English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Drako 2 rycerze i gnolle

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 145 / Październik 2019

pobierz
Kategoria planszowa gra roku
Szkoły grają!

Komentarze użytkownika: Agata90

Komentarze (102)


Dobble

dodano: 07.09.2018

Wstyd przyznać, ale w Dobble grałam pierwszy raz kilka dni temu, chociaż za mną już 150 innych, również bardzo skomplikowanych gier. Siadałam do niej z pewną dozą niechęci, bo co może oferować taka gra? Ale muszę przyznać, że grało się przyjemnie, a graliśmy z obcojęzycznymi znajomymi po angielsku, więc zabawa była tym lepsza, kiedy szukało się z tyłu głowy odpowiedniego słówka po angielsku :)

10

Tajniacy: Sami nieswoi

dodano: 14.08.2018

Zdecydowanie warto wrzucić do koszyka przy okazji większego zamówienia, więcej możliwości skojarzeń to zawsze plus :)

0

Wybuchowa Mieszanka (druga edycja)

dodano: 03.04.2018

Wybuchowa mieszanka to świetny wybór na rodzinne granie dla osób praktycznie w każdym wieku, piękna oprawa graficzna, ciekawy temat, zabawnie napisana instrukcja i innowacyjny podajnik (który po złożeniu najlepiej skleić na stałe w paru miejscach ;)). To wszystko sprawia, że do gry chętnie się siada, nie jest jakaś niesamowicie mózgożerna, w części to gra logiczna, ale nie przytłacza, rozgrywka jest przyjemna. Nie będziemy odkrywać Ameryki co rozgrywkę, gra jest dosyć powtarzalna, ale możemy w pewien sposób planować, które eliksiry warto zrobić i wypić, jak optymalizować ruchy. A gdy się nam już nieco ogra, zawsze jest dodatek :)

0

Ami

dodano: 27.03.2018

Może nie jest to wybitna gra dla dzieci, ale moim zdaniem ma duży walor edukacyjny, dzieci muszą dbać o swoje zwierzątka i odpowiednio się nimi opiekować, a właściwie wypielęgnowane zostaną docenione na wystawie :) przy okazji każda rasa psów, jaka występuje w grze, została opisana

0

Pokój 25

dodano: 27.03.2018

Pokój 25 to dobra propozycja w gronie znajomych, którzy nie grali w zbyt skomplikowane planszówki. Można tu fajnie pogłówkować, szczególnie w trybie drużynowym czy rywalizacji, są ciekawe dyskusje nad stołem. Gra jest dosyć wciągająca i szybka, są różne tryby rozgrywki, ale to nie będzie powalająca gra. Od czasu do czasu ok, ale sama pewnie nie będę bardzo naciskać, żeby w nią zagrać.

2

Ewolucja

dodano: 23.03.2018

Zawsze chciałam kupić kompaktową Ewolucję, jednak zniechęcały mnie błędy w grze. Gdy wyszła ta pięknie wydana wersja, skusiłam się. Gra jest przyjemna i niezbyt trudna, chociaż instrukcja wg mnie nie jest zbyt dobrze opisana. Rozgrywka jednak okazuje się prosta i intuicyjna. Fajna gra, ale na pewno nie za taką cenę. Za tą kwotę możemy kupić o wiele lepsze gry np. Terraformację Marsa albo Great Western Trail.

1

Dolina Kupców

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 23.03.2018

Polecam tą grę wszystkim, którzy lubią gry proste, dosyć szybkie, pięknie wydane i tym, którzy chcą poznać mechanikę budowania talii. Świetna gra, po rozgrywce jest syndrom kolejnej partii, sporo kombinowania, ale takiego przyjemnego. Instrukcja nie wyjaśnia kilku kwestii i na początku dużo mieliśmy sytuacji, gdzie nie wiedzieliśmy co zrobić, podobno w Dolinie Kupców 2 jest już lepiej pod tym kątem. Uważam, że ta gra jest mocno niedoceniana, a za taką cenę warto mieć ją w kolekcji :)

0

Neuroshima HEX (edycja 3.0)

dodano: 12.03.2018

świat Neuroschimy jako uniwersum nie jest dla mnie pociągający (wręcz przeciwnie), ale jako fanka gier planszowych, postanowiłam że zgram i przekonam się skąd te pieśni pochwalne na temat tej gry. Rzeczywiście porównanie do szachów jest tu trafione i najwięcej satysfakcji dają rozgrywki 2-osobowe, na 3 osoby też gra się fajnie, 4 to już tłok i chaos. Świetne armie w podstawce, każda wymaga innej taktyki i wystarczają na sporo czasu, w razie ogrania możliwość dokupienia tanio dodatkowych armii. Krótko mówiąc polecam :)

1

T.I.M.E Stories: Światło wiary

dodano: 09.03.2018

Jeden z lepszych scenariuszy, dochodzą pewne wybory związane z wiarą i działania, które mogą zmienić grupę na bardziej świątobliwą czy też heretyczną, niektóre działania są niemożliwe dla osób o określonym poziomie wiary, naprawdę ciekawe rozwiązanie. Do tego fascynujące zagadki i inna nowa forma podziału scenariusza na 3 rozdziały.

0

Koszulki na karty Rebel (59x92 mm) "Standard European", 100 sztuk

dodano: 28.02.2018

Koszulki niestety są kilka dobrych mm za duże do Robinsona, jednak jakość jest ok.

0

Koszulki na karty Rebel (44x68 mm) "Mini European", 100 sztuk

dodano: 28.02.2018

Naprawdę dobrze dopasowane koszulki, stosunek ceny do jakości bardzo dobry, nie zamierzam już testować innych firm.

0

Koszulki na karty Rebel (63,5x88 mm) "Classic Card Game", 100 sztuk

dodano: 28.02.2018

Świetne koszulki do Terraformacji Marsa, niektóre bardziej ciasne i karty są delikatnie wygięte, ale poza tym nie mam nic do zarzucenia.

2

Koszulki na karty Rebel (65x100 mm) "Griffin", 100 sztuk

dodano: 28.02.2018

Solidny produkt, mam zakoszulkowane 7 cudów świata, karty nadal mieszczą się w wyprasce.

0

Wsiąść do Pociągu: Kolekcja Map 5 - Zjednoczone Królestwo / Pensylwania

dodano: 28.02.2018

Najbardziej zaawansowany i rozbudowany dodatek do Wsiąść do pociągu. Dostajemy 2 mapy: UK, na której wzrasta trudność budowania tras, ze względu na fakt, że musimy kupować odpowiednie technologie, żeby np. budować trasy składające się 3 pociągów, promy, połączenia ze Szkocją itp. Natomiast mapa Pensylwanii oferuje nam dodatkową mechanikę udziałów. Obie mapy są godne polecenia, jednak mnie bardziej do gustu przypadło UK :)

1

Zamki Burgundii

dodano: 28.02.2018

Rewelacyjna gra o niesamowicie brzydkich elementach. Jeśli zraża Cię brzydota tej gry, przełam się, a nie pożałujesz, bo rozgrywka oferuje naprawdę wiele. Najogólniej mówiąc to gra w zarządzanie koścmi, możliwości jest niesamowicie dużo, wiele dróg do zwycięstwa i zdobywanie punktów na bieżąco sprawia, że nie jest tak łatwo wybić się na prowadzenie i je utrzymać.To chyba najlepsza z najbrzydszych gier (z Terraformacją Marsa na czele), jakie mam w kolekcji. Oprócz brzydoty, jest jeszcze jeden minus - wypraska, która w ogóle nie pomaga przy set-upie, jest totalnie jakby projektowana do innej gry.

7

Wsiąść do Pociągu: Kolekcja Map 3 - Afryka

dodano: 28.02.2018

Kolejna piękna mapa do Wsiąść do Pociągu. Dostajemy dodatkowo karty terenu, które musimy zbierać i mieć ich odpowiednio więcej od przeciwnika, żeby móc wybudować daną trasę.

0

Wsiąść do Pociągu: Kolekcja Map 2 - Indie i Szwajcaria

dodano: 28.02.2018

Dostajemy 2 osobne mapy, na każdej z nich mamy pewne zmiany reguł gry. Mapa Szwajcarii to sporo tuneli i tras górskich, mapa Indii przyznaje dodatkowe punkty za mandale (pętle) i mimo, że bardzo trudno jest zamknąć pętlę, to bardziej mi się spodobała. Na mapie Indii znajdziemy dużo tras krótkich, rozgrywka jest wg mnie krótsza niż w przypadku podstawowej wersji Wsiąść do pociągu.

2

Szkoła Alchemii

dodano: 28.02.2018

Bardzo przyjemna mała gra o magii i tworzeniu mikstur, karty są ciut nieczytelne, ale do przeżycia. Nie należy się zniechęcać po pierwszej rozgrywce, bo to nie jest gra, która zachwyca od pierwszej partii, ale z czasem bardzo zyskuje :)

0

Rummikub XP (dla 6 graczy)

dodano: 28.02.2018

Rummikub to gra, którą każdy pwoinien poznać, bo jest uniwersalna dla graczy naprawdę w każdym wieku. Nie przyciąga może wzroku, ale naprawdę dużo oferuje i wymaga dużej spostrzegawczości i śledzenia z uwagą ruchu graczy, sytuacja na stole zmienia się dynamicznie i otwiera bądź zamyka przed nami nowe ruchy. W Rummikub XP można grać w 6 osób, więc polecam tą wersję.

0

Pandemic Legacy: Sezon 1 (edycja czerwona)

dodano: 28.02.2018

Pandemic Legacy to przełom w nowoczesnych grach planszowych, nieodwracalność decyzji, niszczenie elementów gry, nieodkryta przygoda - wszystko to sprawia,że ta Pandemia Legacy jest unikatowym doświadczeniem. Najlepiej jest mieć stałą ekipę do gry i nie porzucać jej na zbyt długi czas. Warto zagrać kilka rozgrywek treningowyh, bo gra trochę nie wybacza błędów i będą się one za nami ciągnęły już do samego końca gry. Stopniowo przybywa coraz więcej nowych zasad do zapamiętania, więc nie doznajemy dużego szoku. Polecam zagrać, jeśli ktoś jeszcze się waha, a ma taką możliwość, bo zdecydowanie warto sprawdzić i wyrobić sobie o niej opinię. Przed nami czeka sezon 2 :)

1

Maskarada (Mascarade)

dodano: 28.02.2018

Potwierdzam, że gra przypomina dość mocno "List miłosny", niestety nie należy on do moich ulubionych gier, więc i ta gra nie jest dla mnie wybitna, tym bardziej za taką cenę. Być może sprawdza się lepiej w pełnym składzie.

0

Jaipur

dodano: 28.02.2018

Długo przeleżała na półce od zakupu, zdecydowanie za długo. Prosta, ale nie prostacka gra, naprawdę fajnie rozruszać przy niej szare komórki, wymaga planowania i strategii, można zapędzać przeciwnika w kozi róg. Temat również odpowiedni. Wypraska w pięknym różowym kolorze idealnie wyprofilowana. Mała i poręczna, jedyna uciążliwość to liczenie punktów ;)

2

Kolejka - Ogonek

dodano: 28.02.2018

Dodatek wprowadza nowe karty do przepychanek i karty wódki oraz pozwala na grę w 6 graczy, co jest oczywiście jeszcze ciekawsze, więcej śmiechu i zabawy, dłuższe kolejki, cena dodatku również na plus.

0

Kolejka (edycja polska)

dodano: 28.02.2018

Na kupno gry nalegał mój mąż, który bardzo lubi takie klimaty polskie, z nutką historii. Pierwsza nasza rozgrywka we dwójkę była słaba i z przykrością siadałam do następnej rozgrywki, tym razem 4-osobowej. Jednak gra pokazała wtedy swój urok i moc kolejkowych przepychanek. Naprawdę przyjemna pozycja do gry z rodzicami i w gronie znajomych, im więcej osób tym bardziej gra zyskuje. Oczywiście wylewa się z niej klimat PRL, co jest dodatkowym plusem, jest zrobiona solidnie, wypraska świetnie zaprojektowana, mieści również dodatek. Polecam :)

2

Great Western Trail (edycja polska)

dodano: 28.02.2018

Objętość instrukcji i ilość elementów na początku mnie zniechęcała do tej gry, jednak przełamałam się i było warto, bo: - instrukcja napisana jest bardzo czytelnie, zrozumiale, z licznymi przykładami, świetna jak chyba każda instrukcja Lacerty - sama gra jest złożona, ale później jest już dosyć intuicyjna i zaskakuje mnogością możliwości i taktyk, wbrew pozorom wcale nie jest tylko o gonieniu krów do Kansas - gra wymaga od nas planowania i strategii, przeciwnicy tylko w niewielkim stopniu mogą nam przeszkodzić w realizacji planów - za minus można uznać długi set-up, jak najbardziej przydałoby się zrobić wypraskę do GWT Ogólnie bardzo polecam, obecnie to jedna z moich gier ścisłego TOP3 :)

4

Alchemicy

dodano: 27.02.2018

Rewelacyjna gra, zupełnie inna niż wszystkie, w które do tej pory grałam. Instrukcja napisana wybornie, naprawdę można poczuć się magicznie, wszystko jest spójne. Korzystanie z aplikacji w grach planszowych - temat kontrowersyjny, m.in. dlatego wstrzymywałam się przed zakupem tej gry, ale aplikacja nie dominuje gry, a znacznie ją ułatwia. Najważniejsza w tej grze jest oczywiście dedukcja i tutaj może być minusem fakt, że ta gra nie wybacza błędów. Jeden błąd może sprawić, że cała tablica dedukcja będzie źle wypełniona, co wpłynie na wyniki w grze. Mimo to, dla mnie ta gra to majstersztyk, przepięknie wydany, pudełko zapełnione jest po same brzegi :)

5

Koszulki na karty Rebel (44x68 mm) "Mini European Premium", 100 sztuk

dodano: 23.02.2018

Świetne koszulki, mega grube, super jakość, końce ostre ;) wbrew moim obawom tasowanie jest proste

0

Tzolkin: Tribes & Prophecies (edycja polska)

dodano: 23.02.2018

Dodatek pozwala na urozmaicanie gry w sposób stopniowy i tak też polecam, bo skok na głęboką wodę i wszystko naraz bardzo utrudnia grę. Tzolk'in to naprawdę trudna i mózgożerna gra, która za zawsze za szybko się kończy, z tym dodatkiem możliwości graczy się zwiększają, każdy ma swoje moce specjalne dzięki plemionom, ale przepowiednie to niestety duże przeszkody. Jeśli komuś ograł się Tzolk'in to polecam, bo to jeden z najlepszych dodatków do gier, jakie wyszły moim zdaniem :)

0

Tzolkin: Kalendarz Majów - Spichlerz i Cysterna (żółty monument)

dodano: 23.02.2018

Mały dodatek za małą cenę, budynek z dodatku jest świetny i zanim uzbieram na niego, to już podkupiony :D

0

Tzolkin: Kalendarz Majów - Święto Jedzenia (niebieski monument)

dodano: 23.02.2018

Mini dodatek do Tzolk'in, któa warto mieć. Dla zagorzałych fanów, których raczej jest wielu, bo sama gra jest świetna.

0

Rycerze: Dziennik bohatera

dodano: 23.02.2018

Super sposób na połączenie komiksu i gry, historia i zagadki ciekawe, dosyć proste, za każdym razem można przejść inaczej, odkryć nowe i nieznane kadry, polecam! W kolejce czekają następne komiksy od Foxgames :)

2

Colt Express (edycja polska)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 23.02.2018

Bardzo fajna gra na imprezę albo posiedzenie rodzinne z nutką negatywnej interakcji, z dodatkiem można zagrać nawet w 8 osób, bardzo kolorowa, raczej łądna (chociaż nie przepadam za elementami złożonymi w ten sposób). Na 8 osób gra jest dynamiczna i ciekawa, jedna z lepszych gier na takie grono, jeśli nie chcemy wyciągać ciężkiej artylerii typu Kawerna i mamy za mały stół na 7 cudów, a imprezówki już nam się przejadły.

1

T.I.M.E Stories: Proroctwo Smoków

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 23.02.2018

Bardzo ciekawy scenariusz, podoba mi się połączenie średniowiecznych czasów i magii, zdecydowanie chętnie kupiłabym scenariusz całkowicie w magicznym universum :)

0

T.I.M.E Stories: Tajemnica Maski

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 23.02.2018

Scenariusz jest ciekawy i na tyle skomplikowany, że będzie można do niego wrócić i ponownie rozwiązać zagadkę. Dłuższej przerwy w rozgrywkach nie polecam, szczególnie rozgrywając ten scenariusz, bo bardzo dużo można zapomnieć. Grafiki są piękne, utrzymane w klimacie starożytnego Egiptu, bardzo w moim stylu.

0

Dixit Odyseja

dodano: 23.02.2018

Świetna wersja Dixita, w którą można grać aż w 12 graczy, czyli super na dużym rodzinnym spotkaniu, imprezie, w świetlicy itd. Dixit przypomina bajkowy świat dzieciństwa. Jest to gra inna niż wszystkie, nie każdemu przypadnie do gustu, ale koniecznie trzeba ją poznać.

3

Bang! Gra kościana

dodano: 23.02.2018

Prosta i szybka gra, w której trzeba troszkę pomyśleć, czy i które kości warto przerzucić, komu zaszkodzić, jak się bronić. Kupa dobrej zabawy. Gra została mi polecona dla większego grona i zdecydowanie ta wersja kościana, nie karciana. Nie spodziewałam się niczego szczególnego biorąc pod uwagę gabaryty gry i klimat Dzikiego Zachodu, za którym nie przepadam. Jednak tę grę mogę polecić naprawdę wszystkim :)

0

Avalon - Rycerze Króla Artura

dodano: 23.02.2018

Gry przypominające Mafię już jakiś czas temu powróciły do łask, Mafia była jedną z pierwszych gier w jaką grałam na obozach i imprezach, więc mam do niej duży sentyment i zawsze chętnie zagram w coś podobnego. Gra sprawdzi się idealnie jako imprezówka w dużym gronie, na wycieczce, w szkole, klubie (do 10 osób), szczególnie jeśli nie chcemy grać w gry zbyt trywialne typu kalambury, quizy, liczbowe, słowne czy zręcznościowe. Tutaj musimy się mocno skupić, panować nad swoją mimiką, nad tym jakie informacje przekazujemy innym, a jednocześnie wyłapać te istotne i prawdziwe, jakie usłyszymy. Dyskusja nad stołem i dywagacje są dość ciężkie dla nowych graczy, gra fajna, ale bez jakiejś szczególnej chemii, być może rozegrałam zbyt mało partii, by się zachwycić.

1

Abyss

dodano: 23.02.2018

Mimo swojej szaty graficznej, po której można sądzić, że to przytłaczająca gra, wbrew wszelkim pozom gra jest lekka, łatwa do wytłumaczenia i przyjemna. Bardzo fajnie sprawdza się w rozgrywce 2-osobowej, jest przepięknie wydana, ma chyba najpiękniejszą grafikę na pudełku jaką widziałam! Partia nie jest zbyt długa, w grze dużo jest interakcji i nie można zaplanować swoich działań z wyprzedzeniem, bo ktoś może nam podkupić Lordów. Dlatego trzeba cały czas dostosowywać się do zmieniającej się sytuacji na planszy.

0

7 Cudów Świata: Zestaw jubileuszowy - Miasta

dodano: 23.02.2018

Dla kolekcjonerów i fanów serii rarytas, fakt, koszt dodatku za kilka kart jest dosyć spory, ale jak ktoś dużo gra w 7 cudów świata i potrzebuje powiewu świeżości, to warto

0

7 Cudów Świata: Zestaw jubileuszowy - Liderzy

dodano: 23.02.2018

Dodatek nie jest tani, ale nowych liderów nigdy za wiele, warto go mieć, szczególnie gdy się jest fanem tej ponadczasowej gry :)

0

7 Cudów Świata

dodano: 23.02.2018

Gra, o której słyszał chyba każdy, kto chociaż odrobinę interesuje się grami planszowymi. Klasyk, must have każdego gracza - zresztą nie bez powodu. Mechanika draftu i oddawania kart wymaga czasem zrezygnowania z własnych korzyści, żeby popsuć plany przeciwnikom. Ogromną zaletą jest wykonywanie przez wszystkich ruchu w tym samym momencie, więc partyjka zazwyczaj jest szybka, możliwość zagrania nawet w 7 osób (z dodatkiem Miasta 8) - ogromny plus, bo chyba nie ma drugiej takiej gry, która spełnia kryteria tematyki i czasu rozgrywki, jednocześnie przy tak dużej liczbie graczy. Rozgrywka za każdym razem inna, wymagająca do samego końca. Dzięki zróżnicowanej punktacji prowadzonej dopiero na zakończenie, gra aktywnie się do końca.

9

Terraformacja Marsa - zestaw dodatkowy #2 (3 karty)

dodano: 23.02.2018

Ogólnie nie przepadam za dodatkami do gier, często zniechęcały mnie do samej gry, były przekombinowane lub zwyczajnie żerowały na sentymencie fanów do danej gry, ale kilka kart i takie mini dodatki są dla mnie do przyjęcia, szczególnie nowe karty :)

2

Terraformacja Marsa - zestaw dodatkowy #1 (1 karta)

dodano: 23.02.2018

Pingwiny są super, uwielbiam kombosy z kart zwierząt, każdą kolejną z chęcią przygarnę :)

0

Alchemicy: Pierścień Przysługi (karta dodatkowa)

dodano: 23.02.2018

Mocna karta, warto dorzucić do zamówienia, must have dla fanów Alchemików

1

Domek

dodano: 23.02.2018

Mam co do tej gry mieszane uczucia, jest przepiękna, większość osób ją uwielbia, ja niestety jestem w tej mniejszości, która nie przepada - zbyt trywialna, pasjans w układanie pomieszczeń. Dobre do gry z dziećmi, ale z samymi dorosłymi bym w to nie zagrała.

3

Osadnicy: Narodziny Imperium - Aztekowie

dodano: 22.02.2018

Aztekowie, podobnie jak Atlantydzi, to bardzo silna frakcja, mają bardzo dużo mocnych kart, więc wygrana nimi nie jest zbyt trudna i czuć, że Aztekowie nie są zbyt dobrze zbalansowani względem frakcji z podstawowej wersji gry. Mimo to gra Aztekami podoba mi się dużo bardziej niż Atlantydami. Modlitwy w Aztekach zajmują sporo czasu i pochłaniają ogrom kart, więc talia szybko tworzy się na nowo. Fani Osadników, którym znudziły się podstawowe frakcje powinni być zadowoleni, jeśli chcą coś pokombinować. Ja mimo wszystko uważam, że podstawka jest kompletną grą, a dodatki żerują na miłości fanów do tej gry. Sprawdza się tutaj powiedzenie, że co za dużo to niezdrowo.

0

Munchkin Edycja Jubileuszowa

dodano: 22.02.2018

Munchkina poznałam na imprezie u znajomych, początkowo gra była bardzo chaotyczna, wiele rzeczy wychodzi dopiero w praniu przy wykładaniu kart, kiedy wydaje się, że koniec rozgrywki jest już blisko, nagle wszyscy rzucają faworytowi kłody pod nogi i jazda zaczyna się od nowa. Rozgrywka może trwać nawet kilka godzin (never ending story), w zależności od liczby osób, ułożenia kart i determinacji graczy. To pewnie dlatego Munchkina albo się kocha albo nienawidzi. Tutaj nici z Twoich strategii i planów, gra totalnie zaskakuje, śmieszne obrazki i komiczne tytuły kart z ich opisami powodują rozbawienie, brawa dla kreatywności tłumacza. Ogrom negatywnej interakcji.

0

5 Sekund

dodano: 22.02.2018

Szybka gra w typie quizu na rodzinne popołudnie. Pytania z zupełnie różnych dziedzin, jak sama nazwa wskazuje tylko 5 sekund na odpowiedź, klepsydra z charakterystycznym rozpraszającym dźwiękiem i kupa śmiechu. Niestety często zbyt subiektywne np. o uczucia, bardziej podobają mi się te pytania dotyczące wiedzy ogólnej, ale są lepsze gry quizowe.

0

Terraformacja Marsa (edycja Gra Roku)

dodano: 22.02.2018

Wstrzymywałam się z zakupem tej brzydkiej gry aż do trzeciego dodruku, pieśni pochwalne, które zewsząd atakowały, skusiły w końcu i mnie. Zdecydowanie nie żałuję! Gra jest fantastyczna, karcianka z połączeniem planszówki, budowanie coraz lepszego własnego silniczka sprawia wiele frajdy. Oczywiście granie w tego typu grę z osobami, które mają paraliż decyzyjny będzie frustrujące i odradzam. Ale odpowiednio szybko podejmując decyzję i terraformując planetę, można się wyrobić w 1,5-2 h :)

9

Wsiąść do Pociągu: Kraje Północy

dodano: 22.02.2018

Przepięknie zilustrowane zimowe wydanie pociągów, które będzie idealne dla 2-3 graczy. Gra jest w pełni samodzielna i warto posiadać ją obok Europy/USA. Świetnie rozplanowane trasy na planszy i brak dworców (które mamy w Europie) sprawiają, że negatywna interakcja jest tu jeszcze bardziej odczuwalna niż w podstawowych wersjach, która dla 2 lub 3 graczy jest po prostu zbyt obszerna. Tutaj mamy wyrównaną i wymagającą rozgrywkę, nowe kolory wagoników (które na upartego możemy wykorzystać do gry w np. w 6 graczy w innych wersjach gry - takie homerules).

4

Wsiąść do Pociągu: Europa

dodano: 22.02.2018

Chyba najczęściej polecana gra na początek obok Catanu. Jest wystarczająco łatwa, żeby wprowadzić w nią nowych graczy w każdym wieku, zarówno dzieci jak i osoby starsze, tematyka jest na tyle uniwersalna, że nikt na wstępie nie odrzuca z tego powodu gry, zdobyła popularność na całym świecie, o czym świadczy liczba nowych map i dodatków. Rozgrywka jest prosta, w zależności od liczby graczy trwa 1-2 godziny, ale wymaga pewnej strategii odnośnie wyboru i realizacji tras, pojawia się nieco negatywnej interakcji w blokowaniu innym tras, którymi sami jedziemy, a także losowość w pociąganiu nowych kart. Idealna nowoczesna gra planszowa dla wprowadzenia nowych geeków, a doświadczeni gracze również nie będą się przy niej nudzić. Żeby zniwelować tłok na środku planszy fajnie sprawdzają się dworce.

4

Wojownicy Podziemi

dodano: 22.02.2018

Przygodowa kooperacja, lekka i idealna na małą imprezę do 6 osób. Mamy tutaj i potwory, wspólną walkę przeciw grze i ciekawe sposoby na rzucanie kostką. Wściekasz się gdy po rzucie kostką wynik jest inny niż chciałeś? W tej grze to norma, bo rzucanie spod nogi czy z czoła to dopiero wyzwanie. Polecam do tej gry duży stół i ogólnie więcej miejsca, bo trzeba się też trochę poruszać. Generalnie ja nie przepadam za grami zręcznościowymi i ruchowymi, więc mnie nie urzekła, ale myślę, że dla dzieci temat i mechanika są świetne.

0

Takenoko

dodano: 22.02.2018

Pięknie wykonana, urocza gra o bajkowej tematyce, świetnie będą się przy niej bawić szczególnie rodzice z dziećmi, bo gra bardzo przyciąga i można się w niej zakochać od pierwszego wejrzenia, ale nie tylko wygląd gry jest tutaj na plus - mechanika również. Docelowo gra jest do 4 graczy, ale bez problemu można również zagrać w 5 osób. Wbrew ilustracjom i uroczej pandzie, gra jest dosyć wymagająca nawet dla dorosłych graczy. Karty terenu są chyba najtrudniejsze, ale też wyżej punktowane, najłatwiej zaspokoić potrzeby pandy.

7

Tajniacy: Nowi agenci

dodano: 22.02.2018

Za przysłowiową paczkę chipsów dostajemy 10 kart (20 nowych haseł). Krótko mówiąc - warto

0

T.I.M.E Stories: Sprawa Marcy

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 22.02.2018

Scenariusz w zupełnie innym klimacie niż Azul, zarówno wizualnie (komiks, który nie do końca do mnie przemawia), jak i fabularnie. Równie godny polecenia, jeśli zauroczyło Cię rozwiązywanie zagadek w T.I.M.E. Stories. Jedynym mankamentem w tym scenariuszu jest dla mnie fakt, że dojście do końcowego rozwiązania to trochę łut szczęścia, co naszej ekipie się udało. Jednak czułabym duże rozczarowanie, gdy praktycznie na finiszu, powitałby mnie napis "Misja nieudana" przez jeden głupi błąd, który niezmiernie łatwo można było popełnić. Zdecydowanie za jakiś czas rozegramy go jeszcze raz - być może czegoś nie zauważyliśmy?

0

Realm of Wonder

dodano: 22.02.2018

Mam wrażenie, że to gra to Talisman osadzony w innym universum, dodatkowo dużo ładniejszy i bez tego tekstu pisanego drobnym maczkiem na planszy. Gra naprawdę jest śliczna, niestety dla mnie mało ciekawa, nie wymaga jakiejś szczególnej taktyki, można robić cokolwiek i jakoś to będzie. Ciężko przeszkodzić komuś, kto wybił się na prowadzenie. Piękna, raczej dla młodszych graczy na rodzinne granie.

0

Patchwork (edycja polska)

dodano: 22.02.2018

Naprawdę jedna z lepszych gier dwuosobowych, jakie posiadam w kolekcji. Niesamowicie proste zasady, wysoka regrywalność, ciekawa tematyka (niech Panowie się absolutnie nie zniechęcają do szycia kołderki) sprawia, że chętnie sięgamy po tą pozycję i za każdym razem mamy dużo frajdy z rozgrywki. Partia jest krótka, chęć rewanżu i kolejnej rozgrywki jest bardzo silna. Jeśli lubiłeś w dzieciństwie grać w Tetrisa, to Patchwork musi zagościć w kolekcji. Przez swoje proste zasady i lekkość tej kołderki gra idealnie wpasuje się w różne grono wiekowe odbiorców, można w nią śmiało grać z dzieckiem, jak i z seniorem.

5

O mój zboże!

dodano: 22.02.2018

Mała gra z ogromnym potencjałem. Niewielkie pudełko, a rozgrywka naprawdę jest wymagająca, stopniowo staramy się ułożyć jak najlepszy łańcuch dostaw, żeby jak najkorzystniej sprzedać nasze towary. Jak najbardziej warto ją mieć w kolekcji - łatwo ją wszędzie zabrać, zajmuje mało miejsca, jest niedroga, a bardzo dużo oferuje. Zdecydowanie chyba najbardziej 'rozbudowana' gra w tym formacie jaką poznałam.

1

Myszki w opałach

dodano: 22.02.2018

Piękna i prosta gra dla młodszych dzieci, kooperacja sprawia, że nawet dzieci, które mają problem z przegrywaniem chętnie zasiądą do gry. Rozgrywka jest szybka, obrazki cieszą oko, tematycznie również atrakcyjna, sprawdzi się najbardziej do gry z dziećmi 4-8 lat, dla dorosłych niekoniecznie będzie to najlepsza zabawa.

0

List Miłosny

dodano: 22.02.2018

Relacja cena-regrywalność w tej grze jest niesamowita. Więcej już się chyba nie da wycisnąć z 16 kart gry. Niesamowicie poręczna gra, którą można rozłożyć wszędzie - w barze, pociągu, na krześle, dosłownie gdziekolwiek, zajmuje mało miejsca, partie są szybkie.

1

Kanagawa (edycja polska)

dodano: 22.02.2018

Pięknie wykonana gra - śliczne ilustracje (w końcu to gra o malowaniu pejzażu), ciekawa bambusowa mata w zestawie, na której rozkłada się karty. Gra prosta i taka odprężająca, na spokojną rozgrywkę bez negatywnej interakcji. Partia trwa ok. 30 minut, dobry przerywnik między cięższymi tytułami albo jako przystawka, na pewno nie będzie to główne danie wieczoru.

0

Hobbit: Gra Karciana

dodano: 22.02.2018

Proste zasady, ale grafiki nie zachwycają, klimatu Hobbita raczej nie poczujemy ze względu na szybką rozgrywkę. W tej cenie i rozmiarze jest moim zdaniem dużo innych bardziej godnych polecenia gier, szczególnie dla fanów Hobbita.

1

Cyklady

dodano: 22.02.2018

Słyszałam wiele zachwytów nad tą grą, jednak wstrzymywałam się długo z zakupem, bo nie przepadam za bitewnymi i strategicznymi grami. W końcu po kolejnych pozytywnych recenzjach postanowiłam się przełamać i dołączyć ten klasyk do swojej kolekcji i absolutnie nie żałuję. W grze fajnie połączono elementy strategii z licytacją przychylności bogów, którzy pozwalają wykonywać określone akcje. Gra nie daje wyraźnej przewagi nikomu, dzięki różnym kartom mitologicznych stworów, które naprawdę w jednej chwili mogą diametralnie zmienić sytuację na planszy. Gra bardzo zyskuje wraz z ilością graczy. Ponadto nie jest zbyt trudna, więc dosyć szybko można nauczyć w nią grać nowych graczy, to ważne przy grach na 5 osób i więcej, bo na co dzień zazwyczaj ciężko zebrać stały skład. Niestety ubolewam nad tym, że ciężko mi zebrać 5 osób, by poczuć pełne możliwości tej gry.

3

Capital (edycja polska)

dodano: 22.02.2018

Bardzo ciekawa gra kafelkowa o budowie dzielnic w Warszawie. Ciekawy mechanizm draftu zaczerpnięty z 7 cudów, konieczność burzenia budynków/kafelków podczas wojny, przejrzyste i spójne zasady (np. dodatkowe punkty za parki przy dzielnicach mieszkalnych, ujemne punkty za obszary przemysłowe) - to wszystko sprawia, że gra się bardzo przyjemnie, ale nie jest to trywialna gra. Jedna z najlepszych wyprasek, jakie miałam okazje zobaczyć. Przystępna cena i wysoka regrywalność.

0

7 Cudów Świata: Wonder Pack

dodano: 22.02.2018

Kolejne plansze cudów zawsze na plus, gdy znudziły i ograły nam się wersje z podstawki. Szkoda tylko, że jeden z nich bez dodatku Liderzy jest kompletnie nieprzydatny... Dla fanów polecam więc najpierw zakupić dodatek Liderzy, a potem można śmiało brać Wonder Pack.

0

7 Cudów Świata: Liderzy

dodano: 22.02.2018

Dodatek dokupiłam po ograniu wielokrotnie 7 cudów, nie miesza zbyt dużo w grze, ale wystarczająco, żeby zakochać się w 7 cudach na nowo. Wybór Liderów wymusza obranie innej strategii niż zwykle, przez co gra zyskuje i za każdym razem wymaga od nas trochę innego podejścia. Wg mnie dodatek praktycznie nie wydłuża przygotowania ani czasu gry, bez problemu mieści się w pudełko od podstawki.

0

7 Cudów Świata: Pojedynek - Panteon

dodano: 22.02.2018

Bardzo dobry dodatek, ciekawie urozmaica rozgrywkę, gra nie staje się trudniejsza, ale daje większe pole działania, najlepiej dokupić go, gdy ogramy już podstawkę - wtedy fajnie odświeży grę. Generalnie nie jest zwolenniczką dodatków, ale uważam że ten jest obowiązkowy.

1

Gejsze

dodano: 22.02.2018

Mała wielka gra. Plus za piękne wykonanie, ciekawą mechanikę pozyskiwania przychylności gejsz, krótką partyjkę, kompaktowe rozmiary i nietrywialną zabawę. Śmiało można rozegrać kilka partyjek w 40 minut.

2

Pięć Klanów

dodano: 22.02.2018

Niezwykle ciekawa mechanika przemieszczania robotników na inne pola. Próba ugrania czegoś i jednocześnie nie podsunięcia dobrego ruchu przeciwnikowi wymaga starannego przemyślenia. Gra zmienia się dynamicznie po każdym ruchu gracza, więc nie sposób zaplanować sobie następne tury, trzeba dostosowywać się do wciąż zmieniającej się sytuacji na kafelkach. Jedyną wadą tej gry jest fakt, że może powodować duży downtime u wolnomyślicieli. Poza tym jest bardzo regrywalna, dzięki losowemu układowi kafelków i meepli. Przepięknie wydana - śliczne drewniane znaczniki palm, pałaców, wielbłądów i członków klanu, piękne ilustracje dżinów.

2

T.I.M.E Stories (edycja polska)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 22.02.2018

Innowacyjna mechanika gry i 'surowe' wnętrze, jednorazowa i rewelacyjna, a pomimo tej jednorazowości warta wydanych pieniędzy, niesamowita przygoda - tyle wiedziałam o tej grze, gdy zakupiłam z rozpędu cały pakiet na wspieram.to. Wysoka ocena gry w rankingu BGG dawała mi nadzieję, że się nie rozczaruję. Uwielbiam rozpakowywać nowe komponenty gry i je oglądać, tutaj komponenty są raczej neutralne, pudełko ascetyczne, wręcz szpitalnie białe. To karty przedstawiają nam całą historię do odkrycia i z nich wylewa się klimat. Scenariusz Azyl za nami, surowa plansza zamieniła się w fantastyczną przygodę, cudowne ilustracje, drobne szczegóły, smaczki, słowa - to wszystko sprawiło, że przy grze upłynęły nam długie godziny pełne napięcia i emocji podczas rozwiązywania zagadki. Podchodziliśmy do scenariusza ok. 5 razy i każde podejście było ekscytujące. Gra jest fenomenalna i zostaje z nami, czekając na kolejne scenariusze i przygody. Polecam gorąco, to przygoda zupełnie inna niż wszystkie.

4

Rummikub

dodano: 12.12.2016

Świetna gra, aby trochę rozruszać szare komórki, ale nie zmęczyć się za bardzo. Rozgrywka w 4 osoby zajmuje około 15-20 minut, gra zmienia się dynamicznie, więc musimy być ciągle czujni, nie tylko podczas swojej tury, dzięki temu nie nudzimy się oczekując na swój ruch, a ciągle dostosowujemy swój ruch do zmieniającej się sytuacji na stole. Mimo nieustannego obmyślania, gra nie męczy i zawsze ma się ochotę na rewanż :)

1

Osadnicy: Narodziny Imperium - Atlantydzi (pierwsza edycja)

dodano: 12.12.2016

Gra wyczekiwana długo przez mnie i męża - wielkich fanów Osadników NI. Oczekiwanie rodziło oczywiście ogromne emocje i rodziło wysokie oczekiwania wobec tej gry. Nie wszystkie zostały spełnione. Nową frakcją gra się zupełnie inaczej, co może być nieco zniechęcające na początku, bo przyzwyczajeni jesteśmy do innych taktyk, jednak później sama frakcja Atlantydów 'daje radę'. Co mnie osobiście nie podoba się w grze po wprowadzeniu dodatku - karty z Atlantydów dla innych frakcji mam wrażenie są nieco na siłę. Niestety często technologia, którą zdobędziemy jako np. Japończycy, do niczego nam się nie przyda i musimy ją wyrzucić, jeśli nie będziemy mieć odpowiedniej karty akcji. Niezmiernie mnie irytuje też fakt, że plansza Atlantydów jest składana z dwóch części - ot nie pasuje mi to do całości. Gra warta uwagi jak najbardziej, bez sentymentu do Osadników 4/5, a dla tych co kochają 5/5 :)

0

Osadnicy: Narodziny Imperium - Każdy Potrzebuje Przyjaciela

dodano: 12.12.2016

Znudziły Ci się karty w Osadnikach? Często brakuje Ci surowca, a masz tylko jednego człowieka i z rezygnacją kończysz swoją turę? Ten dodatek rozwiązuje oba te problemy dzięki otwartej produkcji :) Nowe karty dają jeszcze więcej możliwości, gra staje się ciekawsza i bardziej funkcjonalna :)

1

Osadnicy: Narodziny Imperium - Trzej Przyjaciele z Boiska

dodano: 12.12.2016

Drugi mały dodatek, który fajnie urozmaica grę o nowe karty. Nie do końca jasno jest wyjaśnione o co chodzi z zestawami kart w poszczególnych kombinacjach i trzeba szerzej zgłębić ten temat, ja miałam sporo wątpliwości. Jednak dodatek jest obowiązkowy dla fanów Osadników, którzy łakną nowych pięknych i funkcjonalnych kart! :)

1

Tajniacy

dodano: 12.12.2016

Świetna gra, żeby wysilić szare komórki, idealna dla osób w każdym wieku, świetnie się gra z dziećmi, rodzicami, dziadkami, przyjaciółmi, wszyscy którzy mieli okazję zagrać w tą grę - chcą więcej! Idealna na prezent dla osób rozpoczynających swoją przygodę z grami, i takich, którzy nie mają długich godzin na rozgrywki. Świetna gra rodzinna i imprezowa. Szybko się rozkłada, mnóstwo kart, a dzięki temu wiele rozgrywek przed nami :)

12

7 Cudów Świata: Pojedynek

dodano: 12.12.2016

Świetna, dwuosobowa wersja kultowej gry "7 Cudów Świata" - skrócony opis idealnie oddaje charakter tej gry, kto kocha 7 cudów świata, ale rozgrywka 2-osobowa go nie satysfakcjonuje. Gra jest genialna i prosta, często ląduje na stole, jedna z najlepszych gier 2-osobowych, zaletą jest również fakt, że szybko się ją rozkłada. Polecam na prezent dla par! :)

8

Kawerna: Rolnicy z Jaskiń

dodano: 12.12.2016

Wspaniała gra, która pochłania na wiele godzin. Mnogość taktyk i możliwości sprawia, że gra absolutnie się nie nudzi. Jedna z niewielu gier zaawansowanych, w którą można grać nawet do 7 osób (co oczywiście wydłuża czas rozgrywki i wymaga duuużego stołu). Hodowanie zwierząt, ulepszanie jaskini, rozbudowa rodziny, uprawa roślin i szeroko pojęty rozwój gospodarstwa sprawia ogromną satysfakcję, nawet jeśli przegramy grę. Elementy są solidnie wykonane, ma się wrażenie, że jest ich nieskończona ilość! Jedyna wada to długi set-up, koniecznie trzeba zakupić/zrobić wypraskę i posegregować elementy, żeby jak najszybciej móc rozkładać tą wspaniałą grę. Jedna z moich ulubionych! :)

2

Na Chwałę Rzymu

dodano: 12.12.2016

Bardzo dobra gra, która dobrze się skaluje i dobrze wypada w wariancie dwuosobowym, kart jest bardzo dużo, ciekawy mechanizm rozgrywki, polecam :)

2

Tikal (edycja polska)

dodano: 12.12.2016

Fajna gra na rodzinne popołudnie lub spotkanie w gronie przyjaciół. Łatwo nauczyć z nią grać nowe osoby, nie jest skomplikowana, przygotowanie do gry również nie trwa zbyt długo. Gra ćwiczy bardzo dobrze umiejętność planowania i zarządzania swoimi robotnikami i wymaga podejmowania niejednokrotnie trudnych decyzji. Za każdym razem jest inna i ciekawa. To klasyka gier planszowych w odświeżonym wydaniu :)

0

Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

dodano: 12.12.2016

Bardzo przyjemna gra dwuosobowa w rozbudowę gospodarstwa :) grę przygotowuje się szybko, a rozgrywka nie trwa zbyt długo, maksymalnie 30-40 minut. Wymaga starannego planowania i strategii, która zmienia się w minuty na minutę wraz z sytuacją na planszy. Polecam!

0

Osadnicy: Narodziny Imperium

dodano: 12.12.2016

Kolejna rewelacyjna gra stworzona przez Ignacego Trzewiczka, zbiera same pozytywne opinie w recenzjach we wszelkich serwisach planszówkowych. Zachęcona tym faktem, skusiłam się na własny egzemplarz. Gra jest pięknie wykonana, obrazki na kartach są opracowane z najdrobniejszymi detalami, a drewniane znaczniki nie mniej urocze :) Osadnicy są grą łatwą do nauczenia, co nie znaczy nudną! 4 cywilizacje i mnóstwo kart sprawiają, że każda rozgrywka jest inna i pasjonująca. Wariant 2-osobowy jest bardzo przyjemny i nie trwa zbyt długo (ok. 40 minut). Tytuł świetnie sprawdzi się dla par, ponieważ gra zawiera, i pierwiastek męski (budowa imperium, podbijanie przeciwnika), i żeński (spokojna rozbudowa, produkcja dóbr) oraz w większym 4-osobowym gronie (ok. 1,5 h). W grze wszystko świetnie się dopełnia, a cywilizacje są na równym poziomie. Z niecierpliwością czekam na dodatek z nowymi nacjami! :)

2

Small World (edycja polska)

dodano: 12.12.2016

Przyjemna gra na leniwe popołudnie z rodziną lub spotkanie w większym gronie znajomych. Proste zasady i dynamiczna rozgrywka, można zagrać kilkoma rasami w ciągu jednej partii. Duża liczba żetonów znajdzie swoje miejsce w specjalnych przegródkach. Jedyne co można tej grze zarzucić, to jest strasznie kolorowa, wręcz pstrokata i czasem ciężko zauważyć co dzieje się na planszy.

2

Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie (edycja gra roku)

dodano: 12.12.2016

To moja pierwsza gra kooperacyjna i jestem nią zachwycona :) Kupiłam ją z myślą gry na 2 osoby i świetnie się do tego sprawdza. Można wybrać 2 poziomy trudności. Scenariusze dają duże pole do popisu i powinny spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających graczy. Gra świetna zarówno dla graczy średniozaawansowanych, jak i nałogowych geeków. Jakość elementów pierwsza klasa :) Polecam!

4

Seasons (edycja angielska)

dodano: 12.12.2016

Pięknie wydana gra karciana w ogromnym pudełku, proste zasady. Ciekawy mechanizm pór roku wymaga stosowania odpowiedniej taktyki przez graczy. Gra wciągająca, jeśli mamy pełny skład, niestety przy 2 osobach jest pewien niedosyt, a rozgrywka w moim odczuciu jest wtedy za krótka :)

0

Wysokie Napięcie: Nowe karty elektrowni

dodano: 12.12.2016

Nowe karty odświeżają rozgrywkę, pozycja obowiązkowa dla fana Wysokiego napięcia!

0

Wysokie Napięcie: Europa Centralna / Beneluks

dodano: 12.12.2016

Mapy z tego dodatku zdecydowanie ciekawsze niż z podstawowej wersji. Do tego krótka instrukcja z nowymi zasadami, które świetnie odzwierciedlają rzeczywistość. Polecam, gdy czujemy że plansze z podstawki nam się trochę znudziły.

0

Race for the Galaxy (edycja angielska)

dodano: 12.12.2016

Jeśli szukasz gry, która świetne chodzi na 2 osoby, to Race for the Galaxy jest dla Ciebie! :) kupiłam grę na prezent chłopakowi z zamiarem gry głównie we dwoje - on kocha klimaty Gwiezdnych Wojen, natomiast ja nie i trochę się obawiałam, ale niepotrzebnie! Gra bardzo przypadła mi do gustu pomimo, że nie załapałam ikonografii tak szybko, większość partii wygrywam :D Karty są dobrze wykonane i fajnie oddają klimat. Jedyne do czego mogę się przyczepić to mocno zawyżone gabaryty pudełka i niestety dodatki tylko angielskie.

1

Fasolki: Rozszerzenie

dodano: 12.12.2016

W tym rozszerzeniu znajdziemy 4 mini dodatki urozmaicające grę w Fasolki, polecam jeśli komuś znudziły się Fasolki solo. Najbardziej przypadł nam do gustu moduł Fasolufka :)

1

6 bierze!

dodano: 12.12.2016

Fajna i szybka gra karciana w dobrej cenie, świetnie się sprawdza na imprezach i w różnych grupach wiekowych, zaskakująco emocjonująca! :)

1

Tzolkin: Kalendarz Majów

dodano: 12.12.2016

Tzolk'in to gra, która nie przypadnie do gustu każdemu. Niektórzy mogą zniechęcić się po pierwszej rozgrywce, w której za bardzo nie wiemy gdzie i po co wysyłać robotników i kiedy ich zdejmować, jaki jest cel tych działań i jakie będą z tego korzyści. Trudności może również na początku sprawiać ikonografia na planszy i słownictwo z cywilizacji Majów. Nie należy jednak się zniechęcać, bo po 2-3 rozgrywkach wszystko się rozjaśnia i zaczyna się robić bardzo ciekawie :) Gra ma w sobie duży potencjał i wyjątkową regrywalność. Rozgrywka 4-osobowa zajmuje ok. 2 godziny.

3

Wysokie napięcie (doładowana wersja)

dodano: 12.12.2016

Wciągająca gra ekonomiczna, nie bez powodu zajmuje tak wysoką pozycję w światowym rankingu gier BBG (8. miejsce). Ładnie wykonana, drewniane elementy w żywych kolorach, tylko pieniądze wątpliwej jakości. Ustalanie kolejności graczy ponownie w każdej rundzie powoduje, że słabsi gracze mają szansę się przebić, a zdobytą przewagę nie tak łatwo utrzymać. Rywalizacja jest więc duża, a wydatki w trakcie gry trzeba mądrze planować, żeby wygrać. Grę można łączyć z różnymi dodatkami w różnych wersjach językowych, bo na kartach są tylko symbole.

1

Abalone Travel (edycja polska)

dodano: 12.12.2016

Zakupiłam wersję travel ze względu na niższą cenę za taką samą grę tylko w mniejszych rozmiarach i nie spodziewałam się niczego nadzwyczajnego. Jednak jestem pozytywnie zaskoczoną grą i zdecydowanie przerosła moje oczekiwania :) Jest ładnie i solidnie wykonana, kulki już kilka razy poleciały na kafelki, ale nie ucierpiały ;) Sama rozgrywka trzyma w napięciu, a proste zasady sprawiają, że można nauczyć w nią grać każdego. Polecam dla fanów gier logicznych i nie tylko :)

1

Kameleon

dodano: 12.12.2016

Szybka i lekka gra karciana, która wymaga jednak trochę strategicznego myślenia. Ładne kolorowe karty, łatwo można ją zabrać ze sobą ze względu na kompaktowe opakowanie. Sprawdza się zarówno jako szybka karcianka dla 2 osób jak i dla większego grona :)

0

Catan - Kupcy i Barbarzyńcy (nowa edycja)

dodano: 12.12.2016

Uwielbiam ten dodatek - kupujemy jedną grę, a dostajemy 4 dodatki(!), które nie są skomplikowane. Ponadto 3 możliwości zmian zasad gry m.in. zasady dla 2 osób, karty do pociągania zamiast rzucania kostkami, które gwarantują, że kiedyś nasza liczba na pewno wystąpi (kostki niestety często są oporne). Bez tego dodatku już nie gramy :) (no chyba że w Miasta i Rycerzy)

0

Catan - Miasta i Rycerze (nowa edycja)

dodano: 12.12.2016

Dodatek obowiązkowy dla fanów Osadników. Bardzo urozmaica i rozbudowuje grę, na początku można zrazić się ilością nowych zasad i elementów, ale po 1-2 grach wszystko staje się jasne :) podnosi poziom trudności gry i rozbudowuje drogę do zwycięstwa, bardzo lubimy grać w Miasta i Rycerzy na dłuższą rozgrywkę (na krótszą wybieramy któryś z 4 dodatków z Kupców i Barbarzyńców). Szczerze polecam! :)

2

Talisman: Magia i Miecz (druga edycja polska)

dodano: 12.12.2016

Grę kupiłam bratu na urodziny, którego fascynują takie klimaty. Jesteśmy z pokolenia, które w Magię i Miecz nie grało. Prezent był bardzo trafiony, brat często gra z kolegami albo ze mną, rodzicom gra nie przypadła tak bardzo do gustu :) jakość wykonania gry - świetna, chociaż nieco męczące są te małe litery na planszy i często trzeba prosić gracza po drugiej stronie, żeby przeczytał jaką akcję możemy wykonać na danym polu. Ponadto do gry jest ogrom dodatków :)

7

Dixit

dodano: 12.12.2016

Jedna z moich ulubionych gier rodzinnych, przypominająca bajkowy świat dzieciństwa. Wydawałoby się, że taka cena za 84 karty i 6 pionków to przesada, ale gra naprawdę warta swojej ceny, zupełnie inna niż wszystkie gry planszowe. Jest pięknie wydana i na pewno spodoba się trochę starszym dzieciom i rodzicom :)

7

Jungle Speed

dodano: 12.12.2016

Jedna z lepszych gier imprezowych :) świetna, żeby rozruszać towarzystwo, zasady bez problemu można wyjaśnić wszystkim. Wielkie emocje przy wykładaniu kart!

6

Sabotażysta Rozszerzenie

dodano: 12.12.2016

Bardzo fajne urozmaicenie Sabotażysty, dzięki nowym rolom krasnoludów, gra staje się o wiele ciekawsza i bardziej skomplikowana, wymaga więcej kombinowania. Teraz już zawsze gramy z tym dodatkiem :)

2

Sabotażysta

dodano: 12.12.2016

Świetna gra familijna i imprezowa, jeśli mamy trochę więcej miejsca na stole na ułożenie systemu tuneli ;) krótka rozgrywka, proste zasady, a jednak trzeba trochę pracować główką, żeby za szybko nie pokazać kim jesteśmy i nie dostać batów od przeciwników. Po rozegranej partii zawsze ktoś chce rewanżu :) najlepiej wspominam rozgrywki od min. 5 osób.

3

Fasolki (Bohnanza)

dodano: 12.12.2016

Lekka i przyjemna gra karciana z niewielką dozą planowania. Proste zasady - łatwo wprowadzić nową osobę w grę. Zabawne rysunki - świetna na różne towarzyskie i rodzinne spotkania w różnych grupach wiekowych. Mały format - można ją bez problemu zabrać wszędzie :) Z pewnością przypadnie do gustu dzieciom i dorosłym :)

4

Catan (Osadnicy z Catanu)

dodano: 12.12.2016

Świetna gra familijna! Warta wydanych pieniędzy, po otworzeniu pudełka od razu wiadomo za co zapłaciliśmy. Jest to moja pierwsza planszówka, do której mam spory sentyment i zawsze chętnie do niej wracam. Dużo możliwości ułożenia planszy i losowość wyrzuconych oczek na kościach (czasem zupełnie wbrew wszelkim zasadom prawdopodobieństwa) sprawia, że gra nie nudzi się szybko i wygląda za każdym razem inaczej. Największe emocje są oczywiście przy grze w 4 osoby - dużo możliwości blokowania i rozbudowany handel :)

4

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Jesteś dobblem harry