Klanarchia: Główny Podręcznik

Najnowszy polski Fantasy Horror!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (122)
  • wydanie polskie
Po wojnie ludzi z upiorami na gruzach starożytnego świata, narodziła się nowa cywilizacja. Mapy są pełne białych plam, okalających odosobnione ludzkie siedziby. Zjednoczone wolne klany stawiają opór Ciemności. Poza nimi rozciąga się świat dzikiej, wrogiej natury. Czciciele upiorów kaleczą ciało, by ożywić maszyny, bądź upodobnić się do roślin. Smoki przyczajone na kikutach żelbetonowych drapaczy chmur czekają na śmiałka, który zapuści się do ruin w poszukiwaniu eksponatów dawnego świata. Wilkołaki przemierzają Lodowe Pustkowia w poszukiwaniu ludzkiego mięsa. A wszyscy z trwogą spoglądają na wschód, spowity cieniem Wieży Dzwonów, w której Cesarz zarządza swoim imperium. W pełni kompletna gra, umożliwiająca Tobie i przyjaciołom przeżycie niezapomnianych przygód. Ogromne możliwości zabawy i zawarte w niej pomysły, zapewnią ci rozrywkę na wiele lat grania. Mroczny klimat fantasy horroru: mistyczne rytuały, groza krocząca wraz z upiorami oraz okrutna walka z Ciemnością. Wciągająca lektura wprowadzająca w nastrój baśni dla dorosłych. Niesamowita, kolorowa wizualizacja świata, przygotowana przez doskonałych polskich ilustratorów. Piękne wydanie na kredowym papierze. Znakomita grywalność, dzięki zasadom wspierającym zabawę. Pozwalają one rozegrać zarówno widowiskowe walki, jak z najlepszych gier i filmów, jak i emocjonujące spory społeczne. Nowa jakość, poprzez odświeżające spojrzenie na RPG. Zostań specjalistą, szanowanym za swoją wiedzę i umiejętności. Zapomnij o systemie „od zera do bohatera” - tutaj zaczynasz zawodowcem. Stwórz i wciel się w postać wolnych klanów! Hanzycki inkwizytor, soldacki kronikarz klanowy, egzorcysta z Zakonu Rytualistów lub szabrownik z Technoklanów to tylko niektóre spośród 52 charakterystycznych archetypów, na których zbudujesz własnego bohatera. Świat modułowy zapewnia nieograniczona tematykę i dekoracje. Wybierz z niego to, co lubisz najbardziej. Latające stwory, przeklęte przedmioty, starcia na miecze i zaklęcia. A może wolisz postapokalipsę: technokusze, intrygi z kultystami maszyn i eksplorowanie starożytnych ruin? Wyczerpujące informacje o zabawie, proste, jasno wyłożone zasady wraz z przykładami. Dowiedz się z nich czym są gry fabularne i rozpocznij swoją przygodę z tą formą rozrywki.   Narracyjna zabawa fabularna - inaczej gra fabularna (RPG), w której uczestnicy biorą udział we współtworzeniu interaktywnej opowieści o przygodach bohaterów, w których sami się wcielają. Forma rozrywki od wielu lat znana miłośnikom fantastyki, posiadająca rzesze oddanych fanów i stanowiąca wzór, do którego dąży wiele popularnych gier komputerowych. Spis treści podręcznika:  KLANARCHIA_SPIS_TRESCI_1_.pdf [602.56 kB] - Otwórz plik
Wydawca:
Copernicus Corporation
Liczba stron:
424
Rodzaj oprawy:
twarda
12900

store

Dostępne 2 sztuki w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w dniu 14.07.2020


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 7 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Po wojnie ludzi z upiorami na gruzach starożytnego świata, narodziła się nowa cywilizacja. Mapy są pełne białych plam, okalających odosobnione ludzkie siedziby. Zjednoczone wolne klany stawiają opór Ciemności. Poza nimi rozciąga się świat dzikiej, wrogiej natury. Czciciele upiorów kaleczą ciało, by ożywić maszyny, bądź upodobnić się do roślin. Smoki przyczajone na kikutach żelbetonowych drapaczy chmur czekają na śmiałka, który zapuści się do ruin w poszukiwaniu eksponatów dawnego świata. Wilkołaki przemierzają Lodowe Pustkowia w poszukiwaniu ludzkiego mięsa. A wszyscy z trwogą spoglądają na wschód, spowity cieniem Wieży Dzwonów, w której Cesarz zarządza swoim imperium.

  • W pełni kompletna gra, umożliwiająca Tobie i przyjaciołom przeżycie niezapomnianych przygód. Ogromne możliwości zabawy i zawarte w niej pomysły, zapewnią ci rozrywkę na wiele lat grania.
  • Mroczny klimat fantasy horroru: mistyczne rytuały, groza krocząca wraz z upiorami oraz okrutna walka z Ciemnością. Wciągająca lektura wprowadzająca w nastrój baśni dla dorosłych.
  • Niesamowita, kolorowa wizualizacja świata, przygotowana przez doskonałych polskich ilustratorów. Piękne wydanie na kredowym papierze.
  • Znakomita grywalność, dzięki zasadom wspierającym zabawę. Pozwalają one rozegrać zarówno widowiskowe walki, jak z najlepszych gier i filmów, jak i emocjonujące spory społeczne. Nowa jakość, poprzez odświeżające spojrzenie na RPG.
  • Zostań specjalistą, szanowanym za swoją wiedzę i umiejętności. Zapomnij o systemie „od zera do bohatera” - tutaj zaczynasz zawodowcem.
  • Stwórz i wciel się w postać wolnych klanów! Hanzycki inkwizytor, soldacki kronikarz klanowy, egzorcysta z Zakonu Rytualistów lub szabrownik z Technoklanów to tylko niektóre spośród 52 charakterystycznych archetypów, na których zbudujesz własnego bohatera.
  • Świat modułowy zapewnia nieograniczona tematykę i dekoracje. Wybierz z niego to, co lubisz najbardziej. Latające stwory, przeklęte przedmioty, starcia na miecze i zaklęcia. A może wolisz postapokalipsę: technokusze, intrygi z kultystami maszyn i eksplorowanie starożytnych ruin?
  • Wyczerpujące informacje o zabawie, proste, jasno wyłożone zasady wraz z przykładami. Dowiedz się z nich czym są gry fabularne i rozpocznij swoją przygodę z tą formą rozrywki.

 

Narracyjna zabawa fabularna - inaczej gra fabularna (RPG), w której uczestnicy biorą udział we współtworzeniu interaktywnej opowieści o przygodach bohaterów, w których sami się wcielają. Forma rozrywki od wielu lat znana miłośnikom fantastyki, posiadająca rzesze oddanych fanów i stanowiąca wzór, do którego dąży wiele popularnych gier komputerowych.

Spis treści podręcznika:

Otwórz plik KLANARCHIA_SPIS_TRESCI_1_.pdf [602.56 kB] - Otwórz plik

Podstawowe informacje

Używane kości:
k10

4.28
na podstawie 122 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Klanarchia: Główny Podręcznik


Najbardziej przydatne recenzje

Vukodlak

Liczba recenzji: 86

Dobry, solidny produkt

Klanarchia to nietypowy system. Problemem nie jest mechanika (sprofilowana pod nastrój komiksowego horroru), ale temat. Jeśli szukasz twardego postapo w klimatach Fallouta i Mad Maxa, to tutaj go nie znajdziesz. W błędzie są ci, którzy uważają Klanarchię za postapokalipsę. To fantastyczny horror fantasy, podlany dużą ilością erotyki i komiksowo-filmowych zagrań a'la Matrix. Ruiny dawnej cywilizacji i szabrownictwo zapomnianych technologii to tylko tło. Na Rubieży panuje okultystyczno-magiczna cywilizacja, więc nie dziw się na pancerze wspomagane i pneumatyczne kusze z jednej strony, oraz brak elektryczności z drugiej. Spodziewaj się przerażających, nienaturalnych bestii, dziwnej magii, nieludzkich upiorów z otchłani i stalowych golemicznych smoków. Zaraz obok są BG, twardziele i specjaliści, którzy zdolni są do rozwalania nieistotnych bohaterów podczas wykonywania skoków i fikołków, niczym Neo i Trinity.

Świat jest, wbrew pozorom, bardzo dobrze opracowany. Szukanie sensownej i spójnej rzeczywistości w Klanarchii jest kolejnym błędem. Dostajesz bogaty opis różnych krain i żyjących w nich ludzi oraz (zazwyczaj nadnaturalnych) potworów. Miejsca są opisane pod kątem ich ciężaru fabularnego, elementów nastroju, które mają wprowadzać, nie faktograficznej i gospodarczo-geograficznej spójności. Klimat może być trudny do ogarnięcia, gdyż ciężko znaleźć w popkulturze coś, co ewidentnie odzwierciedlałoby świat Rubieży. Najbliższy jest chyba Beowulf z Christopherem Lambertem, ale to strasznie zły film. Choć lepszy wróbel w garści...

Klanarchia to kawał dobrej roboty, nie zasługuje na piątkę (niektóre ilustracje są paskudne, inne wręcz kapitalne - gdyby tylko te drugie stanowiły całość grafiki), ale solidna czwórka jest na miejscu. Jeśli chwytasz nastrój i klimat tej gry (mnie się udało, ale nie każdemu się podoba taka estetyka i temat), nie szukasz hard postapo i na maxa spójnej wizji świata, jesteś gotowy na zapełnianie białych plam, które autor intencjonalnie zostawił dla fanów i interesuje Cię opowiadanie historii o ludziach walczących z własną słabością i królującą Ciemnością, nie puszysz się na brak jakiegokolwiek realizmu i lubisz mroczną, komiksową estetykę - bierz w ciemno. Nie zawiedziesz się.


DArek

Liczba recenzji: 11

Raczej słaby

Z większością komentarzy tutaj się zgadzam - zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi.

Gdy dowiedziałem się o (podobno) profesjonalnym, nowym, polskim podręczniku RPG, zostałem zaintrygowany - tym bardziej, że po takich miernych systemach, jak Arcona czy Robotica, wreszcie miało zostać wydane coś na światowym poziomie.

Czy tak się stało? Moim zdaniem - nie. Powtórzę wymienione już wady: pretensjonalność, niespójność świata

Podręcznik źle napisany, źle zaprojektowany, infantylny (a grafika na okładce to całkowite nieporozumienie - dziecinna, i co więcej nie pasuje do tego świata) i chaotyczny. Dużo rzeczy zbędnych, za to brakuje niezbędnych - czyta się o preferencjach i wynurzeniach twórcy systemu, ale trudno znaleźć więcej informacji na temat świat.

Klimat niby jest, ale jest zbyt ulotny i niewyrazisty. Widać, że autor nie do końca wiedział, co chce osiągnąć - ten świat musiał ewoluować w jego głowie długo i stopniowo - w końcu wyszła niestety niespójna, wodnista mieszanka. Nie sposób się w niego wczuć - a co za tym idzie, trudno oczekiwać, by wyobraźnia zaczęła nam podsuwać pomysły na przygody - a to przecież podstawa RPG, prawda?

Widać też wyraźnie inspirację serią Świata Mroku, który prawdopodobnie jest do tej pory serią i systemem (szczególnie Wampir) RPG najbliższym ideału. Niemniej jednak, autor przemycił te mniej istotne elementy, a tych najważniejszych - takich, jak spójność, wyrazistość i prostota zasad zaprojektowanych pod dyktando motywu i klimatu przewodniego świata (którego Klanarchia w sumie nie posiada), a nie na odwrót - próżno szukać.

Jeśli już szukać koniecznie motywu przewodniego, to może nim być walka "zwykłych szaraków" ze "złymi siłami", dążącymi do zdominowania świata. Temat oklepany, i jeśli ktoś spodziewałby się jakichś innowacji tutaj - nie znajdzie ich. System ewidentnie koncentruje się na tym co powierzchowne - dosłownie tchnie powierzchownością (i stąd pewnie wynika ten infantylizm). Ze Świata Mroku podobnie zostało przejęte tylko to, co powierzchowne. Jak bardzo Klanarchia kontrastuje z ww. serią, gdzie autorzy - wyraźnie zaznajomieni z psychologią głębi Junga, metodami tworzenia intrygujących fabuł czy nawet mistyką - potrafili te zainteresowania i wiedzę włączyć w swoje dzieło.

Mimo wszystko, polecam ze względu na sporoą ilość (chaotycznie rozmieszczonych) pomysłów, które można wykorzystać na wiele sposobów, raczej w innych systemach - w samą grę nie mam ochoty grać ani do niej powracać w inny sposób niż wymieniony.


Szlaczek

Liczba recenzji: 5

product.rating.0

Graficznie podręcznik wydany jest wzorowo (dobrane grafiki są kwestią gustu).
Skład i recenzja tekstu również wzorowe.
Sposób napisania, rzeczowy i w klimacie, czyli również wzorowo. Problemem jednak jest klimat, ale o tym zaraz.
Mechanika, prosta, sprawna, dynamiczna i wpisana w konwencję. Nawet odpowiednik trafienia krytycznego tutaj jest nazwany "wsparciem przodków" w nawiązaniu do konwencji.
Klimat... Tu jest pies pogrzebany. Klimat jest na tyle specyficzny i uszczegółowiony, że trudno się w niego wczuć. Mi się udało dopiero po 150 stronach podręcznika. Fakt ten sprawia, że system ten można albo uznać za świetny, albo za beznadziejny, nic pomiędzy.

Tak czy inaczej jeśli ktoś lubi systemy stawiające na ciężki klimat świata zdominowanego przez demony i kultystów zmieszany z bohaterską i filmową (wręcz inspirowaną anime) stylistyką, to szczerze zachęcam do kupienia wersji e-bookowej ze strony klanarchii, 12,50zł to nic w porównaniu z 130zł za wersję drukowaną, dobra metoda na uniknięcie rozczarowania.





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie