Bitwy Czarnej Kawalerii: Rzeszów - Łańcut 1939

Gra wojenna używająca systemu "Wielkie bitwy małych oddziałów"
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    (0)
  • 2 osoby
  • od 12 lat
  • 60 - 120 minut
  • wydanie polskie
Gra przedstawia walki o Rzeszów i Łańcut stoczone we wrześniu 1939 roku. Gracze wcielają się w role głównodowodzących polską 10 Brygadą Kawalerii i niemiecką 4 Dywizją Lekką. Zasady opierają się na systemie "Wielkie bitwy małych oddziałów". Dzięki temu Autor oddał w prosty sposób specyfikę boju pomiędzy wielkimi jednostkami zmotoryzowanymi. Ważnym czynnikiem sukcesu jest posiadanie inicjatywy, gdyż zajęcie dogodnych pozycji przed wojskami przeciwnika może bardzo utrudnić poczynania drugiego gracza. Oczywiście oprócz ruchliwości istotna jest również siła oddziałów. Gdy obie strony prowadzą wyrównany bój, kluczowe znaczenie może mieć wsparcie artyleryjskie kierowane przez obserwatorów. Te wszystkie elementy znajdziecie w grze. Kompletna gra składa się z dwóch plansz o wymiarach 297 x 420 154 sztancowanych żetonów kolorowej instrukcji (8 stron) dwóch kart ze scenariuszami karty pomocniczej formatu A4 karty pomocniczej formatu A3 Uwaga: Gra nie zawiera talii kart, w którą gracze muszą sami się zaopatrzyć. Podstawowe cechy systemu Wielkie bitwy małych oddziałów Do rozstrzygania wszystkich procedur, gracze używają tradycyjnej talii 52 kart. Dzięki temu karty zagrane już na początku rozgrywki mogą mieć wpływ na jej końcowy wynik. Jest to duża różnica w porównaniu do rzutów kostką, które są od siebie niezależne. W etapie mogą być aktywowane oddziały tylko jednej armii, a o tym, który gracz będzie miał inicjatywę decyduje los. Szansa na posiadanie inicjatywy zmienia się w każdym etapie. Zmusza to graczy to rozważnego i maksymalnie efektywnego planowania swoich działań, gdyż w kolejnym etapie może nie być okazji do naprawienia błędów. W rozgrywkę zostały wplecione zdarzenia losowe (snajper, zmiana rozkazów itp.), które mogą odwrócić bieg wypadków i jednocześnie wprowadzają graczy w klimat pola bitwy. Niewielkie modyfikacje podstawowych zasad pozwalają na przedstawienie pojedynczych pojazdów lub dział, które wspierały walczących. Ze względu na proste procedury, gry oparte na zasadach tego systemu bardzo dobrze nadają się dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z grami planszowymi. Doświadczeni gracze też powinni być zadowoleni, gdyż muszą decydować nie tylko o podejmowanych działaniach, ale także o sposobie ich wykonania.
Autor:
Sławek Łukasik
Wydawca:
Strategemata
4995

store

Dostępne 3 sztuki w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka w poniedziałek


Dostawa (Paczkomaty 24/7) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Gra przedstawia walki o Rzeszów i Łańcut stoczone we wrześniu 1939 roku. Gracze wcielają się w role głównodowodzących polską 10 Brygadą Kawalerii i niemiecką 4 Dywizją Lekką. Zasady opierają się na systemie "Wielkie bitwy małych oddziałów". Dzięki temu Autor oddał w prosty sposób specyfikę boju pomiędzy wielkimi jednostkami zmotoryzowanymi.

Ważnym czynnikiem sukcesu jest posiadanie inicjatywy, gdyż zajęcie dogodnych pozycji przed wojskami przeciwnika może bardzo utrudnić poczynania drugiego gracza. Oczywiście oprócz ruchliwości istotna jest również siła oddziałów. Gdy obie strony prowadzą wyrównany bój, kluczowe znaczenie może mieć wsparcie artyleryjskie kierowane przez obserwatorów. Te wszystkie elementy znajdziecie w grze.

Kompletna gra składa się z

  • dwóch plansz o wymiarach 297 x 420
  • 154 sztancowanych żetonów
  • kolorowej instrukcji (8 stron)
  • dwóch kart ze scenariuszami
  • karty pomocniczej formatu A4
  • karty pomocniczej formatu A3

Uwaga: Gra nie zawiera talii kart, w którą gracze muszą sami się zaopatrzyć.

Podstawowe cechy systemu Wielkie bitwy małych oddziałów

  1. Do rozstrzygania wszystkich procedur, gracze używają tradycyjnej talii 52 kart. Dzięki temu karty zagrane już na początku rozgrywki mogą mieć wpływ na jej końcowy wynik. Jest to duża różnica w porównaniu do rzutów kostką, które są od siebie niezależne.
  2. W etapie mogą być aktywowane oddziały tylko jednej armii, a o tym, który gracz będzie miał inicjatywę decyduje los. Szansa na posiadanie inicjatywy zmienia się w każdym etapie. Zmusza to graczy to rozważnego i maksymalnie efektywnego planowania swoich działań, gdyż w kolejnym etapie może nie być okazji do naprawienia błędów.
  3. W rozgrywkę zostały wplecione zdarzenia losowe (snajper, zmiana rozkazów itp.), które mogą odwrócić bieg wypadków i jednocześnie wprowadzają graczy w klimat pola bitwy.
  4. Niewielkie modyfikacje podstawowych zasad pozwalają na przedstawienie pojedynczych pojazdów lub dział, które wspierały walczących.

Ze względu na proste procedury, gry oparte na zasadach tego systemu bardzo dobrze nadają się dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z grami planszowymi. Doświadczeni gracze też powinni być zadowoleni, gdyż muszą decydować nie tylko o podejmowanych działaniach, ale także o sposobie ich wykonania.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • dwóch plansz o wymiarach 297 x 420
  • 154 sztancowanych żetonów
  • kolorowej instrukcji (8 stron)
  • dwóch kart ze scenariuszami
  • karty pomocniczej formatu A4
  • karty pomocniczej formatu A3


Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie