Runewars (wydanie polskie)

Nadciąga wielka burza…
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (3)
  • 2 - 4 osoby
  • od 12 lat
  • ok. 180 minut
  • wydanie polskie
Niemal tysiąc lat temu czarodziej Timmoran stworzył potężny artefakt, zwany Kulą Niebios. Nie chcąc, by dostała się w ręce zła, czarodziej roztrzaskał Kulę, a okruchy kazał rozproszyć po najdalszych zakątkach Mennary. Fragmenty ukryte w Terrinoth trafiły potem w łapy smoków, które wyryły na nich potężne runy. Dziś nieumarłe legiony Waiqara Zdrajcy, Elfy Latari, krwiożercze hordy Uthuk Y’llan oraz rycerze Namiestników Daqana gotują się do walki na śmierć i życie. Nadszedł czas Wojen Runów – straszliwego konfliktu o naznaczone przez smoki okruchy Kuli Niebios. Albowiem tylko moc smoczych runów zapewnić może potęgę konieczną do podbicia krainy Terrinoth, a potem – całej Mennary. W grze planszowej Runewars każdy z dwóch do czterech graczy staje na czele potężnego imperium jednej z fantastycznych ras i zmaga się z przeciwnikami o zwierzchność nad krainą.Jednakże podbój Terrinoth nie jest prosty. Każda frakcja musi zgromadzić armie, pozyskać dla swojej sprawy dzielnych bohaterów, poszukujących potężnych artefaktów i ułożyć się z innymi mieszkańcami krainy, umiejętnie łącząc dyplomację i talenty bojowe. Rasa, która do perfekcji opanuje sztukę podboju, wypełni bohaterskie misje i zdobędzie cenne surowce, zdoła zgromadzić święte smocze runy i z ich pomocą zjednoczyć całą krainę Terrinoth pod własnym sztandarem. Ponad 190 szczegółowo wykonanych, plastikowych figurek, setki kart i żetonów, modułowa plansza oraz otwarta konstrukcja sprawiają, że Runewars to idealna gra dla każdego miłośnika fantastycznych imperiów
Autor:
Corey Konieczka
Wydawca:
Galakta
26995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Niemal tysiąc lat temu czarodziej Timmoran stworzył potężny artefakt, zwany Kulą Niebios. Nie chcąc, by dostała się w ręce zła, czarodziej roztrzaskał Kulę, a okruchy kazał rozproszyć po najdalszych zakątkach Mennary. Fragmenty ukryte w Terrinoth trafiły potem w łapy smoków, które wyryły na nich potężne runy. Dziś nieumarłe legiony Waiqara Zdrajcy, Elfy Latari, krwiożercze hordy Uthuk Y’llan oraz rycerze Namiestników Daqana gotują się do walki na śmierć i życie. Nadszedł czas Wojen Runów – straszliwego konfliktu o naznaczone przez smoki okruchy Kuli Niebios. Albowiem tylko moc smoczych runów zapewnić może potęgę konieczną do podbicia krainy Terrinoth, a potem – całej Mennary.
W grze planszowej Runewars każdy z dwóch do czterech graczy staje na czele potężnego imperium jednej z fantastycznych ras i zmaga się z przeciwnikami o zwierzchność nad krainą.Jednakże podbój Terrinoth nie jest prosty. Każda frakcja musi zgromadzić armie, pozyskać dla swojej sprawy dzielnych bohaterów, poszukujących potężnych artefaktów i ułożyć się z innymi mieszkańcami krainy, umiejętnie łącząc dyplomację i talenty bojowe. Rasa, która do perfekcji opanuje sztukę podboju, wypełni bohaterskie misje i zdobędzie cenne surowce, zdoła zgromadzić święte smocze runy i z ich pomocą zjednoczyć całą krainę Terrinoth pod własnym sztandarem. Ponad 190 szczegółowo wykonanych, plastikowych figurek, setki kart i żetonów, modułowa plansza oraz otwarta konstrukcja sprawiają, że Runewars to idealna gra dla każdego miłośnika fantastycznych imperiów

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 196 plastikowych figurek
  • 12 plastikowych łączników
  • 16 żetonów aktywacji
  • 1 znacznik bitwy
  • 7 żetonów miast
  • 26 żetonów obrażeń
  • 8 znaczników pokonanych bohaterów
  • 20 żetonów ulepszeń
  • 35 żetonów odkryć
  • 4 znaczniki przygotowania królestw
  • 40 żetonów wpływów ● 13 dużych płytek mapy
  • 12 wskazówek surowców
  • 38 żetonów runów
  • 16 żetonów twierdz
  • 24 żetony szkolenia
  • 4 arkusze frakcji
  • ; 4 arkusze pomocy
  • 32 karty rozkazów
  • 24 karty misji
  • 30 kart losu
  • 12 kart bohaterów
  • 3 karty tytułów
  • 16 kart celów
  • 25 kart nagród
  • 32 karty pór roku
  • 50 kart taktyki
  • 4 karty zwycięstwa
  • 12 podkładek surowców

4.33
na podstawie 3 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Runewars (wydanie polskie)


Najbardziej przydatne recenzje

lukasz

Jest to obecnie jedna z kilku najlepszych gier planszowych na rynku i to nie tylko w mojej opinii ale takze wielu osob ktore ze mna grały. Gra to prawdziwy świat fantasy, nie znajdziemy gry która jest bardziej klimatyczna i wciągająca. Ilość dróg do zwycięstwa, możliwych strategii wojennych, wątki poboczne, wiele ciekawych mechanik. Naprawdę siadając do tej gry ma się wrażenie uczestnictwa w wydarzeniach rozgrywanego świata, 5 godzin mija niepostrzeżenie a my nadal chcemy więcej , może akurat uda się odbić teren z runem. Można grać w swoje dłuższe i bardziej wymagające warianty zwłaszcza kiedy posiada się dodatek, który wnosi wspaniałe jednostki. Wykonanie gry przepiękne, wielkie heksy terenu, wiele miast, nieznanych miejsc, wędrówki i misje bohaterów, wspaniała fabuła fantasy, potężne armie, oblężenia twierdz, epickie bitwy, ekonomia , rozsądne zarządzanie surowcami, rekrutacje pięknych szczegółowych figurek, odrębna sfera dla każdego gracza, wielka mapa świata za każdym razem inna, wiele stworów ze świata fantasy . Gra jest cudowna i bardzo dobrze zbalansowana. Kazdy watek jest wykorzystywany we właściwych proporcjach. Niektórzy narzekaja na długą instrukcję i zlepek zasad ale to normalne przy tak wielkiej grze. Wątek bohaterów także świetny, idealnie dopasowany, dziwię się tym którzy narzekają na bark ich udziałuw bitwie. Jakiś udział mają ale nie za duży bo czy ktoś widział bohatera który sam pokonuje wielką armię? RuneWars to rewelacyjnagra dla każdego kto lubi poczuć że włada rasą stworzeń we wspaniałym świecie i ma realny wpływ na to co się dzieje. Gra o wiele lepsza niż osławiona ale też dobra Gra o Tron, która po paru partiach robi się oklepana, słabo się skaluje, ma specyficzny jednowątkowy klimat, mapę którą do znudzenia pokazują w książce, serialu, fb, tv , grach i gdziekolwiek jeszcze. No ile można patrzeć na te zaskoczone miny kiedy się cudownie teleportowało wojsko z jednego końca mapy w drugi. Polecam RuneWars bo to naprawdę królowa planszówek:)


Embir

Liczba recenzji: 55

Oto Twilight Imperium w świecie fantasy. Obie gry traktuję jako strategie należące do tej samej kategorii - epickich, mega klimatycznych strategii, flagowych okrętów FFG. W porównaniu z Twilight Imperium na korzyść Runewars przemawia to, że dużo łatwiej jest w nią zagrać - rozgrywka jest dużo krótsza a i graczy potrzebnych do rozegrania partii wystarczy jedynie dwóch (i zaznaczam, że nawet w takiej konfiguracji gra się bardzo przyjemnie). Do tego na plus zaliczyć należy bardzo ładne, figurki, karty i hexy. Po rozłożeniu całości na stole naprawdę ma się wrażenie jakby zostało przeniesionym się do innego magicznego świata. Dodatkowo same reguły rządzące grą zostały skonstruowane w sposób premiujący strategiczne myślenie i przemyślane decyzje (w ciągu jednej tury można zagrać 4 z 8 kart strategii, a dodatkowe bonusy z nich wynikające uzależnione są od kolejności w jakiej zagrało się te karty). Całość zaburza niestety instrukcja - być może przyczyna leży po mojej stronie, ale odniosłem wrażenie, że została ona napisana fatalnie - niech za dowód posłuży fakt, że instrukcję do równie złożonego Twilight Imperium bez problemu przeczytałem w ciągu jednego wieczoru, natomiast tą do Runewars męczyłem przez trzy wieczory, a i tak w trakcie pierwszej rozgrywki odnosiłem wrażenie, że niczego nie zrozumiałem.
Pewne zastrzeżenia można też mieć co do zasad dotyczących budowania planszy - wydają się dosyć "nieeleganckie". Poza tym jednak mamy tu do czynienia z naprawdę wspaniałą grą - może nie jest ona aż tak fascynująca ani złożona jak Twilight Imperium, ale naprawdę niewiele mu ustępuje.

Ocena:
5 z minusem na 5


Robert

Liczba recenzji: 5

Runewars jest grą epicką, dającą wiele satysfakcji, nie tylko wizualnych (masa pięknie wykonanych figurek na planszy), ale też wymaga myślenia. Ograniczenie ilości akcji do 4 na rok oraz bonusy z pierwszeństwa wymagają kombinowania nie tylko, co wykonać, ale też w jakiej kolejności.

Dodatkowy poziom to bohaterowie, z możliwością rozwoju, wypełniania questów oraz zdobywania ekwipunku.

Największym minusem gry jest bez wątpienia czas rozgrywki początkowe partię mogą zając nawet 6 godzin, dodatkowo bez dodatku niektóre z ras tracą z uwagi na braki jednostek latających.

Polecam zwłaszcza fanom fantasy:)





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie