Mateusz

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Niezwykle miodna gra kooperacyjna. Zaryzykuje stwierdzenie, że chyba najlepsza planszówka w jaką grałem a trochę ich było - jedyne zastrzeżenie to minimum 4 osoby do gry.

Najpiękniejszy moment gry to chwila kiedy jest się cylonem i obserwuje się innych graczy, którzy wyzywają się od puszek i tosterów (serialowe określenie cylonów), a samemu powoli sabotuje się ich działania.

Rebel jak to rebel - paczka miała być do 14 dni a była po dwóch dniach.


Dobry, solidny produkt

Mimo wielu obaw znajomych warhammer'owych weteranów postanowiłem kupić jego nową drugą edycje.
Pierwsze wrażenie - powalające.
Warhammer II edycja jest pęknie wydany i , pomimo niektórych rysunków które w wyraźny sposób odstają od ogólnej estetyki podręcznika, jest na wysokim poziomie.
Drugie "wrażenie" niestety gorsze.
Już po pobieżnym przejrzeniu podręcznika widać w nim duże braki. Nie chodzi mi jednak o pomyłki, błędy czy inne tego typu wpadki, a o samą zawartość podręcznika, która sugeruje, iż właściwy tytuł powinien brzmieć raczej "księga wyłącznie podstawowych zasad". Mimo, że sama podstawka jest wystarczająca do rozpoczęcia zabawy jednak takie rozdziały jak bestiariusz czy Imperium zostały potraktowane po macoszemu. Nie żeby było to niedbalstwo twórców, jest to raczej strategia która zastosowali wydawcy/twórcy ad&d 3. Innymi słowy Księga zasad wystarczy żeby po prostu grać, jednak żeby w pełni poznać uroki starego świata trzeba zakupić przynajmniej kilka dodatków - a to uderza w kieszeń.
Trzecie "wrażenie" - raczej pozytywne.
Poprawki do mechaniki, które tak szumnie zapowiadano w recenzjach faktycznie, faktycznie w znacznej mierze zostały wprowadzone, jednak nie zawsze w sposób ostatecznie zadowalający. Tu jednak widać największą zaletę warhammera ( zarówno I jak i II edycji) - ELASTYCZNOŚĆ MECHANIKI. Wystarczy minimalna inwencja mistrza gry by wszystkie zasady doprowadzić do oczekiwanego stanu. Co do zupełnie nowych zasad na uznanie zasługuje w szczególności Magia. W stosunku do poprzednika II edycja zdecydowanie nie krzywdzi magów dając im duże możliwości i równocześnie ograniczenia, które nawołują do rozważnego czerpania i wykorzystywania mocy.
Podsumowując Warhammer II jest wartą posiadania pozycją dla każdego wielbiciela Starego Świata i nie tylko. Jest dobrze wydany, a duża ilość ilustracji pomaga poczuć klimat tego mrocznego świata. Jego elastyczność pozwala na dobra zabawę i daję duże możliwości wprowadzania własnych pomysłów. Jedyną zapora jest koszt zakupu dodatków, które aczkolwiek nie są niezbędne to bardzo pomagają w podróżowaniu po świecie WARHAMMERA.
Polecam.