English version English version

sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

» wyszukiwanie zaawansowane

Dungeons Karty Poziom

Newsletter

Zapisz się! Informacje o nowościach będziesz dostawać na e-mail! Tylko świeżutkie informacje ;-)

Zapisuję się!
dlaczego warto?

Katalog gier

Gry planszowe i towarzyskie Gry planszowe i towarzyskie Łamigłówki Łamigłówki Gry RPG po polsku Gry RPG po polsku Gry RPG po angielsku Gry RPG po angielsku Karcianki kolekcjonerskie Karcianki kolekcjonerskie Gry figurkowe i bitewne Gry figurkowe i bitewne Dla dzieci Dla dzieci Książki i czasopisma Książki i czasopisma Funko - POP! Funko - POP! Akcesoria Akcesoria Promocje Promocje Centrum Prezentowe Centrum Prezentowe

Sklep w Gdańsku

REBEL - CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
tel. 510 804 049

Godziny otwarcia:
09:00 - 21:00 (pon. - sobota)
10:00 - 20:00 (niedziela)

Rebel Times

Numer 146 / Listopad 2019

pobierz
Kategoria planszowa gra roku
Szkoły grają!

Komentarze użytkownika: Olgierdd

James Bond

Komentarze (133)


The Resistance: Hidden Agenda

Oceniam produkt na: 2 - raczej słaby

dodano: 06.06.2017

Kupiłem w ciemno chcąc urozmaicić zasady Resistance, ale ostatecznie mojej grupie ten dodatek nie przypadł do gustu. Zbyt komplikował zasady dość prostej w założeniu gry.

0

Eldritch Horror: Przedwieczna groza - Zaginiona Wiedza

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 06.06.2017

Dodatek obowiązkowy, bez niego gra podstawowa po kilku rozgrywkach się wypala. Zaginiona Wiedza dodaje wystarczająco dużo nowych kart, by Eldritch prędko się nie znudził.

1

Gejsze

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 03.06.2017

Gra jest przepiękna! W pozornie prostej mechanice ukryto bardzo dobrą i zmuszającą do myślenia grę dwuosobową. Uwaga! wywołuje syndrom "jeszcze jednej partii" :)

5

Roll for the Galaxy

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.04.2015

Jak sama nazwa wskazuje, Tom Lehmann postanowił uraczyć nas kościaną wersją swojego hitu Race for the Galaxy. Fani czekali z wypiekami na twarzy licząc na to samo, tylko z kostkami, zawiedzeni wersją karcianą pewnie nawet tu nie zajrzą z tego samego powodu. Czy słusznie? Niekoniecznie, dla obu grup. Roll for the Galaxy nie przez przypadek swoją nazwą nawiązuje do Race. Posiada tego samego autora, wymyślone uniwersum, grafiki i elementy mechaniki. Mimo to gra jest na tyle inna, że "hype" fanów jest nieco przesadzony, a sceptycy mogliby poczuć zachętę. Roll for the Galaxy jest kościaną grą o rozszerzaniu wpływów swojej nacji w przestrzeni kosmicznej poprzez wynajdowanie technologii, zasiedlanie nowych światów i eksploatacji ich dóbr. Gracze wykonują różnego rodzaju akcje przy pomocy robotników, reprezentowanych przez kości. Kości te mają różne kolory, ze względu na zróżnicowane symbole na ścianach. Podstawowa biała kość posiada na swoich ścianach wszystkie dostępne w grze akcje, ale pozostałe są już wyspecjalizowane, np. czerwone nastawione są na ekspansję i rozwój technologiczny, a niebieskie na produkcję i konsumpcję dóbr. Aby rozwijać swoje małe imperium konieczne jest pozyskanie wspomnianych wcześniej technologii i światów. Te reprezentowane są przez dwustronne kafle, na których zawsze z jednej strony jest świat, a z drugiej technologia. Świetne rozwiązanie redukujące wpływ ślepego losu na nasze poczynania. Światy dostarczają nam siłę roboczą (czyli kości), a technologie specjalne zdolności, przeważnie redukujące losowość wynikającą z rzutu kośćmi, ale nie tylko. Warto zwrócić uwagę fanom Race, że w Rollu zmieniła się ekonomia. Wymaga ona innego podejścia do gry i sprawia, że trudniej jest zrobić szybki silniczek samograj. O wiele częściej tempo gry przybiera charakter "zdobyłem punkty, ale jestem spłukany". Ilość strategicznego planowania jest zbliżona do tej z karcianki, co jest ogromnym plusem, niestety z pierwowzoru do Rolla przedarła się też zerowa interakcja bezpośrednia. Istnieje ta pośrednia, polegająca na odgadywaniu posunięć przeciwników i skrzętne wykorzystywanie tego do własnych celów, ale walki, psucia czy podkradania surowców tu nie uświadczymy. Myślę, że pod tym względem i tak jest dużo lepiej niż w Race (jest więcej jawnych informacji), ale jeśli nie odpowiada Ci tego typu zabawa, to możesz się lekko zawieść. W przeciwnym wypadku warto przynajmniej spróbować zagrać u znajomych czy na konwencie (trudno mi polecić grę za 200 zł w ciemno). Nie dajcie się ponieść wrażeniu skomplikowania gry. Jest dużo symboli, ale to nie ta sama waga ciężka co karcianka. Już w pierwszej grze można połapać się o co chodzi, bez poczucia przytłoczenia jakie oferował Race. Aha, ważna rzecz: w Rollu kości rzuca się za zasłoną, więc gra wymaga uczciwości od graczy, której nie da się zweryfikować. Niektórzy nie lubią takich rozwiązań, dlatego warto o tym ostrzec.

10

Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords - Spires of Xin-Shalast Adventure Deck

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.04.2015

Jeżeli ktoś gra w karcianego Pathfindera, to jest to dodatek obowiązkowy. Granie tylko tym co znajduje się w podstawowym pudełku mija się z sensem całej gry, czyli rozegraniem długiej kampanii.

0

Pathfinder Adventure Card Game - Sins of the Saviors Adventure Deck

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.04.2015

Jeżeli ktoś gra w karcianego Pathfindera, to jest to dodatek obowiązkowy. Granie tylko tym co znajduje się w podstawowym pudełku mija się z sensem całej gry, czyli rozegraniem długiej kampanii.

0

Pathfinder Adventure Card Game - Fortress of the Stone Giants Adventure Deck

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.04.2015

Jeżeli ktoś gra w karcianego Pathfindera, to jest to dodatek obowiązkowy. Granie tylko tym co znajduje się w podstawowym pudełku mija się z sensem całej gry, czyli rozegraniem długiej kampanii.

0

Eldritch Horror: Przedwieczna groza

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.04.2015

Odchudzona i w wielu miejscach poprawiona wersja Horroru w Arkham. Nie uważam, żeby w pełni zastępowała starszego brata (który moim zdaniem jest trudniejszy i bardziej wymagający), ale posiada nad nim pewną przewagę: gdy gra chyli się ku porażce, partia nie przeciąga się w nieskończoność. Jeśli ktoś chciał zawsze zagrać w Horror w Arkham, ale obawiał się przydługich partii... to tu też jest długo, ale znośnie :) Bardzo dobra gra przygodowa.

4

Core Worlds: Revolution

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.04.2015

W tym dodatku pojawiają się dwa nowe elementy (oprócz wzorów nowych kart): Rozbudowane karty taktyk przypisane do konkretnych bohaterów i rozwinięcia światów. Dzięki nowym taktykom bohaterowie zyskują znacznie na sile i wyjątkowym charakterze. Bohater w końcu wart jest swojego tytułu. O ile jest to świetne rozwiązanie, tak druga część dodatku, rozwinięcia, nie wywołały szczególnej euforii. Są, czasem się przydają, ale jeszcze nie wypłynęły znacząco na rozgrywkę. Co ważne, można grać z tym dodatkiem nie posiadając pierwszego!

0

Pathfinder Adventure Card Game - The Hook Mountain Massacre Adventure Deck

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.04.2015

Jeżeli ktoś gra w karcianego Pathfindera, to jest to dodatek obowiązkowy. Granie tylko tym co znajduje się w podstawowym pudełku mija się z sensem całej gry, czyli rozegraniem długiej kampanii.

0

Komplet 7 kości w jednym kolorze - Mat (w woreczku strunowym)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.04.2015

Dobry zestaw kości do uzupełnienia niewielkiej liczby, którą dostajemy w karcianej grze Pathfinder.

0

Sakiewka Runiczna

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 01.04.2015

Po prostu sakiewka na kości. Nawet po długim użyciu nadruk grafiki nie ściera się z materiału.

1

Hanabi (edycja polska)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.04.2015

Gra kupiona jako prezent. Jak wszystkie gry wydane w tym rozmiarze, świetnie nadaje się do transportu i grania w ciasnych miejscach. Polecam fanom czystej kooperacji.

3

FFG Gaming Tokens: Gold

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.04.2015

Żetony przypominają te, które znajdziemy w Cytadeli. Dobrze zastępują kartonową walutę złota w różnych grach.

0

Collectors Card Album segregator niebieski

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.04.2015

Segregator ma swoją cenę, ale jest o wiele szerszy od tych typowo biurowych i wygląda estetyczniej. Jest w stanie zmieścić sporą kolekcję kart.

2

Pathfinder Adventure Card Game - The Skinsaw Murders Adventure Deck

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.04.2015

Jeżeli ktoś gra w karcianego Pathfindera, to jest to dodatek obowiązkowy. Granie tylko tym co znajduje się w podstawowym pudełku mija się z sensem całej gry, czyli rozegraniem długiej kampanii.

0

Shogun: Tenno's Court

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 01.04.2015

Zdecydowanie nie jest to dodatek obowiązkowy. Jeśli ktoś nie gra często w Szoguna, to może sobie ten produkt odpuścić. Wg. mnie dodaje jednak kilka ciekawych rozwiązań, które mogą (ale nie muszą) mieć znaczny wpływ na przebieg rozgrywki.

0

Collectors Card Album segregator czarny

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.04.2015

Segregator ma swoją cenę, ale jest o wiele szerszy od tych typowo biurowych i wygląda estetyczniej. Jest w stanie zmieścić sporą kolekcję kart.

0

Koszulka do segregatora na 9 kart Platinum

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 01.04.2015

kolejny zakup i nadal jestem zadowolony. Bez tych koszulek miałbym spory bałagan w kolekcji kart.

1

Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords Character Add-On Deck

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.04.2015

Bardzo dobry dodatek, rozszerza możliwość gry do 6 osób i zwiększa różnorodność w wyborze postaci. Nie jest obowiązkowy, ale zdecydowanie godny polecenia.

0

MAYDAY Koszulki Magnum Copper (65x100mm) 100 - Purple (Fioletowe)

Oceniam produkt na: 2 - raczej słaby

dodano: 28.02.2015

Karty w rozmiarze tych koszulek ledwo się mieszczą. Trudno polecić, ze względu na kłopot z jakim wkłada i wyjmuje się karty.

0

MAYDAY Koszulki Magnum Copper (65x100mm) 100 - Brown (Brązowe)

Oceniam produkt na: 1 - nie spełnia moich oczekiwań :-(

dodano: 28.02.2015

Karty w przeznaczonym rozmiarze zwyczajnie się nie mieszczą. Ledwo włożyłem dwie karty, które zaczęły się wyginać w łuk. Żeby zdjąć koszulki, musiałem je rozerwać. Nigdy nie byłem tak niezadowolony z zakupu :( Niebieskie i fioletowe jeszcze ujdą.

0

MAYDAY Koszulki Magnum Copper (65x100mm) 100 - Blue (Niebieskie)

Oceniam produkt na: 2 - raczej słaby

dodano: 28.02.2015

Karty w rozmiarze tych koszulek ledwo się mieszczą. Trudno polecić, ze względu na kłopot z jakim wkłada i wyjmuje się karty.

0

Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords Base Set

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 23.01.2015

Pathfinder to karciana wersja komputerowych gier action RPG. Zabijasz potworki, zbierasz przedmioty, ulepszasz swoją postać. Jak słusznie zauważono poniżej - kwintesencja Diablo. Pathfinder wymaga jednak wytrwałości i w miarę stałej grupy graczy: Cała przygoda odbywa się na przestrzeni kilkudziesięciu sesji, także to nie jest zabawa na jeden raz. Dla wzmocnienia elementu przygodowego polecam poszukać w plikach na BGG o wiele bardziej rozbudowanych opisów przeżywanych przez bohaterów przygód. Opisy zawate na kartach w grze są zbyt skromne i zbytnio umniejszają fajnie skonstruowanej fabule.

3

Coup: Reformation

Oceniam produkt na: 2 - raczej słaby

dodano: 13.01.2015

Reformacja to mały dodatek do małej gry opartej na blefie, który w dość ciekawy sposób zmienia podstawową rozgrywkę Coup (ale czego innego można się spodziewać po rozszerzeniu? ;)). Przynależność do jednej z dwóch frakcji i jej zmienianie w trakcie rozgrywki wymusza nieco strategicznego podejścia do rozgrywki i umiejętnego obserwowania poczynań innych graczy. Wprowadzenie tej mechaniki może doprowadzać do dość ciekawych i nagłych zwrotów akcji. Nowa rola inkwizytora na pierwszy rzut oka wydaje się być bardzo potężna, ale w rzeczywistości dodaje kolejny poziom możliwości blefowania i kontroli przeciwników. Niestety mimo to nie polecam tego dodatku, ponieważ rewersy kart różnią się odcieniem od tych z podstawowej wersji Coup, co sprawia, że gra bez dodatkowego zakrycia leżących na stole kart staje się zupełnie niegrywalna. Nieprzezroczystych koszulek w rozmiarze 65x100 mm póki co nie znalazłem :(

1

Fulgrim - Wizje Zdrady

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 10.08.2014

Dobra książka pokazująca kolejny punkt widzenia w historii Herezji Horusa. Niestety to ostatnia przetłumaczona na polski książka z tej serii, ponieważ Black Library cofnęło wszystkie licencje na tłumaczenia i mają głęboko w poważaniu polskich czytelników. Kolejne prawdopodobnie już się nie ukażą :(

4

AGOT LCG: Fire Made Flesh

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 10.08.2014

Fajny chapter, ponieważ nie pojawiają się w nim karty "auto include" pasujące do każdego decku. Nie jest on obowiązkowy, chyba, że interesuje Cię granie talią neutralną.

0

Coup

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 10.08.2014

Grę kupiłem, ponieważ uwielbiam Resistance i.... nie zawiodłem się, chociaż pomimo ukrytych ról i konieczności blefowania, gra wymaga absolutnie innego podejścia do zabawy. Spodziewałem się czegoś bliższego Resistance, ale i tak jestem bardzo mile zaskoczony. W porównaniu do Resistance, Coup działa z mniejszą ilością graczy i jest o wiele szybszą grą. Dobrze jest mieć obie w kolekcji, jeśli lubi się tego typu gry blefu, ale ponownie zaznaczam - obie są zupełnie różne!

4

Bang! The Dice Game

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 10.08.2014

Gra dość podobna do Potworów w Tokyo, ale nieco szybsza i chwilami zabawniejsza. Jeżeli ktoś lubi karciany Bang!, ale nie lubi gdy gra się zbytnio dłuży, ta wersja jest idealna dla niego.

1

MAYDAY Koszulki Standard CCG Premium (63,5x88mm) 50

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 10.08.2014

Wg. mnie najlepsze przezroczyste koszulki na rynku. Z tej kategorii zdecydowanie bardziej wolę Mayday od FFG czy Ultra Pro

0

Quantum

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 10.08.2014

Dla mnie ta gra była na 5 jeszcze zanim w nią zagrałem, ponieważ uwielbiam wszystkie gry, które wykorzystują kości w sposób ciekawszy niż tylko do rzucania. Przede wszystkim Quantum bardzo szybko się rozkłada, tłumaczy i składa, co bywa olbrzymim plusem dla niektórych graczy. Mnie urzekła oferowana przez grę gama opcji, pomimo dość prostej mechaniki. W każdej turze ma się na tyle spory wybór akcji, że gra nie nudzi się przez wiele partii. Trzeba jednak uważać, bo może to prowadzić do paraliżu decyzyjnego i nieprzyjemnego wydłużenia rozgrywki. Warto również zwrócić uwagę na dwie rzeczy, które wedle gustu mogą jednych graczy przyciągać, a innych odpychać: - mechanika nagradza agresywny sposób gry. Atakowanie innych graczy, poza osłabieniem przeciwnika, daje sporo profitów za sam fakt wygrywania walk (szczególnie gdy do gry wchodzą karty specjalne), dlatego często nie szczędziło się nawet najsłabszych graczy (co jest obecne w wielu tego typu grach, czyli słaby -> nie stanowi zagrożenia -> można zostawić w spokoju). W jednej grze na 3 graczy już w pierwszej turze mieliśmy aż 3 ataki na jednego gracza, który nieco odsłonił się w pierwszym ruchu. - rozgrywka oparta jest na przegiętych kombosach kart. Wiele kart diametralnie wpływa na mechanikę (np. gdy zgodnie z regułami powinieneś rzucić kością by zmienić swój statek, ZAWSZE sam wybierasz ściankę), a niektóre połączenia wywracają rozgrywkę do góry nogami. Sęk w tym, że potężne synergie są w stanie uzyskać wszyscy gracze. Nie wpływa to na balans rozgrywki, ale sprawia, że pozyskiwanie kart jest bardzo ważnym elementem i nie należy go ignorować. Karty nadają grze dynamiki, a frakcje nabierają unikalnego charakteru.

4

Koszulka do segregatora na 9 kart Platinum

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 08.04.2014

Podrzymuję swoją opinię, bardzo pomaga w utrzymaniu porządku w kolekcji kart.

2

AGOT LCG: On Dangerous Grounds

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: Hidden Agenda

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

1

AGOT LCG: The Wildling Horde

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: Trial By Combat

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: The Horn That Wakes

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: The Captain's Command

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

1

AGOT LCG: Return of the Others

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: Mask of the Archmaester

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: Illyrio's Gift

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: Beyond the Wall

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: A Turn of the Tide

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: A Sword in the Darkness

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: A Journey's End

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

Deck Box - Pink

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 08.04.2014

Niestety nieco zawiodłem się na pudełkach Ultra Pro. Niewygodnie wyciąga i chowa się zakoszulkowane karty, ale za taką cenę nie można mieć wygórowanych oczekiwań.

0

ULTRA-PRO Deck Protector - Solid Pink (Różowe) 50

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Koszulki dla prawdziwych hipsterów wśród graczy LCG/CCG ;) Uniknięcie przypadkowego (i specjalnego!) podebrania karty przez współgracza po zakończeniu rozgrywki gwarantowane ;)

0

Kość blitz 12 Ścian - Cyfry - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 08.04.2014

Bardzo ładna kostka, niestety złote litery na pomarańczowym tle nie są szczytem czytelności, ale przy dobrym świetle nie jest to aż tak bardzo dokuczliwe.

0

AGOT LCG: The Isle of Ravens

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

List Miłosny

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 08.04.2014

Bardzo przyjemny przerywnik pomiędzy większymi grami. Nadaje się również jako lekkie prowadzenie do świata gier karcianych i planszowych. Rozmiar kieszonkowy sprawia, że List Miłosny pojawia się na każdym spotkaniu planszówkowym.

0

AGOT LCG: Gates of the Citadel

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: Called by the Conclave

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: Fire and Ice

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.04.2014

bardzo dobry chapter w całym cyklu, odświeża mechanikę winter/summer

0

Kość blitz 6 Ścian - Cyfry - Różne Kolory

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 01.10.2013

Ładna i porządnie wykonana kość. Cyfry na niektórych ścianach mogą być trochę niewyraźne, ale taka natura przezroczystych kości.

0

AGOT LCG: Rituals of R'hllor

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: Here to Serve

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: Forging the Chain

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: A Poisoned Spear

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: The Pirates of Lys

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: Calling the Banners

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: A Song of Silence

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

Koszulka do segregatora na 9 kart Platinum

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 01.10.2013

Dobry produkt, ułatwia przeglądanie kart i utrzymanie porządku w kolekcji.

0

AGOT LCG: Of Snakes and Sand

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: Reach of the Kraken

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Więcej nowych kart, więcej możliwości budowania talii. Fanom nie trzeba polecać.

0

AGOT LCG: Kings of the Sea Expansion

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Obowiązkowy dodatek dla fanów żniwiarzy z wysp. Gracze innych rodów raczej mogą się obyć.

1

Deck Box FFG (White)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Wytrzymałe i duże pudełko. Dodatkowy, odczepiany pojemniczek na żetony to bardzo dobry pomysł. Polecam.

0

FFG Game of Thrones HBO - House Greyjoy

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 01.10.2013

Koszulki odrobinę za duże i za luźne przy rozcięciu (ale karty w środku trzymają się jak należy) dla standardu LCG. Fajny klimat, ale jakość nie powala.

0

A Game of Thrones LCG: Core Set (1ed)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Świetna karcianka z dość prostą do nauczenia mechaniką (choć niestety im dalej w las dodatków, tym więcej skomplikowanych efektów). To co wyróżnia ją pośród innych LCG to doskonale działający tryb na 4 graczy (który wg. instrucji jest domyślny, a dwuosobowy jest opcjonalny ;)). Cztery grywalne talie to dobry start.

9

Władca Pierścieni LCG - Droga do Rivendell

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 01.10.2013

Niestety słabsza przygoda, szczególnie po wrażeniach jakie zaserwowała Moria z dużym dodatku. Karty graczy w porządku, bohater nienajgorszy, ale nie grywam nim.

1

Core Worlds

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Gra z kategorii "ciekawsza niż to wynika z lektury instrukcji". Jedna z bardziej klimatycznych gier z mechaniką budowania talii. Bardzo ładne grafiki, przypominające grę komputerową Homeworld. Losowość niewielka jak na karciankę, niestety rozgrywka potrafi się ciągnąć, a do tego mało jest efektów kart, które porządnie się zazębiają. Niemniej warto sprawdzić.

0

FFG Standard Card Game Sleeves - Green (Zielone) 50

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 01.10.2013

Bardzo dobre koszulki, rewersy nie przebijają i są dość wytrzymałe.

0

City of Horror

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 01.10.2013

Gra z olbrzymią dawką negatywnej interakcji, tzw. generator nienawiści ;). Gra dla tych, którzy lubią dogadywać się, przekupywać i zdradzać. Do tego dość krótki czas rozgrywki.

1

Galaktyka w ogniu

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

W końcu pojawia się prawdziwe "mięsko" herezji. Póki co, z trzech pierwszych części, ta zawiera najwięcej dramatycznych scen.

2

Fantasy Flight Supply Dice Bag: Tentacles

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Worek świetnie sprawdza się jako pula potworów w Horrorze w Arkham. Polecam!

1

Conflict of Heroes: Wrecks and Destruction on the Eastern Front

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 01.10.2013

Minidodatek urozmaica nieco rozgrywkę. Na pewno nie jest niezbędny, raczej dla fanów zwiększania realizmu.

1

Komplet Kości "Arkham Horror" - Czarno-zielony

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Bardzo fajne kości, zdecydowanie przyjemniejsze niż zwykłe białe.

3

MAYDAY Koszulki Standard CCG Premium (63,5x88mm) 50

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Bardzo dobrej jakości koszulki, jedynie mogę narzekać na czasem dość ostre rogi.

0

Zbuduj swoje miasto

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 01.10.2013

Bardzo prosta, krótka, ale też nieco satysfakcjonująca gra. Zbudowanie fajnie punktującego miasta daje frajdę. Niestety występuje olbrzymi efekt kuli śnieznej, a ciągłe punktowanie i konieczność zapisywania wyników na kartce nieco odpycha. Gry używam czasem jako wstępu do Race fo the Galaxy, bo opiera się na podobnej, ale okrojonej mechanice.

0

Neuroshima HEX: Dancer (edycja 2.5)

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 01.10.2013

Przekombinowana "armia". Pewnie ma swoich fanów, ale wolę bardziej tradycyjną rozgrywkę.

0

Wallenstein

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 01.10.2013

Lepsza wersja Shoguna, od razu z istotnym dodatkiem i moim zdaniem o wiele ciekawszą mapą. Niestety nieco brzydsza, ale jakość komponentów jest bardzo wysoka, czego można spodziewać się patrząc na cenę.

0

Tsuro

dodano: 23.08.2012

Dodam jeszcze, że w mniej niż 4 osoby nie warto do tej gry siadać. Zbyt luźno jest na planszy.

1

Tsuro

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 15.08.2012

Hit wśród lekkich gier. Tłumaczenie zajmuje pół minuty, rozgrywka 10 minut, ilość zabawy płynąca z budowania ścieżek jest nieobliczalna. Doskonały przerywnik. oprawa graficzna i jakość wykonania są absolutnie na najwyższym poziomie, jedynie instrukcja jest okropna (jak na tak prostą grę).

1

Quarriors! - Quarmageddon

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 15.08.2012

Bardzo dobry dodatek, alternatywne zasady zwiększają ilość podejmowanych decyzji, co za tym idzie przyjemność płynącą z zabawy (niestety kosztem czasu rozgrywki). Nowe potwory posiadają bardzo ciekawe umiejętności wpływające na punktację i to co dzieje się u innych graczy. Quarriors bez wątpienia cały czas się rozwija w bardzo dobrym kierunku. I pudełko jest o wiele wygodniejsze od starej, ale eleganckiej puszki.

1

Troyes (edycja angielska)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 15.08.2012

Fenomenalna gra wykorzystująca moją ulubioną mechanikę - dice placement. Duża interakcja jak na eurogrę, kilka mechanizmów redukujących losowość, sporo strategii wiodących do zwycięstwa. BARDZO klimatyczna oprawa graficzna! Na prawdę polecam.

2

King of Tokyo

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.08.2012

Szybka, prosta i z dość sporą regrywalnością gra (za sprawą talii kart rozwinięć dla naszych giga-potworów). Niestety występuje w niej eliminacja graczy, przez co moja ocena spada o jeden stopień.

0

Cyklady: Hades

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.08.2012

Bardzo dobra gra z tym dodatkiem staje się jeszcze lepsza. Zwiększyła się ilość opcji jakie muszą rozważyć gracze, boskie łaski, przedmioty i bohaterowie sprawiają, że ze względu na ilość niewiadomych przewaga cały czas jest przekazywana z rąk do rąk. O dziwo długość rozgrywki nie uległa zwiększeniu, co jest sporym plusem. Minus powszechnie powtarzany - cena.

4

Znak Starszych Bogów

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 11.07.2012

Nie lubisz losowości i kooperacji - zapomnij o tej grze :) plusy: + w miarę spójny temat: w przeciwieństwie do Horroru w Arkham wszystkie wydarzenia skupiają się wokół jednego miejsca (muzeum) dzięki czemu łatwiej jest o sensowną historię, zamiast chaotycznego biegania z tommygunem po mieście i wskakiwaniem do innych wymiarów jak po bułki w piekarni na rogu. Również różne testy w walce dają do zrozumienia, że pokonanie potwora nie musi wcale oznaczać fizycznego zabicia, co bardzo mi się podoba. + mechanika: oparta na kostkach, jednak bardzo wiele efektów pozwala znacznie manipulować otrzymanymi wynikami rzutów. Lubię gry gdzie trzeba szacować ryzyko, dlatego stawiam plus +wykonanie: standard dla FFG, ale warto zaznaczyć, że gra jest bardzo ładnie wykonana minusy: - interakcja: niewielka. Jak każda kooperacja oczywiście umożliwia dyskutowanie i ustalanie wspólnego planu gry, jednak sama mechanika nie nagradza ani nie gani za brak stałej współpracy. Przy odrobinie szczęścia można wygrać w ogóle nie dyskutując z innymi graczami. - grafiki: jak było wspomniane w plusach gra jest bardzo ładna, ale wykorzystanie po raz n-ty tych samych grafik co w Call of Cthulhu LCG i Horrorze w Arkham jest już nudne. - różnorodność: zaklęcia i przedmioty w zdecydowanej większości działają dokładnie tak samo, różnią się od siebie tylko grafiką i nazwą. Zbyt mało jest przedmiotów z unikatowym zastosowaniem (ale są). - nie wiem jak to określić, ale jak na grę kooperacyjną postęp ku przegranej jest nieprzewidywalny i zbyt oderwany od poczynań graczy. Możemy grać bardzo dobrze, a i tak przebudzimy Przedwiecznego (bo tak się talia wydarzeń ułoży), a innym razem może nam nic nie wychodzić, a Przedwieczny będzie wyrozumiale dalej słodko drzemać Gra jest przyjemna, ale nie powala. Jeżeli lubisz Horror w Arkham, to Znak jest jego krótszą i bardziej nastawioną na szacowanie ryzyka wersją.

3

Skoki Narciarskie 2

dodano: 01.04.2012

Gra istnieje, w Trójmieście funkcjonuje nawet mała liga przy molo w Orłowie. Musieliśmy tylko zrobić mały house rule dotyczący lądowania w wodzie, ale i tak gra się świetnie.

0

Neuroshima HEX: Stalowa Policja (edycja 2.5)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 29.03.2012

Na pierwszy rzut oka, Stalowa Policja to miks Molocha i Hegemonii. Nie jest tak ciekawa jak Neodżungla czy Vegas, ale na pewno znajdą się dla niej fani. Na pierwszy rzut oka wydaje się bardzo silna dzięki świetnym modułom, ale niska inicjatywa, niemal zerowa mobilność i niezbyt oczywista w użyciu umiejętność sztabu łagodzą przytupnięcie Stalowej Policji.

0

Quarriors! - Rise of the Demons

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.02.2012

Dodatek zwiększa bezpośrednio negatywną interakcję, można teraz szkodzić konkretnym graczom nie tylko standardowym biciem ich potworków. Kostki są o wiele lepiej wykonane niż w podstawce, to daje nadzieję na kolejne dodatki i wydania podstawki.

1

Blood Bowl - Menedżer Drużyny

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 15.02.2012

Gra dość przyjemna, ale nic odkrywczegow mechanice. Trafnie nawiązuje do oryginalnego BB, jednak jako fan cały czas chciałbym, żeby w Menadżerze było "coś jeszcze", mimo to grę bardzo lubię. Miłym zaskoczeniem jest ilość dostępnych drużyn - aż 6, do tego mocno zróżnicowanych.

2

FFG Standard European Board Game Sleeves 50

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 15.02.2012

Bardzo dobre koszulki, warte swojej ceny.

0

7 Cudów Świata

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 15.02.2012

Król gier "średnich" na dużą ilość graczy. Doskonale wypełnia sporą lukę w grach nieimprezowych dla 5 i więcej graczy. Brak przestojów, sporo decyzji, piękne wykonanie i słabe podliczanie punktów ;).

2

Władca Pierścieni LCG - Wzgórza Emyn Muil

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.02.2012

Chyba najmniej ciekawa przygoda w cyklu Mrocznej Puszczy. Gracze talii Ducha będą zadowoleni - ja nie bardzo.

0

Xenos

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 15.02.2012

Pan Abnett pokazał do potrafi już w Duchach Gaunta. W Xenos poziom nie spada, a rośnie! Bardzo intrygująca przygoda w pierwszoplanowej narracji. Książka ma lekki zgrzyt, ale nie chcę sugerować w jaki sposób toczy się fabuła, więc pominę.

1

Władca Pierścieni LCG - Podróż do Rhosgobel

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.02.2012

Dość trudna i wymagająca przygoda, ale do tego bardzo klimatyczna. za-mało-kart-graczy.

0

Race for the Galaxy: The Brink of War

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.02.2012

Nie zgadzam się z opinią, że ten dodatek to "must have". Nie jestem fanem mechaniki prestiżu, wydaje się ona trochę niezgrabna. Mimo to w pudełku jest dużo BARDZO dobrych i uniwersalnych kart. Po dwóch pierwszych dodatkach, przed kupnem trzeciego lepiej się dobrze zastanowić.

0

ULTRA-PRO Deck Protector - Premium 100

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.02.2012

Za tę cenę trudno jest narzekać, jednak niestety kiepsko utrzymują karty w stosie.

0

WoW Adventure Game: Dongon Swiftblade Character Pack

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.02.2012

Nie przepadam grać tą postacią, ale lubię gdy jest na planszy, bo każdy nim grający mocno wczuwa się w rolę łotrzyka :)

0

WoW Adventure Game: Zowka Shattertusk Character Pack

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.02.2012

Moja ulubiona postać, totemy dodają coś nowego do mechaniki gry.

0

Władca Pierścieni LCG - Starcie u stóp Samotnej Skały

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.02.2012

Krótka i wymagająca siłowego (nawet bardzo!) rozwiązania przygoda. Jak zwykle, przydałoby się więcej kart graczy.

1

Świat Dysku - Ankh Morpork

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 15.02.2012

Absolutny hit na moim stole, przede wszystkim ze względu na zawarty w grze element blefu (który uwielbiamy). Nie trzeba znać twórczości TP, by grę docenić, ale z całą pewnością pomaga we wczuciu się w klimat gry (działanie kart dość dobrze oddaje powiązane z nimi postacie - z nielicznymi wyjątkami). Żałuję, że gra nie jest przeznaczona na 5 graczy!

3

Oversize Deck Box - Black

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 15.02.2012

w pudełku trzymam moje talie graczy do Władcy Pierścieni LCG i wywiązuje się ono ze swojej roli :).

0

Quarriors! Metal Box Edition

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 15.02.2012

Przyjemna, bardzo ładna i niewymagająca pełnego skupienia turlanka. Mimo to dość emocjonująca z zaskakującą ilością decyzji jak na grę o sporym elemencie losowym. Jeden z moich faworytów wśród gier lekkich.

0

Dixit Odyseja

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 02.10.2011

Bardzo dobre rozszerzenie, jak również oddzielna gra sama w sobie. Idealne rozwiązanie ze zwiększeniem limitu graczy aż do 12. Lepszy tor punktacji, dodatkowe zasady, bardziej pokręcone karty niż w podstawowej grze i beznadziejne tabliczki do głosowania.

0

Duchy Gaunta (tom V) - Karabiny Tanith

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 18.09.2011

Absolutnie najlepsza z pięciu polskojęzycznych książek o Duchach Gaunta. Wszystkie wątki po prostu miażdżą, totalnie nieprzewidywalne zwroty akcji i ciągłe napięcie "co będzie dalej?". Wielka szkoda, że to ostatnia już pozycja w ojczystym języku! (czas się brać za angielskie wydania ;))

0

Duchy Gaunta (tom IV) - Gwardia Honorowa

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 18.09.2011

W porównaniu ze wszystkimi wydanymi po polsku książkami z tej serii, Gwardia Honorowa jest najsłabsza. Z tego co wiem jest raczej wstępem do wątku o Sabbat kontynuowanego w kolejnych tomach, niemniej tym razem opowieść mnie nie porwała, z wyjątkiem bardzo dobrych opisów bitew pancernych (zdecydowanie bardziej szczegółowe niż w Nekropolii).

0

Duchy Gaunta (tom III) - Nekropolia

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 18.09.2011

Kolejna część zmagań Pierwszego i Jedynego z Tanith, tym razem, w przeciwieństwie do poprzednich książek, miejsce akcji - planeta Verghast - odgrywa pierwszoplanową rolę i nie jest tylko tłem dla przygód Gaunta. Bardzo polecam.

1

Aye, Dark Overlord!

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 10.09.2011

Ta gra to sesja RPG w lekkim wydaniu. Jak zauważyła Małgorzata w komentarzu pode mną - tylko w dobrym towarzystwie, potrafiącym wczuć się w klimat gry. W innym wypadku grozić może rozczarowującą męczarnią. Wynik rozgrywki zdany jest całkowicie na subiektywną ocenę Władcy Ciemności, co niektórym graczom przyzwyczajonym do spójnego, wręcz mechanicznego wyłaniania zwycięzcy może nie odpowiadać. Polecam fanom fantasy i gier RPG.

0

Władca Pierścieni LCG - Polowanie na Golluma

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 27.07.2011

Nowy scenariusz: nie za łatwy (poziom trudności 4), ale całkowicie do przejścia, szczególnie dla talii mniej bojowych, gdyż w przeciwieństwie do scenariuszy z podstawki nie czeka nas obowiązkowa walka z mocnym przeciwnikiem (co mnie cieszy, bo gram głównie Duchem). Nowe karty sfer: po dwie dla każdej sfery, ale każda w 3 egzemplarzach (całe szczęście). Widać powstające synergie pomiędzy kartami z tymi samymi cechami. Nowy bohater dla Wiedzy: Nie przepadam za talią Wiedzy, ale zdolność Bilba wygląda ciekawie w grze solo (u mnie na pewno zastąpi Beavorę w talii mono). Powyżej 2 graczy raczej słaby.

0

Duchy Gaunta (tom II) - Komisarz Gaunt

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 09.07.2011

"Komisarz Gaunt" trzyma poziom pierwszego tomu. Oryginalny tytuł "Ghostmaker" wierniej nawiązuje do treści książki, w której lwią część fabuły po kolei i szczegółowo poznajemy większość pierwszoplanowych Duchów (Dorden, Bragg, Larkin, Rawne itd.).

0

Duchy Gaunta (tom I) - Pierwszy i jedyny z Tanith

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 28.06.2011

Można polecić nie tylko fanom WH40k, ale wszystkim zainteresowanym literaturą SF. Jedyne co mi średnio odpowiadało to tworzenie atmosfery jakby regiment Gaunta składał się z 50 archetypowych postaci (a nie 3 tysięcy jak w rzeczywistości), co trochę odstaje od sztampowej wizji imprealnej gwardii, ale można to przełknąć.

0

Władca Pierścieni LCG - Zestaw Podstawowy

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 23.05.2011

Najlepsza gra kooperacyjna w jaką do tej pory grałem. Wymusza faktyczną współpracę, zamiast zwykłego "podążania za liderem". Czuć klimat Władcy Pierścieni, ale ten książkowy, a nie filmowy. Poziom trudności jest wysoki, co jest dużym plusem w grach kooperacyjnych. Wariant solo całkowicie grywalny, chociaż nieco trudniejszy. Nie poleciłbym osobom, które z góry zakładają, że dodatków nie kupią. Co prawda podstawka wystarcza na bardzo długo, ale mimo to radzę wtedy rozważyć inne gry kooperacyjne.

2

Kłamliwi Bogowie

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 23.05.2011

Książka jeszcze lepsza od Wywyższenia Horusa, historia nabiera tempa i o wiele lepiej czuć klimat WH40k. Tak jak poprzednia książka, Kłamliwi Bogowie skierowana jest raczej do osób, które znają świat Warhemmera. Wiele szczegółów zostaje niewytłumaczonych wprost, jakbyśmy poznawali chaos razem z bohaterami.

0

Wywyższenie Horusa

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 23.05.2011

kupiłem w ciemno i nie żałuję. Poleciłbym osobom, które znają uniwersum Warhammera 40k, gdyż historia pisana jest z założeniem, że wiemy jak skończył Horus ;) Mimo to książka potrafi zaskakiwać.

0

Sakiewka bitewna - Sowiecka kolorowa

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 23.05.2011

dobra rzecz do losowania żetonów trafień w Conflict of Heroes.

0

Sakiewka bitewna - Niemcy

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 23.05.2011

dobra rzecz do losowania żetonów trafień w Conflict of Heroes.

0

Eldritch Gems - Countery czarne małe

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 23.05.2011

bardzo łądne znaczniki, chociaż czasem zdarzają się nieco porysowane sztuki.

1

Eldritch Gems - Countery czerwone

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 23.05.2011

bardzo ładne znaczniki, chociaż czasem zdarzają się delikatnie porysowane sztuki.

0

Kubek na kości

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 23.05.2011

porządny kubek. Spodziewałem się, że skóra będzie wydzielać nieprzyjemną woń, ale całe szczęście jest dobrze.

0

Cyklady (Cyclades) - edycja angielska

dodano: 19.06.2010

Łukaszu, źle gracie: za ofiary gracze płacą zaraz po zakończeniu licytacji, przed akcją pierwszego gracza. Pozdrawiam!

0

Cyklady (Cyclades) - edycja angielska

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 05.06.2010

na szybko plusy: + wykonanie: na szczególną uwagę zasługują figurki. Żołnierze i statki każdego gracza wyglądają inaczej, są bardzo starannie odlane. Figurki potworów są niesamowicie szczegółowe. Karty potworów i zasłonki graczy posiadają śliczne grafiki. Reszta elementów jest ładna, ale bez rewelacji. + skalowalność: dobrze gra się w każdej kombinacji graczy. Oczywiście zabawa jest najlepsza gdy jest komplet 5 graczy, ale gra niczego nie traci gdy jest ich tylko 2. Moim zdaniem najsłabiej wypada wariant dla 3 osób. + mechanika: gra nie jest oryginalna pod tym względem, ale mimo to wydaje się być unikalna. Nie grałem w setki gier, ale nie spotkałem się z takim połączeniem typowej licytacji, wojny i budowania. + interakcja: jest jej dużo i w różnej postaci. Od najbardziej oczywistej przy walce, do bardziej subtelnej ale ważnej podczas licytacji. + balans: gra jest nieźle wyważona, tyczy się to przede wszystkim kart potworów. Jest jeden bardzo przydatny i jeden bardzo nieprzydatny, ale reszta jest sytuacyjna przez co w jednej grze taki Sfinks jest nieciekawy, a w innej może wpłynąć na całą rozgrywkę. minusy: - losowość: dla mnie to nie jest minus, ale teraz jest taki trend w grach planszowych ;). Losowość występuje w walce (ale ma małe znaczenie), przy kolejności w jakiej bogowie będą umożliwiać wykonywanie akcji oraz kolejność w jakiej będą ukazywały się potwory do rekrutacji. Te ostatnie mają wpływ na rozgrywkę, ale nadal wymagają umiejętnego wykorzystania dobrej okazji, zamiast być zwykłym fartem nagradzającym bądź każącym graczy. - czas gry: dość nieprzewidywalny. Z założenia jest krótki, ale jeśli gra będzie bardzo zacięta może się mocno wydłużyć i z godziny zrobią się dwie. Może też być tak, że gra niespodziewanie skończy się po 30 minutach. - strategia: nie ma jej zbyt dużo, ze względu na w/w losowość. Trzeba myśleć taktycznie, bo nigdy nie wiadomo jaka będzie kolejność w następnej turze i jakie pojawią się potwory.

2

Dixit

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 05.06.2010

Wiele zależy od chęci i wyobraźni graczy, zabawa może być wyśmienita lub nudna i bez sensowna.

2

Small World - Cursed!

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 28.12.2009

z dwóch mini dodatków do Small World ten zdecydowanie bardziej przypadł mi do gustu. O ile nowe rasy są OK, to nowe umiejętności są po prostu genialne!

0

Small World (edycja angielska)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 28.12.2009

bardzo prosta gra, z dużą ilością negatywnej interakcji. Doskonała dla graczy niedzielnych, którzy lubią sobie wzajemnie podokuczać na planszy. Największym plusem tej gry to przepiękne wydanie. Warta jest swojej ceny.

0

Stronghold (bez instrukcji)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 02.11.2009

Jako fan gry "Bitwa na polach Pelennoru", przed premierą Strongholda byłem bardzo podekscytowany polską produkcją o oblężeniu. Bałem się, że moje pozytywne nastawienie do gry będzie musiało spotkać się z niezbyt wesołą rzeczywistością. Na szczęście Stronghold jest dokładnie tym, czego oczekiwałem, choć niestety gra nie jest pozbawiona wad. plusy: + Plansza. Duża, solidna i z piękną grafiką. Na pierwszy rzut oka zatłoczona symbolami, ale w rzeczywistości jest bardzo czytelna. + Klimat. Po planszy poruszają się tylko drewniane kosteczki, ale mimo to doskonale czuć, że to gra o oblężeniu i szybko owe kosteczki zamieniają się w gobliny, trolle i żołnierzy broniących murów. Obrońca czuje presję coraz większych hord nacierających na mury bronione przez garstkę ludzi, najeźdźca mimo pozornej przewagi liczebnej musi bardzo uważnie liczyć się z upływającym czasem, by nie dać chwili wytchnienia załodze twierdzy. + Ilość opcji. Każda rola posiada wiele możliwości prowadzenia walki, jednak nie jest ich na tyle dużo, by przytłaczać gracza i niepotrzebnie wydłużać rozgrywkę. + Różnorodność. Stronghold to niemal dwie gry w jednej. Najeźdźca i obrońca mają inne cele do zrealizowania, odmienny arsenał akcji, oraz sposób ich wykonywania. Doświadczenia płynące z obu ról są bardzo różne, co dobrze wpływa na regrywalność. + Dla 2-4 graczy. Domyślnie Stronghold jest grą dwuosobową, ale wariant dla trzech i czterech graczy nie jest doczepiony na siłę. Mnie wariant 4-osobowy najbardziej przypadł do gustu, ze względu na bardzo żywiołowe dyskusje bez których zwycięstwo drużyny jest niemożliwe do zrealizowania. minusy: - Instrukcja. Podstawy instrukcji nie są złe, można zrozumieć sens rozgrywki i nauczyć się grać bez większego kłopotu, niestety "diabeł tkwi w szczegółach" i w czasie gry pojawia się wiele pytań na które trudno znaleźć odpowiedź lub w ogóle jej nie ma, przez co trzeba szukać ich w internecie. - Opisy elementów. Instrukcja szczegółowo, z obrazkami opisuje planszę, ale milczy o kartach i drewnianych kosteczkach. Nie powinno być tak, żeby gracz sam musiał zgadywać które karty są do gry dwuosobowej, a które do 3- i 4-osobowej. Również odkrycie, że elementy drewniane murów i surowce najeźdźcy to ta sama kostka, zajęło mi nieco czasu przez szukanie "Zagubionych" kostek. - Karty. Są funkcjonalne i bardzo czytelne, ale jednocześnie brzydkie. Niewielka grafika na szczycie karty to trochę za mało jak na mój gust. - Punktacja. Zaznaczę tylko, że ogólny pomysł z punktami chwały bardzo mi się podoba, szczególnie czyny haniebne jakie może wykonać obrońca i to NIE jest minus, niemniej czasem (zaznaczam - CZASEM) sposób w jaki zdobywa się punkty może doprowadzić do suchych, kalkulatorskich zagrań, psujących klimat gry. w skali pięcio punktowej, mimo wymienionych wad, wystawiam 5. Większość wad dotyczy pierwszego kontaktu z grą i niewyczerpującej instrukcji. Gdy przeskoczy się etap nauki gry, to trzeba jedynie od czasu do czasu borykać się z punktacją, ale i na to pewnie znajdzie się rada. Poza tym gra jest wyśmienita pod względem mechaniki i płynącej z niej zabawy.

0

6 bierze!

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 27.10.2009

Kupiłem tę grę, żeby zalepić różnego rodzaju "okienka" między zajęciami na studiach i zadanie swoje wypełnia znakomicie :)

0

WoW TCG - Heroes of Azeroth Booster Pack

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 27.10.2009

Sam nie gram w WoW TCG, zamówiłem ten booster dla znajomego i był bardzo zadowolony, dlatego (w jego imieniu) oceniam na 5 :)

0

Race for the Galaxy: the Gathering Storm

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 18.09.2009

mam mieszane uczucia co do tego dodatku. Wprawdzie pudełko zawiera bardzo ciekawy wariant solo, ale nic on nie wnosi do podstawowej rozgrywki. Zadań, wydaje się, że jest mało. Tak samo z kartami gry - czuć spory niedosyt, zwłaszcza widząc tak sporą ilość kart pustych. Jedyne co ten dodatek porządnie rozwija, to ilość światów startowych. mała uwaga do oceny: Dodatek Rebel vs Imperium poprawia trochę jakość tGS, więc zalecam kupienie obu - mniejsze rozczarowanie tGS. razem z RvI, tGS jest na 4, ale sam tylko na 3.

0

Race for the Galaxy (edycja angielska)

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 13.09.2009

Niesamowicie obszerna gra ekonomiczna, jak na swój rozmiar. Gra na pierwszy rzut oka może zniechęcić trudnymi do nauczenia się zasadami (mnóstwo symboli), jednak gdy już przebrnie się przez ten etap, to gra jest dość prosta i szybka. Przestoje są minimalne, gdyż większość akcji gracze wykonują jednocześnie, co jest dużym plusem. Inną zaletą jest ilość strategii i spore "replayability", przez co gra szybko się nie znudzi. Główną i w zasadzie jedyną wadą trudną do obalenia to bardzo, ale to bardzo subtelna interakcja między graczami. Na początku nie widać jej w ogóle. Z czasem, po kilku rozgrywkach widać ją wyraźniej, jednak nie ma co się oszukiwać, w końcu tytuł gry mówi o "wyścigu" a nie "podboju" galaktyki :). Dodatek Rebel vs Imperium poprawia nieco ten mankament, ale jeśli ktoś lubi zaciętą rywalizację z dokuczaniem przeciwnikom, to niech zastanowi się dwa razy nad zakupem RftG, bo niestety może się rozczarować.

3

Race for the Galaxy: Rebel vs Imperium

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 13.09.2009

świetny dodatek, do świetnej gry, usprawnia niektóre strategie, które w podstawowym RftG były mało opłacalne (np. można teraz skuteczniej zagrywać explore), jednak dodatek ze względu na swój temat stawia głównie na strategie military (choć całe szczęście nie dominuje to całej gry). do mk9497: kupiłem najpierw RvI (ponieważ tGS był niedostępny) i da się grać bez problemu. W pudełku jest kilka elementów bezużytecznych bez pierwszego dodatku (uzupełniające żetony do Robota i zadań), również w instrukcji są ok. 2 strony odnoszące się do tGS. Tak jak napisałeś, nie można korzystać z zadań (nie są one wytłumaczone w instrukcji), ale z nowych światów startowych, kart gry i kart akcji dla szóstego (bez tGS piątego ;)) gracza jak najbardziej można.

0

Ticket to Ride: Europe

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 16.08.2009

Prosta i wciągająca gra. Sprawdza się jako przerywnik między bardziej skomplikowanymi grami, jak również jako "danie główne" dla rodziny lub znajomych którzy nigdy w planszówki nie grali. Całe szczęście prostota zasad nie przekłada się na prostotę samej rozgrywki, przez co szybko się nie nudzi i chętnie się do niej wraca. Polecam!

0

Horror w Arkham

dodano: 27.07.2009

świetna gra! Kupiłem w ciemno i nie żałuję ani złotówki. W kwestii twórczości Lovecrafta jestem zupełnie zielony (przeczytałem kilka opowiadań, ale fanem nie będę), tak samo jak moi znajomi, ale mimo to jesteśmy oczarowani AH, więc można spokojnie grać nie wiedząc nawet kto to Cthulhu :), a zabawa i tak będzie przednia. Zasady wbrew pozorom są proste (wystarczy, że jeden gracz je dobrze zna, reszta musi wiedzieć tylko jak posługiwać się swoją postacią), jedyne co na początku przytłacza to ogromna ilość kart, żetonów i poczucie zagubienia na planszy ;) ale po 2-3 grach zaczyna się wiedzieć "co, jak i gdzie". Szkoda tylko, że nie ma elementu rywalizacji w postaci czegoś na wzór "zdrajcy", bo wtedy zbyt dominujący gracz może próbować przejąć całkowitą kontrolę nad resztą Badaczy, ale da się tego uniknąć, więc to nie aż tak duży minus. Mógłbym napisać o wiele więcej, ale pode mną jest ponad 100 innych komentarzy zachwalających Horror w Arkham, dlatego powiem już tylko: POLECAM! ps. niemal wszyscy chwalą Rebel za profesjonalne prowadzenie sprzedaży wysyłkowej. Ja kupuję osobiście w sklepie i muszę powiedzieć, że tak dobre podejście do kientów jak w Rebelu jest rzadkością! Całe przedsiębiorstwo na 6!

2

Twój koszyk:


Twój koszyk jest pusty.

Masz pytania?

Jesteśmy na Gadu-Gadu:

12886439 (Aleksandra)

27211 (Artur)

40259215 (Michał)

Możesz też do nas napisać: sklep@rebel.pl
reklamacje@rebel.pl
lub zadzwonić do Biura Obsługi Klienta:
tel. 58 728 49 31,
508 247 667
(godz. 10-16)
Odwiedź nas: Facebook YouTube

Akceptujemy płatności

Przyjmujemy karty VISA, MasterCard oraz szybkie przelewy mTransfer, Płacę z Inteligo, Nordea, Przelew24, MultiTransfer
oraz płatność przy odbiorze.

Drako 2019 pionowy