Qwixx: Das Kartenspiel

Qwixx w wersji karcianej
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    • star_border
    (0)
  • 2 - 5 osób
  • od 8 lat
  • ok. 15 minut
  • wydanie niemieckie
Tak jak w oryginale - w Qwixx: Das Kartenspiel każdy z graczy otrzymuje arkusz punktacji z numerami od 2 do 12 w czerwonych i żółtych barwach i numerami od 12 do 2 w kolorach niebieskim i zielonym.Dążymy do zakreślenia jak największej liczby kratek, ale skreślać możemy tylko te, które znajdują się na prawo od już skreślonych numerów w rzędzie.Talia składa się z 44 kart, po jedenaście z każdego koloru, ponumerowanych od 2 do 12. Rewers każdej z kart pokazuje jej wartość, ale bez koloru. Każdy z graczy zaczyna z czterema kartami na ręce, a na środku stołu wykłada się kolejne cztery zakryte karty.W swojej turze gracz uzupełnia do pięciu karty na ręce dobierając jedną z leżących na środku stołu, zakrytych kart oraz dokłada z góry talii na stół uzupełnienie dla właśnie pobranej karty (na stole zawsze muszą leżeć cztery karty).W tym momencie wszyscy gracze mogą skreślić ze swojego arkusza jeden z numerów, który pokrywa się z górną kartą znajdującą się na wierzchu talii.Następnie, aktywny gracz zagrywa od jednej do trzech kart ze swojej ręki - wszystkie muszą być jednego koloru. Może skreślić z arkusza numery z odrzuconych kart, ale pod warunkiem, że przerwa między nimi nie wynosi więcej niż jeden. Przykładowo odrzucając trzy zielone karty - 2, 3 i 5, możemy skreślić wszystkie z nich, ale odrzucając 2, 3 i 6 moglibyśmy skreślić samą 2, samą 3, 2 i 3 lub samą 6.Kiedy gracz skreślił pięć numerów w jednym kolorze może dodatkowo skreślić jeden ze skrajnych numerów z prawej strony (2 lub 12) - jeśli to zrobi, to skreśla także znacznik kłódki w tym kolorze. Jeśli aktywny gracz nie jest w stanie skreślić żadnego numeru w swojej turze, musi skreślić pole faulu.Gra kończy się w momencie kiedy jeden z graczy skreśli dwa kolory lub cztery pola faulu. Każdy z graczy podlicza ile numerów w danym kolorze udało mu się skreślić i sumuje wyniki odejmując punkty za faule. Gracz z największą ilością punktów zwycięża.Qwixx: Das Kartenspiel zawiera także dodatkowo 11 kart Jokerów, umożliwiających rozegranie gry w dodatkowym trybie.
Autor:
Steffen Benndorf, Reinhard Staupe
Wydawca:
NSV
3500

store

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

w CH Metropolia

Wyślemy w ciągu miesiąca


Dostawa (Paczkomaty 24/7) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Tak jak w oryginale - w Qwixx: Das Kartenspiel każdy z graczy otrzymuje arkusz punktacji z numerami od 2 do 12 w czerwonych i żółtych barwach i numerami od 12 do 2 w kolorach niebieskim i zielonym.

Dążymy do zakreślenia jak największej liczby kratek, ale skreślać możemy tylko te, które znajdują się na prawo od już skreślonych numerów w rzędzie.

Talia składa się z 44 kart, po jedenaście z każdego koloru, ponumerowanych od 2 do 12. Rewers każdej z kart pokazuje jej wartość, ale bez koloru. Każdy z graczy zaczyna z czterema kartami na ręce, a na środku stołu wykłada się kolejne cztery zakryte karty.

W swojej turze gracz uzupełnia do pięciu karty na ręce dobierając jedną z leżących na środku stołu, zakrytych kart oraz dokłada z góry talii na stół uzupełnienie dla właśnie pobranej karty (na stole zawsze muszą leżeć cztery karty).

W tym momencie wszyscy gracze mogą skreślić ze swojego arkusza jeden z numerów, który pokrywa się z górną kartą znajdującą się na wierzchu talii.

Następnie, aktywny gracz zagrywa od jednej do trzech kart ze swojej ręki - wszystkie muszą być jednego koloru. Może skreślić z arkusza numery z odrzuconych kart, ale pod warunkiem, że przerwa między nimi nie wynosi więcej niż jeden. Przykładowo odrzucając trzy zielone karty - 2, 3 i 5, możemy skreślić wszystkie z nich, ale odrzucając 2, 3 i 6 moglibyśmy skreślić samą 2, samą 3, 2 i 3 lub samą 6.

Kiedy gracz skreślił pięć numerów w jednym kolorze może dodatkowo skreślić jeden ze skrajnych numerów z prawej strony (2 lub 12) - jeśli to zrobi, to skreśla także znacznik kłódki w tym kolorze. Jeśli aktywny gracz nie jest w stanie skreślić żadnego numeru w swojej turze, musi skreślić pole faulu.

Gra kończy się w momencie kiedy jeden z graczy skreśli dwa kolory lub cztery pola faulu. Każdy z graczy podlicza ile numerów w danym kolorze udało mu się skreślić i sumuje wyniki odejmując punkty za faule. Gracz z największą ilością punktów zwycięża.

Qwixx: Das Kartenspiel zawiera także dodatkowo 11 kart Jokerów, umożliwiających rozegranie gry w dodatkowym trybie.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 44 karty
  • 11 jokerów
  • arkusze punktacji
  • instrukcja
Waga (kg):
0.17

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Qwixx: Das Kartenspiel



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie