English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Funko poziom

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 146 / Listopad 2019

pobierz
REBELowe PDKi
Szkoły grają!

Komentarze użytkownika: Hayate

Hayate

Komentarze tego użytkownika

Zdobyte trofea

Obserwowani i obserwujący

Komentarze (24)


Warhammer Fantasy Roleplay Core Set (3rd edition)

Oceniam produkt na: 1 - nie spełnia moich oczekiwań :-(

dodano: 19.02.2010

Na wstępie zaznaczam, obiektywnie jest to porządnie wykonany i solidny produkt, jednak jako, że jest to miejsce na wyrażanie opinii, WFRP 3e absolutnie nie spełnia moich oczekiwań. Podszedłem do sprawy bardzo zdystansowany, bez uprzedzeń z odrobiną teorii za sobą i masą różnych opinii. Wydanie wiele rzeczy robi poprawnie, nowa mechanika ma niezłą ideę, jest bardzo ładnie wykonana i zawiera znośną ilość elementów w tej cenie. Chcąc dobrze(walka z PDF'ami, innowacja) wydaje mi się, że FFG przesadziło. Sporo roleplayingu poszło w mechanikę, system nie wymaga już pamiętania lub korzystania z mózgu jak wcześniej bowiem wszystko leży na stole. Przebijając się przez podręczniki nie mogłem się pozbyć wrażenia, że jest to nic innego jak Descent RPG w Znanym Świecie. Podstawka mimo zawartości wydaje się wybrakowana, patrząc na zawartość Adventurer's Toolkit, sprawa jest jasna. Przygotowana z myślą o 3 graczach plus MG absolutnie nie pasuje do mojej drużyny, nie wspominając o paru drużynach czy jednostrzałówkach. Oczywiście da się, ale założenie systemu już w tym momencie kuleje. Sama mechanika jest skomplikowaną wersją znaną z Descent. Jako maniak optymalizacji i upraszczania na korzyśc rozrywki, sposób lepienia testów z kilku kości jest nie do pomyślenia. Z podobnego powodu cierpiał Earthdawn, jednak nawet tam nie było aż takiego zróżnicowania z testu na test. Idea świetna, realizacja pozostawia wiele do życzenia. Sama mechanika zbliżyła się za bardzo do DnD. Akcje używalne co n rund, 6 statsów żywcem skopiowanych, fatyga jak w Descent, wound treshold bliźniaczy. Moim zdaniem FFG wyssała sporo ubawu z Warhammera.

0

Legend of the Five Rings - Celestial Edition - Lion

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 04.08.2009

Uzupełnienie do poprzedniego wpisu. W decku powinno się znaleźć łącznie 80 kart i niestety żadnej instrukcji. Całe szczęście po jeździe próbnej okazało się, że L5R jest świetną karcianką, którą gorąco polecam.

0

Legend of the Five Rings - Celestial Edition - Phoenix

dodano: 04.08.2009

Tak się składa, że w Celestial Edition jest to 80 kart w tym karta informująca, że instrukcja jest do pobrania na stronie wydawcy i chyba ściągawa przebiegu gry. Nie wiem, wyrzuciłem od razu. 84 karty były w poprzednich edycjach z tego co się orientuję..

0

Klanarchia: Główny Podręcznik

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 03.08.2009

Na początku chciałbym powiedzieć, że powyższa ocena jest oceną zbiorczą za cały produkt, której nie podsumowałbym opisem jaki widnieje przy tej trójce. Gra ma mocne i słabe strony, które można zignorować lub nie. Proponuję się dobrze zastanowić przed zakupem i nie sugerować większością opinii tutaj bowiem zaraz po przeczytaniu sam należałem do grupy podniecających się jak bardzo to nie jest super, ale wolałem dać sobie czas na ochłonięcie i przeanalizowanie na sucho. Jestem pewien, że sporo onanistów tutaj dających 5 będzie niedługo pluć sobie w brodę bo zauważą dziury i uchybienia. Moim zdaniem co niektórzy powinni się wstydzić dając innym na tyle nierzetelne opinie o produkcie powodowane zajawką. Pierwsze co pcha się pod oko to realia. Postapokaliptyczno cyberpunkowe fantasy. Niektórzy zrobią o_O' inni : )~. Realia są kwestią gustu. Do systemu wprowadza nas niezły komiks, same opisy świata i historii zajmują ładną część podręcznika. Sam system zostawia wiele przestrzeni na inwencję MG, która może zdawać się wielką, ziejącą dziurą w spójności. Sam koncept walki z ostatecznym złem przewija się wszędzie więc jakoś mi to smakuje jak gumiasty, dwódniowy kotlet. Ale jak to mawiał Kyle Reese: "Lepszy dwudiowy kojot od trzydniowego". W mechanice nie ma tak naprawdę nic innowacyjnego, a raczej inne rozwiązania. Sam rdzeń kostkowy, jak ktoś faktycznie łyknął więcej systemów jest zwykłą kalką systemów pokroju Fate, ale nie mówię, że jest to złe. Wręcz przeciwnie. Sama idea pentagramu czy kart wydaje mi się próbą wlepienia bardziej złożonych mechanizmów do czegoś, co powinno być płynne i przejrzyste. Fani kostkowania znajdą tu coś dla siebie, jako że jestem roleplayowcem, pentagram nie znalazł zastosowania i został zignorowany. Nie powiem też by była to wada systemu, bo każdy mistrz gry z mózgiem ignoruje lub zmienia nie pasujące mu elementy, a nikt nigdy nie pisał, że mechanika jest obowiązkowa. Brak minusu. Samo podejście do statsów jest inne. Fani starego dodawania oczek czy punktów poczują się zawiedzeni, z tego co widziałem to ktoś niżej nawet focha strzelił. Osobiście uważam, że niespecjalnie on współgra z całą resztą. Czasami dochodzi do konflików w opisie cech ułomnych z bonusami, które postać dostaje w trakcie tworzenia. Konfliktem jest też założenie, że postacie od początku są specami i zawodowcami, ale jednak zgodnie z cechą ułomną każdy z nich będzie w znaczący sposób upośledzony. Ostatecznie miałem dziwne wrażenie, że premie płynące ze wszystkich cech miały takie znaczenie jak kara z cechy ułomnej co równoważyło cały system. Tworzenie postaci jest sztywne i okraszone małą ilością poważnych błędów. Ogranicza się głównie do przepisywania z wybranych klanów(których jest tak mało i mechanicznie różnica jest minimalna, że aż dziw sądząc po ogromnym nacisku na "Motorykę") czy ról. W tabeli, z której losowało się wydarzenia z przeszłości brakowało wiersza lub dwóch, wg mnie jest to ogromne niedopatrzenie, korekta dała ciała potwornie. Niedopowiedzenia przy losowaniu paru innych elementów sprawiły, że szło się podrapać w głowę zastanawiącjąc co dalej. To nie powinno mieć miejsca. Dodawana gratisowo mapa to chyba zwykły chwycik "jacy to my nie jesteśmy uczynni" bowiem w podręczniku nie udało mi się takowej znaleźć, minus. Dlaczego? Mapa jest ładna, ale zasadniczo pokazuje nic. Nie pokazano miejscowości za bardzo, a samo zastosowanie wymaga rozwalenia jej na stole. Nie wystarczy otworzyć podręcznika i pokazać palcem... Bo mapy tam nie ma. Albo jakoś ją przegapiłem. Dla wybrednych można też uznać, że terminologia jest ble i fuj. Wymaga chwili zastanowienia i przyswojenia, samym nazewnictwem odbiega nieco od utartych standardów, ale tak naprawdę bez sensu. Zostało zmienione coś co działało. Osobiście jestem zwolennikiem idei "jak działa to nie poprawiać", ale nie przeszkadza mi Klanarchiczny wymysł. Zostawiam to waszej ocenie. Minusem też jest skład zespołu. Za mało ludzi nad tym siedziało. Fakt, że jednej osobie lepiej jest wdrożyć swoją wizję, ale z autopsji wiem, że jedna osoba to za mało bo bzdury się robią. Bzdury, których nie udało się uniknąć zespołowi tworzącemu. Uważam, że Klanarchia ma potencjał, jeśli zrobią dodatki o lepszej jakości, ma szansę na sukces. Jeśli utrzyma poziom, będzie raczej przeciętnym systemem dla ludzi, którzy rżną ślepo w RPGi, które wydają im się fajne lub dla tych, którzy coś zrobią z niedociągnięciami i będą się tak czy inaczej bawić. Nie jest to pozycja dla każdego ze względu na realia jak i sam system. Jest to system w porządku, ale cierpi z powodu niedoróbek, błędów i dziwnych rozwiązań.

0

L5R Token Set Lion

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 30.07.2009

Bardzo ładne i soildne tokenki, niestety jak na ilość to ciężko usprawiedliwić cenę.

0

Collectors Card Album segregator niebieski

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 30.07.2009

Ładny i dobrze wykonany segregator, zapięcie idiotoodporne, ale sprawia wrażenie niezbyt odpornego na zużycie.

0

Koszulka do segregatora na 9 kart Silver

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 30.07.2009

Solidne koszulki za grosze. Polecam.

0

Legend of the Five Rings - Celestial Edition Booster

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 30.07.2009

Przesyłka dotarła do mnie w mniej niż 24h od złożenia zamówienia. Pora zacząć mówić o teleportacji. Cena jak najbardziej konkurencyjna, a co do zawartości kart, cóż, jakby Rebel miał na to wpływ pewnie były by po 2 rary w boosterku.

0

Legend of the Five Rings - Celestial Edition - Lion

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 30.07.2009

Na karciance się jeszcze średnio znam i tak naprawdę niespecjalnie wiem w ogóle co o tym napisać. Cena jest konkurencyjna w stosunku do innych sklepów, a sam deck dotarł w idealnym stanie.

0

Puerto Rico (stara edycja)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 07.07.2009

Puerto Rico jest znośną grą ekonomiczną, lekką i przyjemną. Dobrym wprowadzeniem do zabawy młodszych znajomych, rodziny itd. Zasady mogą z początku wydać się zawiłe, ale wszystko się wyjaśnia po pierwszej partii. Niestety starego planszówkowicza gra zanudziła po kilku partiach.

0

Dominion (edycja angielska)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 07.07.2009

Bardzo dobry kawał niekolekcjonerskiej karcianki. Jeśli lubisz kombinacje kart, zabawa dla ciebie. Na tym ta gra polega. Na łączeniu efektów wielu kart, rzucaniu na stół jednej po drugiej i zbijaniu do kupy efektów. Gra ma formę modułową, tak więc jest sporo rodzajów kart, które pełnią rolę modułów. Wybiera się kilka z nich i bawi. Co partię można zmieniać skład gry i rozpoczynać draft od początku zmieniając kompletnie charakter rozgrywki. Ogromnym minusem jest zerowe pokrycie opisu i założeń gry do samej mechaniki zabawy. Nie mniej jednak Dominion jest solidnym produktem, na który warto przynajmniej rzucić okiem.

0

Graj Fabułą (pierwsza edycja)

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 07.07.2009

Byłbym niekonsekwentny dając podręcznikowi wyższą ocenę. Bardziej przydał mi się Graj Twardo Wicka, który fakt faktem praktycznie niczego mnie nie nauczył. Graj Fabułą jest dobrze wykonanym almanachem porad dla MG i graczy. Zawiera ogrom informacji dla początkujących i średnio-zaawansowanych. Niestety nie znalazłem tutaj nic dla siebie. Wszystko jest oczywiste. Raziły mnie pewne nieścisłości w poradach gdzie autor w jednym miejscu odradza jedno, a potem podaje to jako dobry przykład rozwiązania problemu. Jak to napisane zostało w jednym z rozdziałów, książka faktycznie traktuje graczy jakby byli idiotami. Nijak nie widzę swoich graczy cieszących się jak autorzy napisali niektórymi banałami, które podawali jako przykłady świetnego rozwiązania czy dobrego rozwiązania problemu. Parę przykładów trąciło też naiwnością ze strony autorów. Przechodząc na pozytywne aspekty książeczki ograniczę się do krótkiego podsumowania: Dodaj 1 oczko jeśli jesteś średnio-zaawansowanym pasjonatem RPG, na pewno znajdziesz tutaj kilka porad i sztuczek, których nie znasz. 2 jeśli jesteś początkującym RPGowiczem. Absolutnie nieodzowny element biblioteki startujących zapaleńców, element dekoracji dla zaawansowanych.

0

Kość matowa 6 ścian - 7mm - Oczka - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 07.07.2009

Super kości. Zakupiłem 2 kolory i więcej czasu spędzałem na układaniu wzorków niż prowadzeniu sesji...

0

Ekran Mistrza Podziemi do Forgotten Realms

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 07.07.2009

Nieoceniona pomoc dla początkujących, zbędny bajer dla zaawansowanych.

0

Kość matowa 20 Ścian - Jumbo - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 07.07.2009

Solidna kość do rzucania w przeszkadzających graczy. Szybko przywraca spokój na sesji.

0

D&D 4.0 - Dungeon Master's Screen

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 07.07.2009

Pomocny bajer. Zakładka jest zapchana regułami po brzegi więc nie trzeba kartkować w podręczniku. Dla zaawansowanych MG przestaje być użyteczna.

0

Kość perłowa 10 Ścian - Cyfry - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 07.07.2009

Świetnie wyglądające kości. Turlają się w normie.

0

ULTRA-PRO Deck Protector - Premium 100

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 07.07.2009

Solidne koszulki w przystępnej cenie. Wylądowały na kartach Dominion, które swoją drogą też polecam.

0

Small World (edycja angielska)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 07.07.2009

Kupując Smallworld wzorowałem się reputacją twórców, obawiałem się zawodu lub niskiego poziomu. Miło się rozczarowałem. Gra jest świetna, przyjemna i prosta w nauce. Bardzo mało zasad, a stopień strategiczny na zadowalającym poziomie. Jako zatwardział gracz Game of Thrones uważam, że SmallWorld jest bardzo lekką grą. Wielki plus za rewelacyjnie wyglądającą planszę i świetne pudełko z dobrze rozdysponowanymi zakładkami. Sama gra oferuje warianty gier dla 3-5 osób, a dzięki rotacjom ras rozgrywka dynamicznie potrafi zmienić tempo gry. Balans ras i zdolności niestety pozostawia wiele do życzenia, ale z kumplami już rozkminiliśmy poprawki do zasad ;] Świetnie wykonana gra i wciągająca, lekka zabawa.

0

Kość marmurowa 8 ścian

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 29.01.2009

Bardzo ładne kości. Nie zaobserwowałem żadnych defektów, aczkolwiek K8 są średnio popularne. Jakościowo idealne. Kupując kości bardziej się polega na własnym guście wizualnym, tak więc recka jest zbędna.

0

Warhammer FRP - Bestiariusz Starego Świata (miękka oprawa)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 29.01.2009

Ostatnio zauważyłem, że masa produktów jest niezadowalająca w stosunku cena/objętość. Może zwyczajnie marudzę, jednak Bestiariusz był jedną z tych książeczek, które mnie częściowo rozczarowały. 120 stron za 57 złotych? Trąci to żartem. Podręcznik składa się z 2 części, opis istot z punktu widzenia świata czy ich samych oraz surowa mechanika. Pierwsza część jest rewelacyjna, miło poczytać że twórcy włożyli trochę serca i twórczości w bookwę. Druga część składa się głównie z mechaniki i reguł jak prowadzić. Jako MG ignorujący kostkowanie w większości przypadków, oceniam ten element podręcznika jako "w porządku", niestety mało tego. Całość pokazuje, że napotkane istoty to nie zwykłe "moby" na drodze graczy, a coś rozumnego, mającego własne zdanie i wolę co idealnie wpasowuje się w moją ideę RPG, gdzie wszystko ma swoje miejsce, sens i cel, a sesje pozbawione są losowych walk dla poturlania czy PD'ków. Pomimo niezbyt wygórowanej zawartości w odpowiednich rękach podręcznik jest w stanie tchnąć sporo głębi w sesje zarówno starego świata i nie tylko.

0

Graj Twardo

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 29.01.2009

John Wick od dawna był moim autorytetem w dziedzinie RPG. Jego 7th Sea upewniło mnie w fakcie, że rozwijam się w prawidłowym kierunku ucząc za razem kilku dodatkowych sztuczek, których nie znałem wcześniej. Legenda powaliła klimatem i wymaganiami stawianymi przed drużyną by została odegrana perfekcyjnie, upewniając zarazem że to absolutnie niekonieczne i można się zabawić na luzie. Graj Twardo jest zbiorem rad i wskazówek dla MG i Graczy. Nie powiem by mnie czegoś nauczył, bo po latach szlifowania swoich umiejętności na większość z tych tricków wpadłem sam, jednak dla początkujących, średnio-zaawansowanych lub nie radzących sobie MG powinien stanowić obowiązkową pozycję w RPG'owej bibliotece. Zwykli "kostkownicy" nie znajdą tu wiele dla siebie, tak samo jak osoby, dla których szczytem zaj**istości jest rozpłatanie goblińskiego łba, turlając krytyk lub 3 dorzuty. Zaawansowani Gracze i MG będą już dobrze to co książeczka ma do zaoferowania, jednak jeśli nie należysz do 3 wymienionych powyżej grup, zachęcam do kupna. Stosunek cena/zawartość nie jest zadowalająca, przydało by się więcej lub taniej, jednak podręcznik może stać się nieocenioną pomocą w przypadku gdy mg ma problematycznych graczy lub chce się rozwinąć. +30% stron więcej i było by naciągane 5.

1

7th Sea: Przewodnik Mistrza Gry

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 29.01.2009

7th Sea jest wg mnie najlepiej zrobionym systemem jaki znam. Przewodnik MG zawiera kwintesencję prowadzenia sesji, daje pole do manewru oraz uczy. Co najważniejsze, nie wbija sztywnych zasad do głowy, a uczy samodzielności, nakłania do prowadzenia po swojemu, a nawet miejscami do olania tego co on sam napisał w podręczniku. Według manifestu "rozgrywka przed kośćmi" 7th Sea trafia na pierwsze miejsce w moimi osobistym rankingu. Mimo specyficznego klimatu uważam, że Przewodnik MG i Gracza to obowiązkowe pozycje dla każdego szanującego się RPG'owca nie ze względu na samą grę, a rady i wiedzę w nich zawartą. Przewodnik MG w 7th Sea nauczył mnie więcej o samej sztuce prowadzenia sesji niż jakakolwiek inna podstawka.

0

7th Sea: Przewodnik Gracza

dodano: 26.01.2006

Podręcznik szyty w twardej oprawie, z ciekawymi ilustracjami. Jak zwykle John Wick pokazał, że potrafi tworzyć systemy RPG. Świetnie zredagowana książka wprowadzająca graczy w arkana systemu i świata nie zdradzając jednocześnie rzeczy, których gracz nie powinien wiedzieć by nie psuć sobie zabawy z gry. Wielu graczy RPG traciło swój zapał po szeregu sesji zgłębiając się w strony podręczników, czemu twórcy 7th Sea starali się zapobiec i raczej nieźle im to wychodzi ;]. Jednak nie obeszło się bez wpadek. Niektóre elementy podręcznika są słabo(jeśli nie najzwyczajniej w świecie, źle) przetłumaczone, a korekta musiała przysnąć. Jeśli ktoś czyta uważnie dopatrzy się ogromu literówek, a nawet sytuacji, gdzie tekst się urywa w środku zdania. Psuje to znacznie estetyke i przyjemność czytania, jednakże jeśli się przymknie na to oko, to pomimo obstrzępionej i zaniedbanej ramy ukaże się naprawde świetny obraz i ponad 250 stron magicznego świata ;]. 7th Sea jest rewelacyjnym dziełem doświadczonych RPG'owców czego nie da się zaprzeczyć w żaden sposób. Wreszcie ktoś zawarł prawdziwe złote zasady RPG, których brakowało we wszystkich innych systemach z jakimi miałem kontakt. Co do samej przesyłki... Niby książki, a zapakowane jak uran :p. Minęła ładna chwila nim udało mi się dobrnąć do podręczników ;]. P.S.: Dokładam się do pozytywnych opinii dotyczących zarówno systemu, świata jak i księgarni ;]. P.S.2: Powyższa opinia nie została napisana w afekcie i pod wpływem pierwszego wrażenia. Zajmuje się RPG od wielu długich lat ale ostatnimi czasy wiało pustką w tym temacie i żaden z systemów nie wywołał tak pozytywnej reakcji jak 7th Sea ;] Szczerze polecam dla każdego fana RPG i bohaterstwa, a przynajmniej dla wszystkich, którzy nie gardzą tego typu klimatami.

0

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Star wars zewnętrzne rubieże outer rim