English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Dobble Harry

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 145 / Październik 2019

pobierz
REBELowe PDKi
Szkoły grają!

Komentarze użytkownika: Alan91

Alan91

Warszawa

Komentarze tego użytkownika

Zdobyte trofea

Obserwowani i obserwujący

Komentarze (99)


Twilight Imperium: Shattered Empire

dodano: 23.02.2015

Bardzo ciężki, długi tytuł dla hardkorowych graczy. Rozgrywki po kilka - kilkanaście godzin to wcale nie rzadkość :P Co nie zmienia faktu że jest świetnie wykonany, przemyślany i oferuje dużo strategicznych rozkmin.

4

Cytadela

dodano: 23.02.2015

Dobra gra na wiele okazji, z jednej strony spekulacja, przewidywanie jaką rolę wezmą współgracze, z drugiej trochę wystawiania budynków i korzystania ze zdolności. Proste założenia, a wiele kombinacji, godne polecenia :)

9

Carcassonne

dodano: 23.02.2015

Klasyk, coś dla wprowadzenia ludzi w planszówki, bo fanom rozkmin zawsze będzie przeszkadzać ogromna losowość w doborze kafelków. Prosty, w miarę szybki, a dla zagorzałych fanów czeka tabun dodatków ;)

11

CardioAlarm!

dodano: 23.02.2015

Ta gra rzeczywiście może przyprawić o zawał :D Mnóstwo emocji, adrenaliny i pośpiechu w wykładaniu kart, istne szaleństwo, dobre na imprezy :)

1

Zombiaki

dodano: 23.02.2015

Stara jak świat, prosta gierka dla dwóch osób. Ciekawie zaprojektowane karty gwarantują regrywalność, temat dość powszechny wśród graczy, zresztą, co tu dużo pisać o klasyce? Po prostu się sprawdza.

2

Horror w Arkham

dodano: 23.02.2015

Wielu szaleje za tą grą, jednak dla mnie zawsze będzie to a) horror w setupie b) gra w której najczęściej jest jedno, góra dwa dobre rozwiązania, co psuje kooperację jeśli macie jednego lidera który wszystko rozkminia. Z kooperacji 100 razy bardziej wolę Robinsona.

9

Talisman: Magia i Miecz (druga edycja polska)

dodano: 23.02.2015

Wiem że to uwielbiana przez wszystkich klasyka, ale mimo wszystko trudno mi mieć przyjemność z gry gdzie praktycznie jedyną decyzją do podjęcia jest: iść w prawo czy w lewo? Wolę tytuły dające większą swobodę wybory, a też mające swój klimat.

11

111 - Alarm dla Warszawy

dodano: 23.02.2015

Proste zasady, trochę planowania, czasami trochę szczęścia w kościach, na pewno dobre dla młodszych i na wprowadzenie w planszówki, gra się szybko i sprawnie.

3

Bohaterowie wyklęci

dodano: 23.02.2015

Dobra gra, fajnie zrobiony historyczny aspekt, ciekawa mechanika z misjami i częściową kooperacją, pozostawia wiele miejsca na spekulacje, negocjacje, kalkulacje. Grałem już ileś razy ale wciąż mi się nie znudziła ;)

2

Wiedźmin: Gra Przygodowa

dodano: 23.02.2015

Zaskakująco proste zasady jak na Trzewika, gra wykonana dobrze i fajna w rozgrywaniu. Nie zawsze czuć powiązanie klimat-mechanika, bo wykonując misje liczą się tylko wskazówki i parę innych rzeczy, a treść danej misji nie ma wpływu na grę.

4

Fasolki (Bohnanza)

dodano: 23.02.2015

Bardzo fajna prosta gierka dla towarzystwa, zapewnia dużo śmiechu, a przy okazji i nauczy trochę negocjacji i handlu. Sprawdzone na imprezach ;)

5

Targi (edycja angielska)

dodano: 23.02.2015

Dobry eurosuchar, z ekonomią surowcową, standardowo dużą dawką walki o pola i wyrywaniem sobie wartościowych kart. Nowością jest mechanika doboru dwóch pól a trzeciego na przecięciu się linii prowadzonych przez poprzednie pola.

1

Rój (Hive)

dodano: 23.02.2015

Dobre, proste w obsłudze, szybkie, niebanalne, godne polecenia dla dwóch osób. Wszystko zależy od ruchów innych graczy, co podobnie jak w szachach buduje regrywalność.

2

Sabotażysta

dodano: 23.02.2015

Klasyka imprez i integracji, proste zasady, tajemne role dobrych i złych. Problemy mogą pojawiać się wtedy kiedy np. ktoś sabotuje wszystko a priori, bez różnicy na rolę i ma z tego dziką przyjemność :P Polecam, choć dla tych co wolą trochę więcej intryg i pomyślunku lepsze będzie Resistance.

3

Jaipur (edycja angielska)

dodano: 23.02.2015

Świetna gra dla dwóch osób, ciekawie i dość realistycznie oddano mechanizmy rynkowe, trzeba być uważnym i patrzeć na to co może zrobić przeciwnik. A przy tym gra się sprawnie, a zasady są krótkie i łatwe do przyswojenia.

1

Takenoko

dodano: 23.02.2015

Takenoko (nie mylić z Tokaido :P) to dość proste euro, gdzie mamy kilka akcji do wyboru, a cele za które punktujemy możemy dobierać sobie na bieżąco. Nie mam jakichś szczególnych zarzutów, ale rozgrywka mnie nie porwała.

2

Potwory w Tokio (stara edycja)

dodano: 23.02.2015

Prosta gierka, napierdzielanka z dużą dawką emocji i losowości. Dobry przerywnik czy coś to integracji na imprezie.

5

Archipelago

dodano: 23.02.2015

Gra cudowna dla fanów rzeczy cięższych, długich, a przy tym klimatycznych. Archipelago jest wyjątkiem wśród rozkminowych gierek, bo tematyka jest bardzo mocno powiązana z mechaniką, a wszystko bardzo pieczołowicie wyważone. Jest mnóstwo prawidłowości na które trzeba uważać, a różne decyzje innych graczy, karty usprawnień/postaci oraz celów zapewniają wysoką regrywalność. Bardzo polecam.

4

The Resistance: Agenci Molocha

dodano: 23.02.2015

Mój niezbędnik imprezowy, grają w niego wszyscy, wciągają się, chcą jeszcze raz i jeszcze raz. Dużo lepsze od zwykłej mafii, bo jest więcej ciekawych rozkmin, a nikt nie ginie i nie ma prowadzącego, więc wszyscy się bawią :)

2

Neuroshima: Konwój (2ed)

dodano: 23.02.2015

Z jednej strony spoko rozkminowa gierka dla dwóch osób, z drugiej - użeranie się z ikonkami, do których nie ma kart pomocy = ciągłe wyrywanie sobie i wertowanie instrukcji, gdzie wszystko jest małym druczkiem z dużą ilością tekstu. Gra fajna, ale u mnie zaginęła wśród innych tytułów.

4

Pory roku (Seasons)

dodano: 23.02.2015

Gra ciekawa, z jednej strony trochę euro z planowaniem, surowcami, zagrywaniem kart i pewną ilością negatywnej interakcji, z drugiej jakiś fantastyczny klimat, tylko trudny do poczucia bo szerzej nieznany, z trzeciej kostki które wnerwiają losowością i płatają figle, z czwartej zestawy kart które dają przewagę tym, którzy znają na pamięć ich zdolności i wiedzą co i jak wybierać w drafcie. Gra wykonana raczej dobrze, choć mam mieszane uczucia.

1

Mały Książę

dodano: 23.02.2015

Niby taka prosta gierka dla dzieci, bajkowość, słodycz... A tak naprawdę większość gry spędziłem na myśleniu jak tutaj podłożyć innym świnie i komu sprzedać baobaba żeby się za bardzo nie dorobił, co oczywiście traktuję bardziej jako plus niż minus ;)

6

Libertalia

dodano: 23.02.2015

Bardzo przyjemna gra z symetrycznymi taliami, których jednak zawsze używa się nieco inaczej ;) Dużo spekulacji, postaci są fajnie tematycznie dopasowane do swoich zdolności, więc rzeczywiście czuć ten piracki klimat :)

2

6 bierze!

dodano: 23.02.2015

Dobra imprezowa gierka z dawką spekulacji i śmiechu, kiedy wciąż bierze się na tę nieszczęsną szóstkę. Można grać w trybie bardziej i mniej taktycznym w zależności od doboru kart, co zdecydowanie poszerza grono odbiorców.

5

Elfenland

dodano: 23.02.2015

Bardzo proste zasady, bajkowa konwencja i ciekawe rozwiązanie mechaniki - oto przepis na Spiel des Jahres ;) Emocjonująca, wciągająca, a zawsze i nieco zmuszająca do myślenia.

1

Caylus (edycja polska)

dodano: 23.02.2015

Sprawne, dobrze działające euro, wprawdzie nieco suche, bo nie udało mi się wczuć w średniowiecznego budowniczego, ale nie to jest głównym aspektem. Bardziej liczy się planowanie, reagowanie na posunięcia przeciwnika, a czasami odpowiednie podkładanie świń poprzez ruchy szeryfa.

2

Tokaido

dodano: 23.02.2015

Prosty filler, skierowany do szerokiego grona odbiorców, w sumie w grze brakuje ciekawych wyborów czy strategicznych decyzji, ale myślę że nie o to tutaj chodzi. Fani kultury Japonii będą zachwyceni ;)

6

Hanabi (edycja polska)

dodano: 23.02.2015

Świetna gra, wnosi świeżość w kooperację. Powstały całe systemy dawania sobie wskazówek, osobiście przypominające mi trochę licytację brydżową. Hanabi uczy uwagi, koncentracji, wyciągania logicznych wniosków i naprawdę wciąga ;)

6

Puerto Rico (stara edycja)

dodano: 23.02.2015

Klasyka euro, dość proste zasady sprawiają że można ten tytuł polecić też początkującym. Dużo różnorodnych budynków zapewnia mnogość strategii i dróg do zwycięstwa.

7

Agricola

dodano: 23.02.2015

Klasyczna ekonomiczna gierka, temat który wszyscy mogą powszechnie łyknąć i do tego sporo takiej chłopskiej bidy i wiązania końca z końcem ;) Bardzo dobrze zrobiona mechanika, która wymusza sporo interakcji przy walce o pola z surowcami lub akcjami, a jednocześnie unikalne karty usprawnień czy pomocników dają ogrooomną regrywalność.

14

Wysokie napięcie (doładowana wersja)

dodano: 23.02.2015

Fajne euro o niecodziennej tematyce, sprawnie działa mechanizm licytacji (i podpuszczania innych żeby zapłacili więcej ;) Sprawdza się również mechanizm popytu-podaży i zmian w cenach różnych paliw, co wymusza dostosowywanie swojej strategii. Generalnie polecam.

3

Ora et Labora

dodano: 23.02.2015

Dobrze zrobione euro, z wieloma możliwościami i kombinacjami wykorzystania budynków i własnej przestrzeni. Dla graczy lubujących się z rozmyślaniach nad kolejnym ruchem i planujących długofalowo.

2

Cywilizacja: Poprzez wieki (stara edycja)

dodano: 23.02.2015

Bardzo dobra gra cywilizacyjna, chyba najbardziej rozpowszechniona i ceniona. Ogromna regrywalność, stos możliwości, długie planowanie do przodu. Czasem tylko losowość talii, szczególnie militarnej, bywa wkurzająca, ale poza tym mechanika działa świetnie. Grafiki nie powalają na kolana, ale to już rzecz drugorzędna.

1

Dominion (edycja angielska)

dodano: 23.02.2015

Klasyka deckbuildingu, bardzo ciekawa i regrywalna, jedynym mankamentem jest granie na złoto, które sprawdza się dobrze przy każdym zestawie kart i może nieco psuć rozgrywkę tym którzy wolą kombinować z kartami.

1

Stone Age (edycja niemiecka)

dodano: 23.02.2015

Fajne euro z różnymi możliwymi strategiami, pewną dozą losowości w postaci kostek, ale rzuca się nimi na tyle często że nie jest to uciążliwe, raczej urozmaica rozgrywkę i dokłada element spekulacji i ryzyka. Generalnie tytuł regrywalny i miodny, polecam :)

1

Im Jahr des Drachen

dodano: 23.02.2015

Klasyczne suche euro felda, temat rzecz jasna doklejony, ale zasady zmuszające do myślenia, planowania i reagowania na działania innych graczy. Do polecenia :)

2

Blokus (edycja angielska)

dodano: 23.02.2015

Klasyka gierek abstrakcyjnych, proste zasady i duża regrywalność, cóż tu więcej mówić? Jeśli są tu fajni prostoty, a nie gier mających tony zasad czy ociekających klimatem, to nic tylko brać i grać.

1

Qwirkle

dodano: 23.02.2015

Na piewszy rzut oka prosta gra abstrakcyjno-logiczna, ale dobrać odpowiednią strategię, biorąc pod uwagę ruchy innych graczy to wcale nie takie proste jak się wydaje ;)

2

Taboo (edycja polska)

dodano: 23.02.2015

Klasyk imprez, mnóstwo kart zapewnie długie godziny ciekawej zabawy, śmiechu i adrenalinki z powodu upływającego czasu.

3

Abalone Classic (pierwsza edycja)

dodano: 23.02.2015

Klasyczna gierka dwuosobowa, z prostymi zasadami i mnóstwem kombinacji. Dobry przerywnik, daje więcej możliwości niż np. takie warcaby, a jednocześnie jest łatwiejszy do ogarnięcia i w miarę szybki.

3

HEY! That´s my Fish! (Hej, to moja ryba!)

dodano: 23.02.2015

Bardzo prosta gra z dużą interakcją i kupą zabawy, może spełniać rolę odprężającego przerywnika, choć trzeba też trochę pomyśleć nad ruchem, bo inaczej łatwo zostać na małym kawałku lodu z prawie niczym :P

1

Tikal (edycja angielska)

dodano: 23.02.2015

Gra dość prosta i dobrze zbalansowana, mogłaby służyć jako wstęp do czegoś trudniejszego. Wykonanie bez zarzutu. Mnie jakoś szczególnie nie porwała.

1

WarCraft: The Board Game

dodano: 23.02.2015

Wykonanie i klimat fajny, ale brakuje balansu, jest trochę niepotrzebnych komplikacji. Może i fan Warcrafta będzie zadowolony, ale jednak są lepsze tytuły tego typu.

1

Tezeusz: Mroczna Orbita

dodano: 23.02.2015

Dobra gra strategiczno-wojenna, można tłuc ciekawe kombosy i czuć klimat obcego ;) Mechanika z jednej strony ma element oryginalności w postaci nietypowej zasady ruchu pionków, choć z drugiej strony odziera mi to trochę Tezeusza z klimatu, bo np. w pomieszczeniu z 3 obcymi i 1 marines nagle ci ostatni dostają kopa w tyłek i idą przez pół stacji, nie mając żadnej interakcji z wrogami czającymi się w innych pomieszczeniach :P Trochę dziwne, ale gra się miodnie.

3

Pośród Gwiazd

dodano: 23.02.2015

Fajna, działa jak podrasowane 7 cudów świata, jest trochę urozmaiceń w postaci ras, kart celów czy konfliktów, co zapewnia więcej regrywalności. A poza tym standardowo: draft, układanie pasjansa, rozkminy.

1

Pretor

dodano: 23.02.2015

Gra ciekawa, oryginalna mechanicznie, bo nasi workerzy z czasem stają się lepsi, a potem odchodzą na emeryturę i musimy ich utrzymywać ;) takie życiowe. Dobrze zbalansowane euro z wieloma możliwościami i kombinacjami nt. zdobywania surowców i budowania budynków. Polecam.

2

Myrmes

dodano: 23.02.2015

Ciekawe euro o dość powszechnej tematyce, standardowo: planowanie, zbyt krótka kołderka, interakcji nie aż tak dużo, ale zawsze trochę. Ogólnie przyzwoity tytuł.

2

Diplomacy

dodano: 23.02.2015

Fajna gra strategiczna dla wielu graczy, problemem może być to, że średnio gra się w mniej niż 7 osób, a i tak na samym początku 1-2 osoby odpadną i będą się nudzić podczas gdy reszta będzie kminiła i intrygowała w pocie czoła. Kolejną wadą jest mechanika sprzyjająca patowym sytuacjom, ale generalnie gra jest godna polecenia jeśli powyższe mankamenty są dla kogoś dużą przeszkodą i ma się wrodzone ambicje imperialne ;)

2

Twilight Struggle: Deluxe edition

dodano: 23.02.2015

I jak tu nie chwalić najlepszej gry w rankingu BGG? ;) Świetna dwóosobówka, klimat, dobra mechanika, niestety dobrzy znawcy tej gry mają przewagę nad nowicjuszami, bo znajomość kart i wydarzeń bardzo pomaga. Niemniej jest bardzo ciekawa i wciągająca, przy okazij opisując kawał historii.

7

Lewis & Clark (edycja polska)

dodano: 23.02.2015

Gra bardzo spodobała mi się od pierwszego wejrzenia, oryginalna mechanika prowadząca do ciekawych rozkmin, ciekawe formy interakcji. Wadą może być trochę downtime potęgowany tym, że sytuacja bywa nieco zmienna, ale nie przeszkadza to w robieniu długofalowych planów. W swojej pierwszej rozgrywce w początkowych turach byłem na szarym końcu, ale dzięki dobrej strategii skończyłem jako pierwszy mają jeszcze spory zapas. Polecam, bardzo spodobała mi się i mechanika i klimat.

2

Mali Powstańcy: Warszawa 1944

dodano: 23.02.2015

Prosta, fajna gierka z dobrym tematem historycznym, poleciłbym fanom lżejszych tytułów i dzieciom. Ładnie wykonana, zawiera elementy kooperacji jak i rywalizacji.

1

Boże Igrzysko: Magnaci

dodano: 23.02.2015

Grałem raz, ale dupy nie urwało. Zależy od tego jak bardzo lubi się mechanikę spekulacji i licytacji, na której opiera się praktycznie wszystko. Przy 5 graczach bardzo trudno przewidzieć co kto da i gra się nieco na ślepo. Historyczny klimat jak najbardziej dobrze oddany, mamy karty ze zdolnościami dopasowanymi do historii i autentyczne konflikty tamtych czasów. Jednak mnie mechanika zmęczyła na tyle, że drugi raz chyba bym do niej nie usiadł.

1

Sigismundus Augustus. Dei gratia Rex Poloniae

dodano: 22.02.2015

Bardzo fajna gierka, choć jest to coś dla osób lubujących się w rozkminach i których nie odstraszą skomplikowane zasady i raczej długi czas rozgrywki (choć ten można modyfikować - jest wersja krótsza i dłuższa). Mnóstwo ciekawej interakcji, myślenia, głosowania, podkładania innym świń, dobrze oddaje to atmosferę szlacheckich przepychanek. Fajny klimat, ładne karty, historyczne postaci, wszyscy tylko narzekają na plastikowe pionki, ale w dodruku mają już być drewniane ;) Polecam.

0

Arka Zwierzaków

dodano: 22.02.2015

Świetna gra, proste zasady i zróżnicowane poziomy trudności, z którymi nawet dorośli miewają spore problemy ;) tak więc zakres wiekowy jest wbrew pozorom szeroki. Polecam na imprezy, dla dzieci, a także jako przyjemny filler.

3

First to Fight

dodano: 22.02.2015

Grałem raz, więc nie chcę stawiać zbyt kategorycznych sądów, ale takie mam wrażenia: ciekawa gra, ładne grafiki, fajnie oddane historyczne realia, możnaby spokojnie trochę się z niej trochę nauczyć ;) Jedyne czego się obawiam, to że na dłuższą metę można się znużyć, gdyż wydarzenia historyczne zawsze będą te same i będą szły w tej samej kolejności, czego trudno uniknąć w grze historycznej, ale w innych grach często nieprzewidywalność wydarzeń i setupu stanowi klucz regrywalności.

0

Battlestar Galactica - Gra planszowa

dodano: 22.02.2015

Klasyka gier częściowo kooperacyjnych, gdzie losujemy ukryte tożsamości i dzielimy się na dobrych i złych. Bardzo dobrze oddany klimat, ciekawa mechanika, duża regrywalność biorąc pod uwagę różne karty postaci, kryzysów, zdolności etc. Godna polecenia :)

4

A Game of Thrones: The Board Game

dodano: 22.02.2015

Bardzo fajna gra strategiczna dla wielu osób, gdzie losowość jest mała i można ją sobie ograniczyć (karty talii Westeros - można grać z odkrytymi pierwszymi trzema). Trudno też zostać całkowicie wyeliminowanym, więc z jednej strony gra się długo, a z drugiej - rodzi to spore pole do kingmakingu - czyli gracze którzy i tak nie wygrają, bo dostali w ciry, mogą swoimi działaniami zadecydować o tym, kto wygra. To bywa irytujące, ale nie zmienia to faktu że gra jest bardzo porządna, a zasady nie takie straszne jak się wydają, wystarczy złapać główne koncepty.

3

Neuroshima HEX (edycja 3.0)

dodano: 22.02.2015

Bardzo fajna gierka bitewna, w podstawowej wersji dość proste reguły, szybko się gra, duże replayablity, czasami tylko losowość lekko boli. Mnóstwo dodatków, a wraz z nimi mnóstwo zdolności, których już nie idzie spamiętać jeśli nie gra się regularnie, ale z drugiej strony możliwości różnych starć frakcji jest bez liku.

6

Tzolkin: Kalendarz Majów

dodano: 22.02.2015

Świetna gra, nowatorska mechanika, dużo kombinowania. Polecam planszówkowym wyjadaczom, osobiście uważam Tzolkina za najbardziej mózgożerną gierkę w jaką grałem, gdyż trzeba przewidywać ruchy czasem i na 4-5 tur do przodu, liczyć ile przesuną się dane koła etc. Na pewno jeśli zagracie z kimś doświadczonym, będziecie mocno w plecy, bo dopiero po kilku partiach ogarnia się możliwości, combosy i strategie. Niemniej bardzo fajna gierka, polecam.

10

K2 (nowa edycja)

dodano: 22.02.2015

Prosta, dobrze wykonana i wyważona gierka, w sam raz na początek z planszówkami. Starym wyjadaczom takim jak ja nie sprawia już takiej frajdy jak kiedyś, ale zagrać zawsze można.

5

Świat Dysku - Ankh Morpork

dodano: 22.02.2015

Gra do polecenia wszystkim fanom świata dysku i gier gdzie dużo się dzieje, jest rozpierdziel na całego ;) Bo fani strategii się zawiodą, jest spora losowość i sytuacja na planszy może się diametralnie zmienić z tury na turę. Czasem chce się coś zrobić, a nie podejdzie właściwa karta. Czasem dostaniesz kilka kart tworzących efekt kuli śnieżnej, tak że twoi przeciwnicy nie zrobią tyle w 3-4 tury ile ty zrobisz w jednej. Ale takie życie świata dysku, wszędzie chaos ;)

18

Small World (edycja polska)

dodano: 22.02.2015

Bardzo ciekawy pomysł na grę, a połączenia ras z ich cechami sprawią nam kupę śmiechu. Solidne wykonanie i duża regrywalność, polecam.

10

51. Stan

dodano: 22.02.2015

Bardzo fajna gierka i naprawdę dobry pomysł na mechanikę, niestety bardzo stopniowo rozwijała skrzydła i szczyt ewolucji osiągnęła dopiero połączona z nową erą (więcej negatywnej interakcji) i zimą (znacznie bardziej zrównoważona rozgrywka). Katorgą jest przedzieranie się przez ikonki na kartach, ale dla tej gry warto było przez to przebrnąć ;) Teraz wyszli Osadnicy: Narodziny Imperium na bardzo podobnej mechanice, więc obawiam się że 51. może nieco pójść w odstawkę.

2

Na Chwałę Rzymu

dodano: 22.02.2015

Kolejna gierka gdzie wybierasz jakieś akcje, które oddziaływują na wszystkich. Niby dobrze zrobiona, ale jakoś nie wywarła na mnie mocnego wrażenia, szału nie ma, wolę inne eurosy.

1

Race for the Galaxy (edycja angielska)

dodano: 22.02.2015

Bardzo znana i rozpowszechniona gierka, polecam fanom "pasjansów", bo interakcja ogranicza się do przewidywania ruchów przeciwnika, a tak to każdy sobie rzepkę skrobie. Daje mnóstwo różnych możliwości rozgrywki i rozbudowy. Nie polecam wariantu na 2 osoby, który zwyczajnie w świecie nie jest tak dobrze zbalansowany i tłuczenie surowców ma w nim ogromną przewagę nad militarną strategią. Odzywa się też losowość, ale co poradzić - taki urok gier karcianych ;) Mimo wszystko wciągnąłem się bardzo w Race'a i grałem wiele razy.

4

7 Cudów Świata

dodano: 22.02.2015

Klasyka, bardzo proste zasady i jednoczesny system wykładania kart sprawiają, że gra się bardzo sprawnie i szybko nawet w wiele osób. Nie ma zbyt wielkiej interakcji, choć zabranie przeciwnikowi ważnych kart przy drafcie bywa kluczowe.

7

Ciężarówką przez Galaktykę

dodano: 22.02.2015

Świetna gra, oryginalna mechanika budowy statku na czas, którym następnie lecimy. Proste zasady sprawiają, że mogę w nią grać z wieloma osobami. Mi osobiście największą frajdę sprawia stopniowy rozpad naszych statków, który jest dla mnie na tyle dużą frajdą samą w sobie, że nie mam potrzeby liczyć tej całej kasy i surowców. Wolę dodać więcej wydarzeń (albo wywalić kilka bardziej "pacyfistycznych" wydarzeń z talii) i liczyć na coś w rodzaju "last man standing" :D

10

Komplet Kości celtycki - Szaro-czarny 3D

dodano: 22.02.2015

Dobrze wykonane kostki, były fajne do gry w D&D, do czasu aż przeszliśmy na Neuroshimę ;)

0

K20 Neuro Szaro-czarna

dodano: 22.02.2015

Świetnie wpasowuje się w klimat Neuroshimy, polecam ;)

0

Neuroshima Bohater ^2

dodano: 22.02.2015

Dużo ciekawych pomysłów, mi szczególnie przypadło do gustu patroszenie maszyn molocha, jako że mam graczy lubujących się w mechanice i sprzętach wszelakiej maści.

0

Neuroshima Łowca Mutantów / Zabójca Maszyn

dodano: 22.02.2015

Fajna rzecz, to czego trzeba: trochę sztuczek, cech, sprzętu etc. Wiadomo że jest nieco specjalistyczny, ale molocha i mutantów do zabicia nigdy nie za wiele na sesjach ;)

1

Neuroshima Detroit

dodano: 22.02.2015

Dobry podręcznik, mnóstwo stron, klimatu, historii do wykorzystania. Można zapuścić graczy w Detroit i spokojnie będą tam mieli co robić przez dużo czasu ;) Problemem jest tylko odpadająca odkładka, która niektórych doprowadza do szału :P ale da się to przeżyć ze względu na zawartość

0

Wolsung: Magia Wieku Pary edycja 1.5 (miękka oprawa)

dodano: 22.02.2015

Świetne RPG, dobry steampunkowy klimat i no przede wszystkim mechanika która pozwala graczom w pewnych ramach współtworzyć przygodę, co bardzo pobudza wyobraźnię i prowadzi do ciekawych zdarzeń ;) Bardzo gorąco polecam, szczególnie tym którzy bardziej cenią umowność niż drobiazgowe wyliczenia w stylu D&D.

3

Iron Space

dodano: 22.02.2015

Fajny produkt, ciekawie napisany, ma trochę nietypowy świat, więc trzeba trochę ogarnąć realia, ale nie jest to jakieś bardzo trudne. Ujął mnie prosty i grywalny system mechaniki w tym walki. Mamy dużo drobiazgowych opisów, czasem nawet nieco zbyt drobiazgowych jeśli chodzi o sprzęt wojenny, ale lepiej że są, niż gdyby miało ich nie być ;) Grałem dwie sesje (w tym jedną prowadziłem) i polecam :)

0

Neuroshima Zabić Szczura

dodano: 22.02.2015

Dobrze napisane scenariusze, aż żałuję że nie miałem okazji ich w całości przetestować. Są niespodziewane zwroty akcji i dużo się dzieje ;) Fajna inspiracja

3

Neuroshima Bestiariusz: Maszyny

dodano: 22.02.2015

Przydatne jeśli chce się poprowadzić sesje z Molochem w roli głównej, choć trudno wykorzystać cały bestiariusz, to jednak dużo prościej wziąć coś takiego niż kminić samemu.

0

Neuroshima Wyścig

dodano: 22.02.2015

Dodatek ciekawy, przydał się na sesjach do urozmaicenia scen pościgów, tudzież moi gracze kochają pieścić swój sprzęt i zrobili sobie piękne customowe autko z przyspawanymi metalowymi blachami, a ja miałem narzędzia żeby jakoś opisać jego stan, stopień podrasowania etc.

1

Neuroshima Prawo i Sprawiedliwość

dodano: 22.02.2015

Niestety zgodzę się z krytycznymi opiniami, ten podręcznik mało co wnosi i widać że został wydany w schyłkowej fazie, kiedy linia Neuro zaczęła poupadać. Inne dodatki są lepsze, tego raczej nie polecam.

5

Neuroshima Krew i Rdza

dodano: 22.02.2015

Ciekawe, oryginalne przygody, mające różne wykorzystania. Czasami nie trzeba brać ich żywcem, a przekleić jeden wątek z tej, drugi z innej, trochę dodać samemu, a resztę i tak zrobią gracze, którzy zwyczajowo mnie zaskakują swoimi pomysłami (i lekkomyślnym ryzykanctwem, ale takie uroki chromu ;)

0

Neuroshima Skażenia

dodano: 22.02.2015

Cieniutki podręcznik, ale po takiej cenie nie ma co robić sobie dużych oczekiwań. Zawsze trochę inspiracji dla osób nieobeznanych z chemikaliami, np. oznaczenia beczek z różnymi groźnymi materiałami. I teraz w której beczce jest co? Test na spryt / jakąś wiedzę / chemię, i teraz żeby tylko strzelić w dobrą beczkę i wiedzieć którą można się bez obaw zasłonić...

1

Neuroshima Ruiny

dodano: 22.02.2015

Ciekawy podręcznik, najbardziej przydała się GLIZDA - system wyszukiwania ekwipunku w ruinach, przynajmniej mogłem coś ciekawego zaoferować graczom, którzy kochają zbierać żelastwo i potem w największych opałach przypominać sobie: "zaraz, przecież jeszcze mam ten scyzoryk, zapałki, kawałek liny i proszek do prania..." (i tu cała zabawa w Mac Gyvera). Generalnie polecam :)

0

Neuroshima 1.5 (oprawa twarda)

dodano: 22.02.2015

Klasyk polskiej sceny RPG, co tu dużo mówić ;) Prowadziłem trochę sesji Neuro, jedyne na co mogę ponarzekać to wykonanie, bo część stron odpadła stosunkowo szybko, ale na pewno nie mogę narzekać na treść, która jest genialna i ma sporo ukrytych odniesień do innych dzieł. Żałuję że linia fabularnej Neuroshimy poszła w odstawkę w Portalu.

9

Gem Stones - brązowe

dodano: 22.02.2015

Tanie znaczniki, dobre do użycia w charakterze złota.

0

FFG Gaming Tokens: Silver

dodano: 22.02.2015

Fajne counterki, dobrej jakości, choć mogło być ich trochę więcej.

0

Gem Stones - czerwone

dodano: 22.02.2015

Fajne kryształki, przydają się jako znaczniki obrażeń / życia.

0

ULTRA-PRO Deck Protector - Solid Clear (Przezroczyste) 100

dodano: 22.02.2015

Dobre koszulki, trochę śliskie z początku, ale trzymają długo.

0

ULTRA-PRO Board Game Sleeves - 54x80mm 50

dodano: 22.02.2015

Całkiem spoko koszuleczki, znajomemu służyły dobrze do Osadników z Catanu.

0

ULTRA-PRO Deck Protector - Solid Green (Zielone) 50

dodano: 22.02.2015

Dobre, wytrzymałe koszulki, ładny zielony kolor :)

0

ULTRA-PRO Deck Protector - Solid Orange (Pomarańczowe) 50

dodano: 22.02.2015

Ładne, porządne protektory, trochę prześwitują, ale ogólnie dobrze się sprawdzają :)

0

Splendor

dodano: 22.02.2015

Bardzo fajna gierka typu pasjansowatego, z prostymi zasadami i ciekawymi rozkminami. Podbieranie kart innym i walka o żetony surowców stanowią ciekawą negatywną interakcję, której w "pasjansach" zwykle brakuje. Karty szlachciców którzy dają bonusy za określone zestawy kart mogą nieco zaważyć na rozgrywce, szczególnie jeśli jeden kolor pokrywa się u wszystkich, wtedy gracz najszybciej zbierający go może łatwo zapunktować, czego nie omieszkałem czynić w swoich partiach ;)

6

Munchkin (edycja polska)

dodano: 21.02.2015

Prosta, zabawna gierka na imprezy. Polecam tym którzy chcą się odprężyć i lubią podkładać innym świnie, bo nie ma co liczyć na jakieś strategie przy czymś tak losowym i tak bardzo zależnym od widzimisie innych graczy ;)

4

Wsiąść do Pociągu: Europa

dodano: 21.02.2015

Bardzo prosta, łatwo przyswajalna gierka, idealna na początek z planszówkami. Pomimo prostych zasad zostawia pole do rozkmin i strategicznego kombinowania. No i zawsze miło pobudować linie kolejowe w znajomych miejscach ;)

7

Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie (edycja gra roku)

dodano: 21.02.2015

Król gier kooperacyjnych, w Robinsonie wybory dwoją się i troją, klimat jest mocny, a duża liczba kart wydarzeń i przygód sprawia, że ciężko je zapamiętać i prawie zawsze jest coś nowego do odkrycia, pomimo wielu rozegranych partii. Nie jest to najprostsza gierka i przeszkadzają trochę różne wyjątki od reguł, ale da się to połknąć. Pierwszej edycji nie polecam ze względu na instrukcję, która ludzkich kształtów nabrała dopiero w dodruku. A i tak najlepiej żeby jakiś gracz wprowadził was w Robinsona.

18

Osadnicy: Narodziny Imperium - Każdy Potrzebuje Przyjaciela

dodano: 21.02.2015

Fajny dodatek, podoba mi się opcja składania własnej talii z dodatkowymi kartami. Wtedy świadomie można obrać jakąś strategię przewidując co się dobierze. Zastosowano rozwiązania znane z 51. stanu jak np. otwarta produkcja czy karty natychmiastowe. Czekam z niecierpliwością na kolejny ;)

4

Osadnicy: Narodziny Imperium

dodano: 12.02.2015

Naprawdę dobra gra, taki ulepszony 51. stan - teraz już karty mają opisy zdolności a nie tylko niejasną symbolikę, jest ciekawiej przez unikalne talie graczy, tematyka jest bardziej szeroko-lubiana, no i zniknęło parę ograniczeń i niejasności regułowych które były uciążliwe w 51. Bardzo fajny rozkminowy pasjans, wiele możliwości i decyzji do podjęcia, a z dodatkami dochodzi jeszcze deckbuilding. Polecam :)

5

Tournay

dodano: 12.02.2015

Grałem w Tournay przez internet, ale szału nie ma. Taki ot euro-suchar, z budynkami dającymi bonusy, budynkami punktującymi, przy czym jeśli chce się naprawdę być efektywnym warto stawiać budynki i postacie od razu pod konkretne lokacje punktujące, a problem robi się wtedy gdy np. są na dnie 10 kartowej talii. Takie trochę zubożone Troyes, ale mam wrażenie że niedopracowane i mi szybko się znudziło, fanom eurosucharów poleciłbym coś innego.

1

Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy

dodano: 12.02.2015

Zakochałem się w tej grze od pierwszego wejrzenia ;) Niepowtarzalny klimat i dowcipy dotyczące poszczególnych postaci i ich interakcji zawsze będą ciekawe. Duża regrywalność, ze względu na różne postaci startowe, karty misji, postaci które się dobiera etc. Nie ma za dużej interakcji, ale co kto lubi, mi to nie przeszkadza i lubię układać swojego pasjansa ;)

3

Rok 1863

dodano: 12.02.2015

Mi gra nie przypadła do gustu, jest zbyt losowa i miałem poczucie, że mam mały wpływ na rozgrywkę, mało ciekawych decyzji do podjęcia. Karty są niezbalansowane, można jedną kartą całkowicie wywrócić komuś strategię do góry nogami; poza tym szybko się przewijają, a kiedy je poznasz nastaje monotonia. Fajnie że temat historyczny, ale to samo w sobie nie wystarcza.

2

Roll for the Galaxy

dodano: 12.02.2015

Bardzo ciekawa gra, polecam fanom Race for the Galaxy. Losowość odczuwam mniej dotkliwie niż w przypadku Race'a, pomimo tego że są kostki, gdyż każda karta jest dwustronna (świat / technologia), a kostki są różnych rodzajów, więc mamy dużą kontrolę nad prawdopodobieństwem tego co się stanie. No i zwyczajowo trzeba patrzeć na to co robią przeciwnicy i przewidywać ich fazy ;) Ciekawie zrobiona i dopracowana mechanika, mamy osobno kasę za którą zwracamy sobie zużyte kostki i już nie trzeba discardować kart, więc bardziej się je szanuje ;) Szkoda tylko że cena spora. Dołączam się do uwagi dotyczącej zależności językowej - trzeba znać angielski żeby ogarnąć zdolności kart. Generalnie polecam, szczególnie fanom Race'a i pasjansów :D

6

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Drako 2019 pionowy