Pakiet zwycięzcy: Gra Roku 2022

Gry nagrodzone prestiżowym wyróżnieniem w konkursie Gra Roku 2022!
Podziel się swoją opinią
  • 1 - 5 osób
  • od 8 lat
  • 30 - 90 minut
  • wydanie polskie
Kroniki zamku Avel Witajcie w Avelu: świecie, na którego niebie dzień i noc wiszą dziesiątki księżyców. Te magiczne ciała niebieskie – podobno zamieszkane przez bogów – zsyłają na mieszkańców magiczne dary. Dzięki nim czarodzieje splatają magię, druidzi pomagają rolnikom zadbać o plony, a dzieci mogą bawić się w napowietrznych strumykach. Jednak teraz nie ma na to czasu, bowiem do Avelu zbliżył się Kurodar, Czarny Księżyc, a jego złowroga magia przebudziła siły zła. W lasach, grotach i innych mrocznych miejscach zawsze czaiły się niebezpieczne stwory, ale teraz wyległy gromadnie, a ich pełen nienawiści wzrok skupiony jest na zamku. To od Was zależy, czy uda się uratować krainę przed ich niszczycielskimi zapędami! Kroniki zamku Avel to oparta na współpracy gra planszowa dla całej rodziny, w której wcielamy się w bohaterów i bohaterki odpowiedzialnych za uratowanie magicznej krainy. Podczas rozgrywki stworzymy własne postacie o unikalnych imionach i specjalnym ekwipunku, a następnie będziemy eksplorować świat, poruszając się po modułowej planszy. W czasie podróży napotkamy wiele niebezpieczeństw, z którymi będzie trzeba walczyć, a każde zwycięstwo przyniesie nam określoną nagrodę: nową broń, zbroję, eliksiry i złoto. Zgromadzone dobra pozwolą nam przygotować się do finałowego starcia z Monstrum, które zagraża królestwu Avel.   Na czym to polega? Każda rozgrywka w Avel rozpoczyna się od tworzenia własnej postaci. Uniwersalną ilustrację bohatera możesz pokolorować i ozdobić według własnego uznania. Nie zapomnij o stworzeniu jej unikalnego herbu i wybraniu najbardziej bohaterskiego z bohaterskich imion! A gdy wszyscy uczestnicy będą gotowi, możecie rozpocząć zabawę. Celem gry jest odkrywanie kolejnych zakamarków krainy, walka z potworami i rozwijanie swojej postaci, by jak najlepiej przygotować się do ostatecznego starcia z Monstrum, które pojawi się po upływie określonej liczby rund. Avel jest grą kooperacyjną, co oznacza, że wszyscy uczestnicy współpracują jako drużyna, a sukcesy jednego z Was są sukcesem całej grupy.  Sama gra składa się z rund, podczas których uczestnicy rozgrywają swoje tury. W ramach akcji możesz poruszać się po planszy, korzystać ze specjalnych akcji odwiedzanych miejsc, odpoczywać lub walczyć z potworami, wykonując rzuty kośćmi i korzystając z posiadanego ekwipunku. W ten sposób zdobywasz nowe przedmioty, które będą pomocne w kolejnych zmaganiach. Każde podejmowane działanie ma znaczenie dla sytuacji całej drużyny i będzie miało wpływ na realizowanie strategii, którą wybierzecie.   Gdy minie określona liczba rund, w grze pojawia się Monstrum. Od tej pory Waszym głównym celem jest pokonanie go, a także jego pobratymców, zanim zdołają dotrzeć do zamku. Dlaczego pokochasz tę grę? Kroniki zamku Avel są świetną propozycją, gdy chcemy połączyć przy wspólnym stole graczy w różnym wieku: zapewniają nie lada frajdę dzieciom, skutecznie angażują uczestników w przygodową zabawę i stanowią satysfakcjonującą rozgrywkę również dla dorosłych! Gra została zaprojektowana tak, by wspierać rozwój wielu dziecięcych umiejętności. Wybieranie przedmiotów w ciemno wspiera ćwiczenie zmysłu dotyku, tworzenie własnych postaci pobudza kreatywność, a sama rozgrywka uczy skutecznej współpracy i buduje w małych graczach poczucie sprawczości w związku z ważnymi decyzjami podejmowanymi na przestrzeni rozgrywki. Każda kolejna partia stanowi okazję, by na nowo odkryć ten pełen magii świat. Dołączony do gry almanach z historią Avelu i opisem potworów pomoże nam jeszcze lepiej wczuć się w klimat. Za piękną, klimatyczną oprawę graficzną odpowiada Bartłomiej Kordowski, ilustrator Domku! Obrazki Kolorowe kostki, sznurki i patyki… Wylosuj zestaw kreatywnych narzędzi, a następnie spróbuj z jego pomocą odzwierciedlić wskazane zdjęcie. Niech inni domyślą się, o którą fotografię chodziło! Obrazki to dynamiczna gra rodzinna z niezwykle prostymi zasadami. Każdy z uczestników będzie starał się odwzorować grafikę z sekretnej karty za pomocą jednego z dołączonych zestawów elementów. A gdy wszyscy skończą swoje prace, przyjdzie czas na odgadywanie, o które obrazki chodziło. Na czym to polega? Na samym początku wykładamy na stół 16 losowych obrazków w kwadracie 4x4 wraz z cyframi i literami oznaczającymi kolumny i rzędy. Każdy z graczy w tajemnicy losuje znacznik, który wskazuje współrzędne jego sekretnego obrazka.  Uczestnicy po jednym z zestawów kreatywnych narzędzi (kolorowe kostki, klocki, sznurówki, karty z symbolami lub kamienie i patyki), a następnie starają się tak ułożyć elementy, by naprowadzić innych na swój obrazek. Na koniec wszyscy próbują odgadnąć, które obrazki pokazywali inni gracze, licząc na to, że oni także odganą nasze dzieła! Dlaczego pokochasz tę grę? To niezwykle przyjemna, kreatywna zabawa, która doskonale pobudzi naszą wyobraźnię! Korzystając z różnych zestawów narzędzi mamy okazję za każdym razem doświadczyć zupełnie nowego wyzwania. Dzięki prostym zasadom grę możemy zaproponować praktycznie w każdym gronie. Doskonale sprawdzi się również jako narzędzie do pracy z dziećmi! Przyglądając się obrazkom stworzonym przez współgraczy i omawiając je, będziemy mieli okazję jeszcze lepiej się poznać. 
319,90
255,90
-20%
(najniższa cena w ciągu 30 dni przed promocją: 247,50 zł)

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w poniedziałek


Dostawa (Przesyłka kurierska DHL) już od 0 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Kroniki zamku Avel

Witajcie w Avelu: świecie, na którego niebie dzień i noc wiszą dziesiątki księżyców. Te magiczne ciała niebieskie – podobno zamieszkane przez bogów – zsyłają na mieszkańców magiczne dary. Dzięki nim czarodzieje splatają magię, druidzi pomagają rolnikom zadbać o plony, a dzieci mogą bawić się w napowietrznych strumykach. Jednak teraz nie ma na to czasu, bowiem do Avelu zbliżył się Kurodar, Czarny Księżyc, a jego złowroga magia przebudziła siły zła. W lasach, grotach i innych mrocznych miejscach zawsze czaiły się niebezpieczne stwory, ale teraz wyległy gromadnie, a ich pełen nienawiści wzrok skupiony jest na zamku. To od Was zależy, czy uda się uratować krainę przed ich niszczycielskimi zapędami!

Kroniki zamku Avel to oparta na współpracy gra planszowa dla całej rodziny, w której wcielamy się w bohaterów i bohaterki odpowiedzialnych za uratowanie magicznej krainy. Podczas rozgrywki stworzymy własne postacie o unikalnych imionach i specjalnym ekwipunku, a następnie będziemy eksplorować świat, poruszając się po modułowej planszy. W czasie podróży napotkamy wiele niebezpieczeństw, z którymi będzie trzeba walczyć, a każde zwycięstwo przyniesie nam określoną nagrodę: nową broń, zbroję, eliksiry i złoto. Zgromadzone dobra pozwolą nam przygotować się do finałowego starcia z Monstrum, które zagraża królestwu Avel.  

Kroniki zamku Avel zapraszają nas do wyjątkowego świata pełnego fantastycznych stworzeń!

Na czym to polega?

Każda rozgrywka w Avel rozpoczyna się od tworzenia własnej postaci. Uniwersalną ilustrację bohatera możesz pokolorować i ozdobić według własnego uznania. Nie zapomnij o stworzeniu jej unikalnego herbu i wybraniu najbardziej bohaterskiego z bohaterskich imion! A gdy wszyscy uczestnicy będą gotowi, możecie rozpocząć zabawę.

Celem gry jest odkrywanie kolejnych zakamarków krainy, walka z potworami i rozwijanie swojej postaci, by jak najlepiej przygotować się do ostatecznego starcia z Monstrum, które pojawi się po upływie określonej liczby rund. Avel jest grą kooperacyjną, co oznacza, że wszyscy uczestnicy współpracują jako drużyna, a sukcesy jednego z Was są sukcesem całej grupy. 

Sama gra składa się z rund, podczas których uczestnicy rozgrywają swoje tury. W ramach akcji możesz poruszać się po planszy, korzystać ze specjalnych akcji odwiedzanych miejsc, odpoczywać lub walczyć z potworami, wykonując rzuty kośćmi i korzystając z posiadanego ekwipunku. W ten sposób zdobywasz nowe przedmioty, które będą pomocne w kolejnych zmaganiach. Każde podejmowane działanie ma znaczenie dla sytuacji całej drużyny i będzie miało wpływ na realizowanie strategii, którą wybierzecie.  

Gdy minie określona liczba rund, w grze pojawia się Monstrum. Od tej pory Waszym głównym celem jest pokonanie go, a także jego pobratymców, zanim zdołają dotrzeć do zamku.

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • Kroniki zamku Avel są świetną propozycją, gdy chcemy połączyć przy wspólnym stole graczy w różnym wieku: zapewniają nie lada frajdę dzieciom, skutecznie angażują uczestników w przygodową zabawę i stanowią satysfakcjonującą rozgrywkę również dla dorosłych!
  • Gra została zaprojektowana tak, by wspierać rozwój wielu dziecięcych umiejętności. Wybieranie przedmiotów w ciemno wspiera ćwiczenie zmysłu dotyku, tworzenie własnych postaci pobudza kreatywność, a sama rozgrywka uczy skutecznej współpracy i buduje w małych graczach poczucie sprawczości w związku z ważnymi decyzjami podejmowanymi na przestrzeni rozgrywki.
  • Każda kolejna partia stanowi okazję, by na nowo odkryć ten pełen magii świat. Dołączony do gry almanach z historią Avelu i opisem potworów pomoże nam jeszcze lepiej wczuć się w klimat.
  • Za piękną, klimatyczną oprawę graficzną odpowiada Bartłomiej Kordowski, ilustrator Domku!

Kroniki zamku Avel zapraszają nas do wyjątkowego świata pełnego fantastycznych stworzeń!

Obrazki

Kolorowe kostki, sznurki i patyki… Wylosuj zestaw kreatywnych narzędzi, a następnie spróbuj z jego pomocą odzwierciedlić wskazane zdjęcie. Niech inni domyślą się, o którą fotografię chodziło!

Obrazki to dynamiczna gra rodzinna z niezwykle prostymi zasadami. Każdy z uczestników będzie starał się odwzorować grafikę z sekretnej karty za pomocą jednego z dołączonych zestawów elementów. A gdy wszyscy skończą swoje prace, przyjdzie czas na odgadywanie, o które obrazki chodziło.

Na czym to polega?

  1. Na samym początku wykładamy na stół 16 losowych obrazków w kwadracie 4x4 wraz z cyframi i literami oznaczającymi kolumny i rzędy.
  2. Każdy z graczy w tajemnicy losuje znacznik, który wskazuje współrzędne jego sekretnego obrazka. 
  3. Uczestnicy po jednym z zestawów kreatywnych narzędzi (kolorowe kostki, klocki, sznurówki, karty z symbolami lub kamienie i patyki), a następnie starają się tak ułożyć elementy, by naprowadzić innych na swój obrazek.
  4. Na koniec wszyscy próbują odgadnąć, które obrazki pokazywali inni gracze, licząc na to, że oni także odganą nasze dzieła!

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • To niezwykle przyjemna, kreatywna zabawa, która doskonale pobudzi naszą wyobraźnię! Korzystając z różnych zestawów narzędzi mamy okazję za każdym razem doświadczyć zupełnie nowego wyzwania.
  • Dzięki prostym zasadom grę możemy zaproponować praktycznie w każdym gronie. Doskonale sprawdzi się również jako narzędzie do pracy z dziećmi!
  • Przyglądając się obrazkom stworzonym przez współgraczy i omawiając je, będziemy mieli okazję jeszcze lepiej się poznać. 

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1x gra Kroniki zamku Avel
  • 1x gra Obrazki

Recenzje

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Pakiet zwycięzcy: Gra Roku 2022





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie