Symbaroum RPG: Core Rulebook

Symbaroum invites you to join in the adventure!
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    • star_border
    (2)
  • wydanie angielskie
Explore the vast Forest of Davokar in the hunt for treasures, lost wisdoms and fame. Visit the eleven barbarian clans to trade or to plunder their treasuries. Establish a base of power among princes, guilds or rebellious refugees in the capital city of Yndaros. Or survive encounters with famished Arch Trolls, dark-minded Blight Beasts and undead warlords. But whatever you do, never ignore the warnings spoken by the wardens of the forest: tread carefully and do not disturb the ruins of old, for the dark deep of Davokar is about to awaken. A fast-paced and flexible rule-set for creating player characters and acting in the game world 5 playable races and 3 archetypes, divided into 15 occupations, as a basis for character creation 35 abilities, 25 mystical powers, 33 rituals and a large number of weapons and armors to make each character unique Detailed guidelines for how to create adventures; 38 monsters and adversaries, and 19 monstrous traits to arm the characters’ enemies with More than 50 pages describing the game world’s history, geography and cultures, focusing on four particular settings: the Forest of Davokar, the fortune hunter’s town of Thistle Hold, the Ambrian capital Yndaros and the cliff of Karvosti where the barbarian clans convene. Symbaroum is a complete roleplaying game; all you need to play is paper, pen and a dice set. The roleplaying game Symbaroum is suitable for all adventurous humans, goblins and trolls from the age of 12.
Wydawca:
Jarnringen
Format:
A4
Rodzaj oprawy:
twarda
17995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Explore the vast Forest of Davokar in the hunt for treasures, lost wisdoms and fame. Visit the eleven barbarian clans to trade or to plunder their treasuries. Establish a base of power among princes, guilds or rebellious refugees in the capital city of Yndaros. Or survive encounters with famished Arch Trolls, dark-minded Blight Beasts and undead warlords. But whatever you do, never ignore the warnings spoken by the wardens of the forest: tread carefully and do not disturb the ruins of old, for the dark deep of Davokar is about to awaken.

  • A fast-paced and flexible rule-set for creating player characters and acting in the game world
  • 5 playable races and 3 archetypes, divided into 15 occupations, as a basis for character creation
  • 35 abilities, 25 mystical powers, 33 rituals and a large number of weapons and armors to make each character unique
  • Detailed guidelines for how to create adventures; 38 monsters and adversaries, and 19 monstrous traits to arm the characters’ enemies with
  • More than 50 pages describing the game world’s history, geography and cultures, focusing on four particular settings: the Forest of Davokar, the fortune hunter’s town of Thistle Hold, the Ambrian capital Yndaros and the cliff of Karvosti where the barbarian clans convene.
  • Symbaroum is a complete roleplaying game; all you need to play is paper, pen and a dice set.
  • The roleplaying game Symbaroum is suitable for all adventurous humans, goblins and trolls from the age of 12.


3.00
na podstawie 2 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Symbaroum RPG: Core Rulebook


Najbardziej przydatne recenzje

Enc

Liczba recenzji: 12

Raczej słaby

Bardzo słaba gra z świetną oprawą graficzną. Oferuje zaskakująco niewiele jak na swoją objętość - autorzy sieją tajemnicami, ale wszystko zrzucają na barki MG. Mechanika przeciętna, raczej nie warta poświęcania kilkunastu sesji na jej opanowanie. Symbaroum dla mnie to 1/5, podbiłem ocenę o punkt za oprawę graficzną.


Zły Janek

Liczba recenzji: 5

Dobry, solidny produkt

Przede wszystkim świetnie wydany, z przepięknymi, klimatycznymi grafikami (ale to wszyscy wiedzą). Dobrze się czyta, tekst bez zbędnego tła utrudniającego rozpoznanie liter, napisany międzynarodowym angielskim więc nie muszę co chwilę sięgać po słownik. Do tego klimatyczny.
Opisu świata wystarczająco - jestem fanem inspirujących, krótkich notek zostawiających pole do popisu dla MG. Widać, że Symbaroum nastawione jest na rozwijanie świata w kampanii o ciernistym tronie (z tego co zapowiadają, to ma mieć rozmiar podobny do Wewnętrznego Wroga).
Mechanika nie porywa, ale nie jest też jakaś trudna czy uciążliwa. Postaci robi się szybko, a testy nie są skomplikowane.Wszystko da się wytłumaczyć w kilka minut.
Na minus to, że rzucają tylko gracze (a ja, jako MG, lubię sobie czasem poturlać) oraz magia która jest po prostu OP (ale to nie jedyny system, który cierpi na tą chorobę).





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie