Mombasa (edycja polska)

Handlowa rywalizacja!
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    (0)
  • 2 - 4 osoby
  • od 12 lat
  • 75 - 150 minut
  • wydanie polskie
Poczuj ducha rywalizacji rodem z epoki kompanii handlowych! W grze Mombasa wcielasz się w inwestora kupującego udziały kompanii handlowych, zlokalizowanych w czterech afrykańskich miastach: Mombasa, Cape Town, Saint-Louis i Kair. Twoim celem będzie rozbudowa sieci faktorii handlowych tak, aby zarobić jak najwięcej pieniędzy. Kompanie handlowe były spółkami tworzonymi w celu eksploracji nowych terytoriów, handlu z nimi i ich kolonizacji. Ich działalność nierozerwalnie łączy się z mrocznym rozdziałem historii ludzkości – światową kolonizacją. Okres ten, trwający od mniej więcej XV wieku do połowy XX wieku, powiązany jest z wyzyskiem i niewolnictwem. Pomimo że fabuła gry jest osadzona w tym czasie, Mombasa nie jest symulacją historyczną. To gra strategiczna, z naciskiem na ekonomię, która luźno nawiązuje do historycznych wydarzeń i umieszcza je w fikcyjnej oprawie. Wyzysk Afryki i jej mieszkańców nie jest w żaden sposób przedstawiony w grze. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o historii tego okresu, polecamy lekturę książki: History of Modern Africa: 1800 to the Present Richarda J. Reida z serii Blackwell Concise History of the Modern World.
Autor:
Alexander Pfister
Ilustracje:
Klemens Franz, Andreas Resch
Wydawca:
Lacerta
16900

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Poczuj ducha rywalizacji rodem z epoki kompanii handlowych!

W grze Mombasa wcielasz się w inwestora kupującego udziały kompanii handlowych, zlokalizowanych w czterech afrykańskich miastach: Mombasa, Cape Town, Saint-Louis i Kair. Twoim celem będzie rozbudowa sieci faktorii handlowych tak, aby zarobić jak najwięcej pieniędzy.

Kompanie handlowe były spółkami tworzonymi w celu eksploracji nowych terytoriów, handlu z nimi i ich kolonizacji. Ich działalność nierozerwalnie łączy się z mrocznym rozdziałem historii ludzkości – światową kolonizacją. Okres ten, trwający od mniej więcej XV wieku do połowy XX wieku, powiązany jest z wyzyskiem i niewolnictwem.

Pomimo że fabuła gry jest osadzona w tym czasie, Mombasa nie jest symulacją historyczną. To gra strategiczna, z naciskiem na ekonomię, która luźno nawiązuje do historycznych wydarzeń i umieszcza je w fikcyjnej oprawie. Wyzysk Afryki i jej mieszkańców nie jest w żaden sposób przedstawiony w grze.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o historii tego okresu, polecamy lekturę książki: History of Modern Africa: 1800 to the Present Richarda J. Reida z serii Blackwell Concise History of the Modern World.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1 plansza
  • 4 dwustronne tory inwestycji
  • 4 plansze graczy
  • 32 karty akcji startowych
  • 4 karty ekspansji "1"
  • 4 karty losowania
  • 72 żetony książek
  • 10 żetonów początkowych
  • 4 żetony premii
  • 60 monet
  • 60 faktorii handlowych
  • 16 znaczników zaawansowania
  • 20 znaczników premii
  • 4 znaczniki kałamarza
  • 4 znaczniki diamentów
  • 1 żeton gracza rozpoczynającego
  • 1 notes punktacji
  • 4 karty podsumowania
  • instrukcja

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Mombasa (edycja polska)


Najbardziej przydatne recenzje

Agasia

Liczba recenzji: 103

Gra z gatunku cięższych euro. Sporo tu kombinowania i przeliczania i jeśli ktoś ma zacięcie do tego, aby świadomie wybierać najlepsze rozwiązania (policzyć sobie, co się bardziej opłaca), to przestoje są murowane. Plus za wiele dróg do zwycięstwa, wprowadzenie ciekawego sposobu zarządzania kartami (zużyte karty akcji odkładamy na różne stosy, aby w kolejnej rundzie móc zabrać jeden z nich na rękę) i ładne wykonanie. Minusy - ogromna suchość (kompletny brak klimatu i to, że chociaż punktować możemy na kilku torach, to ich powiązanie jest mocno sztuczne.
Polecam miłośnikom gier euro, ale bynajmniej nie tym początkującym, sporo tu do spamiętania.


Triskel

"Mombasa" jest grą polegającą na rywalizacji, gdzie przenosimy się do epoki kompanii handlowych. Gra jest dość skomplikowana i przeznaczona raczej dla bardziej zaawansowanych graczy. Mechanika jest dość rozbudowana, co sprawia, że nauka zasad zajmuje trochę czasu. Akcja rozgrywki odbywa się dynamicznie i nie sposób się nudzić podczas rozgrywanych partii. Gra polega na zdobywaniu punktów zwycięstwa i licznych bonusów dzięki, którym będziemy mogli odnieść zwycięstwo. Gracze posiadają duży wachlarz możliwych ruchów, jednak aby je poprawnie wykonać niezbędne jest długofalowe planowanie. Jest to rasowa strategia, która powinna przypaść do gustu zaprawionym graczom.

Podczas gry wcielamy się w inwestora nabywającego udziały kompanii handlowych. Kompanie znajdują się w czterech afrykańskich miastach: Mombasa, Kair, Cape Town oraz Saint-Louis. Celem gracza będzie jak najszybciej rozbudować swoją kompanię handlową tak aby jak najwięcej na tym zarobić. Wyzysk i niewolnictwo są tu na porządku dziennym, a ty drogi graczu będziesz musiał chłodno i rozsądnie kalkulować aby odnieść upragnione zwycięstwo.

Świetnie się bawiłem podczas rozgrywki. Duży nacisk położony na historię i ekonomię bardzo mi się spodobał i spędziłem sporo czasu nad planszą gry. Wymyślając nowe, skuteczniejsze strategie na pokonanie konkurentów. Klimat Afryki został wiernie oddany, dzięki czemu uprzyjemnia rozgrywkę. Okres światowej kolonizacji jest ciekawy i został przeniesiony w realia gry dość wiernie i profesjonalnie. Całość wydana jest z dbałością o najmniejsze szczegóły. Dzięki czemu rozgrywka przebiega szybko i bez większych utrudnień. Klarowna instrukcja, dopracowane grafiki i ciekawa mechanika zasługują jak najbardziej na plus. Z pewnością jeszcze nie raz zagram w Mombasę, ponieważ mam jeszcze kilka strategii do wypróbowania.

"Mombasa" nie raz wzbudza duże emocje podczas gry, w szczególności gdy inni gracze wyprzedzają nas w rozbudowie faktorii kompanii. Trzeba się nieźle nagłowić aby wygrać, ponieważ wyborów mamy bardzo wiele, a czasami musimy po prostu wybrać mniejsze zło. Plansza zawarta w grze przedstawia kontynent afrykański podzielony na kilkanaście regionów. Co za tym idzie obszar, po którym się poruszamy jest spory i musimy mieć baczenie na wiele rejonów podczas rozgrywki. Co uda się głównie wprawionym graczom, którzy mają za sobą wiele rozegranych partii. Podczas rozgrywki należy uzbierać jak największą liczbę punktów aby wygrać. Co nie jest rzeczą łatwą. Decyzji do podjęcia jest wiele, rywalizacja z innymi graczami stoi na wysokim poziomie. Duży nacisk podczas gry został położony na ekonomię, liczne inwestycje i eksplorację. Regrywalność jest spora, a mechanika niezwykle rozbudowana. Jak najbardziej polecam.


Fusilli

Liczba recenzji: 22

Gra złożona, wymagająca planowania kilku tur do przodu.
Nie do końca podoba mi się mechanizm księgowości. Trudno jest w nim dojść do wysokiego poziomu. Można było go trochę uprościć. Łatwiejszy jest tor kryształów.
Grę oceniam na 4,25





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie