Bannockburn 1314
Bannockburn 1314, Stirling 1297 i Falkirk 1298- 2 - 6 osób
- od 14 lat
- wydanie polskie
- Wydawca:
- Taktyka i Strategia, Noble Knight Games
Wojna o niepodległość Szkocji to pasmo licznych bitew. Niniejsza gra okazuje trzy najważniejsze starcia tej wojny.
Stirling 1297
Wspaniałe zwycięstwo szkockiej piechoty nad zaciężną armią angielską. Dowodzący Szkotami William Wallace pokonał Anglików nad rzeką Fort. Odczekał, aż połowa armii przeciwnika przejdzie przez most i dopiero wtedy wykonał niszczący atak!
Falkirk 1298
Bitwa w której Anglicy odnieśli druzgocące zwycięstwo. Szkocka jazda uciekła z pola bitwy pozostawiając piechotę na pastwę angielskich łuczników. Tylko nielicznym Szkotom udało się uciec z pola walki, w tym i samemu Wallace'owi.
Bannockburn 1314
Największa bitwa szkocko-angielska. Dwudniowe starcie udowodniło, że szkocka piechota dzięki zastosowaniu taktyki shiltron może stawić czoła ciężkiej jeździe rycerskiej. W bitwie tej, bardzo ważnym czynnikiem była dyscyplina jaką wykazali się Szkoci. Ich przeciwnik - ciężka zaciężna jazda, nie potrafił współdziałać z pozostałą częścią wojsk, a atakując chotycznie i w sposób niezorganizowany, poniósł klęskę, w której poległ kwiat angielskiego rycerstwa.
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- plansza 5 x 50/70 cm
- 286 sztancowych żetonów
- instrukcja
- scenariusze
- 3 mapy
- Waga (kg):
- 0.88
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Bannockburn 1314
Najbardziej przydatne recenzje
Dobry, solidny produkt
Przyznaje początku, że nie lubię systemu średniowiecze. Nie uwierzę w jego tabelki, zasady kontrsarży i miliony żetonów pomocniczych do określania impetu konnicy. Ale kocham Bannockburn, bo tutaj tego nie ma, walczy piechota, a nie kłopotliwi możni tego świata.
Wykonanie gry jest bardzo dobre 5 map, mnóstwo żetonów. Niestety w moim zestawie było tylko 1k6, a część żetonów trzeba wyciąć samemu, ale nie jest to żadną przeszkodą.
Instrukcja jest napisana dość prosto i większość rzeczy zrozumie się po pierwszym przeczytaniu. Mogę marudzić jedynie na brak tabelki z wypisanym co wpływa jak na morale i szczątkowe zasady o artylerii (wiem, że nie są potrzebne, ale po co je wrzucać i nie rozwijać?).
Sama gra jest bardzo miodna. Szkoci prawie nie posiadają jazdy co zmusza do dowodzenia hordami i piechoty, co jest wspaniałe. Bitwy nie wymagają już zdecydowania kiedy rozpocząć szarżę, ale premiują mądre zarządzanie siłami.
Polecam tą grę wszystkim, którzy odrzucili system średniowiecze ze względu na zasady impetu, teraz będą mogli się nim naprawdę cieszyć.
PS:Jest to najbardziej opłacalna część systemu, bo zawiera w podstawce najwięcej map i scenariuszy z wszystkich gier w tym systemie.
Dobra gra, a właściwie trzy gry w jednej, bo mamy tu Falkirk, Striling i Bannockburn. Jeśli chodzi o mechanikę, to jest to najwygodniejszy z systemów wydanych w Polsce - żadnego odpisywania punktów w tabelkach i innych takich. Zasady proste i klarowne. Mechanika generalnie szybka, szczególnie jak na taką grę, choć same bitwy trochę trwają. Niemniej oceniam ten tytuł wysoko, jako jedną z najlepszych polskich strategii planszowych. Całkiem niezła rzecz dla tych, którzy zaczynają zabawę z grami wojennymi.
Z minusów - podzielone na dwie części mapy do Striling i Bannockburn oraz konieczność ręcznego wycinania żetonów pomocniczych.
Dobry, solidny produkt
Trochę historii i dobra gra jak to w tym rodzaju gier.
Recenzje na innych portalach
Pytania i odpowiedzi
Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również:
Robisz zakupy pierwszy raz?