English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Monster Manual

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 144 / Wrzesień 2019

pobierz
Kategoria planszowa gra roku
Szkoły grają!

Komentarze użytkownika: Koniczyna17

Komentarze (66)


Goa (edycja polska)

dodano: 07.01.2016

Sucha jak pieprz licytacyjna eurogra o ciekawej mechanice! ;) Z naszych półek znika na rzecz gier "z fabułą".

1

Potwory do Szafy

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 07.01.2016

Prezent świąteczny dla trzyletniego dziecka ;) piękne komponenty i choć sama nie grałam, to otrzymałam informację od Mamy, że z małą pomocą sprawdza się idealnie. Od osób trzecich i samej zainteresowanej daje 5/5 i dużą rekomendację. W tej cenie to naprawdę genialny produkt.

1

Tajniacy

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 07.01.2016

Ech, nie do końca rozumiem zachwytów nad Tajniakami i pierwszego miejsca w rankingu BGG na najlepszą Party Game! ;p Ciekawa gra imprezowa, której klimat zwiększa idealne do słownych potyczek towarzystwo, ale już jeden kapitan "nie w klimacie" potrafi zepsuć całą grę mówiąc co chwilę Planeta (1), Owoc (1) i zupełnie nie rozumiejąc, że idea gry jest zupełnie inna ;p klimat agentów średnio wyczuwalny, gra często miewa dłużyzny, zbyt długie jak na grę imprezową. Gra ma potencjał, ale jak to z imprezówkami bywa, nie wszystko dobre dla każdego ;) Sprawdź sam!

5

FFG Standard European Board Game Sleeves 50

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 07.01.2016

Solidny produkt - to nie pierwszy a już na pewno nie ostatni raz kiedy posługujemy się tymi koszulkami ;) idealnie chronią karty, nie wycierają się. 5/5

0

Red7 (edycja polska)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 07.01.2016

Bardzo dobra mikrogra! Wciągająca, szybka a mechanizm wygrywania po zdobyciu odpowiedniej ilości punktów niweluje całą losowość (o ile w ogóle jakakolwiek w tej grze występuje ;p) Już od pierwszego spojrzenia na karty w głowie rodzi się najlepsza możliwa strategia, potem trzeba jedynie adaptować się dyskretnie do ruchów przeciwnika ;) Zdecydowanie 5/5 ;)

3

Prezencik

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 25.11.2015

Przeogromna zabawa w naprawdę niskiej cenie ;) nie spodziewałam się, że jedynie z liczb i znaczników można zrobić taką fajną grę ;) (+) wbrew pozorom każda rozgrywka jest inna i w każdym towarzystwie jest inna, bo wielość strategii i gotowości podejmowania ryzyka przez uczestników ma bardzo duże znaczenie (+) mała, tania i idealna towarzyszka w podróży (-) karty momentami wyglądają "jakby zabrakło tuszu" Bardzo polecam ;)

2

FFG Standard European Board Game Sleeves 50

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 25.11.2015

Solidny produkt, warty swojej ceny ;) koszulki nie raz i nie dwa ratowały nasze karty z gier bardziej grywanych przed zagładą czasu i zużycia. Polecam każdemu niezdecydowanemu ;)

0

MAYDAY Koszulki Standard CCG Ultra-Fit (63,5x88mm) 100

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 03.11.2015

Jak zwykle przydatne i solidnie wykonane - u nas sprawdziły się już przy ochronie wielu kart - póki co nie zawodzą. Polecam produkt

0

Celestia

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 03.11.2015

Jedna z essenowych nowości, która przekona nawet opornych graczy ;) miła, przyjemna, ładnie wykonana - idealna w imprezowym gronie - i trochę strategii i trochę blefu ;) polecam!

3

Splendor

dodano: 14.10.2015

@Thunderbolt Niestety, mylisz się. Dogrywa się rundę, tak aby wszyscy mieli jednakową ilość tur. Instrukcja -> strona 4 -> podpunkt KONIEC GRY Oprócz tego, jest kilka wątków na ten temat na BGG

6

Time's Up: Celebrity 1

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 21.06.2015

Time's up to idealna pozycja dla wszystkich graczy! ;) chociaż na początku chciałam bardzo szybko z niej zrezygnować z przytupem, ponieważ....najzwyczajniej w świecie nie zapamiętuje nazwisk - tych prostych i trudniejszych, znanych i mniej znanych. W pierwszej rozgrywce męczyłam się strasznie, ale wniosek jest jeden. Słabszą pierwszą rundę można nadrobić kolejnymi, nieznajomość pewnych nazwisk wymaga całkowitego zaangażowania w rozgrywkę i obserwowania drużyn przeciwnych! także dla każdego coś dobrego - niektórzy lepiej tłumaczą, inni pokazują. W każdej rozgrywce bawimy się wyśmienicie a nowi gracze pokazują nowe elementy w nawet już znanych nam hasłach. Super chodzi nawet w czwórkę, za co wielka chwała ;p polecam wszystkim niezdecydowanym!

4

Jamaica (edycja angielska)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 09.01.2015

Piękna gra, którą każdy powinien mieć w swoim zbiorze.! ;D Graliśmy kilka rozgrywek w cztery i kilka w sześć osób, w każdym gronie chodziła idealnie. Łatwe zasady, dużo dróg zwycięstwa i mimo kościanego elementu nie nazwałabym jej w żaden sposób losową. Świetnym rozwiązaniem jest ten sam wynik kości dla każdego gracza w tej samej turze. Dzięki temu zabiegowi nikt nie powinien poczuć się zawiedziony rozgrywką. Również fabuła jest w tej grze bardzo widoczna. Statki płyną, walczą ze sobą, zdobywają skarby (czasem nieudane). Jest element rywalizacji i element satysfakcji ;) Jedynie w bitwach jak to w życiu, czasem nie jest równo, ale zawsze można dogonić i próbować się zemścić za odebrane dobra lub skarby. Ode mnie mocna piątka, zdobyliśmy ją rzutem na taśmę - ostatni w Rebelu egzemplarz, za to tym bardziej cieszy!

4

Cytadela

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 09.01.2015

Bardzo dobra gra, z ciekawą, negatywną interakcją ;) zakupiona jako kolejny zarażacz planszówkowy dla młodszej siostry. Polecam serdecznie, jej się bardzo spodobała a i starsze pokolenie w postaci mojej Mamy dało się namówić na rozgrywce. Także z czystym sumieniem polecam dla młodszej i ciut starszej ekipy. Każdy w tej grze znajdzie coś dla siebie. Postacie są wymienne, także grywalność jest bardzo duża. O zasadach nie będę się rozpisywać, bo są proste, a dróg zwycięstwa dużo. W każdym razie trzeba zachowywać pokerową twarz, za bardzo się nie wychylać i mieć dar małego przewidywania (kto weźmie jaką postać, kto będzie chciał się zemścić, zabić czy okraść) - trochę psychologii nie zaszkodzi. Daje mocne 5!

9

Takenoko

dodano: 08.01.2015

Tak się Panda spodobała, że na naszej półeczce miejsca zagrzała. ;) Pierwsze rozgrywki na Board Game Arenie, tam gdzie grają największe lenie. Kolejne już z planszą prawdziwą i niech się inni naprawdę nie dziwią, bo..... Piękna grafika niech nie umyka! Ogrodnika i pandy figurki niech zaostrzają jedynie pazurki. Dokładane kafle kolorowe wpływają na strategię wybuchowe. Także bambusy ważną rolę grają, bo bez nich gracze szybko przegrywają. I karty celów i nawadnianie - wszystko jest ważne, pamiętaj PANIE! Graj z rodziną i kolegami, na przyjęciach i na spotkaniach klubu origami. Dla wszystkich powinny być proste zasady, podczas ich wygłaszania wymagaj ogłady. Ta gra ma fanów rzeszę, ja sama z przyjemnością swe oko nią cieszę.

3

Pandemic (edycja polska)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 11.12.2014

Świetny produkt ;) Moje marudzenie "o nie znowu kupujemy grę kooperacyjną, przecież wiesz jak bardzo nie lubię gier kooperacyjnych..." zamieniłam na "WOW, zagrajmy jeszcze raz i jeszcze raz i jeszcze raz". Na razie udało nam się wygrać w czwórkę RAZ, ale spokojnie - to tylko dlatego, że nie stosowaliśmy się do jednej bardzo ważnej zasady, więc nie zaliczamy tego do swoich sukcesów. Kolejne rozgrywki w dwójkę z losowaniem postaci (a co tam, niech będzie trudniej ;p) i póki co same porażki - czasem bywa już tak, tak blisko i nagle RACHU CIACHU i po rozgrywce, bo gdzieś nam coś pada w trzy sekundy. To gra trudnych wyborów, mniejszego zła i nie da się ukryć, że szczęście też się przydaje ;) choć przypuszczam, że przy większym ograniu da się nad nim panować. Utrudniać grę można sobie na wiele sposobów a jak podstawka się znudzi to czeka podobno genialny dodatek - także do dzieła! ;) zapraszam do Rebela po Pandemię jak najszybciej. Wkręca strasznie! ;)

6

Rattus - Szczurołap

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 11.12.2014

Nie da się ukryć, że za taką cenę jaką zaproponował Rebel! nie można nie kupić tego dodatku ;D Zawiera dodatkowe karty postaci, ale należy pamiętać, że do każdej rozgrywki stosujemy tylko 6 wybranych z zestawu, co wydaje się znacząco zwiększać regrywalność rozgrywki ;)

2

Rattus

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 11.12.2014

Dylemat został rozwiązany zakupem i......podstawki i korzystnie przecenionego dodatku. Killka rozgrywek więcej i na razie przychylamy się do tzw. "The best with 3", idealne w tej grze jest to, że im więcej osób tym wrażenie, że gra się skraca a nie wydłuża ;) Bardzo dobra pozycja na rozpoczęcie wieczoru - i mimo pewnej losowości rozsiewanej epidemii sprawia dużo satysfakcji i radości! ;)

3

Mölkky w kartonowym pudełku (Molkky)

dodano: 15.11.2014

Ciekawa bardzo ;) w grze liczy się sprawność, dokładna umiejętność liczenia, trochę szczęścia, obfite towarzystwo i przydałaby się jeszcze jedna dodatkowa osoba do podnoszenia przewróconych pionków ;p Bardzo fajna gra plenerowa!

1

Koncept

dodano: 15.11.2014

Wersja prezentacyjna tej gry nie przypadła nam do gustu na tyle żeby myśleć o jej kupnie. Zgadzam się w stuprocentach z przedmówcami, że to co najważniejsze w kalamburach zostało z niej wykluczone (czyli tak zwany pierwiastek pokazuj, skacz, tańcz i rysuj byleby drużyna zgadła) - w Koncepcie zamykamy się w pewnych kategoriach znaków. Fakt faktem niektórym gra może się bardzo spodobać, szczególnie tym bardziej analitycznym, mniej skłonnym do wszelkiego typu ekspresji.

4

Enigma (edycja polska)

dodano: 15.11.2014

Świetna pozycja, na poszczególnych zagadkach można ćwiczyć refleks, spostrzegawczość - umiejętności manualne. Zarówno dla dzieci, jak i dorosłych - każdy w tej grze znajdzie coś dla siebie i jeszcze dodatkowo ta presja czasu. Muszę przyznać, że nie umiałam sobie z nią poradzić - wszystko wylatywało z rąk, pomysł się gdzieś ulatniał a przeciwnicy dobudowywali kolejne kafle i zdobywali punkty zwycięstwa.... Gra poruszyła we mnie instykt łamigłówkowicza i za to jej chwała. Mam wrażenie, że już niedługo zdecydujemy się na zakup gry. Dla mnie 5/5 - duży potencjał na dodatki ze względu na możliwe ogranie materiały, szczególnie kupki z wagami i odważnikami.

2

Serce Smoka

dodano: 15.11.2014

Choć bardzo nas przekonały karcianki dwuoosobowe Kosmosu ta pozycja nie podbiła naszych serc. Wspomniana losowość psuła rozgrywkę i nie mieliśmy za bardzo tej świadomości tzw. panowania nad grą, dlatego Serce smoka (nawet mimo pięknej figurki smoka) póki co nie trafi do naszego zbioru.

0

Kolejka (edycja polska)

dodano: 15.11.2014

Tak bardzo chciałam mieć Kolejkę, tak bardzo chciałam - jak zobaczyłam jej dodruk na Gramy to wręcz oszalałam ze szczęścia. Tak bardzo chciałam.... aż w nią zagrałam i już nie chcę. ;p zagraliśmy w czteroosobowy wariant (czyli według wszystkich prognoz najbardziej polecany) i niestety okazała się sucha jak wiórki. 1. W grze liczą się tylko kategorie produktów, wybierać poszczególne można oczywiście, ale nie jest to element rozgrywki, nie dostaje się za to dodatkowych punktów, więc w pewnym momencie już w ogóle nie czytaliśmy kart jakie bierzemy, także fun rzeczy prl-u trochę odpadł. 2. Ciekawym elementem gry są przepychanki kolejkowe - rzeczywiście trochę emocji tam było - kilka nieprzemyślanych ruchów, zagapień i już z pierwszego miejsca w kolejce można spaść na ostatnie - tu się zgadzam (samo życie). 4. Rozgrywka według nas dość nużąca, jest kilka etapów do wykonania co turę i tak długo aż ktoś uzbiera wszystkie swoje "cele". 5. Szata graficzna skromna, ciemna - klimatem pasująca do fabuły - tu jak najbardziej na plus. Kolejki jednak nie kupimy, cieszymy się że zagraliśmy raz. Dla nas wystarczy ;)

2

Tenzi

dodano: 15.11.2014

Gra wypróbowana podczas aktualnej edycji GRAMY w Gdańsku! ;) byliśmy dość pazerni, bo chcieliśmy uzyskać losy konkursowe, ale dzięki temu zaznaliśmy trochę zabawy w rzucaniu kostkami ;) bardzo krótka, bardzo losowa i bardzo zabawna - mimo swojej prostoty wyzwala ducha rywalizacji ;) na dłuższą metę raczej nużąca i pewnie nie zakupimy, ale na event i różne spotkania idealna ;) tzw. duży duch w małym ciele

1

Survive: Escape from Atlantis! 30th Anniversary Edition

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 10.11.2014

Aż trudno się nadziwić, że gra ma aż 30 lat ;) cudowna mechanika, emocji naprawdę sporo - graliśmy w dwie i trzy osoby. Już w dwie chodziła bardzo dobrze, ale w trzy stała się naprawdę niesamowitą gratką ;) naśmialiśmy się, nawywracaliśmy, nakarmiliśmy rekiny i potwory morskie. Poświęcaliśmy nawet swoich zawodników, aby zniszczyć rozbitków przeciwników. Daje mocno 5/5, uzupełniła naszą lukę na szybkie do wytłumaczenia i jednocześnie satysfakcjonujące gry na kilka osób;)

3

Rattus

dodano: 07.11.2014

Żałujemy, że póki co nie ma Rattusa w Rebelu za to jest do niego mocno przeceniony dodatek ;) dylemat moralny - najpierw kupić dodatek i potem czekać na grę? Gra naszym zdaniem bardzo dobra z idealną dozą interakcji negatywnej, bardzo dużo kombinowania, fabuła sprawna i logiczna - epidemia rozprzestrzenia się bardziej jeśli zaraza przejdzie do państwa z większą ilością szczurów, tam gdzie jest większa populacja, więcej ludzi ginie! ;) majstersztyk uważam pod tym względem. Póki co rozegrane dwie rozgrywki dwuosobowe z ogólnym rezultatem 1 do 1 ;) cały czas rozpracowujemy, czy karty bardziej przeszkadzają czy pomagają i przychyliłabym się raczej do pomagaczy! faktycznie w rozgrywce dwuosobowej lepiej by się chyba grało gdyby karty 6+ zeszły z planszy, ale nie mamy i do tego większych zastrzeżeń. Usatysfakcjonowani, grę polecamy i czekamy aż zasili Rebela ponownie!

3

Zakazana Wyspa

dodano: 05.11.2014

Design gry jak najabrdziej na plus, pięknie wykonane komponenty ;) niestety sama kooperka nieszczególnie nas zachwyciła - może gdybyśmy dopiero poznawali ten świat....może..., ale że wpadliśmy na nią już po większych tytułach, to nie mogliśmy się za bardzo odnaleźć. Zagraliśmy, wygraliśmy, odłożyliśmy! ;) polecamy jako wprowadzenie do świata gier kooperacyjnych ;)

6

Drako

dodano: 05.11.2014

Ładna figurka smoka! ;D i krasnoludów również - ciężko powiedzieć coś o jej wyważeniu po niewielkiej ilości rozgrywek, ale w każdym razie mieliśmy mieszane odczucia i na półce raczej nie zagości. ;) miałam wrażenie, że bardzo słabo rozegrana gra krasnoludami zupełnie przypadkowo prawie skończyła się zwycięstwem ;) emocji wielkich nie było, satysfakcji z gry też nie za wiele - ot takie przyjemne spędzenie czasu

3

PitchCar Mini

dodano: 05.11.2014

Biegaliśmy w kółko, zaczepialiśmy się co niemiara i napstrykaliśmy się za wsze czasy ;) gra przyjemna do rozegrania, jak dla mnie na kilka razy maksymalnie, więc na pewno nie zasili kolekcji ;) ale ćwiczy kondycję i przypomina kapselki na piaskownicy - także sentymentalny plus!

0

Wysokie napięcie (doładowana wersja)

dodano: 29.10.2014

Bardzo dobra ekonomiczna gra, która mimo prostoty zasad pozwala na zrobienie bardzo dużej ilości kombinacji ;) wygrać nie jest wcale tak łatwo i niestety nad czym baaardzo ubolewam jak to w grach ekonomicznych jeden błąd prowokuje kolejne, z których niemożliwością jest się wygrzebać do końca rozgrywki. Samo życie! ;D Takim sposobem, nierozsądne gospodarowanie początkowe doprowadziło do sytuacji, że zawsze byłam dwa kroki za pozostałymi, czego niestety nie udało mi się naprawić do końca gry ;( Licytacja w grze jest elementem ciekawym i wzbogacającym interakcję, przydaje się pokerowa twarz i trochę szczęścia! ja niestety w tym elemencie nie odnalazłam się w ogóle, raczej miałam wrażenie, że ciągle jestem stratna - no ale traktuje to jako nauczkę przed kolejną rozgrywką, w której to może tym razem uda mi się zbudować i zasilić killkanaście elektrowni! ;)

4

El Grande

dodano: 29.10.2014

W końcu udało mi się zagrać w kultową, w tym roku obchodzącą 18 lat grę ;) jestem pozytywnie zaskoczona, sprawiła mi wielką radość! Nawet udało mi się wygrać mimo że przez połowę gry wspomagałam ogon punktowy! Dużo śmiechu, dużo zabawy, dużo kombinowania i te psychologiczne gierki - z cyklu "nie zagram tego, bo tu się najbardziej opłaca, więc pewnie inni to zrobią" po czym w rezultacie wszyscy wybierają to samo miejsce ;p i to zaskoczenie, no bo ja myślałam, że ty myślałeś, że on myślał....... Nie da się ukryć, że tytuł gry roku jest zasłużony! Polecam ;)

3

Zaginione Miasta (Lost Cities)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 23.10.2014

Muszę przyznać, że z pewną rezerwą podchodziłam do tej gry argumentując "no bo przecież już mamy Battle line, a gdzieś przecież wyczytałam, że mechanika tych dwóch pozycji jest bardzo do siebie zbliżona". Uff na szczęście nie zostałam wysłuchana i gra pojawiła się w naszej kolekcji ;) początkowo błąkałam w niewiedzy i zgłębiałam tajniki grania a raczej ugrania jakichkolwiek dodatnich punktów - po zrozumieniu kluczowych kwestii okazało się, że gra jest dla prawdziwych kminiaczy i oferuje ogromne pole manewru jeśli chodzi o pozyskiwanie punktów. Jedno jest pewne - laik będzie miał bardzo duże problemy z wygraniem rozgrywki z bardziej zaawansowanym graczem ;) tzw. i omawiana "losowość" mu w tym na pewno nie pomoże. Jedyny minus jaki dostrzegam to szybko ścierające się karty o stosunkowo niestandardowym rozmiarze ;( Grę serdecznie polecam - miła rozgrzewka dla duetu!

3

Splendor

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 26.09.2014

Do tej pory rozegranych kilka rozgrywek z prognozą na dużo więcej ;) Przede wszystkim na uwagę zasługują pieknie wykonane żetony - na uwagę zasługuje ich solidność. Gram z Moją Drugą Połówką i jestem bardzo zadowolona z wyrównanych rozgrywek, które kończą się zazwyczaj "Ajć, jeszcze jedna rudna i też bym miał/miała 15 punktów". Polecam serdecznie wszystkim niezdecydowanym.

5

Dobble

dodano: 26.09.2014

Pochwalę się na początku, iż wygrałam Dobble w konkursie ku mojej wielkiej uciesze. Póki co wypróbowana kilka razy na cztery osoby - lekka, przyjemna w obsłudze choć do Asów tej gry nigdy chyba należeć nie będę ;) same porażki póki co i ciągłe zastanawianie się "Czemu ja tam nie widzę niczego wspólnego?" ;p ale to chyba odwieczny problem Dobble. Biega, krzyczy Pan Hilary, gdzie są moje okulary ;) Ciekawie wymyślone mini gry. Polecam serdecznie!

6

Osadnicy: Narodziny Imperium

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 25.09.2014

Piękna gra z prostymi do wytłumaczenia zasadami i mnóstwem możliwych kombinacji zachwyciła nas od pierwszej rozgrywki. Pierwszą partię rozegraliśmy polecanymi partiami, Barbarzyńcy kontra Rzymianie, wyniki okazały się mizerne - na poziomie trzydziestu paru punktów ;p każda kolejna rozgrywka przynosiła jednak wyższe wyniki, mocniejsze kombosy i wyższy poziom satysfakcji z grania. Póki co o balansie nie będę pisać zbyt wiele, skoro testerzy i sam Trzewiczek stwierdzili, że jest to znaczy że jest - choćbym go miała zobaczyć za kilkaset rozgrywek ;) póki co subiektywnie stwierdzam, że prościej mi się gra frakcją egipską niż innymi frakcjami. W Rzymianach największe wahania - raz bardzo dobrze, raz bardzo źle - w zależności od kolejności dociągu istotnych kart. A Barbarzyńcy wymagają zbyt agresywnej gry jak dla mnie. Nie da się ukryć, że każdy kto trochę pograł swoją ulubioną frakcję ma ;) z niecierpliwością czekamy na dodatki. Polecam grę każdemu niezdecydowanemu. Wciąga konkret!

8

Ultra Pro Standard Pro-Fit Sleeves 100

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 24.09.2014

Koszulki spełniły oczekiwania. Idealnie wpasowały się w rozmiar kart najnowszej gry Ignacego Trzewiczka "Osadnicy - Narodziny Imperium". ;)

2

Shadows over Camelot (Cienie nad Camelot)

dodano: 19.08.2014

Świetna gra kooperacyjna! Zaczynając zachwyty od początku. - piękne wydanie, dopracowane w każdym detalu figurki! gra cieszy oczy już od samego zapoznania z pudełkiem - za nami cztery rozgrywki, w tym dwie ze zdrajcą i dwie bez - póki co te ze zdrajcą niestety przegrane (ciężko jest znaleźć zawsze wygrywające rozwiązanie na razie, może za kilka rozgrywek załapiemy jakieś lepsze założenia początkowe) - pierwsza gra, gdzie bycie zdrajcą raczej martwiło niż cieszyło - przez świetny klimat gry człowiek na tyle wczuwa się w zdobywanie dobrych mieczy, że aż przykro coś psuć albo nie pomagać ;( mi się łezka w oku kręciła jak nie mogłam pomóc w wygrywaniu questów ;p - nie ma poczucia lidera i nudy, każdy musi ogarniać swoje karty, wybierać korzystne rozwiązanie, nie znika zaangażowanie poszczególnych graczy a dyskusję są twórcze i zażarte. Ogólnie - bardzo, bardzo polecam! ;)

11

Jaipur (edycja angielska)

dodano: 16.08.2014

Genialna gra karciana dla dwójki, gdy nie ma czasu na dłuższego mózgożera - Jaipur sprawdza się znakomicie ;) Najbardziej satysfakcjonujące dla mnie jest obserwacja przeciwnika, ta subtelna negatywna interakcja, wymuszanie niestandardowych i niepasujących do stworzonej koncepcji zachowań - wcześniejsza sprzedaż wartościowych towarów, zakończenie gry w niepasującym dla partnera momencie czy lepsze gospodarowanie wielbłądami. Po pewnym czasie, to właśnie małe szczegóły decydują o wygranej czy przegranej. Gra bardzo satysfakcjonująca, wciągająca a przy tym zasady tłumaczy się w 5 minut. Jedyny "minus" - układające się karty na stosie kart odrzuconych, przez to trzeba znaleźć jakiś dobry sposób ich szybkiego przetasowania, aby komuś za bardzo się nie poszczęściło w kolejnej rozgrywce ;)

4

Cartagena

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 16.08.2014

Skomplikowana w swojej prostocie - po rozłożeniu lekka nutka konsternacji i myśl "to co, teraz trzeba będzie przewieźć pewnie wilka, kozę i kapustę na drugą stronę", po wytłumaczeniu zasad (swoją drogą bardzo prostych) równie sprzeczne myśli z cyklu "hmmm to naprawdę ma się nam spodobać?", no i pierwsza rozgrywka a po niej zaskoczenie naprawdę dobrą grą o specyficznej mechanice. Szybka, satysfakcjonująca a wygrywają najlepsi! ;) POLECAM

0

Saint Malo

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 05.06.2014

Przede wszystkim w tej grze wartościowa jest innowacyjna idea malowania swoich zasobów i ruchów na planszy, dzięki czemu rozłożenie jej trwa całe 15 sekund ;) można spełnić się artystycznie, skorzystać z podanych w instrukcji symboli lub wymyślić swoje własne - kreatywność pełną parą. Jednak sama rozgrywka trochę mniej emocjonująca, ruchy trudno zaplanować, potrójne przerzucanie niewiele zmniejsza losowość. Ciekawym pomysłem jest tworzenie kombosów, choć i tutaj ryzyko nagłej wpadki z niemożnością wyrzucania wymarzonych zasobów jest iście prawdopodobne. Gra dużo lepsza od zwykłych kości choć do ewidentnych hitów bym jej nie zaliczyła, ale polecam dla wszystkich, dla których rzucanie kostkami i malowanie to prawdziwa frajda ;D

3

Świat Gier Planszowych #20

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 28.05.2014

Po szczegółowym przeczytaniu nie mogę napisać nic innego jak tylko, że znowu czuje się zainspirowana do grania i działania ;) i strasznie się cieszę że jest koło mnie osoba, która potrafi z dużą dozą cierpliwości tłumaczyć mi (najbardziej niecierpliwej osobie) zawiłości gier planszowych i zachęcić do grania w nawet najgorsze mózgożery.

0

Rosyjskie Koleje

dodano: 23.05.2014

Kolejna gra o pociągach z czołówki BGG ;) powinnam założyć osobą skarbonkę na takie właśnie okoliczności - tylko żal i smutek jak za dużo ciekawych rzeczy pojawia się w jednym czasie ;)

4

Świat Gier Planszowych #19

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 21.05.2014

Zdecydowanie wpadłam w wir kupowania Świata Gier Planszowych - zaraz po jednym połkniętym numerze na półce ląduje kolejny - cały czas ubolewam nad wprowadzonymi zmianami. Choć kupiłam również nowy numer pdf - został ściągnięty, przejrzany i zapomniany podczas gdy do papierowych ciągle wracam - ech, ciężka sprawa!

0

List Miłosny

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 21.05.2014

Gra okazała się na tyle dobra, że otrzymała ją w prezencie ode mnie moja nastoletnia siostra - mam nadzieję, że to nie ostatnia gierka, która wprawi ją w stan głębokiej euforii ;) 16 kart, ale jakich kart - nic dodać nic ująć, czy to starszy czy to młodszy każdy na nią zęby ostrzy ;)

3

Świat Gier Planszowych #25

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 21.05.2014

Świetne artykuły! napisane genialnym, łatwym, płynnym językiem - nawet jak jakiś gier nie było mi dane poznać ( a niestety jest takich mnóstwo - choć jeszcze żem młoda, zamierzam nadrobić ;p) to artykuły napisane tak, że aż staje się częścią testowej rozgrywki. Polecam wszystkim.

1

Świat Gier Planszowych #20

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 21.05.2014

Polecam wszystkim spragnionym wiedzy na temat świata planszówek - mi pomógł pewne kwestie zrozumieć, pewne uporządkować, czasem od podstaw zaciekawić - aktualnie zbieram archiwalne numery. Choć moje doświadczenie planszówkowe jeszcze laikowate - dość zabawnie się czyta o zapowiadanej premierze czegoś co już wiadomo, że dzisiaj jest w czołówce BGG ;)

0

Świat Gier Planszowych #18

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 21.05.2014

Wychodzi na to, że wykupując archiwalne numery ŚGP, zmieniam ich status w Rebelu na niedostępny - mam nadzieję, że czasopismo przez zmianę formuły wydania nie zniknie w umysłach planszówkowiczów - byłoby bardzo szkoda. Wierna fanka ŚGP ;)

0

Agricola

dodano: 17.05.2014

Najcudowniejsza gra na świecie BEZ dwóch zdań ;p;p to jest ta gra, o której zawsze będę mówiła "To jest ta najlepsza" - od niej zaczęłam przygodę z planszówkowym światem, zachęcona opowieściami mojej drugiej i wyjątkowej połówki. Nigdy nie pożałowałam tych chwil, które spędziłam na wchłanianiu zasad - od razu przypadł mi do gustu wiejski temat oraz mechanika - wszystko w tej grze jest bardzo logiczne i pasuje do historii, nie dziwią więc żniwa, rozmnażanie zwierząt, silnik napędzający produkcję jedzenia, żywienie rodziny. Tak jak na wsi wszystko ma swój porządek i swoją kolejność tak i tutaj nic nie jest zaburzone i oderwane od rzeczywistości. Karty - choć na początku nie ułatwiały gry, od pewnego momentu stały się kluczem do opracowywania coraz to nowych strategii. Z dobrego wykorzystania kart powstało pamiętne zdjęcie, które do dzisiaj wspominam z sentymentem - nazwałam je "Jak udało mi się pokonać mistrza gier planszowych" ;) Ech, mogłabym pisać i pisać! Polecam wszystkim serdecznie - dla mnie to obowiązkowa pozycja! ;)

11

Świat Gier Planszowych #22

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 16.05.2014

Numer przeczytany dogłębnie - uwielbiam w ŚGP fakt, że inspiruje do szukania nowych gier i często można do niego wracać - np po wypróbowania jakiejś nowej gierki, aby po raz kolejny zapoznać się z recenzją i wyłapać dodatkowe kluczki. Polecam wszystkim początkującym (jak ja) i tym bardziej zaawansowanym użytkownikom. ;p

2

Świat Gier Planszowych #24

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 16.05.2014

Jestem na etapie wykupowania starszych egzemplarzy z Rebela - nadal podtrzymuje opinie, świetnie wydane, ciekawe i inspirujące dodatki poprawiające odbiór czasopisma przez czytelników, genialne wywiady i przemyślane recenzje. Czekam na nowy numer online i ubolewam nad brakiem papierowych.

2

Epoka Kamienia (Stone Age)

dodano: 11.05.2014

Miałam okazję grać w cztery osoby i póki co wrażenie bardzo in plus - dobra mechanika, nie nudzi się, wzbudza odpowiednie emocje, czego chcieć więcej od planszówki. Polecam serdecznie i sama nie mogę doczekać się kolejnych rozgrywek.

4

The Castles of Burgundy

dodano: 10.05.2014

Jestem po kilku rozgrywkach i czuje pewien "euroniedosyt" - to nie jest gra, po której z wypiekami na twarzy czeka się na kolejną rozgrywkę - raczej na zasadzie "skończyło się, no to ok - zagramy w coś innego" - co nie zmienia faktu, że zgadzam się z przedmówcami - zasady proste do ogarnięcia a kminy trochę jest.

4

Świat Gier Planszowych #26

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 10.05.2014

Nic lepszego dla fanów planszówek znaleźć nie można - choć nowy numer dostępny jedynie w wersji pdf, nie rozstanę się z nimi - śledzę konkursy, czyham na nagrody i wam też polecam.!

1

Świat Gier Planszowych #27

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 10.05.2014

Genialne czasopismo - można znaleźć w nim i dużo wiedzy i dużo śmiechu. Po przeczytaniu artykułów mam ochotę jedynie kupować nowe tytuły i grać i grać.....!

2

Dixit

dodano: 10.05.2014

Świetna imprezowa gra ;) odpowiednie towarzystwo + odpowiednie trunki + odpowiedni humor = genialny wieczór z Dixitem - pozwala niesamowicie rozwinąć wyobraźnię i wykreować skojarzenia, które się "filozofom nie śniły". Serdecznie polecam w większym gronie!

10

Samuraj

dodano: 10.05.2014

Specyficzna gra - tak bardzo specyficzna jak specyficzny jest jej autor ;p klasyk, który wypada mieć - w promocji gra naprawdę warta swojej ceny - nie zachwyciła mnie w przeciwieństwie choćby do Battle line, ale ma to coś, ma ten wyjątkowy kniziowy klimat ;)

7

Carcassonne

dodano: 10.05.2014

Nie zachwyciła mnie jakoś szczególnie - choć może dam jej jeszcze szansę ;p tłumaczę to faktem, że do świata planszówek zostałam wprowadzona Agricolą ;p także wymagania rozgrywek od razu wzrosły. Machanizm wydaje się sensowny, ale to nie gra gdzie z wypiekami na twarzy wykonuje kolejne ruchy.

4

Świat Gier Planszowych #28

dodano: 10.05.2014

Bardzo dobry numer - dopiero teraz niestety odkryłam ŚGP i jestem niezmiernie zawiedziona brakiem papierowej wersji - póki co plan jest taki, że kupiłam w pdfie a wydruk zrobię na własną rękę ;) świetna redakcja, dopracowane recencje, nic tylko kupować, czytać, czerpać wiedzę.!

1

Ticket to Ride: 10th Anniversary Edition

dodano: 10.05.2014

Też mam niesamowity dylemat - jestem ostatnimi czasy wielką fanką pociągów i te małe, ładne, dopracowane elementy doprowadzają mnie do pasji - choć drogi to produkt, może jednak się skuszę ;)

2

Innowacje

dodano: 10.05.2014

Bardzo wałkowana przez nas gra - polecam i oceniam ją jako bardzo dobrą, choć ilość kart bardzo przytłacza a znajomość ich niezmiernie pomaga - zarówno w wygrywaniu jak i w odpowiednio zbilansowanym czasie rozgrywki. Cieszę się, że nie poddałam się na początku mojej przygody z innowacjami, dzięki czemu mogłam cieszyć się wieloma satysfakcjonującymi rozgrywkami. Z rzeczy przyziemnych: karty w poszczególnych epokach faktycznie mało zrównoważone - dziesiątki praktycznie bez wyjątku rzucają na kolana i pozwalają w kilkanaście sekund zakończyć rozgrywkę, ale czy z drugiej strony jeśli komuś jako pierwszemu udało się dojść do tej epoki to czyż nie zasługuje na wygraną ;p? w końcu to kunszt sam w sobie. Niektórzy zarzucają innowacjom, że jednym dobrym ustawieniem da się wygrać całą grę - z tym zarzutem się nie zgodzę - trafiały się tragiczne w skutkach kombosy rozwalające przeciwnika na łopatki, ale w większości przypadków dało się z tego dość szybko wyjść dokładając odpowiednie symbole i blokując tym samym niewygodne przymusy. Więcej uwag póki co nie mam - zaczynam swoją przygodę z Glory to rome i póki co dwie poddane rozgrywki - gdyby nie wcześniejsze doświadczenie z innowacjami byłabym do dalszej walki skutecznie zniechęcona a tak nadal szukam okazji do nowych prób. Grę polecam - jest emocjonująca, wciągająca, wymagająca - czasem jedynie prowokuje paraliż decyzyjny.

12

Monopoly Polska

dodano: 05.05.2014

Niekończąca się nigdy gra, w której nie podejmuje się praktycznie żadnej decyzji - nie wiem, czy udało mi się poznać inną, tak sławną grę familijną, na podobnie niskim poziomie. Żałuje, że moje dzieciństwo nie obfitowało w lepsze tytuły - rozumiem sentyment do tej gry, lecz samej już nie polecam ;)

7

Terra Mystica

dodano: 05.05.2014

Póki co jestem po trzech rozgrywkach dwuosobowych, gra zrobiła na mnie piorunujące wrażenie - jest wymagająca, zrobienie odpowiedniego mechanizmu do zdobywania punktów jest ogromnym wyzwaniem. Pierwsza gra poszła według zalecanego wariantu dla rozruszania zaciemnionych zakamarków w mózgu i zapoznania z zasadami, na każdą kolejną losowo wybieraliśmy rasy, tak aby żadna wcześniej grana nie powtórzyła się. Oj ciężkie to zadanie, jestem prawie pewna, że wszystkie rasy są odpowiednio wyważone i każdą da się wygrać jednakże trzeba odpowiednio poznać grę, aby wycisnąć z danej rasy możliwie najwięcej mocnych punktów. Rasy różnią się poziomem trudności rozgrywania, ale nie balansem - przynajmniej moim subiektywnym zdaniem (choć przypominam, wypróbowałam dopiero kilka). Gra jest ciekawa i wciągająca - rozgrywka dwuosobowa trwa tylko około godziny - po dzisiejszej czułam się co najmniej spocona intelektualnie - po każdej nachodzą myśli i refleksje "co można było zrobić lepiej/inaczej/bardziej efektywnie.". Nie zgadzam się z opiniami negatywnymi na temat rozgrywki dwuosobowej - plansza i tak czy siak ulega zacieśnieniu, bo jeśli chcemy działać to chcemy również zdobywać moc, co umożliwia nam np. nasz przeciwnik, no i przede wszystkim zmniejszony wydatek na faktorie to niemały rarytas a pieniądze w TM raczej się nie przelewają. Graliśmy póki co Nomadami, Wiedźmami, Niziołkami, Gremlinami, Kultystami, Krasnoludami - wygrywały odpowiednio: Wiedźmy, Niziołki, Kultyści Do statystyk ma to się nijak, postaram się napisać za kilkanaście rozgrywek za jakiś czas ;) Grę polecam, odkrywanie jej detali jest jedną z ciekawszych rzeczy w planszówkowym świecie!

10

Wsiąść do Pociągu: Europa

dodano: 30.04.2014

Gra mnie urzekła ;) ale może to dlatego, że uwielbiam pociągi. Wymaga kombinowania, małe detale są istotne, idealna dla osób, które dopiero stykają się z planszówkowym światem. Jedna wada zauważona póki co przeze mnie - gdy dwie osoby zachodzą sobie drogę, korzysta ta trzecia. ;)

14

List Miłosny

dodano: 29.04.2014

Bardzo dobra gra ;) nie taka po której przegrana bardzo boli, bo prawda jest taka - wygrać może każdy, niezależnie od stopnia zaawansowania. Nigdy nie kłam, czasem blefuj - jest na to kilka sposobów. Satysfakcjonująca, nie nudzi się szybko - lepiej chodzi w trójkę niż w dwójkę. Idealna w przerwie między obiadem a deserem, do plusów należy również fakt, że można grać w nią dosłownie wszędzie.

4

Potwory w Tokio (stara edycja)

dodano: 29.04.2014

Od trzech osób zaczyna się zabawa - nazywana grą imprezową, choć ja póki co na imprezy nie polecam - nam nie wyszła, w 6 strasznie się dłużyła i wspierała zdecydowanie pasywne zachowania, emocje jak na rybach - natomiast w trójkę chodziła doskonale. Nie do końca rozumiem ideę kart, niby są, niby jest ich dużo, niby mają urozmaicać a my braliśmy je w sumie tylko dlatego, żeby rozgrywka nie stała się zbyt nudna. Dobra ekipa potrafiąca wczuć się w klimat potworów mile widziana, już jedna nudząca i marudząca na potwory osoba potrafi zepsuć grę innym graczom. Miła odskocznia po lub przed mózgożerną partyjką np. Brassa. Generalnie polecam, choć do ideału jej daleko.

8

Battle Line

dodano: 29.04.2014

Idealna proporcja czasu do skomplikowania. Po kilku partiach rozegranych wieczorem, śniły mi się cyferki i najróżniejsze kombinacje. Wciąga, nie umiemy zagrać jednej rozgrywki bo każdy z nas ma niesamowitą potrzebę tzw. "odegrania". I tak w kółko, aż do momentu stwierdzenia "Stop, nasze mózgi się przegrzały". Battle line wymaga móżdżenia, wymaga odwagi i intuicji i to chyba wbrew pozorom ta ostatnia jest najważniejsza, bo tak bardzo boli kiedy zaraz po tym jak zdecydowaliśmy się zagrać coś słabszego wpada nam do ręki piękny, kuszący klin - tylko że co z tym co już dołożyliśmy wcześniej na stół? ano właśnie nic - z bólem serca w kilka sekund zmieniamy plany. Perfekcyjna gra na rozruszanie szarych komórek i bardzo wciągająca. Polecam serdecznie nie tylko matematykom.

3

Brass

dodano: 29.04.2014

Nie bez powodu zwą ją mózgożer - po trzyosobowej rozgrywce trwającej ładne 150 minut aż para leciała z nozdrzy. Moim zdaniem przegenialna w swoim skomplikowaniu, po pierwszej partii poprzedzonej godzinnym tłumaczeniem zasad byłam pewna, że umiejętność wykorzystywania ich w praktyce przyjdzie niezbyt wcześnie. Pierwsza gra faktycznie jeszcze z wieloma niepewnościami i bezcelowymi ruchami, kolejna natomiast wyjaśniła potrzebę tych wszystkich zdawałoby się niemających znaczenia kluczków w zasadach. Wiem, że każda kolejna przyniesie coraz to nowe wrażenia, bo Brass właśnie taki jest - raz rozegrany już nigdy nie zostanie zapomniany. Wciąga, fascynuje, przeraża, zachwyca - w głowie tylko rodzą się myśli "a gdyby tak więcej węgla", "czekać aż ktoś mi wybuduje tory czy sam się rozbudowywać", dylematów jest mnóstwo, dlatego żadna gra w Brassa nigdy nie będzie taka sama jak poprzednia. Trzeba również wspomnieć, że trudność i długość kminienia wzrasta wraz z drugą połową rozgrywki. Polecam grę wszystkim, którzy czują potrzebę niesamowitej satysfakcji z grania i przede wszystkim lubią się porządnie zmęczyć.

10

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Monster Manual