Reglamentacja

Gra na kartki
5 opinii
  • 3 - 5 osób
  • od 10 lat
  • ok. 30 minut
  • wydanie polskie
Instytut Pamięci Narodowej przedstawia nową grę planszową twórców Kolejki! Jeżeli zdecydujecie się na rozgrywkę, czeka Was trudne zadanie. Cofacie się do czasów PRL, by zimą 1983 roku powalczyć o dodatkowe kartki na mięso, cukier i inne dobra. Waszym zadaniem jest zrobienie zakupów przed zapowiedzianą wizytą gości. Niestety towar w sklepie jest reglamentowany, a kartki z przydziału często nie odpowiadają temu co musicie kupić. Potrzebne kupony reglamentacyjne mają za to inni. Szybko orientujecie się, że sukces zależy od sprawnego wymieniania się kartkami z graczami stojącymi w kolejce. Musicie się jednak śpieszyć, bo sklepowa zaraz dopije herbatę i zacznie sprzedawać. W tej emocjonującej grze negocjacyjnej handel odbywa się jedynie w ciągu minuty. Karol Madaj, twórca Reglamentacji. Gry na kartki, stworzył niezwykle dynamiczną grę planszową w której do zwycięstwa będziecie potrzebować trochę szczęścia, nieco zręczności oraz żyłki do handlu. Gra, tak jak wszystkie wcześniejsze publikacje IPN, ma także zadania edukacyjne – przypomina o jednym z najbardziej wymownych symboli upadku peerelowskiej gospodarki. Do gry dołączone jest bogato ilustrowane opracowanie historyczne dr. Andrzeja Zawistowskiego, przybliżające dzieje reglamentacji kartkowej. Dzięki niemu starsi z was będą mogli sobie przypomnieć, a młodsi poznać „uroki PRL-owskiego dobrobytu”.
Autor:
Karol Madaj
Wydawca:
Instytut Pamięci Narodowej
3500

Dostępnych 14 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w poniedziałek


Darmowa dostawa od 49 zł (do Dnia Dziecka)


Opis

Instytut Pamięci Narodowej przedstawia nową grę planszową twórców Kolejki!
Jeżeli zdecydujecie się na rozgrywkę, czeka Was trudne zadanie. Cofacie się do czasów PRL, by zimą 1983 roku powalczyć o dodatkowe kartki na mięso, cukier i inne dobra. Waszym zadaniem jest zrobienie zakupów przed zapowiedzianą wizytą gości. Niestety towar w sklepie jest reglamentowany, a kartki z przydziału często nie odpowiadają temu co musicie kupić. Potrzebne kupony reglamentacyjne mają za to inni. Szybko orientujecie się, że sukces zależy od sprawnego wymieniania się kartkami z graczami stojącymi w kolejce. Musicie się jednak śpieszyć, bo sklepowa zaraz dopije herbatę i zacznie sprzedawać. W tej emocjonującej grze negocjacyjnej handel odbywa się jedynie w ciągu minuty. Karol Madaj, twórca Reglamentacji. Gry na kartki, stworzył niezwykle dynamiczną grę planszową w której do zwycięstwa będziecie potrzebować trochę szczęścia, nieco zręczności oraz żyłki do handlu.
Gra, tak jak wszystkie wcześniejsze publikacje IPN, ma także zadania edukacyjne – przypomina o jednym z najbardziej wymownych symboli upadku peerelowskiej gospodarki. Do gry dołączone jest bogato ilustrowane opracowanie historyczne dr. Andrzeja Zawistowskiego, przybliżające dzieje reglamentacji kartkowej. Dzięki niemu starsi z was będą mogli sobie przypomnieć, a młodsi poznać „uroki PRL-owskiego dobrobytu”.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 35 kart kartek na 7 towarów
  • 20 kart zakupów
  • 6 kart zapowiedzianych wizyt
  • 1 plansza
  • 6 drewnianych figurek
  • 5 drewnianych domków
  • 1 drewniany bączek do odmierzania czasu gry
  • 1 kostka
Waga:
420 g


Recenzje

4.80
na podstawie 5 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Reglamentacja



Najbardziej przydatne recenzje

Leser

Liczba recenzji: 122

Mistrzostwo świata i okolic! wszystko co najlepsze z Fasolek + rewelacyjny klimat zaklęty w każdym najdrobniejszym elemencie wykonania + plus adrenalina płynąca z presji czasowej podczas negocjacji + świetny gadżet (bączek).

Powiedziałbym "brać nie zastanawiać się", gdyby coś się jeszcze w sklepie ostało.


Scaevola

Liczba recenzji: 1

"Reglamentacja" to bardzo dobra gra. Mechanika prosta, bączek wymusza szybkość, a najlepszym "smaczkiem" są różne wagi kart dla różnych graczy, dzięki którym to co jest warte dla mnie 1, dla drugiego jest warte 2. Dzięki temu warto się wymieniać kartami i rozgrywka nabiera rumieńców.
System kartkowy owszem fajny ale bardziej jako pomysł na koncepcję graficzną gry, nawiązującą do "Kolejki".
Dodatkowo ciekawa publikacja IPN w załączeniu, dzięki której możemy się dowiedzieć, że przez 3/4 XX wieku w Polsce obowiązywały kartki. Konstatacja to raczej smutna, ale gra zacna.


Neoptolemos

Liczba recenzji: 301

Bardzo fajna gra z handlem w czasie rzeczywistym i bajerem w postaci bączka, do tego z walorami edukacyjnymi i faktycznym klimatem stania w kolejce - dziwię się, że przeszła bez echa w porównaniu do "starszej siostry", czyli Kolejki. Znakomita pozycja od IPN!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:




Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie