Jan

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Heh.Neuroshima. Moja znajomość z grami RPG zaczęła się od d20, a konkretnie starego, dobrego DnD. Z Neuroshimą miałem kontakt poprzez Hex'a. (By the way- naprawdę fajna gra taktyczna.) Potem kupiłem podręcznik do RPG ("6 dych za podręcznik źródłowy? Mniej niż za jeden z trzech wymaganych do DnD! A, tam, raz się żyje, biorę.")

Pierwsze wrażenie: Otwieram pancerną paczkę sekatorem i łomem, a tu... "O kurde! Ale chuchro!" W porównaniu do podręczników z d20, z którymi miałem do czynienia wcześniej NS miała mały format. Ale, no właśnie... podręcznik... Nazwać pozycje związane z DnD podręcznikami to tak jak nazwać stodołę skrzynką. Podręcznik do NS jest naprawdę PODRĘCZNY. Można go wziąć jedną ręką i czytać nie kładąc go na biurku, czy podłodze. To duży plus.

Wrażenia właściwe: Otwieram i patrzę- opowiadanie. Miło! Czytam, czytam i czytam i czytam.... Styl w jakim napisane są podręczniki do NS jest specyficzny. Niektórym się to nie spodoba. Ale większość ludzi (W tym cała moja ekipa) uznała ten styl za świetny. Podręcznik mówi do ciebie w pierwszej osobie, opowiada i podaję mechanikę w przystępnej formie. Cytuję złotą myśl "Z akumulatorem na jajach jeszcze żaden nie kłamał.". Jest nawet u nas taki żart, że ktoś rozmawia z podręcznikiem. Mi też się to zdarza. Duży plus.

Świat przestawiony w NS jest barwny, ciekawy, wciągający i modułowy. Jak gracze chcą robić ludzi w wała lub pokazać, że mają cojones ze stali nierdzewnej, a nie bawić się z maszynami/mutkami to jadą na południe i jest git. Chcą zginać chwalebną śmiercią walcząc z Molochem- jazda na północ. Chcą więcej hi-tech- Posterunek. Więcej klimatów z Desperados- Hegomonia. Proste i praktyczne. Duży plus za świat.

Natomiast mechanika... Coż... To już gorzej. Ja tam mówię- olać mechanikę. No niestety, ale do dynamiki jej daleko. Na prawdę. Stare, dobre k20+coś tam przeciwko jakiemuś stopniu trudności to przy podliczaniu procent, zamiany ich na ST, odjęcia kar za ST od atrybutów, rzutu 3k20 i odjęcia umiejętności jest szczytem dynamiki. Mechanika jest skomplikowana, trudna do ogarnięcia ze względu na mnogość opcji i wariantów. W podstawce opisana dokładnie jest właściwie jedynie walka. Jak chcesz mieć mechanikę do wyścigów to kup Wyścig. Chcesz wiedzieć co autorzy myślą o wymontowywaniu części z maszyn- Kup bohatera do kwadratu. Chcesz mieć więcej niż kilkanaście opracowanych wrogów- kup jakiś bestiariusz. I tak dalej. Ale wiecie co? I tak wychodzi taniej niż dnd. Tylko, że trzeba spamiętać TONY mechaniki. A to jest niemożliwe. Trzeba skakać po podręcznikach, tabelach i własnych rozpiskach. A to jest trudne, bo...

Rozplanowanie podręcznika. To jest burdel i chaos. No dlaczego do cholery nie można podać ceny broni przy jej statystykach!? Nie, nie mam lekko. Będziesz skakać po tabelach, albo zapiszesz to sobie sam ołówkiem. Rozplanowanie jest kiepskie. To w połączeniu z dużą ilością rożnych zasad rozłożonych po rożnych podręcznikach oraz i samej w sobie mało dynamicznej mechaniki spowalnia rozgrywkę. Minus. Dlatego przed sesją trzeba ogarnąć to co będzie potrzebne, wydrukować ściągi itd. To ułatwi rozgrywkę.

Rozgrywka. To jest kurde to. Choćbym ze skóry wyłaził to i tak nikt nie powie do królowej z różnych systemów mających coś wspólnego ze średniowieczem "O pani." Zawsze odgrywanie postaci w takich systemach jest trudniejsze choćby ze względy na zakaz sformułowań typu "Ale laska." A w Neuroshimie? Tu odgrywanie przychodzi SAMO. Jeśli masz problemy z okiełznaniem graczy, a ogarniasz trudną mechanikę to to jest dla ciebie ratunek. Nawet jak jej nie ogarniasz, to ją olej. Na sesjach w NS jest tyle klimatu, że można w nim pływać. Duży plus.

Wychodzi więc coś koło czwórki. Dlaczego pięć?
BO TA GRA MA FANÓW JAK ŻADNA INNA, A W NECIE JEST TYLE MATERIAŁÓW, KTÓRE PO PROSTU CZEKAJĄ NA DOWNLOAD, ŻE AŻ ŻAL NIE ŚCIĄGNĄĆ. Twórczość fanów to ogromny plus.

PODSUMOWUJĄC:
plusy
+ Poręczność
+ Cena
++ Forma podręcznika
++ Świat
+++ Klimat
+++Twórczość fanów
+ Duża liczba dodatków

minusy
- zagmatwana, skomplikowana mechanika
(jak już ją ogarniesz to jest OKEJ, ale nigdy nie nauczysz się całej na pamięć)
- konieczność kupna dodatków (jak jesteś twórczy to nie musisz, żaden przymus, Poza tym warto nabyć parę rozszerzeń, bardziej się to opłaca niż myśleć nad tym wszystkim samemu.)
--Chaos w podręczniku, błędy

Podsumowując:
ŚWIETNY, POLSKI SYSTEM! Na prawdę warto kupić! Za te 6 dych po prostu grzech się nie skusić.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Ja osobiście uwielbiam ten rodzaj koszulek.
Pasują na większość rodzajów kart.
Należą do najtańszych, ale i najmniej odpornych koszulek.
Dla mnie to drugie nie jest ważne. Spełniają swoje zdanie wzorowo- Przedłużają żywotność kart o jakieś 538%. Chronią przed zalaniem, zapluciem, zakurzeniem, zatarciem, w pewnym stopniu przed zgnieceniem. I co ważne nie ślizgają się.

Jeśli nie jesteś super-ultra-pro kolekcjonerem to polecam właśnie ten rodzaj koszulek.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Dla mnie 4+.
Same w sobie są mocne, trwałe itd. ,itp.
Ale....
Jakoś tak ich mało...
I są drogie...
Jednak w porównaniu do ,np. koszulek typu silver to skok
jakościowy jest niesamowity! I pasują idealnie!
Ale jednak cena/liczba. Jak tylko się da ja kupuje gorsze i tańsze.

Reasumując: same koszulki 6, ale cena/liczba 3+


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Kostka jest niesamowice wydajna i ekonomiczna.
Stosunek ceny do prezentowanej przez ten produkt wysokiej jakości użytkowania jest niezwykle kożystny.
Biały elegancki kolor współgra z czarnym tworząc unikatową kompozycje. Blaaa, blaa, bla, bla ,bla..

A więc 5!