Gamedec

    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (3)
  • 2 - 6 osób
  • od 12 lat
  • ok. 75 minut
  • wydanie polskie
W drugiej połowie XXII wieku doszło do paradoksu: rzeczywistość, czyli normalny reistyczny świat, przestała być tak nazywana. Zyskała miano „Realium”, jakby była tylko jedną z licznych propozycji oferowanych przez Sieć. Mimo globalnego technologicznego rozmachu człowiek stracił panowanie nad planetą: jego wrogiem stał się agresywny ekosystem. Niebezpieczna stała się flora, fauna i klimat. Ludzie schronili się w miastach-klatkach: gigantycznych megapoliach utrzymujących stabilny klimat dzięki potężnym barierom grawitacyjnym. Ciągi komunikacyjne poza miastami i obszary turystyczne są ogradzane barierami ABB (Anti Bios Barriers). Przebywanie poza nimi jest skrajnie niebezpieczne i mogą tam wkraczać tylko wyspecjalizowane oddziały Out-Rangers. Nikogo to jednak nie martwi, bo prawdziwe życie zdaje się kwitnąć poza Realium... Światy wirtualne osiągnęły wysoki poziom skomplikowania technologicznego i społecznego. Są tysiące gier, wirtualnych przestrzeni o zróżnicowanej stylistyce i klimacie, w których ludzie chętnie spędzają wolne chwile. W Sieci przybywa także osób, dla których Światy Sensoryczne są prawdziwym domem, w wyniku wyboru lub przymusu - to zoeneci. Ich jedynymi łącznikami ze światem organików są mózgi zawieszone w netombach lub ciała sztucznie utrzymywane przy życiu. Wirtualia zamieszkują też rzesze diginetów, czyli skomplikowanych sztucznych inteligencji, których świadomości zapisane są w syntetycznych mózgach. Chociaż ich psychiki zostały stworzone przez człowieka, formalnie i praktycznie cyfrowi ludzie nie różnią się niczym od zoenetów. Cień na tę cyfrową utopię rzuca seria awarii - z początku zróżnicowanych i pozornie niepowiązanych ze sobą, z czasem jednak przyjmujących bardziej globalny charakter. Korporacyjni i rządowi specjaliści podejrzewają, że anomalie są efektem działań zorganizowanej grupy hakerów. Kto za nią stoi? Na to pytanie będą próbowali odpowiedzieć Gamedecy - specjaliści od wirtualnych tajemnic. Każdy z nich ma inną motywację i własne metody działania, jednak podczas śledztwa ich drogi z pewnością się złączą. Czy będą w stanie rozwiązać zagadkę i powstrzymać cyfrowych terrorystów, zanim Sieć zostanie sparaliżowana? Gamedec to planszowa gra przygodowa osadzona w cyberpunkowym świecie wykreowanym przez pisarza science-fiction - Martina Ann* w sadze „Gamedec”. Gracze wcielają się w gamedeców – detektywów prowadzących śledztwa w wirtualnych światach: Deep Past World, Crying Guns, Dream Space i innych. Rozgrywka skupia się na walce ze wspólnym zagrożeniem, jednak każdy z gamedeców pracuje na własną rękę – detektywi mogą współpracować, wchodzić sobie w drogę lub uczestniczyć w całkowicie niezależnym wyścigu do zwycięstwa.
Autor:
Martin Ann, Jan Madejski
Wydawca:
CDP.pl
17995

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



W drugiej połowie XXII wieku doszło do paradoksu: rzeczywistość, czyli normalny reistyczny świat, przestała być tak nazywana. Zyskała miano „Realium”, jakby była tylko jedną z licznych propozycji oferowanych przez Sieć.
Mimo globalnego technologicznego rozmachu człowiek stracił panowanie nad planetą: jego wrogiem stał się agresywny ekosystem. Niebezpieczna stała się flora, fauna i klimat. Ludzie schronili się w miastach-klatkach: gigantycznych megapoliach utrzymujących stabilny klimat dzięki potężnym barierom grawitacyjnym. Ciągi komunikacyjne poza miastami i obszary turystyczne są ogradzane barierami ABB (Anti Bios Barriers). Przebywanie poza nimi jest skrajnie niebezpieczne i mogą tam wkraczać tylko wyspecjalizowane oddziały Out-Rangers.
Nikogo to jednak nie martwi, bo prawdziwe życie zdaje się kwitnąć poza Realium...
Światy wirtualne osiągnęły wysoki poziom skomplikowania technologicznego i społecznego. Są tysiące gier, wirtualnych przestrzeni o zróżnicowanej stylistyce i klimacie, w których ludzie chętnie spędzają wolne chwile. W Sieci przybywa także osób, dla których Światy Sensoryczne są prawdziwym domem, w wyniku wyboru lub przymusu - to zoeneci. Ich jedynymi łącznikami ze światem organików są mózgi zawieszone w netombach lub ciała sztucznie utrzymywane przy życiu. Wirtualia zamieszkują też rzesze diginetów, czyli skomplikowanych sztucznych inteligencji, których świadomości zapisane są w syntetycznych mózgach. Chociaż ich psychiki zostały stworzone przez człowieka, formalnie i praktycznie cyfrowi ludzie nie różnią się niczym od zoenetów.
Cień na tę cyfrową utopię rzuca seria awarii - z początku zróżnicowanych i pozornie niepowiązanych ze sobą, z czasem jednak przyjmujących bardziej globalny charakter. Korporacyjni i rządowi specjaliści podejrzewają, że anomalie są efektem działań zorganizowanej grupy hakerów. Kto za nią stoi?
Na to pytanie będą próbowali odpowiedzieć Gamedecy - specjaliści od wirtualnych tajemnic. Każdy z nich ma inną motywację i własne metody działania, jednak podczas śledztwa ich drogi z pewnością się złączą. Czy będą w stanie rozwiązać zagadkę i powstrzymać cyfrowych terrorystów, zanim Sieć zostanie sparaliżowana?

Gamedec to planszowa gra przygodowa osadzona w cyberpunkowym świecie wykreowanym przez pisarza science-fiction - Martina Ann* w sadze „Gamedec”. Gracze wcielają się w gamedeców – detektywów prowadzących śledztwa w wirtualnych światach: Deep Past World, Crying Guns, Dream Space i innych. Rozgrywka skupia się na walce ze wspólnym zagrożeniem, jednak każdy z gamedeców pracuje na własną rękę – detektywi mogą współpracować, wchodzić sobie w drogę lub uczestniczyć w całkowicie niezależnym wyścigu do zwycięstwa.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • plansza
  • 10 pionków gamedeców
  • 7 podstawek do pionków
  • 10 kart gamedeców
  • 72 żetony do oznaczania Umiejętności, Ran i Reputacji
  • 140 żetonów Poszlak/Zobowiązań
  • 24 Kart Ekwipunku
  • 100 Kart Zadań
  • 16 Kart Zleceń Korporacyjnych
  • 30 żetonów Kredytów
  • 14 Znaczników Lagów
  • Znacznik Celu
  • Znacznik Zagrożonej Korporacji
  • Znacznik Rozpoczynającego Gracza
  • 12 Kart Scenariuszy
  • 10 Kart Terroru
  • 10 Karty Finału
  • 2 kostki sześcienne
  • instrukcja (40 stron, 290x290 mm)
  • pudełko
Pliki do pobrania:


Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie