Cyberpunk 2020

Podręcznik podstawowy CP2020
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (24)
  • wydanie polskie
Świat jest cholernie ponury... Ziemia przeżarta toksynami, oceany są ściekiem, a powietrzem na dobrą sprawę nie da się oddychać. Miejska dżungla stanowi dom dla resztek tego co pozostało z dwudziestowiecznego społeczeństwa Ameryki. Przemoc i pieniądze to jedyne rzeczy, które trafiają do ludzkiej świadomości. Zresztą ludzie nie są już do końca ludźmi... Poznajesz ten świat? Na pewno. Jest jedyny w swoim rodzaju. Parę ładnych lat temu Talsorian Games uraczyło nas mocnym uderzeniem – ukazał się Cyberpunk 2020. Później przyszła jego polska edycja wydana przez Copernicus'a. Dziś nadszedł czas aby na nowo przypomnieć sobie przyszłość...
Wydawca:
Copernicus Corporation
Rodzaj oprawy:
miękka
8995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Świat jest cholernie ponury... Ziemia przeżarta toksynami, oceany są ściekiem, a powietrzem na dobrą sprawę nie da się oddychać. Miejska dżungla stanowi dom dla resztek tego co pozostało z dwudziestowiecznego społeczeństwa Ameryki. Przemoc i pieniądze to jedyne rzeczy, które trafiają do ludzkiej świadomości. Zresztą ludzie nie są już do końca ludźmi...
Poznajesz ten świat? Na pewno. Jest jedyny w swoim rodzaju. Parę ładnych lat temu Talsorian Games uraczyło nas mocnym uderzeniem – ukazał się Cyberpunk 2020. Później przyszła jego polska edycja wydana przez Copernicus'a. Dziś nadszedł czas aby na nowo przypomnieć sobie przyszłość...


4.42
na podstawie 24 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Cyberpunk 2020


Najbardziej przydatne recenzje

Łotr

Liczba recenzji: 5

Jak dla mnie ideał :)

Najlepszy system przyszłościowy. Shadowrun - zbyt radykalne przemieszanie gatunków, Eclipse Phase - zbyt nieludzki i oderwany od naszej rzeczywistości, Neuroshima - nie ten nastrój, postapokaliptyczny survival nigdy nie będzie miał w sobie romantyzmu, Gasnące Słońca - szkoda gadać, Wh40k - bardzo dobre, ale jednak techno-fantasy.

Cyberpunk ma wszystko - świetną, szybką i grywalną mechanikę, świat na milion scenariuszy oraz niepowtarzalny nastrój. Tutaj nie jesteś 'poszukiwaczem przygód w przyszłości", a Cyberpunkiem. Żyjesz rytmem ulicy, technologiczną zmianą, ciągłym ruchem w kierunku Krawędzi. Koniec z zachowawczym graniem, ze zbieraniem pdków zastępującym odgrywanie postaci. Tutaj nie chodzi o miejski krajobraz, czy gadgety, ale o to, czy zachowasz wolność, czy też pozwolisz pożreć się mrocznemu, zdehumanizowanemu światu.

Jesteś gotowy punku?

PS - jedynym, małym zresztą, minusem jest wydanie podręcznika w miekkiej oprawie. Dość szybko się rozwali. Ale warto kupić. Po trzykroć warto.


Mad Mat

Liczba recenzji: 5

W porządku, bez rewelacji

Generalnie sporo osób polecało mi Cyberpunka 2020, jednakże często trafiało się zastrzeżenia, że jest to system już przestarzały i niezbyt przyjazny graczom przyzwyczajonym do nowszych gier. Nie mylili się.
Generalnie wizja przyszłości z lat 80/90-tych XX wieku jest dosyć specyficzna, a ja ją osobiście lubię i nie myślałem, że będzie to w ogóle problemem. I tu się człowiek zawsze może zdziwić, zwłaszcza w konfrontacji podręcznika z młodszą generacją graczy. Przez 10 minut wysłuchiwałem jak cała technologia przedstawiona w podręczniku jest "debilna" bo "mamy 2017 rok i funkcje połowy tych urządzeń mamy w jednym ajfonie, w związku z czym połowę z tego powinno się dostawać na starcie, a ceny powinny być o połowę niższe", zanim do mnie dotarło, że mogę po prostu skorzystać ze swojego MGowskiego prawa "nie, bo nie" i zakończyć dyskusję. Niestety dzisiaj nie wszyscy mogą zrozumieć i polubić te klimaty, dlatego warto się upewnić, że nie będzie to przeszkadzać ludziom z którymi będziemy grać i unikniemy w ten sposób sapania, przewracania oczami i wtrącania "dzisiaj mamy od tego apkę" się w trakcie rozgrywki.
Co do samego wydania - też nie zachwyca. W porównaniu do wersji angielskiej jest ono edytorsko znacznie bardziej ubogie, posiada liczne literówki , a tekst rozjeżdża się czy nawet czasami powtarza. Nie wspominając już o tłumaczeniu, które zdecydowanie wymagałoby poprawy. Powinno się ten podręcznik zredagować ponownie.
Mechanika jest prosta w obsłudze: mamy jakąś trudność czynności, następnie rzucamy kością, do wyniku dodajemy wartość naszej umiejętności oraz wartość cechy, pod którą ta umiejętność przypada. (Np. przy strzelaniu z pistoletu będzie to rzut k10 + umiejętność strzelania z pistoletu + cecha refleks.) Zsumowany wynik rzutu i umiejętności musi być wyższy od trudności danej czynności. Proste. Sprawa się komplikuje w momentach, kiedy mamy różne zewnętrzne czynniki, wpływające na trudność rzutu - np. przeciwnik schował się za niskim murkiem, a w dodatku biegnie i jest karłem o wysokim refleksie. Dodatkowo jeżeli nasz Rambo postanowi poszaleć i posłać w stronę przeciwnika serię, powiedzmy 25 pocisków. O ile na sam atak wypada jeden rzut, o tyle za każdy pocisk, który trafi musimy rzucać z osobna (gdzie trafił, ile obrażeń zadał). To bardzo szybko staje się męczące i odbiera zabawę z rozwałki. Dodatkowo ważnym elementem Cyberpunka jest hakowanie, którym zajmuje się jedynie klasa Netrunner. I niestety jest ono bardzo upierdliwe, bo przemieszczanie się po sieci i hakowanie to zatrzymanie rozgrywki dla wszystkich innych graczy i wpakowanie Netrunnera w pojedynczą przygodę w wirtualnym świecie (który też trzeba będzie przed sesją przygotować). To też zaburza rytm rozgrywki, a uproszenie hakowania do rzutów na trudność będzie dla gracza - Netrunnera krzywdzące. Generalnie po mechanice widać jej wiek i bywa uciążliwa w trakcie rozgrywki, co wymusza znalezienie sobie pewnych uproszczeń. O ogromnej ilości nieprzydatnych umiejętności nie wspomnę. (No chyba, że koniecznie chcecie przeprowadzić sesje jako jednostka inżynierów, zajmująca się odwiertami ropy naftowej i geologią. Ze specjalistą od kultur i tańca na pokładzie.)
Co do samego klimatu, to trzeba go po prostu lubić. Jako człowiek, który wychował się na "Robocopie", "Ucieczce z Nowego Yorku" czy "Łowcy Androidów" uwielbiam ten klimat. Jednakże, jak zaznaczyłem na wstępie, nie każdemu może taki retro-futuryzm pasować. Ilustracje w podręczniku w większości są dobrze wykonane i mają ten swój niepowtarzalny urok. Świat jest bardzo rozbudowany i szeroko opisany, dający szeroką gamę możliwości jeśli chodzi o stworzenie sesji. Na samym wybieraniu sprzętu można spędzić godziny - masa broni, elektroniki i cyberwszczepów powinna zadowolić każdego ulicznego samuraja. W dodatku opisy są pełne humoru i z przyjemnością się go czyta. Tutaj nie ma się do czego przyczepić.
Jeszcze jedną sprawą, która dla mnie jest irytująca jest pewien brak systematyki w uporządkowaniu zawartości podręcznika. Co mam na myśli - sytuacja, jedna z postaci dostała i trzeba ją ustabilizować by się nie przekręciła. Nie pamiętam zasad stabilizacji, ale pamiętam, że były w podręczniku, więc zaczynam wertować i... Rozpoczyna się szukanie po rozdziałach. Wiadomości są rozsypane po całym podręczniku, więc teraz nie wiem czy szukać tego pod zdolnościami Technika Medycznego, sprzętu medycznego, w zasadach walki czy też w rozdziale poświęconym Trauma Team. Takie wertowanie każdego rozdziału po kolei też jest upierdliwe i wybija z rozgrywki. Albo znasz podręcznik i zasady na pamięć, albo bujaj się potem po stronach. Spis treści też jest dosyć ogólnikowy i niespecjalnie pomaga.
Podsumowując - nie poleciłbym tego podręcznika osobom zaczynającym swoją zabawę z RPG. Niestety widać wiekowość tego systemu i zdecydowanie prowadzi się go mozolniej niż nowsze, czy też uaktualnione tytuły. Jednakże, jeżeli masz grupę ludzi, która wie co ją czeka, a koniecznie chciałaby rozegrać sesję w klimatach "Łowcy Androidów", to Cyberpunk nie będzie złym wyborem. To, że coś jest przestarzałe, nie oznacza, że jest niegrywalne.


Xulion

Liczba recenzji: 1

Jak dla mnie ideał :)

Jest to moja pierwsza papierowa gra RPG i jestem oczarowany. Zachwyca świat przedstawiony, który jest jakoś tak dziwnie pociągający mimo jego brutalności, oraz rozbudowany system. Niestety czasem zdarzają się literówki albo błędy w stylu zjedzenia litery. Mimo wszystko podręcznik jest czytelny i już samo przeczytanie go jest pewnego rodzaju przygodą tym bardziej dla osoby rozpoczynającej swą przygodę z RPGami.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie