Termity

Bezwzględna walka o dominację
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (5)
  • 2 - 4 osoby
  • od 10 lat
  • 30 - 45 minut
  • wydanie polskie
Termity (Isoptera) – rząd owadów społecznych z podgromady uskrzydlonych. Na pierwszy rzut oka na spalonej słońcem afrykańskiej równinie życie płynie powoli. Jednak to tylko pozory. W gąszczu traw między rojami termitów toczy się nieustanny bój. To terytorialny instynkt zmusza je do ciągłej walki. Namacalnym dowodem ich zawziętości są ogromne kopce, które kryją w sobie miliony owadzich wojowników zawsze gotowych do obrony swojej twierdzy.  Wykaż się sprytem i zmysłem strategicznym, walcząc z przeciwnikami o przetrwanie, zdobywając kopce i dokonując ekspansji na nowe terytoria. Każdy z graczy kontroluje jeden z 4 dostępnych w grze rojów, składających się z 18 żetonów reprezentujących jednostki termitów. Każdy z nich ma różną siłę i należy do jednej z 4 kast: Robotnice – Są najbardziej liczne i bardzo mobilne; to trzon Twojego roju. W spokojnych czasach to one wykonują najwięcej prac wokół kopca i dbają o larwy królowej. Żołnierze – Można ich rozpoznać po wielkich głowach wyposażonych w potężne żuwaczki. Stają w obronie kolonii gdy coś jej zagraża. Plujki – To specjalna grupa żołnierzy, która posiada umiejętność plucia w stronę wroga nieprzyjemną i lepką substancją. Latacze – Są bardzo rzadkie i wyposażone w skrzydła, dzięki którym są nadzwyczaj mobilne. Bitwy są toczone na rozmaitych rodzajach terenu, który ma wpływ na efektywność Twoich termitów. Podczas swojej tury gracz będzie wprowadzał do gry kolejną jednostkę, poruszał się i atakował jednostki przeciwników lub ich kopce. Celem gry jest przejęcie kontroli nad wrogimi i neutralnymi Kopcami oraz obrona własnych. Wygrywa gracz, który na koniec rozgrywki będzie władał Kopcami o największej łącznej wartości punktowej.
Autor:
Fréderic Moyersoen
Ilustracje:
Jarek Nocoń
Wydawca:
Rebel
11995

store

Dostępne 22 sztuki w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka jutro


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 7 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Termity (Isoptera) – rząd owadów społecznych z podgromady uskrzydlonych.

Na pierwszy rzut oka na spalonej słońcem afrykańskiej równinie życie płynie powoli. Jednak to tylko pozory. W gąszczu traw między rojami termitów toczy się nieustanny bój. To terytorialny instynkt zmusza je do ciągłej walki. Namacalnym dowodem ich zawziętości są ogromne kopce, które kryją w sobie miliony owadzich wojowników zawsze gotowych do obrony swojej twierdzy. 

Wykaż się sprytem i zmysłem strategicznym, walcząc z przeciwnikami o przetrwanie, zdobywając kopce i dokonując ekspansji na nowe terytoria.

Każdy z graczy kontroluje jeden z 4 dostępnych w grze rojów, składających się z 18 żetonów reprezentujących jednostki termitów. Każdy z nich ma różną siłę i należy do jednej z 4 kast:

  • Robotnice – Są najbardziej liczne i bardzo mobilne; to trzon Twojego roju. W spokojnych czasach to one wykonują najwięcej prac wokół kopca i dbają o larwy królowej.
  • Żołnierze – Można ich rozpoznać po wielkich głowach wyposażonych w potężne żuwaczki. Stają w obronie kolonii gdy coś jej zagraża.
  • Plujki – To specjalna grupa żołnierzy, która posiada umiejętność plucia w stronę wroga nieprzyjemną i lepką substancją.
  • Latacze – Są bardzo rzadkie i wyposażone w skrzydła, dzięki którym są nadzwyczaj mobilne.

Bitwy są toczone na rozmaitych rodzajach terenu, który ma wpływ na efektywność Twoich termitów. Podczas swojej tury gracz będzie wprowadzał do gry kolejną jednostkę, poruszał się i atakował jednostki przeciwników lub ich kopce.

Celem gry jest przejęcie kontroli nad wrogimi i neutralnymi Kopcami oraz obrona własnych. Wygrywa gracz, który na koniec rozgrywki będzie władał Kopcami o największej łącznej wartości punktowej.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • dwustronna plansza
  • kafle terenu
  • 4 zestawy roju
  • zasłonki dla graczy
  • kopce graczy
Pliki do pobrania:
Uwaga: Do każdego zamówionego egzemplarza dokładany jest zestaw dodatkowych żetonów "Królowa Termitów" wraz z zasadami dotyczącymi wykorzystania jej podczas gry. Promocja obowiązuje do wyczerpania zapasów.

3.80
na podstawie 5 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Termity


Najbardziej przydatne recenzje

Wojciech

Grałem jak dotąd na 2 osoby i trzeba przyznać, że walka toczy się o każdy kamień, krzak, bajorko czy kopiec. Tu nie ma miejsca na pomyłki... Pomimo sielankowej oprawy graficznej, Termity to bój na śmierć i życie, prawdziwa wojna. Gra zdecydowanie posiada klimat. Kiedy do gry wchodzą elitarne oddziały zaczyna się prawdziwa sieczka na planszy.

Ogromną zaletą gry jest możliwość budowania terenu teatru zmagań, przez co gra za każdym razem wygląda inaczej. Każdy próbuje rozłożyć jak najwięcej kafelków terenu które faworyzują jego typ armii jednocześnie utrudniając przyszłe manewry wroga, jeszcze przed rozpoczęciem zasadniczej rozgrywki.

4 zróżnicowane armie do wyboru, faktycznie wymagają trochę innego podejścia do rozgrywki. Moim zdaniem są dobrze zbalansowane i nie ma tu słabszych czy silniejszych. Każdy ma swoje przewagi i słabości.

Skalowanie gry jest w każdym aspekcie perfekcyjne, nie można się do niczego przyczepić. Ruchów jest mało, więc trzeba dobrze przemyśleć swoje zamiary. To takie szachy robalami. Mimo to gra jest dynamiczna i emocjonująca. Szala zwycięstwa przechyla się wielokrotnie w każdą ze stron w trakcie rozgrywki. Wystarczy na chwilę zgubić koncentrację i puff, twój kopiec został zrównany z ziemią...


Polecam!




Triskel

"Termity" to prawdziwa bitwa na planszy, która toczy się na bogatym i zróżnicowanym terenie. Odpowiednie ukształtowanie krainy wpływa na efektywność termitów, co ma zasadnicze znaczenie w przebiegu rozgrywki. Gracze podczas swoich tur będą wystawiać do gry swoje jednostki oraz atakować jednostki przeciwników lub ich kopce. Wygrywa ten z graczy, który przejmie jak największą ilość wrogich jak i neutralnych Kopców oraz obroni własne.

Na rozgrzanej do czerwoności afrykańskiej równinie stają w szranki potężne roje termitów, które toczą między sobą ciągłe starcia. W wielkich kopcach, miliony owadzich wojowników jest w stanie oddać własne życie w obronie bastionu, który jest ich domem. W grze pokierujemy owadzimi frakcjami w walce o dominację nad jak największą ilością kopców. Gracze mają do swojej dyspozycji 4 rodzaje rojów, które składają się z 18 żetonów przedstawiających oddziały termitów. Dzielą się one na 4 kasty: Robotnice, Żołnierzy, Plujki oraz Lataczy. Jednostki posiadają różną siłą ataku oraz zdolnościami podczas walki. Co zasadniczo urozmaica rozgrywkę. Pod koniec gry należy zsumować ilość punktów ze wszystkich owadzich kopców, a gracz, który uzyskał najwięcej zostaje ogłoszony zwycięzcą.

Gra wciągnęła mnie do reszty, głownie za sprawą ciekawej mechaniki i sporej dawki rywalizacji, która ma miejsce podczas rozgrywki. Jest to swoista wojna na planszy, posiadająca przejrzyste i dość przystępne zasady. Rozgrywka wymaga sporej dawki myślenia taktycznego i przewidywania ruchów przeciwnika z wyprzedzeniem. Autor urozmaicił rozgrywkę poprzez możliwość eksperymentowania z ukształtowaniem terenu. Dzięki takiemu zabiegowi istnieje możliwość, że rozgrywki będą się różnić od siebie i nie będą się powtarzać. Co powoduje, że po mimo wielu rozegranych partii gra wciąż wciąga i zachęca do kolejnych rozgrywek. Ważnym czynnikiem mającym wpływ na to, że ta gra tak wciąga ma również wprowadzenie losowego doboru żetonów oraz możliwość dostosowywania rojów i układu kopców to aktualnej strategii. Gra nadaje się bardzo dobrze do rozgrywki w dwie lub więcej osób. W dwie osoby jest to bardziej pojedynek, gdy za to w czwórkę jest bardziej zauważalny motyw taktyczny. Gdzie możemy zawierać termitowe przymierza, a cała rozgrywka staje się bardziej nieprzewidywalna. Przez co bardziej emocjonująca.

"Termity" to rasowa gra taktyczna, przynosząca na myśl skojarzenia choćby z szachami. Jednak bardziej rozbudowanymi. Gra wymaga planowania i wymyślania własnej taktyki. Bez tego nie ma co liczyć na wygraną, ponieważ samo szczęście w przypadku tej pozycji może nie wystarczyć. Choć czynnik losowy również jest tu odczuwalny. Rozmieszczanie kopców, wykorzystywanie owadów do ataku i obrony, żetony terenu wpływające na jednostki sprawiają, że jest w czym wybierać podczas obmyślania własnej taktyki, mającej poprowadzić nas do zwycięstwa. Jest to dość wymagająca gra taktyczna, która niesamowicie wciąga. Jak najbardziej polecam.


Elt_son

Liczba recenzji: 103

Bardzo dobra gra, polecam z całego serca!





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również:

Neuroshima HEX (edycja 3.0)

Neuroshima HEX (edycja 3.0)

13495 12995