English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Planeta

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 137 / Luty 2019

pobierz
Kategoria planszowa gra roku
Szkoły grają!

Komentarze użytkownika: Kropka75

Kropka75

Komentarze tego użytkownika

Zdobyte trofea

Obserwowani i obserwujący

Komentarze (9)


Gra ze śliwką na okładce i liczbą Pi w tle

dodano: 11.02.2019

Przepiękne wydanie. Nie mogłam się napatrzeć. Jedna z moich ulubionych karcianek. Drażni trochę zamiana kartami, zwłaszcza gdy gracze przeciągają moment wyrzucenia karty na stół. Z włączeniem Pi, psa i kart specjalnych, trochę za trudna dla mojego syna. Ale z czasem ogarniemy. Szkoda tylko, że nie można w to grać we dwoje. Czwórka z plusem, jak dla mnie. Polecam.

0

Dobble

dodano: 11.02.2019

Nie znoszę tej gry. Dawno nie widziałam nic słabszego, za tak absurdalne pieniądze. Gra dla dzieci. Albo na imprezy przy piwie, gdzie dłuższa dedukcja nad planszą nie wchodzi w grę. Na szczęście dostałam ją w prezencie. Bez żalu znajdę jej nowy dom. Ale gdy zobaczyłam jej cenę w sklepie - osłupiałam. Serio? Tyle kasy na takie coś? Gdyby kosztowała 10-12 zeta, ok. Ale przy tej cenie moja ocena gry to 1. Z plusem.

0

Samuraj (edycja polska)

dodano: 11.02.2019

Śliczne wydanie. Kolorki niby pastelowe i delikatne, ale nic się nie myli, wszystko jest czytelne. I ładne. Bardzo przyjemnie się na to patrzy. Wyspy są piękne, figurki urocze, a parawaniki spełniają swoją rolę - chyba pierwszy raz w mojej historii z grami. Instrukcja napisana prosto ale genialnie. Czytelna, jasna. Próg wejścia bardzo niski. Od pierwszej tury grę ogarnęła i moja mama lat prawie 70, i mój syn lat 8. Gierka lekka, ze znośną interakcją negatywną. Łatwo można popsuć szyki współgraczowi. Tu trzeba umieć przegrywać. Ale nie jest to jakieś mordercze i zniechęcające, zawsze mamy możliwość się odkuć, zwłaszcza, gdy przed nami jeszcze sporo ruchów. Kilka rund już za nami i z pewnością wrócimy do niej z ochotą. Ja polecam. Czwórka z plusem za pomysł i mechanikę. Za wydanie solidne pięć.

0

Zamki Burgundii

dodano: 11.02.2019

Grę kupiłam już dawno, otworzyłam pudełko, wyjęłam wszystko z wyprasek i schowałam do szafy. Serio? To jest ten szał? Ta słynna gra Felda? Multum elementów w przedziwnych kolorach. Wszystko się zlewa i miesza. Maluśkie żetoniki w dziesięciu rodzajach. Pierdyliard miejsc na planszy głównej, nie wiedzieć po co. Np. te punkty dla pierwszego gracza, który umieści na swojej planszy wszystkie żetony danego koloru... Po co te punkty zajmują miejsce na planszy głównej? W sumie 12 okienek. 12 zajętych miejsc. Bez sensu. Plansze graczy - cienizna. W dodatku w kilku rodzajach, z różnymi numerami. Zero woreczków. Instrukcja jak Pan Tadeusz. Naprawdę odstraszyło mnie to wszystko. Podejście ze skutkiem zrobiłam niedawno. Wrażenia zaskakujące. Nadal przeszkadza mi to wszystko, co wyżej. Układanie maleńkich żetonów w stosy jest męczące. Przyglądanie się mikro obrazkom na nich - masakra. Nie wiem czy zdjąć okulary, czy jednak założyć. Tak i tak mam wątpliwości, co tam widzę. Kolory się zlewają. Naprawdę dobrane są słabo. Ogólnie wizualnie - cienka sprawa. A jednak mechanika gry wynagradza wiele. Wg mnie gra zasługuje na solidną czwórkę - mimo tego, co wyżej. Szkoda, że jest tak wydana, bo byłaby to jedna z lepszych gier ever. Losowość jest przyjemna. Choć nie tak niska, jak to określono wyżej. Interakcja też nie jest mała, ale nie psuje gry. Trzeba dużo kombinować, przyglądać się, myśleć do przodu, planować. Pierwsza rozgrywka, z czytaniem instrukcji i rozkminianiem zasad, zajęła mi 3 godziny, ale to było naprawdę dobrze spędzone 3 godziny. Wrócę nie raz. Polecam.

0

Takenoko

dodano: 18.01.2019

Gra bez wad. Tu wszystko jest przemyślane do końca. Wypraska, instrukcja - w której znajdziemy wszystko, każdą odpowiedź na każde pytanie. Piękne wykonanie. Kolorowe, urocze elementy. Zasady dość złożone, dużo opcji, ale wszystko spójne, logiczne i łatwe do zapamiętania. Nie dla każdego ośmiolata. Dałabym grze 10+ Na pewno bardziej rozbudowana niż Epoka kamienna albo Via Nebula, które są niby dla starszego gracza. Jedna z ulubionych w moim domu. 6 w skali pieciopunktowej. 😉 😀 Tu nawet negatywna interakcja jest miła i przyjemna. Polecam!

0

Abalone Classic (edycja polska)

dodano: 18.01.2019

Jak nie znoszę warcabów, tak uwielbiam abalone. Mistrzostwo! Świetna gra dwuosobowa. Warcaby level master. Duża interakcja przy zerowej losowości. Każdy ruch ma znaczenie. Każda kulka. Wymaga ciągłego myślenia i obserwowania całej planszy. Gram z ośmiolatkiem. Nie do znudzenia. 5/5 Jedyny minus to wypraska. Szybko się niszczy. U mnie połamała się już w transporcie.

0

Santiago de Cuba (edycja polska)

dodano: 18.01.2019

Miłe zaskoczenie. Prosta instrukcja. Niski próg wejścia. Losowość średnia i przyjemna. Gra niby 10+ ale zagramy z ośmiolatkiem, bez przeszkód. Instrukcja jasna i czytelna. Mój syn lat 8 załapał zasady przy pierwszej rozgrywce. Wszystko jest wyjaśnione jak trzeba. Łatwiejsza do pojęcia niż Takenoko. Wykonanie ładne. Minus za tekturki - znaczniki punktów powinny być dwustronne, a zasłonki większe i łatwiejsze do wyjęcia z opakowania, bez uszkodzenia. Nie wiem na jak długo starczy nam fascynacji, ale póki co gramy i jest miło. Fajna gra rodzinna. Solidna 4.

0

Via Nebula

dodano: 11.01.2019

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć o co chodzi z połówkami budów? Z instrukcji nie wynika co dalej, jeśli dwie osoby staną na tym samym polu. Czy każda z nich osobno zbiera swoje surowce, na swojej połówce? Czy jak gracz dołoży drewno, to mogę je wykorzystać także ja? I kolejna rzecz - gdy już zbierzemy surowce, to jedna osoba stawia budynek, a co się dzieje z drugą połówką? Wraca do gracza? Czy on też może postawić tam drugi budynek i w efekcie na jednym polu rosną dwa?

0

Twardy Orzech do Zgryzienia

dodano: 05.01.2019

Gram z ośmiolatkiem i pod niego kupuję gry. Główne kryterium przy wyborze, to 8+. Tak więc gramy we Wsiąść do pociągu - pierwsza podróż, gramy w Takenoko, w Epokę kamienia, Ziółka, Sen i wiele innych. I nagle kupiłam to. Przy pierwszej rozgrywce straciłam zapał. Syn w czasie gry oglądał film. I jeszcze wygrał. 8+? Serio? Wsiąść do pociągu ma poziom stukrotnie wyższy, a jest dedykowana dla 6+. Przy tej grze Takenoko powinna mieć adnotację "wyższe +" albo "mensa+". Gra dla pięciolatków. Zerówkowicz bez problemu sobie poradzi, tak skomplikowane są zasady. Dla starszych osobników gra jest nudna jak Moda na sukces. Skok, zebranie orzechów, skok oddanie orzechów, skok... koniec gry, liczymy punkty. Gdyby nie oznaczenie wieku, powiedziałabym, że niezła planszówka dla początkujących przedszkolaków. Ale przy tym 8+ to już nic pozytywnego napisać nie jestem w stanie. Rozczarowanie.

0

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Niedźwiedzie Bobasy