111 - Alarm dla Warszawy
Historyczna gra od IPNu-
- star
- star
- star
- star
- star_border
- 2 osoby
- od 10 lat
- ok. 15 minut
- wydanie polskie
- Autor:
- Tomasz Ginter, Karol Madaj
- Wydawca:
- Instytut Pamięci Narodowej
111 jest planszową grą historyczną przeznaczoną dla dwóch osób. Jej akcja rozgrywa się we wrześniu 1939 r. i odtwarza walkę w obronie polskiego nieba, jaką toczyła m.in. 111 eskadra myśliwska. Niemieckie Luftwaffe atakuje stolicę Polski – Warszawę.
Zadaniem lotnictwa polskiego jest strącenie niemieckich bombowców zanim dotrą nad miasto. Z pomocą Polakom przychodzi artyleria przeciwlotnicza i ukryte przed wzrokiem Niemców lotniska polowe. Również chmury mogą wprowadzić wiele emocji podczas powietrznych pojedynków. Gra „111” nieprzypadkowo nawiązuje do innej planszowej gry historycznej – „303”. W rocznicę 1 września 1939 roku polscy piloci, latający w barwach 111 eskadry myśliwskiej, rozpoczęli walkę w słynnym Dywizjonie 303. To właśnie oni zadecydowali o alianckim zwycięstwie w Bitwie o Anglię.
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- planszę do gry wzorowaną na polskiej mapie sztabowej
- 9 dwustronnych żetonów z samolotami
- 1 żeton polskiej artylerii przeciwlotniczej
- 3 żetony maskujące
- 3 kości strzału
- 1 wskaźnik zużycia paliwa
- 10 znaczników strzału
- broszurę z instrukcją i opracowaniem historycznym
- Waga (kg):
- 0.6
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń 111 - Alarm dla Warszawy
Najbardziej przydatne recenzje
303 wywarło na mnie bardzo korzystne wrażenie - do tej pory uważam, że to jeden z najlepszych dostępnych na rynku dwuosobowych fillerków. 111 to swego rodzaju prequel gry o bitwie o Anglię. Tym razem przenosimy się do pierwszych dni wojny i miast Londynu bronimy Warszawy.
Rozgrywka w porównaniu do poprzednika jest jeszcze bardziej asymetryczna - polskie samoloty są znaaaacznie wolniejsze od niemieckich maszyn (polski myśliwiec nie ma możliwości skutecznego dogonienia niemieckiego bombowca) za to nieco bardziej zwrotne (po ostrzale wybierają pole, na które przelatują). Do tego wszystkiego dochodzą chmury, w których można się skutecznie skryć i artyleria przeciwlotnicza.
To wszystko - zmian jak widać nie ma wiele. 111 to nadal niezwykle prosta i bardzo szybka dwuosobówka. Jednocześnie jednak kombinacji jest więcej i "pomóżdżyć" trzeba nieco bardziej.
Wykonanie, jak IPN już zdążył przyzwyczaić, na świetnym poziomie. Gra zdecydowanie warta swej ceny, nawet jeśli ma się już w kolekcji 303.
Dobry, solidny produkt
Przyznam, że spodziewałem się kolejnej Bitwy o Anglię, a tymczasem gra mnie zaskoczyła. Dysproporcja siły, chmury, artyleria przeciwlotnicza... Można powiedzieć, że to taka Bitwa o Anglię plus.
Do tego gra jest szybka. idealna na chwilę przerwy.
Dobry, solidny produkt
Bardzo dobra gra z solidną dawką wiedzy historycznej.
Przystępna cenowo, solidnie wykonana.
Polecam
Recenzje na innych portalach
- Opis w serwisie BoardGameGeek (ang.)
- Instrukcja do gry 111
- Informacje o grze ze strony www.pamiec.pl
- Recenzja 111 na Polterze
- Wideorecenzja na BoardTimesTV
- Recenzja na ZnadPlanszy.pl
- Recenzja w serwisie Gamesfanatic.pl
- Przystanek Planszówka - wideo unboxing.
- Recenzja w serwisie Board Times
- Recenzja w serwisie Przystanek Planszówka
- Recenzja na stronie SzaloneLiczby.pl
- Recenzja w serwisie Esensja
- Recenzja w serwisie Gry Onet
- Recenzja w serwisie The fellowship of the board
- Recenzja w serwisie GameBy
- Opis w serwisie Świat Gier Planszowych
- Recenzja na blogu Młody Giercownik
- Unboxing w serwisie YouTube na kanale Młody Giercownik
- Przykładowa rozgrywka w serwisie YouTube na kanale Młody Giercownik
- Opis w serwisie Encyklopedia Gier Planszowych
- Recenzja na blogu Amator Planszówek
- Rzut okiem w serwisie YouTube na kanale Wojna na Planszy
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Wojna na Planszy
- Recenzja na blogu Planszówki okiem PowerMilka
Pytania i odpowiedzi
Robisz zakupy pierwszy raz?