Czarne Historie

Zagadki kryminalne dla każdego!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (84)
  • 2 - 15 osób
  • od 12 lat
  • 10 - 30 minut
  • wydanie polskie
Czarne historie to zestaw 50 elektryzujących, okropnych, a czasami makabrycznych opowieści, które faktycznie się wydarzyły albo… mogły się wydarzyć. Tak naprawdę jest to gra, w której gracze starają się rozwikłać zagadki, które zostają im przedstawione.   Zestaw tworzący Czarne Historie Został zebrany i przygotowany przez Holgera Böscha, który dopilnował, aby w pudełku z grą znalazły się same najlepsze historie, a wszystkie z nich dało się rozwiązać. Stosowną oprawę graficzną, idealnie pasującą do klimatu Czarnych Historii, stworzył Bernard Skopnik.   Cała zabawa polega na tym, że na głos odczytuje się treść przedniej strony karty tak, aby poznali ją wszyscy uczestnicy. Następnie jeden gracz zostaje Mistrzem tajemnic - w związku z tym po cichu musi przeczytać treść znajdującą się na odwrocie karty, dowiadując się jak doszło do zdarzenia, które znają wszyscy. W tym momencie rozpoczyna się najlepsza część - śledztwo! Pozostali gracze wcielają się w role poszukiwaczy i muszą zadawać mistrzowi tajemnic pytania, które pozwolą im wydedukować jak doszło do opisanej sytuacji. Jednak muszą zadawać pytania w taki sposób, aby mistrz tajemnic mógł na nie odpowiedzieć tylko „Tak” lub „Nie”!   W tej grze nie ma przegranych, ani wygranych. Wszyscy bawią się wspólnie rozwiązując zagadki, które stawiają przed nimi karty wchodzące w skład zestawu. W pudełku z grą znajduje się 50 kart, a na każdej z nich przedstawiona jest jedna zagadka. Tak, więc uczestnicy zabawy mają 50 tajemnic do rozwiązania, co gwarantuje im długie godziny zabawy.   Czarne historie to świetna propozycja na wakacje. Dzięki swym niewielkim rozmiarom można je zabrać ze sobą na każdy wyjazd. Co niezwykle istotne, Czarne Historie nie są wymagające w odniesieniu do warunków rozgrywki. Tak naprawdę jedynym wymaganiem jest to, aby gracze biorący udział we wspólnym rozwiązywaniu zagadki się słyszeli. Do zabawy nie potrzebują prawie wcale światła (poza tym wymaganym do zapoznania się z treścią karty i rysunkiem będącym jej ilustracją) nie mówiąc o specjalnie przygotowanym miejscu do gry czy stole. Co prawda uznaje się, że w Czarne Historie może bawić się 2-15 osób, jednak tak naprawdę nie ma ograniczonej liczby osób, które mogą wcielić się w rolę poszukiwaczy - pojedynczą czarną historię może rozwiązywać 2 jak 20 osób. Dzięki tym wszystkim cechom partię Czarnych Historii można rozegrać w ogrodzie, na biwaku, przy ognisku, na łódce, w ogrodzie, na plaży… nie ma tutaj praktycznie żadnych ograniczeń.
Autor:
Holger Boesch
Wydawca:
G3
3995

store

Dostępnych 11 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w środę


Dostawa (Paczkomaty 24/7) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Czarne historie to zestaw 50 elektryzujących, okropnych, a czasami makabrycznych opowieści, które faktycznie się wydarzyły albo… mogły się wydarzyć. Tak naprawdę jest to gra, w której gracze starają się rozwikłać zagadki, które zostają im przedstawione.

 

Zestaw tworzący Czarne Historie Został zebrany i przygotowany przez Holgera Böscha, który dopilnował, aby w pudełku z grą znalazły się same najlepsze historie, a wszystkie z nich dało się rozwiązać. Stosowną oprawę graficzną, idealnie pasującą do klimatu Czarnych Historii, stworzył Bernard Skopnik.

 

Cała zabawa polega na tym, że na głos odczytuje się treść przedniej strony karty tak, aby poznali ją wszyscy uczestnicy. Następnie jeden gracz zostaje Mistrzem tajemnic - w związku z tym po cichu musi przeczytać treść znajdującą się na odwrocie karty, dowiadując się jak doszło do zdarzenia, które znają wszyscy. W tym momencie rozpoczyna się najlepsza część - śledztwo! Pozostali gracze wcielają się w role poszukiwaczy i muszą zadawać mistrzowi tajemnic pytania, które pozwolą im wydedukować jak doszło do opisanej sytuacji. Jednak muszą zadawać pytania w taki sposób, aby mistrz tajemnic mógł na nie odpowiedzieć tylko „Tak” lub „Nie”!

 

W tej grze nie ma przegranych, ani wygranych. Wszyscy bawią się wspólnie rozwiązując zagadki, które stawiają przed nimi karty wchodzące w skład zestawu. W pudełku z grą znajduje się 50 kart, a na każdej z nich przedstawiona jest jedna zagadka. Tak, więc uczestnicy zabawy mają 50 tajemnic do rozwiązania, co gwarantuje im długie godziny zabawy.

 

Czarne historie to świetna propozycja na wakacje. Dzięki swym niewielkim rozmiarom można je zabrać ze sobą na każdy wyjazd. Co niezwykle istotne, Czarne Historie nie są wymagające w odniesieniu do warunków rozgrywki. Tak naprawdę jedynym wymaganiem jest to, aby gracze biorący udział we wspólnym rozwiązywaniu zagadki się słyszeli. Do zabawy nie potrzebują prawie wcale światła (poza tym wymaganym do zapoznania się z treścią karty i rysunkiem będącym jej ilustracją) nie mówiąc o specjalnie przygotowanym miejscu do gry czy stole. Co prawda uznaje się, że w Czarne Historie może bawić się 2-15 osób, jednak tak naprawdę nie ma ograniczonej liczby osób, które mogą wcielić się w rolę poszukiwaczy - pojedynczą czarną historię może rozwiązywać 2 jak 20 osób. Dzięki tym wszystkim cechom partię Czarnych Historii można rozegrać w ogrodzie, na biwaku, przy ognisku, na łódce, w ogrodzie, na plaży… nie ma tutaj praktycznie żadnych ograniczeń.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 50 kart zagadek
  • instrukcja

4.43
na podstawie 84 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Czarne Historie


Najbardziej przydatne recenzje

Dorota

Liczba recenzji: 265

Dobry, solidny produkt

Niezastąpione na imprezach, a niektóre historie (jak ta z babcią zawiniętą w dywan) potrafią rozśmieszyć towarzystwo.

Polecam


Przemysław

Liczba recenzji: 24

Jak dla mnie ideał :)

O Czarnych Historiach ja i mój zespół moglibyśmy pisać godzinami. To jest tak rewelacyjna gra, i powiedziano o niej tak dużo, że ciężko napisać coś nowego i wcześniej nieporuszanego. Chociaż nie - jest element, o którym rzadko można przeczytać. Chodzi mianowicie o wykorzystanie Czarnych Historii w ramach przeróżnych zajęć - lekcji, warsztatów, szkoleń.

Zachęcam do przeczytania artykułu, w którym poruszam kwestię zagadek (zwłaszcza kryminalnych) w edukacji:
"Nie pouczać i nie nudzić na lekcji etyki. O baśniach i zagadkach". Artykuł znajduje się na stronie etykawszkole.pl

Zaznaczam jednak, że lekcje etyki to tylko przykład. Świetnie sprawdzają się także na innych lekcjach - można dopasować zagadkę do tematyki (są takie, które doskonale nadadzą się do lekcji historii, WOS-u, języka polskiego, biologii, fizyki, chemii, geografii, WOK-u, religii...). Doskonale pasują jako element szkoleń z komunikacji i treningów kreatywności.

Czarne Historie, czyli najlepszy zbiór zagadek, zwłaszcza tych kryminalnych (ale nie tylko), polecamy absolutnie i zdecydowanie, ocena 6 :)

I szczerze - pierwsza część jest jedną z najlepszych :)


Kowal

Liczba recenzji: 19

Świetna imprezowa gra





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również: