John Silver

Poszukiwacze skarbów
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star_border
    (1)
  • 2 - 4 osoby
  • od 10 lat
  • ok. 30 minut
  • wydanie międzynarodowe
  • instrukcja angielska
John Silver jest taktyczną grą karcianą, równie zabawną dla dwóch, trzech, jak i czterech graczy. Celem jest zbieranie złotych monet, ale musisz również przekazać jak najwięcej jabłek graczowi po twojej prawej stronie. Nie chodzi o to, by okazać szczodrość, lecz o to, że pod koniec gry jabłka są przekazywane w lewo, co zapewnia ci punkty. W grze John Silver każdy z uczestników wybiera sobie rolę spośród jednej z czterech postaci, zaś przedstawiające je karty rozkłada się w rzędzie na stole. Poniżej nich znajdują się trzy rzędy, po jednym dla każdej z kategorii kart: kufrów ze skarbami, piratów oraz okrętów pirackich. Karty należy zagrywać w odpowiednich rzędach. Każda karta posiada wydrukowaną liczbę, a także złote monety, jabłka bądź „Czarne Plamy”. Otrzymujesz sześć kart i w każdej turze zagrywasz jedną z nich w odpowiednim rzędzie, pod postacią twoją lub innego gracza. Po wypełnieniu rzędu czterema kartami (po jednej dla każdej postaci) uczestnik, którego karta postaci posiada kartę o najwyższym numerze w wypełnionym rzędzie, otrzymuje tę kartę oraz kolejną pod względem wartości i trzyma je do późniejszego podliczenia punktów. Gracz, którego postać posiada pod sobą kartę o najniższym numerze, bierze tę kartę oraz pozostałą (drugą od końca pod względem wartości) do późniejszego podliczenia punktów. Ahoj! Uważaj na „Czarne Plamy”! Nawet jeśli nagromadzisz mnóstwo złotych monet i pod koniec gry otrzymasz wiele jabłek, musisz uważać, by nie brać Czarnych Plam. Będą się one liczyć na twoją niekorzyść - tracisz jeden punkt za każdą Czarną Plamę, jaka będzie w twoim posiadaniu z końcem gry. Otrzymujesz jeden punkt za każdą złotą monetę oraz gdy wszystkie karty jabłek zostaną przekazane graczowi po lewej, jeden punkt za każde posiadane jabłko. Strategia polega na tym, by odnaleźć najlepszy sposób na umieszczenie kart w rzędach. Jeśli jednak przegapisz okazję i tym razem nie załadujesz na łódkę wystarczającej ilości łupów, nie obawiaj się. Ponieważ gra trwa tylko 30 minut, możesz znów rozwinąć żagle na pełnym morzu i następnym razem poradzić sobie lepiej. Tak, majtku, to gra, w którą będziesz chciał zagrać jeszcze raz!
Autor:
Martin Schlegel
Wydawca:
eggertspiele
2995
1750
-42%

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



John Silver jest taktyczną grą karcianą, równie zabawną dla dwóch, trzech, jak i czterech graczy. Celem jest zbieranie złotych monet, ale musisz również przekazać jak najwięcej jabłek graczowi po twojej prawej stronie. Nie chodzi o to, by okazać szczodrość, lecz o to, że pod koniec gry jabłka są przekazywane w lewo, co zapewnia ci punkty.

W grze John Silver każdy z uczestników wybiera sobie rolę spośród jednej z czterech postaci, zaś przedstawiające je karty rozkłada się w rzędzie na stole. Poniżej nich znajdują się trzy rzędy, po jednym dla każdej z kategorii kart: kufrów ze skarbami, piratów oraz okrętów pirackich. Karty należy zagrywać w odpowiednich rzędach. Każda karta posiada wydrukowaną liczbę, a także złote monety, jabłka bądź „Czarne Plamy”.

Otrzymujesz sześć kart i w każdej turze zagrywasz jedną z nich w odpowiednim rzędzie, pod postacią twoją lub innego gracza. Po wypełnieniu rzędu czterema kartami (po jednej dla każdej postaci) uczestnik, którego karta postaci posiada kartę o najwyższym numerze w wypełnionym rzędzie, otrzymuje tę kartę oraz kolejną pod względem wartości i trzyma je do późniejszego podliczenia punktów. Gracz, którego postać posiada pod sobą kartę o najniższym numerze, bierze tę kartę oraz pozostałą (drugą od końca pod względem wartości) do późniejszego podliczenia punktów.

Ahoj! Uważaj na „Czarne Plamy”!

Nawet jeśli nagromadzisz mnóstwo złotych monet i pod koniec gry otrzymasz wiele jabłek, musisz uważać, by nie brać Czarnych Plam. Będą się one liczyć na twoją niekorzyść - tracisz jeden punkt za każdą Czarną Plamę, jaka będzie w twoim posiadaniu z końcem gry. Otrzymujesz jeden punkt za każdą złotą monetę oraz gdy wszystkie karty jabłek zostaną przekazane graczowi po lewej, jeden punkt za każde posiadane jabłko.

Strategia polega na tym, by odnaleźć najlepszy sposób na umieszczenie kart w rzędach. Jeśli jednak przegapisz okazję i tym razem nie załadujesz na łódkę wystarczającej ilości łupów, nie obawiaj się. Ponieważ gra trwa tylko 30 minut, możesz znów rozwinąć żagle na pełnym morzu i następnym razem poradzić sobie lepiej. Tak, majtku, to gra, w którą będziesz chciał zagrać jeszcze raz!


Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 52 karty;
  • instrukcja.

4.00
na podstawie 1 oceny

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń John Silver




Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie