Dariusz

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

0 użytkowników

Gra godna polecenia innym, jednakże ktoś musi na początku wyjaśnić zasady, gdyż jest ona na tyle złożona, że samodzielne próby jej ogarnięcia mogą doprowadzić do odbicia się od tej gry. Przypomina ona Horror w Arkham, ale jest moim zdaniem nieco prostsza i bardziej urozmaicona, ponieważ każdy scenariusz stawia inne wymagania, co dodatkowo zwiększa różnorodność wraz z dużą ilością kart. Nie należy ukrywać, że jest to długa gra, szczególnie, gdy gracze nie pojmują biegle zasad (można rozegrać kilka niepełnych partii, aby się lepiej zaznajomić). Jakość wykonania jest bardzo dobra, żadnych żetonów nie brakuje, dla pewności można sobie oprawić scenariusze i inne miękkie elementy w koszulki.
5/5- gra warta swoich pieniędzy


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

5, gdyż uważam, że ten dodatek został zbyt surowo potraktowany.

Generalnie nie podoba mi się traktowanie Neuroshimy RPG coraz bardziej po macoszemu. Rozumiem, że planszówki to większy zysk, ale temu, co w większości dało początek temu uniwersum, warto poświęcić więcej uwagi i troski. Wstęp może nie pasuje do oceny, ale zwraca uwagę na problem korekty lub zaangażowania w nią- w tekście widoczne są błędy. Już nie mówię o jakichś byle przecinkach, bo z tym dużo więcej osób ma problem, ale o zwykłych literówkach lub nawet uciętych fragmentach zdania. Wystarczy, żeby to 3 osoby (wypoczęte i chętne do pracy) uważnie przeczytały po parę razy i problem byłby pewnie z głowy. Sam podręcznik nie wyczerpał tematu Nowego Jorku- jeśli starczyło materiału, to ta lokalizacja zasługiwała przynajmniej na grubość taką jak Detroit. Tyle z uwag czysto technicznych.

Jeśli chodzi o treść, to jestem zadowolony. Otrzymujemy otwarty świat Nowego Jorku z zarysowanymi podziałami i fabułą, która daje dobrą podstawę do tworzenia własnych przygód. Również otrzymujemy zadowalające mechaniczne podstawy do odgrywania ról np. członków gildii Navarro, co z mojego punktu widzenia jest ważne- mechanika jest szkieletem każdej gry. Nie potrafię ocenić, czy dodatek był pisany przez kogoś, kto był choć raz w NJ obecnych czasów, ponieważ sam nie byłem nigdy. Uznajmy, że wszystko jest w granicach rozsądku, jeśli chodzi o odniesienie do rzeczywistości :P. Grafiki w dodatku też są przyzwoite, a podpisy pod nimi- "z jajem". Podobał mi się również styl narracji- czuć w nim, że prowadzi ją ktoś przesiąknięty propagandą NJ, lecz jeszcze nie opętany nią cały czas (zachowujący zdrowy rozsądek).

Gdyby grubość tego dodatku była większa, to być może dałbym bez żalu 5, a tak to muszę
troszkę naciągnąć w celu ratowania opinii tego dodatku :).


Jak dla mnie ideał :)

Dobre do utrzymywania porządku wśród małych elementów.


Jak dla mnie ideał :)

Przydatny produkt, ale nie jest niezbędny.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobry dodatek. Jest idealny dla MG, który lubi pomęczyć graczy. Bestie są uporządkowane według miejsca występowania. W podręczniku wprowadzono również jasne oznaczenia i porady dla MG jak mógłby użyć danej bestii.