Marcin

Legnica

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Zastanawiam się skoro kafle potworów są dwustronne to dlaczego z kaflami podziemi nie zrobili tak samo skoro oba rodzaje są losowane z woreczka było by 2x więcej kombinacji.

Ta gra potrzebuje miłości i dodatku dla tych którzy chcieli by grać w to dłużej(więcej postaci, kafelków-pułapki w korytarzach, kapliczki i obrazków potworów+kombinacje siła/skarb) i dla tych którzy by chcieli temat rozwinąć bez zmieniania systemu. Na innym blogu widziałem że autor recenzji grając ze swoim dzieckiem dodał zasadę że jeden w walce oznacza utratę broni. Są klątwy(też mogły by być bardziej różnorodne np. dostajesz po przegranej walce 2 rany, rzucasz 3 kostkami i wybierasz gorsze wyniki) powinny więc i być błogosławieństwa, skarb smoka jest wart 1,5 bo wielki smoczy rubin na czubku powinny być inne smocze klejnoty (skarby warte 0,5) których skolekcjonowanie też mogło by kończyć grę. Samemu wiem że będziemy rzucać przy otwieraniu skrzyni:
2złamany klucz potrzebny następny
3mimik zmienia się w ciebie i atakuje cię (po wygranej walce jest za niego smoczy klejnot)
4,5klątwa (nie możesz utrzymać broni w jednej z rąk używać kluczy albo standard)
6-8skarb smoczy klejnot wart 0,5(kolejno szmaragd, szafir i diament)
9-11skarb
12 artefakt np. miecz smokobójców +4 przeciw smokom ale zajmuje rękę albo nie zużywający się klucz


Jak dla mnie ideał :)

Chciałbym żeby było więcej takich planszówek. Możesz w to grać z rodzicami czy z żoną. Nieskomplikowane dobrze pomyślane zasady i dobre wykonanie. Można grać z każdym nie tylko z kumplami też z dzieciakami czy rodziną :P


Jak dla mnie ideał :)

Jeden z najbliższych ideałowi bestiariuszy. Gdyby tylko Bestiariusz Starego Świata spotkał gdzieś Księgę Bestii (D&D) mieli byśmy ideał. Ładnie, klimatycznie wykonany, z naprawdę fajnie pomyślanym sposobem przedstawienia potworów. Niestety brakuje potworów, ma on trochę mało stron i informacja dla mg mogłaby być jeszcze trochę lepiej dopracowana.


Generalnie Uniwersalnie RPg System. Jest to jeden z bardziej realistycznych systemów pozwalający na odwzorowanie każdego środowiska i każdej sytuacji. Cudzysłowie nie zapomniałem pisząc „każdej” to właśnie mam na myśli. Podręcznik podstawowy dla mistrza gry. Trzyma narzucony przez trzecią edycję standard. Ładne kolorowe strony, estetyka ważne rzeczy dobrze wyeksponowane. Chociaż system mi się podoba to jednak trudno mi pozbyć się wrażenia iż jest zbyt realistyczny i z rozwojem technologii skomplikowany (pojazdy, broń palna). Mam wrażenie że zbyt wiele czasu zajęło by przygotowanie lokacji czy gry. :( Natomiast gotowy świat o zamkniętych ramach bez miejsc na mnie i moje pomysły również nie będzie satysfakcjonujący. Pomimo tego mankamentu grałem u kilku MG którzy radzili sobie z tym wszystkim wyśmienicie.