English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Miszmasz gramy poziom

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 143 / Sierpień 2019

pobierz
REBELowe PDKi
Szkoły grają!

Komentarze użytkownika: omc

Łowca

omc

Komentarze tego użytkownika

Zdobyte trofea

Obserwowani i obserwujący

Komentarze (35)


Cortex

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 29.01.2018

Kilka słów uwagi do mojego poprzedniego komentarza: na obczyźnie udało mi się przypadkowo dorwać - wydane już w wersji międzynarodowej - Cortex 2 oraz Cortex GEO (który, bazując na idei Cortexa, wprowadza jednak elementy odwołujące się typowo do wiedzy, nie spostrzegawczości, itp., więc daje nieco inne odczucia). Połączenie zestawów razem znacznie niweluje (mój) problem z powtarzalnością kart, a jednocześnie wprowadza w mózgu dodatkowe zamieszanie przez większą ilość kategorii zadań. Wymaga to pewnej modyfikacji zasad, aby utrzymać płynność rozgrywki - tzn. żeby można było zgrabnie uzbierać pary kart przy limicie 4 kart na ręce. (My gramy tak, że tasujemy wszystkie karty ze wszystkich zestawów razem i dzielimy na 3 stosy, a osoba dociągająca nową kartę może wybrać dowolny z nich.) Wciąż uważam, że nie jest to ani Dobble-killer, ani typowo gra imprezowa (na pewno nie w każdym towarzystwie), ale wprowadzenie większej różnorodności poprzez więcej kart i więcej kategorii zadań zrobiło Cortexowi - w naszej stałej, przeważnie dwuosobowej, ekipie osób dorosłych - bardzo dobrze. Nie wyobrażam już sobie grania jednym zestawem kart dotykowych, połączenie reszty kart jest kwestią uznaniową. W tej konfiguracji z czystym sumieniem mogę dać Cortexowi - jako serii małych gier w przyjemnej cenie, które fajnie się łączą - ocenę wyżej. Baaardzo polecam inne zestawy oraz łączenie ich w dowolnych konfiguracjach. Mam nadzieję, że Rebel zdecyduje się wydać też pozostałe części Cortexa! (Chociaż niestety swoje już nabyłam w wersji zagranicznej, to obiecuję wesprzeć lokalny biznes obdarowując znajomych, jeśli tylko pojawi się możliwość. ;>)

11

Cortex

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 31.07.2017

Mam z Cortexem trochę problem. Z jednej strony jest to bardzo przyjemna zabawa, a z drugiej - reklamowany jako Dobble na sterydach, co zawiesiło mu poprzeczkę dość wysoko - nie do końca wpasował się w moje oczekiwania jako gra imprezowa. Plusy: 1. Kilka różnych kategorii zadań powoduje, że trudno jest zdominować rozgrywkę jednej osobie. Raz, że każdy ma jakieś preferencje co do kategorii, bo jednemu lepiej idzie to, a drugiemu tamto. Dwa, że trzeba zebrać dwie karty z takiej samej kategorii, żeby zdobyć kawałek mózgu - więc nie zawsze zdobycie punktu będzie miało strategiczny sens. Nie zdarzyło nam się więc, żeby ktoś stale dominował - tak jak to czasem zdarza się w Dobble. 2. Karty faktur są fajną ciekawostką i budzą zainteresowanie graczy w każdym wieku. 3. Gra wymaga sporo skupienia, jest element napięcia związany z koniecznością bycia najszybszym, jest trochę śmiechu jak gracze się "zamotają" w swoich odpowiedziach. Jak w Dobblach. 4. Ogólnie zadania są ciekawe, gra ładnie wydana, i nie ma się do czego specjalnie przyczepić. Minusy: 1. Ze względu na wspomniane wyżej kilka kategorii, wyjmując grę w nowym towarzystwie co chwilę trzeba było przypominać graczom o co chodzi w danym zadaniu. Po czasie ekipa zaczyna zapamiętywać te kategorie, ale przy każdej nowej osobie wygląda to tak samo. A to powodowało, że ludzie się znużyli. Dobble jednak w każdej grupie przyjmuje się dobrze i w swoim charakterze jest bardziej uniwersalne. 2. Karty faktur się zapamiętuje - pula jest mocno ograniczona i w zasadzie po dwóch-trzech grach nie ma szans na popełnienie błędu, więc staje się to gwarantowanym punktem. To samo może też dotyczyć niektórych z innych zadań, bo część kart jest bardziej charakterystyczna od innych. 3. Nieprzetłumaczone karty kolorów. Dla mnie to nie problem, ale jak zauważono niżej - jeżeli ktoś nie zna angielskiego, to w zasadzie automatycznie eliminuje go to z walki o punkty w tej kategorii zadań. 4. Ze względu na konieczność uzbierania całego mózgu gra może trwać zdecydowanie dłużej niż partyjka w Dobble. To może być oczywiście plusem, ale jako gra imprezowa Cortex wielu osobom będzie się po prostu dłużył. Tym bardziej, że o ile w Dobble czasami nie widać do końca kto wygrywa i wszyscy zaciekle walczą o kolejne karty, o tyle w Cortexie jest to zawsze widoczne i część osób się tym zniechęca. Podsumowując: jest to fajny filler, ale w moim odczuciu jednak bardziej dla stałej grupy osób lubiących tego typu zadania czy jako "ćwiczenie mózgu" dla rodziny niż na imprezę dla okazyjnych graczy. Jeśli lubicie tego typu łamigłówki na szybkość - warto mieć. Jeśli jednak szukacie gry stricte imprezowej to polecam przetestować przed zakupem. :)

12

Timeline: Polska

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 03.07.2017

Świetnie działa jako narzędzie edukacyjne dla dzieci, ale też uświadamia dorosłym, ile zapomnieli z czasów szkolnych. W odpowiednim towarzystwie z dystansem do siebie można się jednocześnie i pośmiać, i odświeżyć wiedzę czy dowiedzieć czegoś nowego. Trudno przewidzieć, jaka będzie żywotność Timeline i po jakim czasie po prostu zapamiętamy większość dat. Z drugiej strony: o to w końcu chodzi. Plus jestem pewna, że mimo wszystko po odłożeniu Timeline'a na półkę na jakiś czas okaże się, że znowu coś nam wyleciało z głowy. Warto mieć: i dla dzieci, i na rodzinne imprezy, i na inne okazje. (Nie do końca rozumiem oburzenie kartami typu "Pierwszy McDonald's w Polsce". Przecież historia to nie tylko królowie, powstania, wynalazki, bitwy i wojny. Czy tego chcemy, czy nie, McDonald's pozostaje pewnego rodzaju symbolem kapitalizmu i uważam, że można tę kartę wykorzystać jako fajną ciekawostkę i pretekst do opowiedzenia młodszym graczom, że to, co dzisiaj jest dla nich oczywiste - jak restauracje fast food, kiedyś wyglądało zupełnie inaczej. Takie karty przykuwają uwagę dzieci, tak jak karty z dodatku Gdańsk (typu: pierwsza polska edycja gry Wsiąść do pociągu) są fajnym smaczkiem dla graczy. A jak już komuś mocno wadzi, tę jedną kartę można po prostu odłożyć do pudełka. Moim zdaniem włączenie do Timeline'a takich ciekawostek podnosi jego wartość jako gry, a nie wyłącznie zabawki edukacyjnej.)

7

Alchemicy: Pierścień Przysługi (karta dodatkowa)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 29.06.2017

Bardzo przyjemny mini-dodatek do Alchemików. Wiadomo, to tylko jedna karta. Zawsze jednak miło mieć jakieś urozmaicenie, a co za tym idzie większą regrywalność. Pierścień Przysługi może okazać się bardzo mocny, a może okazać się średnio przydatny - w zależności od stanu rozgrywki oraz dociąganych kart przysług. Pod tym względem pewnie nie będziemy o niego walczyć jak o niektóre z innych kart, ale fajnie wpisuje się w dostępne artefakty i jesteśmy zadowoleni z zakupu.

4

Timeline: Polska - Gdańsk

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 29.06.2017

Sympatyczne nowe karty do Timeline: Polska. Planszówkowiczom na pewno spodobają się smaczki w postaci dat nawiązujących do gier K2 i Wsiąść do pociągu. Zdziwiło mnie natomiast, że karty mają trochę inny kształt (zaokrąglenie rogów) i wydrukowane zostały na papierze o nieco innej fakturze niż sam Timeline: Polska. Oczywiście tutaj nie ma to żadnego znaczenia dla rozgrywki, ale warto o tym wiedzieć, jeżeli zaliczacie się - jak ja - do planszówkowych "pedantów". ;)

2

Kurier Planszowy #1 (2016)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 29.06.2017

Dobry, solidny pierwszy numer. Część informacji można oczywiście znaleźć w internecie, ale czy zawsze o to chodzi? "Analogowa" lektura ma po prostu swój urok. Bardzo się cieszę, że pojawiła się inicjatywa nowego planszówkowego pisma i trzymam za nie kciuki. Jest parę niedociągnięć, ale wierzę, że autorzy uzbrojeni w feedback od czytelników oraz doświadczenie z kolejnych numerów powoli je doszlifują. Z ciekawością kupię kolejne numery i będę obserwować rozwój tytułu. Wielki plus za karty promocyjne - osobiście jestem najbardziej zadowolona z Kolejki, zawsze miło mieć większe urozmaicenie przepychanek kolejkowych. ;)

0

Seria Gipf 2: TZAAR

dodano: 01.05.2017

Zbierałam się do Tzaara długo, bo ciągle za tę cenę znajdowałam coś, co jakoś bardziej przyciągało moją uwagę. Niesłusznie! Baaardzo udany zakup - na tyle, że przekonał mnie do skolekcjonowania całej serii. Tzaar stawia na prostotę wykonania i zasad, przy jednoczesnej złożoności procesów myślowych. Początkowe kilka partii skończyliśmy błyskawicznie, i było okej - ale to było zanim poznaliśmy możliwości tej gry. Jaka to była radość, kiedy po raz pierwszy wygrałam nie przez wyeliminowanie pionów przeciwnika, ale przez zablokowanie mu ruchów! Po prostu tę grę - tak jak szachy czy warcaby - lubi się z każdą rozgrywką coraz bardziej, bo i coraz więcej opcji się dostrzega, i coraz bardziej zacięte stają się nasze pojedynki. Wykonanie jest minimalistyczne, acz estetyczne. Nie do końca przemawia do mnie kolor planszy, ale fajne kamienie w woreczku nadrabiają ten mini minus. Serdecznie polecam! (PS. Sprawdza się ze starymi szachowymi wyjadaczami, którzy w umiłowaniu tradycjonalizmu gardzą innymi 'pstrokatymi' współczesnymi grami. ;p)

0

Koszulki na karty Rebel (41x63 mm) "Mini American", 100 sztuk

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 01.05.2017

Kupione na karty do Star Wars: Imperium Atakuje. Wyglądają porządnie, różnic w długości kart nie zauważyłam (aczkolwiek potrzebowałam tylko ok. połowy paczki). Jak będzie z wytrzymałością, to się dopiero okaże, ale wydają się solidne. Polecam jako rodzimą alternatywę dla koszulek zagranicznych firm :)

0

Alchemicy

dodano: 01.05.2017

Aż brakuje mi słów, żeby wyrazić mój zachwyt tą grą! Tak, tak i jeszcze raz tak. W skrócie: połączenie dedukcji, worker placement i odrobiny blefu sprawdza się znakomicie, a klimat jest widocznie odczuwalny. My dla podbudowania atmosfery odpalamy jeszcze jakąś średniowieczną playlistę na Spoitfy, i wtedy to już jest magia, czy raczej alchemia, na 100%. Gra jest z cyklu tych odrobinę dłuższych, nam przeważnie zajmuje te 'pudełkowe' 2 godziny. Niemniej ten czas leci błyskawicznie szybko (i często zdarza nam się grać więcej niż raz pod rząd)! Osobiście uważam też, że aplikacja - do której podchodziłam nieco sceptycznie - jest w fajny i nienachalny sposób wpisana w mechanikę, nie ma się co bać. Co do progu wejścia - niby uchodzi za wysoki, ale moim zdaniem gra nie jest trudna. Mechanika oparta o dedukcję i dostępne opcje oczywiście wymuszają sporo myślenia, ale zasady nie wydają się przytłaczać ani swą mnogością, ani trudnością. Trzeba przebrnąć przez - dobrze napisaną! - instrukcję, ale jeżeli znajdzie się śmiałek, który ją ogarnie, to przy odrobinie dobrej woli i dobrym wytłumaczeniu nawet osoby nie grające na co dzień powinny dać sobie radę. Jest jedno ale: jako że gra w dużej mierze opiera się na dedukcji, to osobom, które jej nie lubią, prawdopodobnie nie podejdzie. Ale jeżeli jesteście fanami zagadek logicznych i innych logimixów czy macie takich w ekipie, to jest to strzał w 10! Bardzo polecam.

4

Woreczki strunowe (5 sztuk) 7 cm x 10 cm

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 04.04.2017

Woreczki strunowe przydają się i do organizacji, i jako dodatkowa ochrona różnych elementów w trakcie ich przechowywania, i do ułatwienia set-upu. Jednym słowem: zawsze. :> Te wydają się wytrzymałe i dobrze spełniają swoje zadanie, więc tylko kupować.

0

Woreczki strunowe (4 sztuki) 10 cm x 10 cm

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 04.04.2017

Woreczki strunowe przydają się i do organizacji, i jako dodatkowa ochrona różnych elementów w trakcie ich przechowywania, i do ułatwienia set-upu. Jednym słowem: zawsze. :> Te wydają się wytrzymałe i dobrze spełniają swoje zadanie, więc tylko kupować.

0

Sushi Go! (edycja polska)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 04.04.2017

Sympatyczny filler czy gra na podróż. Im więcej osób, tym przyjemniej, ale w dwie też jest okej. Nie ma tutaj ani wielkich strategii, ani wiele negatywnej interakcji - ot kompletowanie zestawów kart i liczenie punktów, a od czasu do czasu psucie sobie szyków przez 'podkradnięcie' karty komuś innemu. Idealnie sprawdzi się dla początkujących, niegrających, nieco starszych dzieci czy jako lekka gra na imprezę. Jeżeli chodzi o wykonanie, to nie ma się do czego przyczepić. Karty są solidne, opakowanie to zgrabna i ładna puszka (super na podróże), wypraska trzyma całość. Mam natomiast wątpliwość, czy karty w koszulkach wciąż będą się mieścić. Absolutną siłą tej gry jest temat (każdy zwraca uwagę na grę o sushi!), przeurocze grafiki (trochę szkoda, że rewersy kart nie są bardziej klimatyczne) i lekkość rozgrywki. Niestety, ta lekkość rozgrywki może także powodować znużenie u bardziej doświadczonych graczy. Jeżeli jednak usiądziecie do Sushi Go! z odpowiednim nastawieniem, to będziecie się dobrze bawić! :)

7

Panic Lab

dodano: 11.02.2017

W swojej kategorii gier jest to 5/5 bez cienia wątpliwości. Po pierwsze, bardzo ładnie wydana (metalowa puszka, plastikowe żetony punktacji, estetyczne grafiki). Po drugie, stosunek ceny do zawartości jest baaardzo dobry. Po trzecie, jest prosta do wytłumaczenia. Ot, rzucamy kostkami i szukamy odpowiedniej ameby :D Po czwarte, jest naprawdę emocjonująca. Można zagrać z dziećmi, można zagrać z dorosłymi - i wcale nie będzie banalnie! Warto mieć, zwłaszcza za tę cenę!

0

7 Cudów Świata

dodano: 07.02.2017

Bardzo dobra gra, przy której dobrze będą się bawić i doświadczeni, i początkujący planszówkowicze. Plusy: 1. Stosunkowo proste zasady (które jednak przy pierwszym podejściu mogą się wydać złożone - najlepiej zagrać raz, pokazać jak to działa, i zaraz rozegrać kolejną partię!). 2. Szybkość rozgrywki, zwłaszcza gdy już wszyscy gracze znają grę (na jednej partii zwykle się nie kończy). 3. Wysoka regrywalność ze względu na cuda, które rozdzielane są losowo i z których każdy ma swoją charakterystykę, co zapewnia nam zmienność taktyk. 4. Bardzo sprawny mechanizm zależności pomiędzy sąsiadami, który wprowadza więcej interakcji, zwłaszcza tej negatywnej, ale nie wymusza otwartej gry przeciwko sobie. Co się ceni przy grach, np. z rodziną. W zasadzie ciężko mi wymienić minusy. Odczucia z rozgrywki zmieniają się nieco w zależności od liczby graczy (przy pełnym komplecie raczej nie mamy szans, że jakieś karty do nas wrócą), ale to już zależy od osobistych preferencji. Ja w każdej konfiguracji (wypróbowane od 3 osób wzwyż) bawiłam się dobrze. Warto przynajmniej przetestować! :)

14

Gangi Nowego Jorku

dodano: 19.01.2017

Całkiem przyjemny filler ze sporą dozą blefu. Plusy: 1. Bardzo fajna kombinacja blefu i strategii jak na tak małą grę. Przy dwóch graczach mamy sporo kombinowania, przy większej ilości daje się już we znaki losowość, ale podchodząc do tego z dystansem można się dobrze bawić. 2. Opakowanie jest nieduże, wobec czego nadaje się na wyjazdy wszelakie (aczkolwiek sama rozgrywka wymaga już większego kawałka płaskiego podłoża). 3. Bardzo ładne grafiki. 4. Choć to mały, prosty filler, to jednak tematycznie całość się zgrywa i przy dobrej woli graczy czuć trochę klimatu. (Tu brawa dla polskiego wydawcy za zmianę tematu i grafik oryginału!) 5. Zaskakująco dobrze była przyjmowana przez niegrających znajomych! Minusy: 1. Instrukcja napisana jest w sposób dość pokrętny i wyjątkowo rozwlekły jak na tak niedużą grę. 2. To bardziej nutka żalu niż minus, ale szkoda, że szefowie gangów nie mają swoich grafik, odrębnych od pozostałych. 3. Nieco wygórowana cena. 4. Dla osób, które nie do końca czują się w grach blefu, będzie nieco stresująca (np. ja!). U nas gra wraca na stół od czasu do czasu, gdy nie ma siły lub czasu na coś większego, chętnie do niej sięgamy w gronie osób grających sporadycznie, więc solidne 4/5.

0

Terra (edycja polska)

dodano: 16.01.2017

Bardzo dobra gra quizowa. Estetycznie wykonana, różnorodne pytania, zróżnicowane kategorie trudności (można dostosować grę do grupy), wyraźny aspekt edukacyjny (i to nie tylko dla dzieci! ;p). Niemniej siłą Terry jest oczywiście mechanizm obstawiania odpowiedzi. Po pierwsze, niweluje poczucie, że ktoś wygrywa tylko dlatego, że miał szczęście i trafił na łatwe pytanie - każdy z nas obstawia, co pozwala zawsze załapać się na jakieś punkty. Po drugie, jeżeli ktoś jest ekspertem z danego tematu, to reszta graczy może to wykorzystać i obstawiać w pobliżu jego odpowiedzi, więc mamy też mały element taktyczny. W naszym gronie gra robi się często dużo bardziej taktyczna niż można by się spodziewać! Po trzecie, nawet jeżeli nie znamy dokładnej odpowiedzi, ale coś tam nam w głowie świta, to wciąż mamy szansę obstawić i zdobyć te kilka punktów, więc nie czujemy się beznadziejnie głupi. ;) Moim zdaniem: 5/5. Gra do wyciągnięcia zasadniczo w każdym gronie, w zależności od grupy rozgrywka może mieć wyłącznie quizowy lub bardziej "taktyczny" charakter, plus mnóstwo ciekawostek dla małych (nauka przez zabawę) i dużych (do szpanowania przy piwku wśród znajomych ;>).

0

Dobble

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 02.01.2017

Szybka, emocjonująca, bardzo prosta. Znakomicie sprawdziła się w Sylwestra, więc - uwzględniając dodatkowo mobilne pudełeczko - trafia do mojej kolekcji jako bardzo dobra gra imprezowa, i to w każdym gronie. :)

16

Vikings

dodano: 23.12.2016

Zgadzam się z poprzednikami. Posiadam polską wersję gry, obecnie chyba nie do dostania, ale oba wydania są w zasadzie takie same. Gra wykonana solidnie, z ładnymi i trwałymi elementami oraz drewnianymi meeplami. Rozgrywka należy raczej do prostszych, nie ma tutaj jakichś gigantycznych strategii, ale trzeba jednak zaplanować, jakich wikingów osiedlimy sobie na wyspach, jakie wysypy wybudujemy, jakie statki opłaca się wybrać. Interakcja jest raczej pośrednia, poprzez zabieranie sobie kafelków/wikingów określonego rodzaju, ale w zależności od grupy graczy można wyeksponować ten element mniej lub bardziej. Ze względu na powyższe u mnie sprawdziła się jako wprowadzanie w planszówkowy świat mamy czy niegrających znajomych i ciągle wraca na stół od czasu do czasu w familijnym gronie. Trochę szkoda, że nie ma żadnego elementu walki, a jest wyłącznie liczenie punktów - niemniej całość działa przyjemnie i sprawnie. Solidne 4/5.

0

Adventure Time: Love Letter

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 05.12.2016

Mechanicznie ta wersja nie różni się zasadniczo od tradycyjnego Listu Miłosnego (chociaż są małe modyfikacje w zasadach!) - ot prosta, towarzyska gra z dedukcją w tle. Niemniej warto ją mieć! Zgadzam się z przedmówcami, że to wydanie Love Letter jest po prostu niesamowicie urzekające. Mamy bardzo fajne serialowe grafiki, mamy śmieszny woreczek w postaci milusiego w dotyku Jake'a, i mamy dodające uroku kryształki. To wszystko składa się, w moim odczuciu, na dwa razy przyjemniejszą rozgrywkę niż ma to miejsce przy tradycyjnej wersji. Znakomicie nadaje się na prezent dla wszystkich fanów Adventure Time!

0

Korporacja

dodano: 02.12.2016

Urok tej gry tkwi w temacie i grafikach, więc najlepiej sprawdzi się w większym gronie osób, który zaznajomione są z korporacyjnym żargonem i jednocześnie lubią humor Mleczki. W takiej ekipie, w imprezowym klimacie, można się naprawdę dobrze bawić, przy okazji opowiadając anegdoty z życia wzięte! Mechanika gry jest banalna - poniekąd jest to wariacja na temat chińczyka, z odrobiną złośliwej rywalizacji w klimacie korpo. To jest i plus, i minus. Uważam jednak, że nie do końca wykorzystano potencjał klimatu. Zarówno karty zdarzeń, jak i donosów są bardzo powtarzalne. Szuja przy mniejszej ilości graczy praktycznie nic nie wnosi, chyba nie do końca przemyślano skalowalność tego elementu. Fajnym urozmaiceniem (a często główną atrakcją) są natomiast pola i karty z bombą - mini-gry! Ocena tej gry jest trudna. Zdecydowanie nie jest to pozycja, która przyjmie się w gronie planszówkowych wyjadaczy. Niemniej nieźle sprawdzi się na korporacyjnej imprezie czy jako prezent dla jakiegoś korpoludka z odrobiną dystansu. ;)

0

Zauberschwert & Drachenei

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.08.2016

Szczerze: nigdy nie kupiłabym pewnie tej gry, gdyby nie niska cena w połączeniu z komentarzem poniżej. A tak dorzuciłam do innego zamówienia, żeby przetestować - ostatecznie jesteśmy zadowoleni. Prosta i zaskakująco zgrabnie działająca gra, która mieści się w kieszeni. Graficznie z pewnością daleko do ideału, ale jak na swoją cenę i rozmiar (idealny dla podróżników wszelkiego rodzaju) daje sporo frajdy. Pełnię swoich możliwości pokazuje moim zdaniem przy więcej niż 2 graczach (zwłaszcza jeśli chodzi o wspólną walkę z kreaturami), ale tak graliśmy najczęściej i też było fajnie. Na plus równie tanie (i równie małe) dodatki, które zwiększają nam pulę kart i dodają nowe elementy. Za tę cenę zdecydowanie warto.

1

Jaipur

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 27.07.2016

Bardzo przyjemny, lekki filler. Gra jest ładnie wydana, wypraska dobrze trzyma wszystkie elementy, żetony jak i karty są solidne i wydają się trwałe. Instrukcja krótka, przystępna, zawiera wskazówki i przykłady. Zasady są dość proste i nawet początkujący gracze ogarną je bez problemów w ciągu paru minut. Ta prostota zasad nie odejmuje jednak niczego rozgrywce, która wymaga trochę myślenia, szacowania i planowania. Bardzo solidne 5 w tej kategorii gier. Nawet 5 z plusem, bo moja mama - nieco sceptycznie podchodząca do gier planszowych - sięga po Jaipur z przyjemnością, więc wreszcie możemy razem cieszyć się kawką z planszówką. ;) (Przyczepić mogę się jedynie do tego, że na moje oko karty w koszulkach nie zmieszczą się w swoje miejsce w wyprasce.)

9

Prywatne Śledztwo

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 27.07.2016

Bardzo krótka gra paragrafowa (jedna ścieżka na maks. 15 minut). Jest kilka drobnych błędów lub nieścisłości, ale całkiem klimatyczna i przyjemna. Mocne 4.

0

Story Cubes: Akcje

dodano: 22.07.2016

Story Cubes są niesamowite pod względem swojej uniwersalności i mnogości zastosowań - do zabaw z dziećmi, jako gra imprezowa czy integracyjna po zastosowanie przy różnego rodzaju szkoleniach z przemówień, prezentacji, speechwritingu. Tutaj - jak zwykle - bardzo dobrze wykonane, solidne, w zgrabnym pudełeczku. Zgadzam się z poprzednikami, że ten konkretny zestaw najlepiej sprawdza się z minimum jednym innym zestawem, ale samodzielnie też daje radę. ;)

2

Warhammer: Inwazja - Zestaw Podstawowy

dodano: 22.07.2016

Bardzo dobry tytuł dla dwóch osób, zarówno grających sporo, jak i całkiem początkujących (a nawet nieznających świata Warhammera!). Gram i z chłopakiem, i ze sporo młodszym bratem - zawsze dobrze się bawimy. Zestaw podstawowy spokojnie wystarcza na wiele rozgrywek, więc przyjemność z gry można czerpać i bez dokupowania dodatków (które jednak wprowadzają sporo nowych elementów, więc osoby grające często znajdą w nich zdecydowane urozmaicenie). Karty są poza tym bardzo porządnie wykonane i mają wspaniałe grafiki, które wprowadzają w klimat. Trochę szkoda, że w podstawce nie dostajemy elfów, a Szturm na Ulthuan jest zasadniczo wyprzedany.

3

Patchwork (edycja polska)

dodano: 22.07.2016

Bardzo dobra gra, zwłaszcza w swojej kategorii. Plusy: 1. Solidne wykonanie - kafelki są grube, drewniane pionki proste w formie, ale porządne. Grafiki są generalnie kolorowe, czytelne i przyjemne. 2. Stosunkowo nieduże pudełko. Nie jest to pocket size, ale na jakieś wakacyjne wypady spokojnie się nada. 3. Proste zasady do wytłumaczenia w kilka minut, także osobom niegrającym w gry. Ze względu na tematykę idealnie nadaje się do wciągnięcia w planszówkowanie, np. mamy czy babci. 4. Rozgrywka jest szybka, przyjemna (zasadniczo brak negatywnej interakcji), ale wymaga kombinowania. Mamy zarządzanie "czasem", mamy zarządzanie guzikami, a do tego trzeba jeszcze mądrze układać kafelki - czy to żeby uzbierać bonus, czy też żeby na koniec nie zostać z planszą, do której absolutnie nic nie da się ze względu na kształt dołożyć. Taka kombinacja tetrisa i gier logicznych, ale i niekiedy wkrada się nutka strategii. ;) Minusów póki co nie znalazłam. Polecam bardzo serdecznie osobom często grającym w parze! :)

1

Rój - dodatek Biedronka (The Ladybug)

dodano: 14.07.2016

Jeden z moich ulubionych robaków. Można wprowadzać go do gry już początkującym graczom, daje ciekawe możliwości i fajnie uzupełnia pozostałe "przeskakujące" robaki: żuka czy konika polnego. Ileż razy dopadała mnie fala frustracji, że żuk się rusza tylko o jedno pole, a konik tylko po prostej! Biedronka w dużym stopniu rozwiązuje ten problem, a jednocześnie trzeba jeszcze uważniej obserwować sytuację na planszy. ;)

0

Rój - dodatek Komar (The Mosquito)

dodano: 14.07.2016

Bardzo fajny dodatek, który pozwala sporo namieszać i poszerza nam możliwości strategiczne. Początkującym graczom lepiej wprowadzać go dopiero po paru partiach, żeby dać czas na porządne opanowanie ruchu podstawowych robaków, ale ogólnie must-have dla każdego fana Hive.

0

Rój (Hive)

dodano: 14.07.2016

Rój jest fantastyczny z kilku powodów. Po pierwsze, gra ma bardzo proste zasady, które ogarnie każdy (poza tym na BGG są jakby co karty pomocy z ruchem robaków do ściągnięcia). Po drugie, gra jest bardzo mobilna - zajmuje mało miejsca i w transporcie, i jeśli chodzi o rozgrywkę. Wymaga jedynie kawałka w miarę płaskiego podłoża, więc zagrać można zasadniczo wszędzie, wliczając w to kawałek trawy (w końcu robaki! :>). Po trzecie, rozgrywka jest bardzo szybka (dla mnie zaleta). Po czwarte, pomimo tej prostoty gra wymusza sporo kombinowania, trzeba dokładnie obserwować "planszę" i myśleć zarówno ofensywnie, jak i defensywnie, bo inaczej zostaniemy zniszczeni w minutę. Z dodatkami daje nam jeszcze większe pole do popisu. Z moich doświadczeń każda kolejna rozgrywka jest coraz bardziej strategiczna i coraz bardziej zacięta! Po piąte, gra jest bardzo ładnie, solidnie wydana. Super dla dzieci - kafli nie da się złamać czy naderwać, jeżeli nawet się pobrudzą, to wystarczy je opłukać i po sprawie. Poza tym są estetyczne, fajnie leżą w dłoni i przyciągają uwagę. W tej wersji są poza tym na tyle duże, że w przypadku mniejszych członków rodziny nie ma ryzyka połknięcia ;) Osobiście mam obecnie natomiast wersję Hive Pocket (pominiętą póki co w PL), którą absolutnie polecam. Kiedyś przeczytałam gdzieś komentarz, że jeżeli masz Hive, to będziesz chciał Hive Pocket, natomiast jeżeli masz Hive Pocket, to Hive jest już zbędny - i podpisuję się pod tym z pełnym przekonaniem. Hive jest grą dobrą na podróże w każdej wersji, ale wersja Pocket w opakowaniu-woreczku dosłownie idealnie mieści się nawet w niedużej kieszeni, da się ją upchnąć wszędzie, rozgrywka zajmuje jeszcze mniej miejsca (stoliki w samolotach!), a przy tym nie traci nic na jakości. Kafle są mniejsze, ale wciąż wygodnie się nimi gra, a na dodatek za niższą cenę dostajemy dodatkowo dwa dodatki: biedronkę i komara. Grę polecam w każdej wersji, ale Pocket zdecydowanie zasługuje na uwagę, zwłaszcza jeśli dużo podróżujecie! :)

7

Legendary: A Marvel Deck Building Game

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 03.07.2016

Must-have dla fanów uniwersum Marvela, a i inni znajdą w tej grze sporo przyjemności. Rozgrywka jest w miarę dynamiczna, szybko staje się intuicyjna, a mechanika fajnie współgra z tematem. Grafiki bardzo ładne, w komiksowych klimatach. Na początku pełen zachwyt, ale - jak zauważyli już przedmówcy - po kilku- czy kilkunastu partiach gra staje się za łatwa. Instrukcja wprowadza wprawdzie wariant pozwalający zwiększyć poziom trudności, ale nie jest on specjalnie kreatywny z punktu widzenia mechaniki i powstaje poczucie pewnego niedosytu. Nie dorobiłam się jeszcze dodatków, ale być może one rozwiążą ten problem. Tak czy inaczej - gra sprawia dużo frajdy, więc warto! Znakomicie nadaje się też na wszelkie prezenty dla fanów Marvela - przetestowane! :)

2

FFG Standard American Board Game Sleeves 50

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 25.06.2016

Bardzo dobre jakościowo koszulki. Kupione na Fight! okazały się - moim zdaniem - nieco za długie, ale szybko znalazły w nich miejsce inne karty. Polecam! :)

0

Zombiaki II: Atak na Moskwę (pierwsza edycja angielska)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 24.06.2016

Zombiaków II specjalnie przedstawiać nie trzeba, napisano i powiedziano o nich już wiele. Gra: - stosunkowo szybka (maks. 30 minut), - ciekawa (zombie muszą nie tylko atakować, ale też dobrze zarządzać ilością kart, a ludzie planować do przodu linię obrony), - w klimacie (brzydko-ładne karty), - wbrew pojawiającym się zarzutom jak dla mnie dobrze zbalansowana na linii ludzie-zombie (zwłaszcza po wyrzuceniu kard "American Crap" i "Replacement Card", o czym też już wspominano w wielu recenzjach). W pudełku nie dostajemy znaczników obrażeń, ale moim zdaniem spokojnie można je zastąpić grosikami czy czymkolwiek innym - w końcu to z założenia mała gra. Wersja anglojęzyczna pozwala wciągnąć zagranicznych znajomych, a przy obecnej cenie - 12 zł! - nie ma się nawet co zastanawiać. :D (Daję 4, nie 5, bo moje pudełko z Zombiakami rozkleiło się przy (dosłownie!) pierwszym otwarciu. Może miałam jakiś felerny egzemplarz, ale mimo wszystkie trochę niefajnie.)

1

Fight! (Brawl) - 3 talie

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 24.06.2016

Fight! kupiliśmy skuszeni niską ceną, bez żadnych oczekiwań, i chyba nie moglibyśmy być bardziej zaskoczeni! Gra po prostu wciąga. Rozgrywka w trybie turniejowym jest błyskawiczna: tura zajmuje ok. półtorej minuty wraz z tasowaniem i zebraniem kart po rozgrywce, więc można sobie szybko pyknąć, nawet czekając na zagotowanie wody w czajniku. Przy tym sprawia dużo przyjemności i zapewnia sporo śmiechu. Fajnie nadaje się także na imprezy, bo pomimo że jest zasadniczo 2-osobowa, to można urządzić sobie mini-turniej w większej ekipie. Wbrew początkowemu wrażeniu totalnego chaosu im więcej się gra, tym bardziej dostrzega się różnice w poszczególnych taliach i uczy je wykorzystywać. Za 35 zł dostajemy więc 3 talie gry, w której spotyka się zręczność, spostrzegawczość, trochę losowości (przy doborze kart) i odrobina strategii. Początkowo miałam wątpliwości co do wytrzymałości kart przy tak dynamicznej rozgrywce, ale trzymają się nieźle - parę zgięło nam się na pół przy różnego rodzaju zderzeniach, a nawet nie potrafię teraz powiedzieć które. Wieczne pewnie nie będą, ale dają radę. Warto dodać, że Fight! jest francuską wersją amerykańskiego Brawla, która nie do końca współgra ze swoim pierwowzorem (liczba kart, struktura talii). Tu dostajemy 3 talie, które szybko zostawiają nas z poczuciem niedosytu. Na BGG znaleźć można jednak instrukcje, w jaki sposób łączyć talie z obu wersji. Ponadto gra stwarza fajną bazę do projektowania własnych zestawów, o dowolnej tematyce/grafice, czy to w oparciu o talie już istniejące, czy też tworząc własne "parametry". :)

0

FFG Standard Card Game Sleeves - Przezroczyste 50

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 24.06.2016

Koszulki zakupione na Zombie 15' - pasują i spełniają swoje zadanie bardzo dobrze. Nie kleją się, są wytrzymałe i wyglądają estetycznie. Czego chcieć więcej od koszulek? ;)

1

Zombie 15' (edycja polska)

dodano: 24.06.2016

Zombie 15' kupiliśmy trochę impulsywnie, bo akurat spodobały nam się grafiki - po prostu sympatyczne, inne od większości gier o zombie. Niemniej nie żałujemy ani trochę! Gra jest dokładnie taka, jak oczekiwaliśmy: - jest prosta do wytłumaczenia (zwłaszcza jeśli robimy scenariusze po kolei, ponieważ stopniowo wprowadzają nowe zasady), - szybka (setup zajmuje trochę czasu, ale wspólnymi siłami da radę i w 20 minut można się uwinąć z rozłożeniem, jednym scenariuszem i złożeniem gry), - oczekiwana przez nas fajna kombinacja kooperacji i indywidualnych decyzji (presja czasu powoduje bowiem, że trudno tu o długie, strategiczne narady czy zdominowanie gry przez jedną osobę) - odczuwalny klimat soundtracku (nie tylko wyznacza czas, ale ryki zombie mają znaczenie dla gry i budzą duże emocje!), - staranne wykonanie (płytki z ulicami są bardzo ładne, doceniam smaczek w postaci cysterny ze znanym nam logo pewnego koncernu i napisem 'hell" ;>). Przetestowaliśmy wariant 2- i 4-osobowy. Oba mają swój urok, z tym że zaznaczyć należy, że w 2 osoby każdy z graczy kontroluje 2 postacie, co nie wszystkim odpowiada. Na ten moment mieliśmy wrażenie, że w 4 osoby gra daje jednak więcej zabawy, chociaż pewnie jest to kwestia indywidualna. Nie jest to oczywiście żadna ciężka strategia, ale jakieś decyzje (najlepiej szybkie!) podjąć jednak trzeba, zwłaszcza gdy gramy w trybie kampanii. Spodobała się także tym osobom z naszej planszówkowej ekipy, które do tej pory ze średnim entuzjazmem grały w gry o zombie czy wymagające wspólnych rozkmin kooperacje - tu natomiast padało pytanie "gramy kolejny scenariusz?". Chyba magia soundtracku i emocje spowodowane presją czasu! Jako planszówkowa pedantka powiem tylko jeszcze, że w pudełku mamy woreczki strunowe na zombie i bohaterów. Wypraska ładnie mieści elementy (wszystko ma swoje miejsce), z tym że przedziałka na płytki planszy mogłaby być ciut-ciut głębsza, bo górna płytka zawsze trochę wyjeżdża ze swojego miejsca. Ps. Warto zakoszulkować karty jak najszybciej! Są wprawdzie porządnie zrobione, ale emocje w grze już przy trzecim scenariuszu spowodowały w ostatnich minutach ich latanie po całym stole i kawałku podłogi. Na karty pasują koszulki o rozmiarze 63.5 x 88 mm (np. FFG Standard Card Game). Karty w koszulkach da radę zmieścić w pudełku bez specjalnego kombinowania. ;)

1

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Mroczny zamek pion