Horror w Arkham (druga edycja): Klątwa Czarnego Faraona

Poprawiony dodatek do gry Horror w Arkham
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (50)
  • 1 - 8 osób
  • od 12 lat
  • ok. 240 minut
  • wydanie polskie
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!
Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Horror w Arkham (druga edycja).
Horror w Arkham (druga edycja)
W Arkham zaczyna wiać przedziwny wiatr. Po ulicach włóczą się tajemniczy nieznajomi, a podczas podejrzanych transakcji egzotyczne artefakty zmieniają właścicieli. Do miasta przybyła muzealna wystawa reliktów i ksiąg ze starożytnego Egiptu, a wraz z nią niebezpieczni kultyści, nadprzyrodzone zjawiska i dobrze znana groźba przebudzenia się Przedwiecznego z letargu. Ponownie tylko Badacze, dzięki szczęściu, wiedzy i odwadze, będą mogli powstrzymać ten straszliwy bieg wydarzeń. Horror w Arkham: Klątwa Czarnego Faraona to rozszerzenie gry planszowej Horror w Arkham (druga edycja). Wewnątrz znajduje się 90 nowych kart Przedwiecznych i 76 nowych kart Badaczy, w tym nowi Sprzymierzeńcy, nowe Zaklęcia, talia Przedmiotów muzealnych i wiele innych! Gracze będą mogli położyć nacisk na nowe karty grając w wariant Objazdowej Wystawy lub bezproblemowo połączyć je ze starymi taliami i rozegrać normalną grę Horror w Arkham, wykorzystując wariant Stałej Wystawy.
Autor:
Robert Vaughn
Wydawca:
Galakta
10995

store

Dostępna 1 sztuka w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka dzisiaj


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 7 zł.
Sprawdź opcje dostawy


W Arkham zaczyna wiać przedziwny wiatr. Po ulicach włóczą się tajemniczy nieznajomi, a podczas podejrzanych transakcji egzotyczne artefakty zmieniają właścicieli. Do miasta przybyła muzealna wystawa reliktów i ksiąg ze starożytnego Egiptu, a wraz z nią niebezpieczni kultyści, nadprzyrodzone zjawiska i dobrze znana groźba przebudzenia się Przedwiecznego z letargu. Ponownie tylko Badacze, dzięki szczęściu, wiedzy i odwadze, będą mogli powstrzymać ten straszliwy bieg wydarzeń.

Horror w Arkham: Klątwa Czarnego Faraona to rozszerzenie gry planszowej Horror w Arkham (druga edycja). Wewnątrz znajduje się 90 nowych kart Przedwiecznych i 76 nowych kart Badaczy, w tym nowi Sprzymierzeńcy, nowe Zaklęcia, talia Przedmiotów muzealnych i wiele innych! Gracze będą mogli położyć nacisk na nowe karty grając w wariant Objazdowej Wystawy lub bezproblemowo połączyć je ze starymi taliami i rozegrać normalną grę Horror w Arkham, wykorzystując wariant Stałej Wystawy.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 76 kart Badaczy (w tym: 22 karty Przedmiotów muzealnych, 18 kart Spotkań muzealnych, 21 kart Zaklęć, 7 kart Sprzymierzeńców, 4 karty Korzyści, 4 karty Utrapień)
  • 90 kart Przedwiecznych
  • 1 arkusz Herolda (Czarny Faraon)
  • 1 znacznik Pradawnych szeptów
  • 9 znaczników Patroli

4.18
na podstawie 50 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Horror w Arkham (druga edycja): Klątwa Czarnego Faraona


Najbardziej przydatne recenzje

Aruik

Liczba recenzji: 29

Przeciętny dodatek tematyczny zawierający niewiele nowości. Jedynym godnym uwagi elementem są karty wydarzeń i to tylko w niektórych lokacjach - nawet słynny Czarny Faraon nie występuje w tym dodatku i wymaga dodrukowania ze stron fanowskich (jak BBG). Oczywiście jest dobrze wykonany i zbalansowany (jak na FFG przystało) jednak jeżeli masz kupić dodatek do Call of Ctulhu, zdecydowanie doradzam wybrać jeden z większych.


MatthewRock

Liczba recenzji: 31

Gdybym mógł - niestety, nie zakupiłem tego dodatku u Rebela - dałbym trzy punkty. Dodatek wypada bardzo blado. Można to zmienić, ale o tym zaraz.
Przede wszystkim - zależnie od wtasowania dodatku, lub oddzielenia, jest mniej lub bardziej zauważalny. Najbardziej, jeżeli gramy w wariancie wystawy wizytującej, i gramy jedynie z podstawką.
W innym wypadku dodatek rozmywa się, rzadko go widać, nie wywiera dużego efektu.
Przedmioty muzealne też nie są szałowe - często lepiej wziąć pewniaka, unikatowy, niż liczyć na muzealny - chociaż i te potrafią być bardzo przydatne, jednak jest to pewna loteria.
Jeśli zamierzacie kupić ten lub inne dodatki - weźcie inne. Ten później, gdy już tamte się znudzą. Czarny Faraon nie wnosi dużo nowości...
...ale można to trochę zmienić. W internecie jest karta Herolda z tego dodatku - bo u nas w Polsce, z niewiadomych powodów, nie dołącza się tej karty - karta Czarnego Faraona widocznie urozmaici grę - trzeba jedynie poznać zasady dotyczące stosowania Herolda, i gramy :)
Podsumowując - moim zdaniem nie warta tych pieniędzy - ale mi udało się dorwać o połowę taniej w pewnym sklepie w wyprzedaży, więc za tę cenę mogę polecić.


Maciej

Liczba recenzji: 22

W porządku, bez rewelacji

Dodatek jest okej, ciekawy i klimatyczny jednakże... za taką cenę jego zawartość jest zbyt mała. Dostajemy sporo kart zarówno mitów i bram, jak i obszarów ale nie dostajemy nic z potworów, żadnych przedmiotów powszechnych oraz unikatowych, zero nowych badaczy i nie ma nawet jednego przedwiecznego. Karty muzealnych eksponatów są ciekawe lecz niczym szczególnym się nie wyróżniają. Dużym plusem tego dodatku jest to iż podnosi poziom trudności gry oraz daje możliwość alternatywnego wariantu gry ( tzw Objazdowej Wystawy). Nie ma też problemu z połączeniem kart z dodatku z kartami z podstawki ( wariant Stałej Wystawy ). Największą zaletą tego dodatku są z kolei karty przedwiecznych oraz obszarów, które są oprawione naprawdę świeżymi i ciekawymi pomysłami, co mnie osobiście mile zaskoczyło :).

Mimo wszystko nie potrafię z czystym sercem polecić tego dodatku przede wszystkim ze względu na dysproporcje między ceną a zawartością. Jeżeli macie kasę i jesteście fanami gry - kupujcie. Ale nie spodziewajcie się po Klątwie Czarnego Faraona zbyt wiele.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie