Ezra and Nehemiah
Odbuduj świątynię i mury Jerozolimy, ucząc Torę i zarządzając kartami oraz pracownikami w starożytnym świecie- 1 - 4 osoby
- wydanie angielskie
Ezra and Nehemiah to gra strategiczna typu euro dla 1–4 graczy, w której wcielasz się w lidera wspólnoty żydowskiej powracającej do Jerozolimy po wygnaniu babilońskim. Celem jest odbudowa świątyni, murów miejskich i duchowe odnowienie narodu poprzez nauczanie Tory. Najważniejsze cechy gry Mechanika worker placement + zarządzanie kartami: każda akcja jest powiązana z konkretnymi symbolami (tzw. banerami) na kartach, co wymaga dokładnego planowania i łączenia efektów. Trzy główne ścieżki rozwoju: budowa świątyni, murów oraz działalność duchowa (nauczanie Tory). Unikalny system kart: każdy gracz ma tę samą talię, a różnice wynikają z decyzji o ich zagrywaniu i ulepszaniu. Podział gry na trzy tygodnie i dni sabatowe: po każdych 6 turach następuje sabat, w którym gracze rozliczają się z postępów, zasobów i duchowego zaangażowania. Rozbudowana plansza i modularne elementy: zapewniają dużą regrywalność i różnorodność w kolejnych partiach. Tryb solo z działającym AI: bot podejmuje decyzje w oparciu o priorytety, co sprawia, że gra w pojedynkę jest pełnoprawnym wyzwaniem. Wrażenia z rozgrywki Gra nagradza długofalowe planowanie, optymalizację zasobów i elastyczność w działaniu. Mechanika łączenia kart z planszą akcji przypomina inne gry od Garphill Games (np. Paladins), ale z większym naciskiem na narracyjny klimat i duchowe aspekty tematu. Oprawa graficzna jest elegancka i czytelna, a komponenty wysokiej jakości (drewniane meeple, plansze graczy z zagłębieniami, kafelki budynków i świętych zwojów).
- Autor:
- S J Macdonald, Shem Phillips
- Ilustracje:
- Sam Phillips
- Wydawca:
- Garphill
Opis
Ezra and Nehemiah to gra strategiczna typu euro dla 1–4 graczy, w której wcielasz się w lidera wspólnoty żydowskiej powracającej do Jerozolimy po wygnaniu babilońskim. Celem jest odbudowa świątyni, murów miejskich i duchowe odnowienie narodu poprzez nauczanie Tory.
Najważniejsze cechy gry
- Mechanika worker placement + zarządzanie kartami: każda akcja jest powiązana z konkretnymi symbolami (tzw. banerami) na kartach, co wymaga dokładnego planowania i łączenia efektów.
- Trzy główne ścieżki rozwoju: budowa świątyni, murów oraz działalność duchowa (nauczanie Tory).
- Unikalny system kart: każdy gracz ma tę samą talię, a różnice wynikają z decyzji o ich zagrywaniu i ulepszaniu.
- Podział gry na trzy tygodnie i dni sabatowe: po każdych 6 turach następuje sabat, w którym gracze rozliczają się z postępów, zasobów i duchowego zaangażowania.
- Rozbudowana plansza i modularne elementy: zapewniają dużą regrywalność i różnorodność w kolejnych partiach.
- Tryb solo z działającym AI: bot podejmuje decyzje w oparciu o priorytety, co sprawia, że gra w pojedynkę jest pełnoprawnym wyzwaniem.
Wrażenia z rozgrywki
- Gra nagradza długofalowe planowanie, optymalizację zasobów i elastyczność w działaniu.
- Mechanika łączenia kart z planszą akcji przypomina inne gry od Garphill Games (np. Paladins), ale z większym naciskiem na narracyjny klimat i duchowe aspekty tematu.
- Oprawa graficzna jest elegancka i czytelna, a komponenty wysokiej jakości (drewniane meeple, plansze graczy z zagłębieniami, kafelki budynków i świętych zwojów).
Rozgrywka
Losowość:
Interakcja:
Złożoność:
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- plansza główna
- 4 plansze graczy
- plansza do trybu solo
- 155 tekturowych żetonów i kafelków
- 5 plansz pomocniczych (pomocy gracza)
- 44 duże karty
- 78 małych kart
- 196 drewnianych elementów
- bawełniany woreczek
- instrukcja
- Kod producenta:
- RGS-02648
- Kod EAN / UPC:
- 810011726482
Recenzje
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Ezra and Nehemiah
Pytania i odpowiedzi
Zamknij
Robisz zakupy pierwszy raz?