego, co mi o tym systemie opowiadano. "Rewolucyjny, genialny, na pewno go pokochasz, spełni wszystkie Twoje oczekiwania, to wszystko, czego w RPG szukasz". Mówili to ludzie, którzy znają mój gust jeśli chodzi o gry fabularne. Tacy, którzy wiedzą, że lubię rozbudowane interakcje z BNami, walkę o przegrane sprawy i trudne wybory. No i cóż mogę powiedzieć: nie pokochałem tej gry. Nie będę się rozpisywał, bo wiem, że wielu ludzi ma bardzo mocno emocjonalny stosunek do AW. Powiem tak: graficznie podręcznik mi się nie spodobał. Język jest dla mnie ciężki, odpychający i utrudniał lekturę. Rewolucji nie poczułem - zobaczyłem kompilację pomysłów, które widziałem już wcześniej (tak, wcześniejszych niż anglojęzyczna edycja tej gry). Solidną, ale nie powalającą. Co do rzeczy, które lubię, nie działają one tu tak, jak bym chciał. Wiele konceptów mechanicznych mnie od tej gry odepchnęło. Przede wszystkim to, jak tą mechaniką jest ona obciążona na każdym kroku i jak bardzo system ustawia sposób, w jaki mam grać w tę grę. To podejście po prostu mi się nie podoba i nie chcę się w taki sposób bawić. Gdyby nikt mnie nie nakręcił na tę grę powiedziałbym - dobry solidny produkt (czyli 3). Wiem, że wielu osobom mógłby się spodobać. Ale jako objawienie, coś, co miało mi otworzyć oczy na nowe obszary RPG... to nie spełnia moich wybujałych oczekiwań. Więcej na tym polu robi jak dla mnie Numenera (za którą też nie szaleję) niż Apocalypse World. Obydwa te systemy pokazują, jakie będą gry najbliższych lat: mechaniczne, zamknięte systemy. Prowadzące Graczy i MG za rękę, tłumaczące im, co ma ich bawić. Ja lubię szukać, tworzyć i decydować za siebie. Więc zabieram zabawki i idę gdzie indziej.

2
Dziedzictwo Imperium: Dwory Końca Świata

Dziedzictwo Imperium: Dwory Końca Świata

dodano: 15.09.2015

Mimo wszystko zachęcam do zagrania na konwencie. Wiem, że ciężko się czasem dopchać, bo zainteresowanie spore, ale warto spróbować. W każdym razie - zapraszam, choćby po to, żeby zobaczyć w praktyce o co w tym chodzi :)

0

Pokaż wszystkie (84)

Ostatnio zdobyte trofea

Bożyszcze tlumów

Tytuł: Bożyszcze

50 osób polubiło Twoje komentarze

Chomikuję

Dodanie produktu do przechowalni

Ciebie też lubię!

Polubiłeś 10 komentarzy

Czytam newsletter

Zapisanie się do newslettera

Fan FFG

Zakup 5 różnych gier wydawnictwa Fantasy Flight Games

Fan Portalu

Zakup 5 różnych gier wydawnictwa Portal

Fan Rebel Times

Ściągnięcie dowolnego numeru magazynu Rebel Times

I see you too!

Obserwujesz trzy profile

Pokaż wszystkie (26)

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić:
tel. 58 728 49 31
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Opinie o nas:

Story Cubes