RAFAŁ

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Klimatycznie i dobrze napisany. Wydanie świetne i solidne. Ilustracji może i mogłoby być więcej, ale poziom tych które są, jest w większości bardzo wysoki. Bardzo podoba mi się różnorodność oraz ogólna obfitość podręcznika. Jeśli chodzi o wady, to nie podoba mi się część mutacji, które albo są przesadzone, śmieszne, albo niesamowicie trudno je wykorzystać podczas gry. Innym minusem są zbyt negatywne skutki uboczne różnych substancji. Dużym plusem jest natomiast możliwość kreaowania postaci graczy innymi rasami, niż te opisane w podręczniku głównym - np. zwierzołaków. Podręcznik jest wprost idealny dla tych MG, którego gracze po prostu do dobrych nie należą. Możesz ich pchnąć w stronę chaosu - niech poznają ciemną stronę mocy wraz z korzyściami i wadami. Książka jest też kopalną pomysłów na przygody oraz postaci niezależne, a jeśli planujesz kampanię, w której gracze będą się zmagać ze złem w postaci mutantów - dzięki informacją tu zawartym stworzysz paskudztwa tak przerażające i ohydne, że testy strachu lub grozy nie będą systemową koniecznością, a staną się bardzo adekwatne do tego jaki wyraz twarzy mają gracze.


Raczej słaby

(-) Przede wszystkim jak na odrębny podręcznik zatytułowany "Bestiariusz..." ilość opisanych w nim stworzeń jest śmiesznie niewielka.

(-) Bardzo brakuje tu takich narracyjnych opisów potworów, które są totalnie zmarginalizowane, wyparte przez w większości przygłupie cytaty na poziomie 15-latka.

(+) Ilustracje są całkiem niezłe, choć wypadałoby w bestiariuszu umieścić ich więcej.

Pozycja wyłącznie dla fanatyków / kolekcjonerów podręczników. Użyteczność dla przeciętnego MG jest bardzo mizerna.


W porządku, bez rewelacji

(+) Podręcznik wydany jest solidnie, nie rozpada się.

(-) Spodziewałem się, że zasady będą lepiej opisane. Ilość pytań, które pojawiają się chociażby na forach dyskusyjnych świadczy o tym, że czytelność i wyjaśnienie reguł stoi na średnim poziomie.

(-) Ilustracje w przeważającej większości przypadków są zaledwie przyzwoite, poza tym jest ich mało. W kluczowych miejscach brakuje obrazków - na przykłąd w zbrojowni wypadałoby pokazać niektóre co bardziej egzotyczne przedmioty zamiast wyłącznie je opisywać.

(-) Podręcznik jest przesadnie skrótowy, zbyt skondensowany. Byłem w szoku gdy zobaczyłem jaka to "szczupła" książeczka.

(-) Kompletnym nieporozumieniem jest fakt, że przykłady, które mają ułatwiać zrozumienie zasad częstokroć zawierają błędy.

(?) Czy zasady się sprawdzą i czy rzeczywiście są lepsze od reguł w pierwszej edycji Warhammera, okaże się dopiero po parunastu sesjach. Na pierwszy rzut oka większa śmiertelność w walce oraz magia bez punktów magii wydają się w porządku.

Moja ostateczna ocena, pomimo tych wad, które wymieniłem, to 3 - w porządku, ale bez rewelacji.