Grand Austria Hotel (edycja polska)

Od kawiarenki do hotelu z prawdziwego zdarzenia!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (6)
  • 2 - 4 osoby
  • od 12 lat
  • ok. 120 minut
  • wydanie polskie
W samym sercu Wiednia niezliczona ilość kawiarni walczy o swoich klientów. Ich nowym źródłem dochodu staje się zapewnianie noclegu swoim gościom, co stanowi nie lada okazję do przeistoczenia małej kawiarenki w pełnoprawny hotel.  To prawdziwa historia powstania jedynego Grand Austria Hotel! W Grand Austria Hotel naszym zadaniem będzie spełniać życzenia klientów. Rzucamy kostkami i przydzielamy je do odpowiednich akcji, które posłużą nam do realizacji zadań. To dzięki nim zatrudniamy nowych pracowników, czy też przygotowujemy dania i pokoje. Zawsze jednak będziemy mieć wrażenie, że nie każdego gościa jesteśmy w stanie zadowolić! Za projekt odpowiadają Simone Luciani - w Polsce znany z bardzo popularnej gry Tzolkin oraz Virginio Gigli, a grafiki nieprzypadkowo przypominają szatę graficzną Agricoli, czy Orleans, gdyż wyszły spod ręki Klemensa Franza! Na czym to polega? Na początku rozgrywki każdy z graczy musi zaopatrzyć się w sześciu pracowników hotelu. Dobiera - niezmiernie istotny dla dalszego przebiegu rozgrywki, ponieważ zatrudnieni pracownicy mogą wspomagać niektóre akcje w grze, dostarczać zasobów, a nawet stanowić dodatkowe źródło punktów na zakończenie - zestaw 6 kart. Cała rozgrywka trwa siedem rund, podczas których rzucane kości będą określały dostępne akcje: dobranie dań i napojów,  przygotowanie pokoi,  wzmocnienie swojej pozycji na torze Cesarza lub dobranie pieniędzy,  zagranie karty personelu, płatna akcja pozwalająca wykonać dowolną akcję. Kości określają nie tylko jaka, ale również ile razy dana akcja może być wykonana. W swoim hotelu mamy miejsce dla trzech nowych gości, którzy zaczynają pobyt od wizyty w restauracji. Każdy gość ma pewne oczekiwania kulinarne. Jeśli zostaną spełnione i mamy gotowy odpowiedni kolor pokoju, gośc trafi do niego i da nam dodatkową akcję. Na jedną partię gry losujemy trzy unikalne karty polityki i trzy żetony Cesarza, które wprowadzają dodatkową, jedyną w swoim rodzaju kombinację zasad gry. Za co pokochasz tę grę? Grand Austria Hotel to bardzo klimatyczna eurogra - we wczuciu się w nastrój pomaga dobrze napisana instrukcja, uatrakcyjniona wstawkami od niezwykle uprzejmego kelnera, którego widzimy już na froncie pudełka. Zawartość jest bogata, a wykonanie bardzo solidne. Uwagę przykuwają liczne żetony na grubym kartonie oraz karty gości. Na kartach prócz przedstawicieli rozmaitych zawodów, znajdziemy również mnóstwo nawiązań do świata planszówkowego - pan E. Gizia czy Bruder Uwe z pewnością wywołają uśmiech u osób obeznanych w temacie gier planszowych. Grand Austria Hotel w odpowiednich proporcjach łączy konieczność taktycznego reagowania z realizacją dalekosiężnych osiągnięć. Daje graczom tyle możliwości, że trzeba lekko pogłówkować, ale zarazem nie ma konieczności podążania jedyną sensowną ścieżką. Gra otrzymała następujące honory i wyróżnienia: Nominacja - 2016 International Gamers Award - General Strategy: Multi-player Nominacja - 2015 Meeples' Choice Nominacja - 2015 Golden Geek Best Strategy Board Game
Autor:
Virginio Gigli, Simone Luciani
Wydawca:
Lacerta
15999

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



W samym sercu Wiednia niezliczona ilość kawiarni walczy o swoich klientów. Ich nowym źródłem dochodu staje się zapewnianie noclegu swoim gościom, co stanowi nie lada okazję do przeistoczenia małej kawiarenki w pełnoprawny hotel. 

To prawdziwa historia powstania jedynego Grand Austria Hotel!

W Grand Austria Hotel naszym zadaniem będzie spełniać życzenia klientów. Rzucamy kostkami i przydzielamy je do odpowiednich akcji, które posłużą nam do realizacji zadań. To dzięki nim zatrudniamy nowych pracowników, czy też przygotowujemy dania i pokoje. Zawsze jednak będziemy mieć wrażenie, że nie każdego gościa jesteśmy w stanie zadowolić!

Za projekt odpowiadają Simone Luciani - w Polsce znany z bardzo popularnej gry Tzolkin oraz Virginio Gigli, a grafiki nieprzypadkowo przypominają szatę graficzną Agricoli, czy Orleans, gdyż wyszły spod ręki Klemensa Franza!

Na czym to polega?

Na początku rozgrywki każdy z graczy musi zaopatrzyć się w sześciu pracowników hotelu.

Dobiera - niezmiernie istotny dla dalszego przebiegu rozgrywki, ponieważ zatrudnieni pracownicy mogą wspomagać niektóre akcje w grze, dostarczać zasobów, a nawet stanowić dodatkowe źródło punktów na zakończenie - zestaw 6 kart.

Cała rozgrywka trwa siedem rund, podczas których rzucane kości będą określały dostępne akcje:

  • dobranie dań i napojów, 
  • przygotowanie pokoi, 
  • wzmocnienie swojej pozycji na torze Cesarza lub dobranie pieniędzy, 
  • zagranie karty personelu,
  • płatna akcja pozwalająca wykonać dowolną akcję.

Kości określają nie tylko jaka, ale również ile razy dana akcja może być wykonana.

W swoim hotelu mamy miejsce dla trzech nowych gości, którzy zaczynają pobyt od wizyty w restauracji. Każdy gość ma pewne oczekiwania kulinarne. Jeśli zostaną spełnione i mamy gotowy odpowiedni kolor pokoju, gośc trafi do niego i da nam dodatkową akcję.

Na jedną partię gry losujemy trzy unikalne karty polityki i trzy żetony Cesarza, które wprowadzają dodatkową, jedyną w swoim rodzaju kombinację zasad gry.

Za co pokochasz tę grę?

Grand Austria Hotel to bardzo klimatyczna eurogra - we wczuciu się w nastrój pomaga dobrze napisana instrukcja, uatrakcyjniona wstawkami od niezwykle uprzejmego kelnera, którego widzimy już na froncie pudełka.

Zawartość jest bogata, a wykonanie bardzo solidne. Uwagę przykuwają liczne żetony na grubym kartonie oraz karty gości. Na kartach prócz przedstawicieli rozmaitych zawodów, znajdziemy również mnóstwo nawiązań do świata planszówkowego - pan E. Gizia czy Bruder Uwe z pewnością wywołają uśmiech u osób obeznanych w temacie gier planszowych.

Grand Austria Hotel w odpowiednich proporcjach łączy konieczność taktycznego reagowania z realizacją dalekosiężnych osiągnięć. Daje graczom tyle możliwości, że trzeba lekko pogłówkować, ale zarazem nie ma konieczności podążania jedyną sensowną ścieżką.

Gra otrzymała następujące honory i wyróżnienia:

  • Nominacja - 2016 International Gamers Award - General Strategy: Multi-player
  • Nominacja - 2015 Meeples' Choice
  • Nominacja - 2015 Golden Geek Best Strategy Board Game

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1 plansza akcji,
  • 1 plansza główna,
  • 4 dwustronne plansze hotelu,
  • 56 kart gości,
  • 48 kart personelu,
  • 12 kart polityki,
  • 4 karty pomocy,
  • 9 żetonów tur,
  • 1 drewniany znacznik tur,
  • 84 żetony pokoi w 3 kolorach,
  • 120 derwnianych znaczników dań i napojów,
  • 14 kości,
  • 24 drewniane znaczniki graczy,
  • 12 żetonów cesarza,
  • 1 żeton kosza,
  • 4 żetony punktów zwycięstwa
  • 1 instrukcja.

4.67
na podstawie 6 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Grand Austria Hotel (edycja polska)


Najbardziej przydatne recenzje

Agasia

Liczba recenzji: 103

Luciani/Tascini to duet, który świetne gry ("Tzolk'in", "Marco Polo") i jedną strasznie słabą ("Dungeon Bazar"). Tym razem panowie się rozdzielili i Luciani wraz z Giglim (od "Egizii") stworzyli eurogrę o zarządzaniu hotelem, której tytuł jest wyraźnie inspirowany filmem "Grand Budapest Hotel" (film bardzo polecam swoją drogą). Niestety klimatu filmu tu nie odnajdziemy, ale nie jest to strasznie suche euro, gdzieś ta hotelowa otoczka się przewija. W grze pozyskujemy gości, karmimy ich, zapewniamy im nocleg, a wszystko za profity, dzięki którym możemy rozwijać nasz przybytek (i zdobywać cenne punkty zwycięstwa). Nie jest to gra z gatunku worker placement, zastosowano tu inny mechanizm. Mamy pięć czynności, każdą przypisaną do jednego z wyników rzutu kością (szóstki pozwalają na wykonanie dowolnej akcji). Na początku jeden gracz rzuca wszystkimi kośćmi w grze i rozdziela wyniki na akcje. Następnie w kolejności gracze wykonują wybrane czynności - a kostki zapewniają pewne bonusy (dla przykładu "przygotowanie pokoju" to akcja dla "trójki" (trzech oczek). Możemy przygotować tyle pokojów ile trójek jest na kostkach. Po wykonaniu akcji zabieramy jedną kostkę, więc następny gracz ma troszkę gorzej. Nie będę teraz wchodzić w szczegóły, ale jest to trochę inne podejście do dice placementu, fajna odmiana.
Gra wymaga myślenia, bo opcji jest dużo. Niestety jest podatna na przestoje i potrafi się ciągnąć (zakładany czas gry jest bardzo optymistyczny). Polecam miłośnikom eurogier, którzy nie boją się kostek. Gra raczej dla bardziej doświadczonych. Na plus ogromna regrywalność, bo sporo tu zmiennych.


Aguthek

Liczba recenzji: 72

Jak dla mnie ideał :)

Co prawda pierwszą partię przegrałam z kretesem, ale tak już mam :) Wolę wykonywać nierozsądne ruchy, żeby wgryźć się głęboko w sam rdzeń gry i zrozumieć zależności między danymi akcjami i konsekwencje wszystkich ruchów.

Co za piękna produkcja! Wysokiej jakości komponenty, barwne plansze...

Gra jest sprytna, wszystko tak pięknie się ze sobą łączy i ma naprawdę sens. W porównaniu do Marco Polo, z którym ma jednego wspólnego autora, gra jest dużo przystępniejsza i nieco bardziej przejrzysta.

Będę grać i chętnie do niej wracać. Polecam!


Aguthek

Liczba recenzji: 72

Jak dla mnie ideał :)

Ach, i zapomniałabym! Na kartach zielonych gości znajdują się rozkosznie zabawne nawiązania do innych gier i autorów.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie