Paweł

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra na 2 osoby. Przede wszystkim dla odmiany nie kolejna gra o zarządzaniu zasobami. Mamy 8 postaci. Jedna z nich jest złym Kubą Rozpruwaczem. Jeden gracz wciela się w rolę Kuby i musi się nie dać złapać przez 8 tur, lub uciec z miasta. Drugi gracz wciela się w Inspektora i musi rozszyfrować tożsamośc Kuby i złapać go najpóźniej w 8 turze.

Strony nie są do końca zrównoważone. Kuba ma zdecydowanie trudniejsze zadanie. Szczególnie podczas pierwszych partii wydaje się wręcz, że nie ma szans na zwycięstwo. Wraz z nabraniem doświadczenia szanse się trochę wyrównują, lecz inspektor i tak ma łatwiej. Musi on po prostu reagować na poczynania Kuby, a ten drugi musi się napocić, by zwodzić inspektora. Wbrew pozorom nie jest to wada. Po pierwsze można przez to komfortowo grać z nowicjuszem, po drugie gra jest na tyle szybka, że można grać jedną partię Kuba, druga Inspektorem. Wreszcie wygranie Kubą daje więcej satysfakcji.

Gra jest dosyć szybka, ale trzeba przy niej sporo pokombinować (szczególnie Kuba). Mimo takiego samego ustawienia początkowego nie ma mowy o powtarzalności, czy nudzie. Kuba cały czas musi obmyslać kolejne fortele. Zależnie od sytuacji na planszy możemy w różny sposób wykorzystywać każdą postać.

Grę wygra sprytniejszy gracz, choć pod koniec Inspektor może po prostu strzelać i przez przypadek trafić. Jednak Kuba powinien w trakcie gry zmylić Inspektora, by ten przypuszczał, że złoczyńcą jest ktoś inny.

Warto jeszcze dodać, że gra jest świetnie wykonana. Wszystkie elementy są bardzo dobrze wykonane, szczególnie karty są BARDZO grube. Wałściwie jedyną poważniejsza wadą tej gry jest jej cena. Powinna kosztowac co najmniej z 20 zł mniej.

Dal 2 sosób lubiących trochę pogłówkować, jednak szukających odmiany od ciągłego zarządzania zasobami i mających w miarę mało czasu na grę pozycja idealna.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Świetna gra imprezowa. Co prawda cena za tor i kilka "kapsli" to spore przegięcie, ale za to frajda z gry ogromna. Przewagą nad "zwykłymi" kapslami są bandy, po których się przyjemnie jeździ.

Do gry potrzebujemy równego stolika, inaczej na łączeniu dwóch elementów toru robi nam się niechciana skocznia. Właściwie dobrze bawić się można już w małym gronie, ale jednak frajda wzrasta z każdą kolejną osobą. Na podstawie podstawki możemy zbudowac wiele różnych torów, a jak nam się znudzą, to zawsze zostają dodatki :)


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Średnia gra. Wykonanie bardzo dobre. Mimo otoczki fantasy w grę można grać również z ludźmi, któzy nie lubią fantastyki. Siłą Kragmorthy są kart Krzywych Spojrzeń. Tych jest niestety tylko 24 i szczególnie kary słowne są do siebie dosyć podobne. Początkowo wszyscy się śmieją, ale jakoś tak zabawa się dosyć szybko przejada. Ile możne smiać się w kółko z tego samego. Dobra pozycja do zagrania, ale nie do kupowania (szczególnie z powodu sporej ceny, która jest co prawda usprawiedliwiona odpowiednim wykonaniem, ale za takie piniądze oferuje za mało zabawy).


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Bardzo udana gra familijna. Sami decydujemy, czy idziemy w małe trasy, czy staramy się zbudować jak najdłuższe. Możemy starać się zbierać wagony jak najdłużej i potem budować trasy hurtowo, albo jak najszybciej zaklepać sobie trasę, by nas nikt nie uprzedził. Sami wbieramy czy chcemy brać odkryty wagon, czy zdamy się na los.

Dzięki dworcom raczej nie będziemy zablokowani (choć za użycie dworca tracimy punkty). Także gra dosyć lekka, ale jakieś decyzje mamy. Warto dodać, że gra jest prześlicznie wydana (co w sumie nie dziwi, DoW, wydawca gry jest z tego znany).

Dobra gra na spokojne spotkanie planszówkowe, choć ma jeden minus. Jak dla mnie to warto grać tylko w 4 lub 5 osób. W mniejszym gronie plansza jest za duża i nie odczuwa się obecności pozostałych graczy. Przez co robi się z tego równolegle rozgrywany pasjans. Jak nie masz problemu ze skompletowaniem 4-5 osób i szukasz gry familijnej, to TtR:E jest idealnym wyborem.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Wykonanie gier Days of Wonder rzeczywiście bardzo dobre. Może nie rzuca na kolana tak jak się spodziewałem, ale wszystko zrobione bardzo starannie. Wgniata w fotel za to płytka z filmikami pokazującymi o co chodzi w 8 grach tej firmy. Sprytny zabieg :)

A samo Ticket to Ride to całkiem miła gra familijna. Trzeba ją jednak grać w większym gronie, bo na 2 osoby jest to pasjans, a właściwie coś jeszcze prostszego. Zero problemów, zero interakcji między graczami, zero emocji. Na 4 i 5 osób gra się już o wiele lepiej. Możliwość tylko 1 akcji na turę sprawia, że gra jest dynamiczna. Troszkę myślenia jest - kiedy budować trasy, od razu jak ma się "surowce", czy dopiero jak się zbierze potrzebne wagoniki na połączenie miast z biletu. Czy koncentrować się na swoich trasach, czy budować gdzie popadnie przeszkadzając przeciwnikom. No i czy brać dodatkowe bilety i czy ryzykować na początku gry zatrzymując długą trasę.

Dla bardziej doświadczonych graczy może to być trochę za mało. Cena spora, ale wykonanie pierwsza klasa. Przy nastawieniu, że jest to gra rodzinna można przy Tickecie spędzić miło czas.