Michał

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Dobry, solidny produkt

Dobry dodatek, ktory niestety nie jest pozbawiony wad :)

Na plus:
+3 z 4 ras wydaja sie byc naprawde niezle wykonane, natomiast rasa ktora buduje kapliczki nikomu z naszej grupy nie przypadla do gustu (wg nas oplaca sie wylacznie budowanie najtanszych kapliczek, ktore daja nam techa wartego 16 nauki (a to i tak dopiero w 3-5 turze). W zwiazku z tym pozostale 6 kapliczek wydaja nam sie pozbawione sensu i wcisniete tak jakby na sile. Przerzuty koscia za zuzycie "transportera" jest okay.
+ nowe unikalne techy polubilismy i nie zapowiada sie abysmy mieli grac bez nich, szczegolnie ze wprowadzaja potencjalna odpowiedz na rakiety.
+poczatkowe dodatkowe "technologie", ktore losouje sie na poczatku rozgrywki sa fajne i pozwalaja na pelne wykorzystanie potencjalu niektorych ras (np zamiana surkow), a te neutralne typu portal potrafia odmienic przebieg rozgrywki.
+obecnosc kafelek z portalami (wprowadzilismy homerule, ktore ustanawia ze zawsze wtasowujemy w kafelki portale, tak wiec sa obecne w kazdej grze. bardzo fajnie otworzylo to rozgrywke niwelujac efekt turtla ;)
+nowy, mocniejszy srodek - to zasadniczo zarowno plus jak i minus, ciezko okreslic czy ta zmiana wplywa korzystnie na rozgrywke, ale nie psuje jej, wiec jest pewnego rodzaju urozmaiceniem

Na minus:
-technologia transportu mysliwcow - niby wszystko fajnie ale tak naprawde bezuzyteczne w 99% przypadkow - juz lepiej wydac na dodatkowy krazek/hulla/zasadniczo inny dowolony tech. Taki tech mialby sens gdyby nie wymagalby montazu na statku (nie zajmowal slota, no i wtedy nie dawal +1hp)
-1 z ras, o ktorej pisalem powyzej (musze samemu nia zagrac aby stwierdzic w 100% - do przetestowania, byc moze koledzy nie potrafili nia zagrac, zabraklo im pomyslu lub cos, a w rzeczywistosci jest w porzadku)
-hucznie okrzyknieci "potezniejsi starozytni", ktorzy w mniemaniu naszej grupy psuja gre, bardzo ja spowalniajac (early game zamiast konczyc sie w 3ciej rundzie trwa az do 5 (ze wzgledu na brak surowcow i wolniejszy rozwoj/ekspansje, w rezultacie mid game rozpoczyna sie w turze 5tej i trwa do 8 no i late game praktycznie nie istnieje bo pozostala 1 tura do konca gry, wiec odbywa sie klasyczne "wydzieranie" punktow). Kolejnym mankamentem jest to ze starozytni sa bardzo nierowni i duzo zalezy czy akurat w naszje okolicy pojawi sie taki "znosny" czy "nie do ruszenia". Przez fakt ze starozytni blokuja nam hex w 2gim kregu, przy odrobinie pecha, polegajacym na dociagnieciu slabej kafelki w okregu 1/3 (mowiac slabej mam na mysli slabej w early game [np. 2x nauka], mozemy borykac sie z problemami finansowymi/brakiem drewna przez dlugi czas, co automatycznie sprowadza sie do wymuszonego simowania/turtlowania - mniejsza doza interakcji negatywnej miedzy graczami. W zwiazku z w/w wadami wprowadzilismy kolejny homerule ktory mowi, ze na starcie nie ma wylozonych starozytnych (wtasowujemy ich liczbe rowna liczbie graczy do puli hexow [2]) i kazdy z graczy ma prawo do 1 "bezpiecznej aka pozbawionej nowych starozytnych kafelki (oczywiscie po zagraniu eksploracji). W przypadku gdy gracz wksplorujac swoja pierwsza "2jke" natrafi na nowego starozytnego, wyrzuca kafelke(wtasowuje ja w talie) i ciagnie nowa. Wprowadzenie takiej zmiany rozwiazalo praktycznie nasz problem.
- Doszly nowe hexy = zwiekszyla sie ich liczba - podczas losowania hexow do rozgrywki wielokrotnie zdarzalo sie, ze na planszy brakowalo zlota, przez co gra zwalnia w early/mid game.

Ogolnie produkt dobry, niestety nie pozbawiony wad. Mysle ze kazdy z graczy ktory bardzo polubil eclipsa powinien go zakupic :)