Karak

Ekscytująca, familijna gra przygodowa
5 opinii
  • 2 - 5 osób
  • od 7 lat
  • ok. 45 minut
  • wydanie polskie
Labirynt pełen skarbów... i potworów! Sześciu dzielnych bohaterów wkracza do tej plątaniny korytarzy, by zdobyć skrytą tam fortunę, a każdy z nich ma innego asa w rękawie. Jednak skrzynie ze skarbami są zamknięte na klucz, a wszędzie jest pełno potworów. Komu więc uda się przechytrzyć rywali, pokonać potwory i zdobyć legendarny smoczy klejnot?W grze Karak każdy gracz prowadzi przez labirynt, znajdujący się w podziemiach tytułowego zamku, jednego z sześciu śmiałków. Kafelek po kafelku, gracze odkrywają labirynt, spotykają w nim potwory, z którymi muszą walczyć, zdobywają wyposażenie i zaklęcia, które mogą wykorzystać do tego, aby stać się silniejszymi, a przede wszystkim skarby, których znalezienie zapewni im bogactwo. Zwycięzcą, a zarazem prawdziwym czempionem Karak, zostaje gracz posiadający najwięcej skarbów.
Autor:
Petr Miksa
Wydawca:
Albi
12995

Dostępnych 21 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wysyłka w poniedziałek


Dostawa (Przesyłka kurierska UPS) już od 7 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Labirynt pełen skarbów... i potworów! Sześciu dzielnych bohaterów wkracza do tej plątaniny korytarzy, by zdobyć skrytą tam fortunę, a każdy z nich ma innego asa w rękawie. Jednak skrzynie ze skarbami są zamknięte na klucz, a wszędzie jest pełno potworów. Komu więc uda się przechytrzyć rywali, pokonać potwory i zdobyć legendarny smoczy klejnot?

W grze Karak każdy gracz prowadzi przez labirynt, znajdujący się w podziemiach tytułowego zamku, jednego z sześciu śmiałków. Kafelek po kafelku, gracze odkrywają labirynt, spotykają w nim potwory, z którymi muszą walczyć, zdobywają wyposażenie i zaklęcia, które mogą wykorzystać do tego, aby stać się silniejszymi, a przede wszystkim skarby, których znalezienie zapewni im bogactwo. Zwycięzcą, a zarazem prawdziwym czempionem Karak, zostaje gracz posiadający najwięcej skarbów.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 79 płytek podziemi
  • 6 tekturowych pionków bohaterów
  • 5 podstawek
  • 6 kart bohaterów
  • 5 arkuszy wyposażenia
  • 30 żetonów punktów wytrzymałości
  • 1 woreczek na żetony potworów i skarbów
  • 43 żetony potworów
  • 10 żetonów skrzyń ze skarbami
  • 2 kości
  • 1 żeton klątwy
  • instrukcja w języku polskim, słowackim i czeskim
  • księga z ilustracjami
Waga:
1,14 kg

Dodatki i akcesoria


Recenzje

4.60
na podstawie 5 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Karak



Najbardziej przydatne recenzje

RakaNIshoo

Liczba recenzji: 12

Jak dla mnie ideał :)

Ideał, oczywiście w kategorii gier, w które można zagrać z dzieckiem i dobrze się przy tym bawić. Ideał, żeby wprowadzić osoby, które nie znają rpg do świata rpg.

Nie pamiętam kiedy ostatni raz grałem w przygodówkę, która sprawiła mi tyle radości. Niesamowity klimat odkrywania labiryntu i przeżywania przygód.

Świetnie nadaje się dla 7-8 latków. Co prawda są elementy rywalizacji (kto zbierze najwięcej złota - wygrywa) lecz brak otwartych konfliktów (nie atakujemy się wzajemnie, jesteśmy drużyną). Wyjątek klątwa mumii, którą daje się jednemu z przeciwników po wygranej walce z mumią. Jeśli dzieci mają z tym problem, można wprowadzić prostą modyfikację polegającą na tym, że losujemy gracza który dostanie klątwę lub gramy bez tego elementu, ewentualnie pozwalamy zadecydować, że klątwy nie otrzymuje nikt. Można też klątwę wykorzystać, żeby nauczyć dziecko zdrowej rywalizacji. ;)

Karak, ma proste zasady i dużo losowości. Dzięki temu młodsi gracze też mają szansę wygrać. Jednocześnie pomimo losowości mamy dużą ilość możliwości rozegrania własnej tury i jeśli się chce to można pogłówkować. Czy powinniśmy chodzić w pobliżu innych bohaterów i pozwolić im odkrywać labirynt a samemu mieć wybór z jakim potworem i o jaką nagrodę będziemy walczyć lub zbierać przedmioty których inni nie mogli unieść? Czy atakować potwora słabego i otrzymać niewielką nagrodę, czy może zaryzykować? Stracić turę na leczenie swojego bohatera, czy może liczyć na szczęście? Ze względu na to, że w każdej grze labirynt będzie inny i inna będzie kolejność losowania potworów a także mamy do dyspozycji 6 bohaterów z różnymi zdolnościami, każda gra będzie inna i w każdej grze będziemy zmuszeni do podejmowania niełatwych decyzji.

Kolejną zaletą gry jest jej czas trwania: Jest to maksymalnie 45 minut, niezależnie od ilości graczy. Każdy gracz w swojej turze odkryje część labiryntu, a ten jest ograniczony.

Podoba mnie się też to, choć może to być kontrowersyjne, że jest bardzo ograniczona liczba elementów. Każdy bohater dysponuje 2 umiejętnościami, istnieją 2 zaklęcia, 3 sztuki broni (różniące się jedynie wartością ataku - 1, 2 i 3), klucz i skarb oraz 8 różnych potworów (różniących się jedynie siłą i tym co z nich 'wypada'). Na kafelkach labiryntu znajdziemy tylko komnaty i korytarze oraz czasami portal i bardzo rzadko fontannę uzdrawiającą. W mojej opinii jest to wystarczająca liczba elementów, żeby gra oddawała klimat i była ciekawa, jednocześnie nie ma 'przekombinowania' które w sposób sztuczny wydłużało by grę. Ta prostota powoduje, że każdy szybko 'wejdzie' w grę i zapamięta wszystkie elementy. W dodatku mamy pewnego rodzaju przewidywalność - siłę 8 ma tylko szkielet z kluczem i zawsze po jego pokonaniu otrzymamy klucz.

Wydanie gry jest bardzo ładne. Świetny pomysł na karty bohaterów - na każdy element jest miejsce.

Na sam koniec postaram się znaleźć wady gry. Przyczepie się w takim razie do samego labiryntu, który bardzo łatwo rozsypuje się podczas gdy pionki się po nim przemieszczają. Szczególnie gdy 'operator' pionków ma 7 lat ;)


HKG_Gildia

Liczba recenzji: 36

Jeśli szukasz tytułu, przy którym najmłodsi poznają podstawy przemierzania lochów, to Karak jest idealnym rozwiązaniem. Świetny familijny tytuł :)

W zależności od szczęścia przy losowaniu napotkanych potworów rozgrywka może być dłuższa lub krótsza, jednak samo penetrowanie kolejnych komnat i walka z napotkanymi kreaturami idealnie sprawdza się wśród dzieci i młodzieży.

Aby urozmaicić kolejne rozgrywki można pokusić się o zaprojektowanie własnych postaci :) Ale jeżeli jesteś zaawansowanym graczem i szukasz czegoś dla siebie i znajomych w podobnym wieku, a nie dla młodszych graczy, to tytuł szybko wyda Ci się nudny...chyba, że zaczniecie wprowadzać własne zasady, trudniejszych przeciwników i ciekawe bronie. Gra ma potencjał do wykorzystania własnej wyobraźni :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Krisive

Gra dobra. Dzieci w wieku około 8-12 lat lubią grać. Tytuł w sam raz dla osób które planszówki znają wyłącznie z monopoly i chińczyka (dorośli), a nawet i wcale (dzieci). Z dorosłymi gram rzadko, wolą bardziej złożone tytuły, wyjątkiem są sytuacje gdy chce kogoś namówić na coś ambitniejszego od gry w makao i scrabble - wtedy tytuł dla dzieci również nada się dla dorosłych aby otworzyć im umysł na coś innego :)





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Domek

Domek

10995
Zew przygody

Zew przygody

15995