Innowacje

Gra karciana o rozwoju cywilizacji
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (13)
  • 2 - 4 osoby
  • od 12 lat
  • 30 - 60 minut
  • wydanie polskie
Innowacje to gra taktyczna, w której stajesz się przywódcą cywilizacji.Twoim zadaniem jest rozwijanie swojej cywilizacji poprzez pozyskiwanie innowacji reprezentujących podstawowe odkrycia związane z dziesięcioma epokami naszej historii.Karty innowacji podzielone są na pięć grup kolorystycznych, co przekłada  się na zwiększenie liczby opcji w grze oraz możliwość produkcji zasobów zwiększających siłę twojego ataku i obrony.Podczas gry będziesz zbierać te karty  w swojej strefie w postaci stosów (każdy kolor osobno). Maksymalnie możesz więc posiadać pięć stosów. Na każdej karcie zapisany jest co najmniej jeden dogmat, który wskazuje ideologię twojej cywilizacji w danym momencie.W grze rozróżniane są dwa rodzaje dogmatów. Dogmat współpracy promuje wszystkich graczy produkujących co najmniej tyle samo zasobów co ty. Dogmat  przymusu umożliwia podporządkowanie  słabszych (produkujących mniej zasobów) cywilizacji twojej woli.Aktywuj te dogmaty, aby rozwijać swoją cywilizację szybciej niż robią to przeciwnicy. Pomimo tego, że możesz mieć tylko pięć kart aktywnych w jednej chwili, możesz korzystać z zasobów znajdujących się na kartach w głębi stosów (jeśli stosy te są rozsunięte). Zasoby zwiększają potęgę twojej cywilizacji. Dzięki nim  możesz korzystać z kart innowacji swoich przeciwników, przeprowadzać ataki oraz bronić się przed atakami innych graczy.Przechytrz rywali i zgromadź wraz ze swoją cywilizacją najbardziej imponujące osiągnięcia na przestrzeni kolejnych wieków rozwoju. Trochę sprytu, dużo rozważnych decyzji i odrobina szczęścia - to niezbędne czynniki na drodze do zwycięstwa w Innowacje.
Autor:
Carl Chudyk
Wydawca:
Lacerta
10995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Innowacje to gra taktyczna, w której stajesz się przywódcą cywilizacji.

Twoim zadaniem jest rozwijanie swojej cywilizacji poprzez pozyskiwanie innowacji reprezentujących podstawowe odkrycia związane z dziesięcioma epokami naszej historii.

Karty innowacji podzielone są na pięć grup kolorystycznych, co przekłada  się na zwiększenie liczby opcji w grze oraz możliwość produkcji zasobów zwiększających siłę twojego ataku i obrony.

Podczas gry będziesz zbierać te karty  w swojej strefie w postaci stosów (każdy kolor osobno). Maksymalnie możesz więc posiadać pięć stosów. Na każdej karcie zapisany jest co najmniej
jeden dogmat, który wskazuje ideologię twojej cywilizacji w danym momencie.

W grze rozróżniane są dwa rodzaje dogmatów. Dogmat współpracy promuje wszystkich graczy produkujących co najmniej tyle samo zasobów co ty. Dogmat  przymusu umożliwia podporządkowanie  słabszych (produkujących mniej zasobów) cywilizacji twojej woli.

Aktywuj te dogmaty, aby rozwijać swoją cywilizację szybciej niż robią to przeciwnicy. Pomimo tego, że możesz mieć tylko pięć kart aktywnych w jednej chwili, możesz korzystać z zasobów znajdujących się na kartach w głębi stosów (jeśli stosy te są rozsunięte). Zasoby zwiększają potęgę twojej cywilizacji. Dzięki nim  możesz korzystać z kart innowacji swoich przeciwników, przeprowadzać ataki oraz bronić się przed atakami innych graczy.

Przechytrz rywali i zgromadź wraz ze swoją cywilizacją najbardziej imponujące osiągnięcia na przestrzeni kolejnych wieków rozwoju. Trochę sprytu, dużo rozważnych decyzji i odrobina szczęścia - to niezbędne czynniki na drodze do zwycięstwa w Innowacje.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 4 plansze gracza / skrót zasad
  • 105 kart innowacji (21 w każdym kolorze)
  • 5 kart dziedzin
  • instrukcja
Waga (kg):
0.4
Pliki do pobrania:
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.77
na podstawie 13 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Innowacje


Najbardziej przydatne recenzje

Koniczyna17

Liczba recenzji: 66

Bardzo wałkowana przez nas gra - polecam i oceniam ją jako bardzo dobrą, choć ilość kart bardzo przytłacza a znajomość ich niezmiernie pomaga - zarówno w wygrywaniu jak i w odpowiednio zbilansowanym czasie rozgrywki.

Cieszę się, że nie poddałam się na początku mojej przygody z innowacjami, dzięki czemu mogłam cieszyć się wieloma satysfakcjonującymi rozgrywkami.

Z rzeczy przyziemnych: karty w poszczególnych epokach faktycznie mało zrównoważone - dziesiątki praktycznie bez wyjątku rzucają na kolana i pozwalają w kilkanaście sekund zakończyć rozgrywkę, ale czy z drugiej strony jeśli komuś jako pierwszemu udało się dojść do tej epoki to czyż nie zasługuje na wygraną ;p? w końcu to kunszt sam w sobie. Niektórzy zarzucają innowacjom, że jednym dobrym ustawieniem da się wygrać całą grę - z tym zarzutem się nie zgodzę - trafiały się tragiczne w skutkach kombosy rozwalające przeciwnika na łopatki, ale w większości przypadków dało się z tego dość szybko wyjść dokładając odpowiednie symbole i blokując tym samym niewygodne przymusy.

Więcej uwag póki co nie mam - zaczynam swoją przygodę z Glory to rome i póki co dwie poddane rozgrywki - gdyby nie wcześniejsze doświadczenie z innowacjami byłabym do dalszej walki skutecznie zniechęcona a tak nadal szukam okazji do nowych prób.

Grę polecam - jest emocjonująca, wciągająca, wymagająca - czasem jedynie prowokuje paraliż decyzyjny.


Cosurgi

Liczba recenzji: 25

Jak dla mnie ideał :)

Powiem krótko - z wyjątkiem "Mage knight" czy też "Cywilizacji poprzez wieki" trudno o lepszą grę niż "Innowacje". I to pomimo ża ta gra się bardzo różni od pozostałych dwóch wspomnianych.

Gra jest niezwykle dynamiczna i interaktywna. W każdym twoim ruchu sytuacja na stole jest tak drastycznie zmieniona że natychmiastowa konieczność dostosowania swojej taktyki do ostatniego zagrania innego gracza daje dużo radości. Szczególnie się to robi widoczne przy grze na trzy i cztery osoby. Wtedy rzeczy które mogą się wydarzyć podczas ruchu dwóch pozostałych graczy mogą przyprawić czasem o ból brzucha ze śmiechu lub też do łez. Tym bardziej że mowa jest o rozwoju całej cywilizacji.

Również bardzo ciekawie są pomyślane efekty dogmatów i rzeczywiście jeśli się wczuć to faktycznie w ten sposób powinno to zadziałać w prawdziwym świecie chociaż na początku trudno to sobie wyobrazić czytając suchy i czasami skomplikowany opis na kartach. Np. wynalazłem szczepionki, muszę was wszystkich zaszczepić, ale to oznacza że wasze wpływy będą malały na świecie a ja coś zyskam. Tego nie ma napisane w karcie. To sobie wyobrażasz gdy czytasz suchą instrukcję: "żądam abyś zwrócił wszystkie najniższe karty swojego wpływu [...]".

Przy okazji nadmienię że w polskiej wersji instrukcji (mam również angielską) jest błąd, przynajmniej w moim wydaniu. Na 6 stronie, prawa kolumna, 11 wiersz od dołu brakuje słowa "nie" w zdaniu: "Jeśli nie masz żadnej 5, ale masz 6 to NIE przenosisz jej".

Gra z początku może być trudna, więc polecam ją raczej dla średnio zaawansowanych graczy, lub bardzo zapalonych początkujących. A także w dwie osoby jest nieco mniej ciekawa, więc lepiej poszukać trzeciego lub czwartego. No i kart jest dużo a każda inna, trochę czasu minie zanim wszystkie poznamy, więc na początku jest dużo uważnego wczytywania się w treść kart. Ale później - naprawdę się robi wesoło i zapewniam że warto :)

Aha - zapomniałem dodać że najciekawszym aspektem całej tej interakcyjności jest fakt, że często gdy chcesz sobie pomóc to niechcący pomagasz też innemu graczowi (jeżeli w dogmacie użyto słowa "możesz"). Ale równie często bywa tak, że mu przeszkadzasz w sposób bardzo dla niego niekorzystny gdy w dogmacie współpracy brakuje słowa "możesz" i wtedy przeciwnik musi zakryć swoją najsilniejszą kartę kolejną losowo pociągniętą kartę, a żeby było weselej to zagrywający jeszcze za to ciągnie ekstra kartę jako premię za współpracę. Takie niuanse naprawdę potrafią poprawić rozgrywkę. A przy tym - gra ta jest stosunkowo krótka, a dzięki dużym zmianom na stole nawet bym powiedział że jest szybka.

Słowem - bardzo dużo zabawy w bardzo krótkim czasie.


Krystian

Liczba recenzji: 28

Jak dla mnie ideał :)

To nie jest banalna gra. Poczynając od wydania - ten magnes jest super! Karty solidne, co prawda w koszulkach mieszczą się ledwo co, a tabliczki trzeba będzie przyczepić gumką do pudełka, ale to mały problem.
Dalej - wykonanie - czyli bardzo fajne ilustracje.
I wreszcie przechodzimy do sedna sprawy: ta gra jest genialna! Na początku pewnie wyda się Wam skomplikowana, nie do ogarnięcia. Ale jeśli przyswoimy jedną rzecz, czyli sposób podejścia do problemu, wszystko będzie dobrze! Otóż - nie musimy czytać wszystkich kart, a tym bardziej zapamiętywać. Wystarczy kontrolować zasoby i na bieżąco dokonywać decyzji, czy grać agresywnie, czy nie. Jeśli to pierwsze, to musimy mieć więcej zasobów. Jeśli to drugie, to nie możemy mieć ich więcej (od przynajmniej jednego gracza).
Co jeszcze? Dzięki dużej ilości kart za każdym razem coś innego nas spotyka; odkrywamy inne dogmaty; dochodzimy do przeróżnych odkryć i osiągnięć.
Tak więc czym są Innowacje? Na pewno nie banalną grą (to już powiedziałem :). Trochę trudną na początek, ale dającą później wiele radości oraz satysfakcji. Polecam szczerze.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również:

Filary Ziemi - Gra Karciana

Filary Ziemi - Gra Karciana

3795 1995