English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Abominacja góra

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 146 / Listopad 2019

pobierz
REBELowe PDKi
Szkoły grają!

Profil użytkownika: Necrofog

Ostatnio dodane komentarze


Monastyr

dodano: 24.06.2005

Że niby skąplikowana mechanika? Ludzie zlitujcie się!! Mechaniki są DWIE. Tak właśnie - dwie. Jedna łatwa, druga nieco trudniejsza, ale za to niesamowicie barwna i elastyczna. Chciałbym poruszyć jeszcze temat storytellingu, DnD i Monastyru. W każdego RPGa można grać jak w chińczyka (maxymalne turlactwo) i prowadzić inteligentną opowieść, rzecz w tym, że niektóre systemu ułatwiają jedno, inne drugie. Żecz nie w tym czy sie da, czy sie nie da - no bo po co sie siłować na inteligentną, klimatyczną sesje w systemie do tego nieprzeznaczonym? Fakty są takie, że Monastyr jest świetnym systemem, do wielkich, wspaniałych opowieści, daje dużo pomysłów, podpowiada. Takiej "inteligentnej" konwencji jest podporządkowany cały podręcznik - klimatyczny opis POTĘŻNEGO świata, mechanika utrudniająca beztroski wygrzew, tworzenie postaci pozwalające stworzyć barwne, mocno osadzone w świecie i głębokie psychologicznie postacie bez wielkiego wysiłku. A jak ktoś chce zamiast wielkiej opowieści, nieco banalniejszą z większą ilością beztroskich walk, niech wybierze DnD, przy tym zaznaczam, że nikogo nie chce tu obrażać!, ale fakt faktem, lepszym systemem, do "wczówki" jest Monastyr, z kolei DnD znajduje sie jakby na drugim biegunie RPG.

0

Monastyr (twarda okładka)

dodano: 24.06.2005

System jest genialny, to już zostało tu wielokrotnie podkreślone, ja jedynie chciałbym odpowiedzieć ze swojej strony na zarzut skomplikowanej mechaniki: otóż mechaniki są dwie, w tym jedna prosta jak budowa cepa - jeśli ktoś nie chce sie wgłębiać w prawdziwe starcie, to nie ma problemu. A co daje nam tak właściwie prawdziwe starecie? Rozegranie barwnej walki. Ponadto koniec z zasadą "albo jesteś świetny w walce, ale śreni, albo beznadziejny" - wszystko jest tak skonstruowane, że wykreowany przez nas bohater morze byś w starciu z innymi świetny, a w starciu z innymi przeciętny - w zależności od taktyki i umiejętności własnej oraz przeciwników. Przypomina to nieco dobre komputerowe bijatyki - każda postać ma słabe i mocne strony, i w starciu z rożnymi zawodnikami ma różne szanse na wygraną, pomimo zbalansowania postaci! Napisze to jeszcze dobitniej - weźmy sobie 3 postacie: Szlachcica o nazwisku Henrichen, Berninghen i McSargon. W Monastyrze nie będzie niczym niezwykłym jeżeli szlachcic Henrichen w starciu ze szlachcicem Berninghenem będzie miał większe szanse niż w starciu z McSargonem, ale szlachcic Berninghen mimo iż nie ma większych szans z Henrichenem okaże się o wiele lepszy w starciu z McSargonem!!! Może i to wszystko nieco zagmatwanie przedstawiłem, ale mam nadzieje, że każdy zainteresowany zrozumie co miałem na myśli. A, i jeszcze jedno - nauczenie sie mechaniki prawdziwego starcia wcale nie jest wielkim wyczynem - pomimo wielu różnorodnych możliwości, obecności manewrów, akcji szermierczych, szkół szermierczych, biegłości, punktów przewagi, czy nawet dystansów, różnych broni, pancerzy i jeszcze zapewne kilku drobiazgów całość nie jest skąplikowana w nauce - ot, wszystko jest jasno podzielone na kategorie, gdzie trzeba opisane, gdzie trzeba przedstawione w przejrzystych tabelkach i samo wszytko wchodzi do głowy. Jedynie jeśli jest sie niedoświadczonym mistrzem gry, należy na sucho przeprowadzić jakąś walke, tak, żeby potem nie szukać potrzebnych informacji i nie burzyć tym dynamiki starcia. Odrobina doświadczenia i wszystko pomimo wielu zębatek będzie działać w szwajcarskim zegarku!

0

Ars Magica 5th Edition Core Rulebook

dodano: 06.06.2005

No tak, ta pozycja jest w sklepie praktycznie na moje życzenie, już jest na miejscu, czyli u mnie w domu, więc wypadałoby napisać opinie. I tu sie pojawiają schody, bo kupiłem ją w połowie do grania a w połowie... do uczenia sie języka angielskiego :D Dlaczego kupiłem właśnie Ars Magica? Z powodu krutkiej recenzji w Gwiezdnym Piracie (wiat ze mnie ;)) i po przekartkowaniu i pobieżnym zorietowaniu się w podręcznik stwierdzam, że nie żałuje :). Ars Magica ma kilka wyraźnych atutów. Przedewszystkim rozbudowany, niesamowity system magii. Drugim niesamowitym bajerem jest możliwość posiadania kilku postaci - coś na wzór sojuszników z Monastyru, tylko jeszze wyraźniej zaakcentowane. Cieszy niezmiernie dobre opisanie tego co potrzebne do stworzenia sojuszników. Bohaterowie żyją w jakimś określonym miejscu i mają swoje sprawy, tylko od czasu do czasu ich spokuj burzony jest przez przygody (a więc miedzy sesjami prowadza normalne życie) co jest oczywiście zaletą - bohaterowie przez to stają sie bardziej ludzcy i zakorzenieni w świecie w którym żyją. Podsumowując system jest nietuzinkowy, pozwala tworzyć interesujące postacie i jest dla tych którzy kochają magie. Gorąco polecam.

2

Pokaż wszystkie (3)

Ostatnio zdobyte trofea

Czytam newsletter

Zapisanie się do newslettera

I speak English

Tytuł: Poliglota

Zakup gry wydanej w języku angielskim

Jubileusz

Tytuł: Weteran

10 lat z REBEL.pl

Ktoś podziela moje zdanie

Pierwsza osoba polubiła Twój komentarz

Mam swoją opinię!

Dodanie komentarza pod produktem

Mam tytuł!

Zdobycie pierwszego tytułu

Zachodniopomorskie gra!

Adres podany w profilu jest z województwa zachodniopomorskiego

Pokaż wszystkie (7)

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Drako 2 snycerze i Ole