English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Drako 2 rycerze i gnolle

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 146 / Listopad 2019

pobierz
Kategoria planszowa gra roku
Szkoły grają!

Komentarze użytkownika: Kahush

Kahush

Komentarze tego użytkownika

Zdobyte trofea

Obserwowani i obserwujący

Komentarze (34)


Cyklady

dodano: 09.11.2017

Cyklady to niezła gra strategiczna. Każdy kto lubi mechanikę licytacji będzie zachwycony, gdyż w Cykladach determinuje ona turę gracza. Figurki są ładne, chociaż w dzisiejszych czasach już nie zachwycają z uwagi na to, iż wychodzą teraz gry z figurkami o dokładności prawie jak z Warhammera. Cyklady słabo się skalują, gra dla dwóch osób diametralnie różni się od gry na czterech. Gra trwa dość długo. Przez to iż licytacja jest tak ważna, gra jest mocno taktyczna, gdyż w turze możemy właściwie wykonać tylko akcje związane z danym bogiem, a dany bóg umożliwia akcje danego rodzaju (walka lądowa, morska itp.). Plusem jest na pewno krótka instrukcja, która umożliwia szybkie pojęcie zasad i rozpoczęcie rozgrywki.

6

Dixit

dodano: 03.11.2017

Dixit to na pewno gra unikalna z dość oryginalną mechaniką. Na pewno należy do gier, których zasady można wyjaśnić w minutę, a przy tym poziom skomplikowania rozgrywki zależy tutaj tylko i wyłącznie od graczy. Tu pojawia się główna cecha gry, która dla wielu może być wielkim plusem, ale i dla niejednego znacznym minusem. Jeżeli gracze "czują" grę i wymyślają hasła pozwalające innym w grę skojarzeń to dobrze, jeżeli jednak gracze odchylają się w stronę różnego rodzaju abstrakcji to gra traci urok i staje się zupełnie losowa. Ocena gry zależy więc od tego, kto do niej zasiada i rozdźwięk może tu być naprawdę spory i wcale nie zależy od zaangażowania czy dobrych chęci graczy, ale od głębi ich wyobraźni.

12

Mage Knight: Krang

dodano: 03.10.2017

Krang to tylko i aż bohater. Dodatek nie zawiera nic więcej. Bohater ciekawy i jak to już było z Tezlą i Wolfhawk starający się położyć akcent na inny aspekt gry niż dotychczasowi bohaterowie. Inne dodatki tj. Lost legion i shades of tezla dodawały jednak oprócz bohaterów nieco żetonów, kart i mechanik. Lost legion najlepszych i najwięcej.

1

Mage Knight: The Lost Legion

dodano: 03.10.2017

Zazwyczaj dodatki do gier polegają na urozmaiceniu rozgrywki. Nowe karty, bohaterowie potwory itp. Może jakaś nieznaczna modyfikacja zasad. Jeżeli jesteś jednak solo graczem to Lost Legion sprawia, że gra doskonała jaką jest Mage Knight staje się grą idealną, bez skazy. Dump player zastąpiony jest krwistym bohaterem, który sieje grozę na planszy, wymusza zmianę zaplanowanych ruchów i jest jak wahadło u Edgara Allana Poe. Śmiertelny cios jest coraz bliżej i bliżej a Ty nadal jesteś dopiero na czwartym poziomie. Mage Knight był dla mnie wymagający, wygrywałem jednak zazwyczaj. Lost Legion mnie jednak szybko zmasakrował. Wygrałem partię tylko kiedy generał akurat poszedł sobie w pierony w bok. Kolejne partie, kiedy się trzymał środka planszy sprawiały, że mój mózg nawykły do przegrzania Mage Knightem gotował się przy Lost Legion.

0

Mage Knight (edycja angielska)

dodano: 03.10.2017

Ocena 5/5 Moją przygodę z grami planszowymi rozpoczęła Magia i Miecz. Piękna gra fantasy, bogata w bohaterów, miejsca, zdarzenia, potwory i jeden minus z uwagi na który już do niej nie sięgam - strasznie prosta mechanika. Mage knight jest inny. To mechanika sprawia, ze gra ta jest niepowtarzalna i każda rozgrywka jest wyjątkowa. Odpowiednio skonstruowana talia może być potężnym narzędziem do walki, bo to właśnie walki z kilkoma wrogami na raz/miastami są tutaj najbardziej istotnym, najbardziej ciekawym i wymagającym aspektem do którego cała rozgrywka jest wprowadzeniem i przygotowaniem. Jeżeli do talii będziemy dobierać przypadkowe karty akcji, jednostki i czary nasza przygoda szybko zakończy się rozbiciem o mury miasta. Jeżeli jednak umiejętnie zbudujemy talię możemy nawet skruszyć blanki megapolis. Plusy: - mechanika walki, która pozwala wykorzystać różne kombinacje kart w różny sposób i skonstruować wyjątkowe kombo; - pozostałe mechaniki (budowanie talii, wzmacnianie kart maną, odkrywanie/tworzenie mapy, awansowanie bohatera, zmienny poziom miasta) - zdobywanie doświadczenia przez naszego bohatera i jego rozwój poprzez zdobywanie nowych umiejętności i poprawę statystyk (ukłon w stronę RPG); - cztery różne postaci narzucające nieco styl gry ale nie drastycznie; - losowa mapa, losowe potwory, losowe karty akcji, czarów, artefaktów, jednostek sprawiają że każda rozgrywka jest wyjątkowa (w skrócie: wysoka regrywalność); - grafiki, atmosfera, klimat; - mnogość scenariuszy; - piękne figurki; Plusominus - czas gry normalnego scenariusza to - 2 osoby ok 5 godzin, 1 osoba ok 3 godziny Minusy: - trzeba przebrnąć przez dwie instrukcje i przeczytać faq żeby cieszyć się z pełnowymiarowej rozgrywki. Podział zasad na dwa niezależne zeszyty tj przewodnik i reguły jest wg mnie niekoniecznie trafiony ponieważ zasady się powtarzają, ale nie wszystkie i część istotnych spraw jest w przewodniku, a część w regułach, a część i tu i tu.

1

Descent: Journeys in the Dark - Ardus Ix'Erebus Lieutenant Pack

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 02.10.2017

Nieumarły daje w rękę mistrza kilka dobrych taktyk uprzykrzających życie śmiałkom. Sama figurka po pomalowaniu prezentuje się bardzo ładnie.

0

Descent: Journeys in the Dark - Belthir Lieutenant Pack

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 02.10.2017

Dodatkowe karty pozwalają mistrzowi podziemi rozwinąć nieco skrzydła nawet tak niewielkie jak skrzydła Belthira. Sama figurka po pomalowaniu jest ozdobą planszy.

0

Warhammer: Inwazja - Kieł i Szpon

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 02.10.2017

Dobry, solidny dodatek.

0

Wsiąść do Pociągu: Europa

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 02.10.2017

Przyjemna rodzinna gra. Nieskomplikowane zasady sprawiają, że można zagrać z dziećmi i tym samym zacząć wprowadzać je w świat prawdziwych gier planszowych. Ta wersja jest wyjątkowo cenna bo pozwala dzieciom od razu poznać lub utrwalić mapę europy z przełomu dziejów.

11

Shadows over Camelot (Cienie nad Camelot)

dodano: 28.09.2017

Cienie nad Camelot to dobra gra kooperacyjna. Oczywiście do gry w pełnym wymiarze niezbędne jest aby pojawił się zdrajca, wtedy gra staje się naprawdę trudna, gdyż kilka skutecznych ruchów zdrajcy może doprowadzić do rychłej przegranej. Niestety gra cierpi na syndrom lidera. Jeżeli jest w ekipie doświadczony gracz, który dobrze zna mechanikę gry, może to doprowadzić do tego iż "wyłączy" on pozostałych graczy i sam będzie kierował całą grą na zasadzie: najlepiej jak pójdziesz tam i zrobisz to. W takim przypadku szybko pozostałe osoby stwierdzą, że gra jest nieciekawa. Trudno z tego wybrnąć, jedynie rozważny gracz potrafi umiejętnie nie być zbyt nachalnym liderem.

0

Cytadela

dodano: 28.09.2017

Cytadela to dobra gra. Nieskomplikowana mechanika i zasady sprawiają, że jest to bardzo dobra pozycja na wprowadzenie nowych graczy do świata gier. Sprawdza się także jako luźny przerywnik w czasie spotkania lub wstęp do czegoś cięższego. Dla mnie największym mankamentem jest jednak nieco zbyt mały balans między postaciami. Postać architekta wybierana będzie tylko w szczególnych przypadkach i nie jest zbyt uniwersalna. O wiele bardziej uniwersalna jest postać zabójcy, który przy dużej ilości graczy praktycznie nigdy nie chybia i sprawia, że trafiony gracz będzie miał naprawdę ciężko aby się pozbierać. Alternatywne postacie są za to zbyt wymyślne jak na tego typu grę, my właściwie zawsze trzymaliśmy się podstawowych.

2

Pokój 25

dodano: 28.09.2017

Pokój 25 ma wiele zalet. 1. Ma dużą rozpiętość liczby graczy; 2. Losowy rozkład pomieszczeń sprawia, że każda rozgrywka jest wyjątkowa; 3. Różne tryby gry pozwalają zadowolić gusta graczy preferujących kooperację lub współzawodnictwo; 4. Rozgrywka jest dość krótka, a zasady banalnie proste; 5. Najbardziej emocjonujący jest końcowy etap gry, kiedy zagrane akcje mają decydujący wpływ na zwycięstwo. wady 1. Osobiście wolę bardziej złożone gry, pokój 25 to typowy filler, a nie danie główne szczerze polecam

2

Władca Pierścieni - Konfrontacja

dodano: 25.09.2017

Tytuł dla dwóch graczy stawiający na brak balansu między armiami. Strategia przyjęta dla drużyny pierścienia i Saurona musi się różnić, z tym że dla mnie granie drużyną wymusza jednak bardziej wyszukany styl poruszania się po planszy i i walki. Co ważne w grze znajdują się opcjonalne karty wzmacniające jedną ze stron, co w momencie gdy jeden z graczy jest znacznie silniejszy (doświadczenie itd.) może umożliwić zwiększenie atrakcyjności zarówno dla słabszego jak i dla silniejszego gracza.

1

Rój (Hive)

dodano: 25.09.2017

Rój to ciekawa pozycja dla dwóch graczy. Minusem (dla mnie) jest to, iż dość dużą wagę dla rozgrywki ma to kto ją zacznie. Ten minus można zniwelować np. umawiając się zawsze na dwie partie. Dla mnie wpływ ten jest jednak zbyt duży i narusza nieco niezbędny w tego typu grze balans. Jak to mawiał Maksiu: ciekawe otwarcie ma zbyt duży wpływ na rozgrywkę.

0

Warhammer: Inwazja - Miasto Zimy

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 21.09.2017

Dobry dodatek, polecam.

0

Warhammer: Inwazja - Karaz-a-Karak

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 21.09.2017

Dobry dodatek, polecam.

0

Warhammer: Inwazja - Imperialny Tron

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 21.09.2017

Dobry dodatek, polecam.

0

Citadel Shade - Drakenhof Nightshade (24ml)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 21.09.2017

Farbkę kupiłem do pomalowania figurek Blood Rage. Jeżeli ktoś planuje malować klany w ich dedykowanych kolorach to polecam ten shade do klanu kruka.

0

Citadel Shade - Carroburg Crimson (24ml)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 21.09.2017

Farbkę kupiłem do pomalowania figurek Blood Rage. Jeżeli ktoś planuje malować klany w ich dedykowanych kolorach to polecam ten shade do klanu wilka.

0

Drewniany Insert - Mage Knight

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 21.09.2017

Insert jest dobry, mieszczą się wszystkie elementy, chociaż oczywiście jest problem z instrukcjami, na które inserty nieczęsto zostawiają miejsce. Insert ma jednak kilka wad, których np insert do Blood Rage tej samem firmy nie ma: 1. figurki bohaterów i miast wchodzą do insertu luzem (do jednego z pudełek), w czasie transportu mogą sobie latać i tym samym się uszkadzać. 2. jeżeli posiada się wszystkie dodatki insert zaczyna nieco kuleć (nie ma dobrego miejsca na koła z tezli, niewystarczająca ilość przegródek dla kart, zbyt duża wg mnie ilość przegródek dla żetonów) 3. dopasowanie insertu do gry jest znacznie mniej cieszące oko niż przy insercie do Blood Rage

1

7 Cudów Świata: Pojedynek

dodano: 18.09.2017

Szybka rozgrywka i rozłożenie powodują, że można zagrać w pojedynek w czasie np. godzinnego snu małego dziecka. Losowość ogranicza się właściwie do rozłożonej drabinki kart i może być skutecznie niwelowana przez właściwe ruchy gracza. W naszych rozgrywkach zazwyczaj zwycięstwo określane jest punktacją. Pozostałe drogi do zwycięstwa tj. dominacja militarna i naukowa są nieco zbyt czytelne dla przeciwnika i mogą być skutecznie blokowane (trudno jest osiągnąć element zaskoczenia). Można zagrać w domu i na wycieczce co dla mnie jest nietuzinkową zaletą.

8

Onirim 2nd Edition

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 10.08.2017

Onirim to pozycja dla solo graczy. Gra w podstawowej wersji nie jest trudna, dlatego druga edycja pozwala skalować rozgrywkę wielowymiarowo, gdyż zawiera siedem dodatków, które możemy dowolnie dołączać do gry w dowolnej kombinacji. Ja osobiście grałem z dwoma dodatkami, gdyż przy większej ilości gra robiła się nieco chaotyczna i zbyt długa. W kategorii solo gier Onirim oceniam bardzo wysoko, gdyż dodatkowo zawiera mało miejsca (tyle co pasjans z tradycyjnej talii kart). Jeżeli nie macie czasu na rozłożenie Mage Knighta lub Robinsona, a losowość One Deck Dungeona Was drażni sięgnijcie po Onirim gdyż w nim losowość jest ale nie tak znaczna, a rozgrywka jest szybka, rozrusza szare komórki i daje satysfakcję w razie wygranej.

1

Army Painter - Winter Tuft (77)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 10.08.2017

Zastosowałem trawę do podstawek dla figurek z Blood Rage. Szczerze polecam.

0

Drewniany Insert - Blood Rage

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 10.08.2017

Insert jest dopracowany i mieści wszystkie elementy gry podstawowej, dodatków oraz ekskluzywnych figurek kickstartera (jest nawet pudełko na szósty klan - dzika). Instrukcja jest dobra, chociaż nieco uboga w treść przez co sklejanie insertu wymaga skupienia i uwagi. Jedynym mankamentem jakiego się doszukałem to to, iż w pudełko przeznaczone dla bogów asgardu nie da się zmieścić zarówno Thora i Odyna, gdyż figurki te są dość wysokie. Odyna wsadziłem więc w pudełko dla tzw. małych potworów, gdyż nie posiadam wszystkich figurek z kickstartera i miałem sporo wolnego miejsca. Dla osób o pedantycznym nastawieniu insert będzie dopełnieniem dla świetnej gry. Polecam.

0

Blood Rage (edycja polska)

dodano: 07.10.2016

Blood rage to bardzo dobra gra łącząca w sobie kilka skutecznie współgrających mechanik. Plusy - Niewielka, ale jednak istniejąca losowość obejmująca właściwie jedynie fazę draftu kart i ich wykładania (sprawdza się tu zasada, on wie, że ja wiem, że on prawdopodobnie ma taką a taką kartę, więc ja zagram tak a tak, chyba, że on wie, że ja to wiem) - Krótki czas gry i jej rozkładania (korzystne dla zapracowanych rodziców i graczy którzy lubią w czasie jednego wieczoru zagrać w parę różnych gier, lub parę partii jednej) - Proste zasady i czytelna, krótka instrukcja (znów ukłon w stronę zapracowanych, lub zmuszonych tłumaczyć często zasady) - Mnogość taktyk (odpowiednio dobrana strategia przegrywania, może przynieść finalnie zwycięstwo) - Możliwość podniesienia się przegranego nawet po silnym ciosie w pierwszej erze - Piękne figurki, mogące być po pomalowaniu ozdobą półki - Gra fajnie się skaluje, grałem zarówno w 2, 3 i 4 osoby i gra się dobrze, chociaż jak to zwykle dla balansu i radości bywa im więcej tym lepiej Minusy (nie dla każdego) - Wysoka cena - Grafiki mogą się nie podobać (specyficzna kreska) mnie np przypadły do gustu - Klimat wikingów właściwie nie ma wpływu na mechanikę i jest tylko tłem dla rozgrywki

6

Race for the Galaxy (edycja angielska)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 04.01.2016

Bardzo ciekawa pozycja dla lubiących wysiłek intelektualny graczy, którzy preferują współzawodnictwo, ale bez interakcji bezpośredniej. W grze budujemy własne imperium galaktyczne i bardziej gramy dla siebie niż przeciwko współgraczom, przy czym zwycięzca może być tylko jeden. Strategię rozwoju dobieramy w zależności od losowo dobieranych kart i swojej wizji, choć nie bez znaczenia są tu losowe startowe planety.

0

Dobble

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 08.07.2011

Ciekawa gra imprezowa o nieskomplikowanych zasadach i szybkiej rozgrywce. Na przerywnik między chipsami a ciastem jest w sam raz, ale troszke jej brak. Główne zalety to: - szybka rozgrywka bez tłumaczenia skomplikowanych zasad - poręczne pudełko niewielkich rozmiarów które pozwala zabrać grę wszędzie i zawsze - dużo śmiechu i zabawy Główne wady jakich się doszukałem to: - brak kary dla oszukujących/przegrywających itp - w wirze walki trudno kontrolować kto oszukuje i rzuca nieuczciwe karty, trzeba raczej grać z ludźmi uczciwymi - stosunek zawartości pudełka do ceny raczej niezbyt zachwyca - trwałość krążków raczej niewielka za taką cenę mógłyby to być np plastik albo inne trwalasze tworzywo a nie tektura

1

Warhammer: Inwazja - Kieł i Szpon

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 08.07.2011

Kolejny soldny dodatek do świetnej gry karcianej. Rozwija wszystkie rasy i pozwala stosować nowe strategie.

0

Ghost Stories: White Moon

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 29.12.2010

Dodatek mocno wzbogaca rozgrywkę o nowe taktyki i wyjścia z niebezpiecznych sytuacji. Poprawia też umiejętności czerwonego mnicha przez co staje się on bardziej przydatny dla drużyny (głównie w ratowaniu wieśniaków). Artefakty są mniej lub bardziej potrzebne (np szpon raczej nie zachwyca) ale znajdują zastosowanie w różnych sytuacjach. Figurka dziewczyny pozwala lepiej kontrolować planszę. Generalnie i tak już bardzo ciekawa rozgrywka zmienia się w jeszcze bardzej emocjonujące starcie ze sługami Wu Fenga.

1

Warhammer: Inwazja - Ścieżka Zeloty

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 10.12.2010

Ciekawy dodatek bogaty w nowe karty (dużo neutralnych). Dodaje nowe strategie i pozwala czerpać więcej radości z gry.

0

Warhammer: Inwazja - Skaveńska Zaraza

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 10.12.2010

Ciekawy dodatek bogaty w wiele nowych kart przy czym należy nadmienić że wiele z nich to karty neutralne i że każda rasa dostaje inną liczbę kart (jedne więcej inne mniej). Wzbogaca rozgrywkę o nowe strategie.

0

Ghost Stories (druga edycja)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 10.12.2010

Gra jest bardzo wciągająca. Gram w nią już ponad rok i za każdym razem rozgrywka jest niepowtarzalna, a na wyższych poziomach bardzo trudna. Są takie ułożenia wiosek i duchów, że ciężko jest opracować strategię, która pozwoli zwyciężyć. Najczęściej gramy w trzy osoby i jest optymalne chociaż nieco brak tej czwartej, przy dwóch osobach też jest ciekawie, natomiast w pojedynkę gra się dość dziwnie, ale na upartego można. Samo wykonanie gry jest przepiękne a zarazem w prostej formie. Obrazkowe ukazanie poleceń gry umożliwia szybkie odejście od przeglądania instrukcji. Każdy z mnichów jest dobry do konkretnych zadań, niestety wydaje mi się że są troszkę niezbalansowani, przez co przy grze w mniejszą ilość osób istotne jest którzy mnisi wejdą do gry.

0

ULTRA-PRO Deck Protector - SILVER 100

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 16.12.2009

Bardzo tanie i solidne koszulki. Polecam

0

ULTRA-PRO Deck Protector - SILVER 100

dodano: 08.09.2006

Koszulki te są dobre, bo są dobre i tanie.

0

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Abominacja prawo